Home » Forum » Relaties » Apart slapen ivm snurken

apart slapen i.v.m. snurken

45 berichten / 0 nieuw
Nieuwste reactie
tante Sidonia
Er is

geen sprake van slaapapneu. We gaan binnenkort de anti snurkband proberen.

Slaapverstrooide
Bossen worden gekapt

Mijn man zaagt hele bossen om, 's nachts. En daar kan ik ook niet van slapen. Het komt voor dat de kinderen midden in de nacht aan bed komen met de vraag of pappa wat zachter kan snurken. Hij is wel eens in de woonkamer, op de bank, gaan liggen maar toen waren we allemaal klaar wakker van het lawaai, behalve hij (natuurlijk).

Mijn man is net als de jouwe, hij vindt het geen probleem en zeker niet een die hij moet oplossen. Hij vindt waarschijnlijk dat je zeurt, want zijn gesnurk is vast niet zo erg als het jouwe.

Maar troost je, die zogenaamde oplossingen werken vaker niet dan wel. En er zijn er zoveel dat je ze allemaal moet gaan uitproberen. En als ze mochten werken, slaapt het misschien niet lekker (en zal hij ze niet gebruiken).

Ik heb na diverse tijdelijke oordoppen geprobeerd, nu oordoppen op maat laten maken bij Beter Horen. Het is even wennen dat er iets in je oren zit en dat je echt nauwelijks iets hoort (ik schrik soms vreselijk als iemand opeens naast mij staat of wanneer iemand mij wakker schudt (ook de wekker hoor ik niet echt). Dat komt ook omdat ik nu regelmatig diep kan slapen. En heel soms -als hij heel erg snurkt en ik net even licht slaap, hoor ik wat. Dan fluit ik zachtjes of trek/duw zijn kussen (of haal er eentje weg) of geef hem een duwtje zodat hij van houding verandert.

Maar ik slaap stukke beter, langer en dieper. Ik word nu meestal ontspannen en uitgerust wakker.

lieverdje
oordoppen

inderdaad, goeie op maat gemaakte oordoppen kunnen veel uitmaken.

Verder heb ik hier niet vreselijk veel last van snurken, maar snurkt man beduidend meer als hij een paar biertjes op heeft. Dus misschien kun je je man, als dat het geval is, vragen niet meer te drinken.

Mijn vader is een zeer ernstige snurker met zware apneu. Hij had er zelf ook veel last van; merkte wel niet dat hij snurkte maar rustte niet echt uit. Hij heeft een masker aangemeten gekregen, wat volgens mijn moeder erg goed helpt tegen het snurken. Probleem is dat mijn vader het niet graag draagt..... het is ook best een groot apparaat.

tante Sidonia
nou nee hoor,

Zo simpel ligt het niet dat hij maar roept dat het mijn probleem is. Hij neemt mij echt wel serieus en ik laat me ook heus zo niet aan de kant schuiven.
Ik vind het ook eigenlijk geen oplossing dat de partner dan maar met oordoppen in moet slapen, want dat heeft weer andere nadelen, voor mij weer.
Wij blijven zoeken naar een oplossing zoals een snurkband (zorgt ervoor dat de mond niet openvalt waardoor snurken voorkomen wordt)ik ben benieuwd of dat helpt.
Oordoppen zijn misschien voor mij een optie als de band niet helpt en we op vakantie ergens zijn waar ik niet apart kan slapen.

lieverdje
waarom dan geen oordoppen?

Ieder zijn keus natuurlijk, maar waarom zou je liever apart slapen dan oordoppen gebruiken? Ik slaap heel vaak met oordoppen, maar zou apart slapen heel ongezellig vinden....

tante Sidonia
omdat oordoppen kloterig zitten

?

Petra Pakje
oordoppen

helpen niet genoeg.
Wij slapen sinds een paar jaar apart. Niet als bewuste keuze, het is zo gegroeid. Ik verhuisde steeds vaker 's nachts. Na een tijdje ging ik als ik de volgende ochtend vroeg op moest daar alvast liggen. En nu standaard, tenzij we nog even fijn bij elkaar willen zijn.
Gezellig is anders, maar als ik slecht slaap ben ik pas ECHT ongezellig. Ik zie het dus als een investering in mijn relatie, en in al mijn levensgeluk. Want slecht slapen is fnuikend voor alles.

De meeste moeite kost het taboe dat erop rust. Dat het eigenlijk niet hoort. Dat het een slecht teken van je relatie is. Iets in mij vindt dat nog steeds, maar ik stap eroverheen. Omdat ik nu eenmaal liever overdag leuk&gezellig ben dan 's nachts.

Lou
Precies

Hier bijna hetzelfde verhaal als van PP hierboven. Alleen was het voor mij wel een bewuste keuze, want ik voelde mezelf gek worden van slaapgebrek. Dus het was echt hij verhuizen naar zolder of ik verhuizen zonder hem. Hij koos voor de zolder :-)

Mijn schoonmoeder had ook een logeerkamer op zolder maar ging daar niet slapen, ondanks haar zwaar snurkende man, laat staan dat ze hem daarnaartoe stuurde. Waarom niet: het hoorde niet. Toen haar man was overleden en ik vroeg hoe het met haar ging, was het eerste wat ze zei: ik slááp zo lekker!

Daar hebben wij gelukkig geen last van. Dan hoort het maar niet, wij kunnen tenminste op deze manier gewoon verder leven.

Nog steeds slaap ik met oordoppen, ik ben eraan gewend en vind het fijner dan zonder. Wat mijn man al eerder had gedaan: later dan ik naar bed, spray, pleisters en een operatie. En ik: oordoppen, porren, wakker maken. Het hielp allemaal even maar niet lang.

Nu heeft hij ook weer een gezellige vrouw dus hij is er ook blij mee.

Anoniem
bewezen effectieve oplossing tegen snurken

Lieve mensen, Wat een vervelende kwaal is dat snurken toch. Ik ben zelf arts en heb me hierin verdiept. Het enige dat echt bewezen werkt is een op maat gemaakte anti-snurkbeugel. Helaas zijn deze erg duur. Dat stoorde me erg en dat is de reden waarom ik recent de (verwijderd door forumbeheer) ben gestart, Kijk eens op onze website (verwijderd door forumbeheer) en oordeel zelf of dit je probleem kan oplossen. Weet in ieder geval dat er nergens een betere oplossing te krijgen is voor een lagere prijs. Zo hoop dat een goede oplossing tegen het snurken tenminste voor iedereen binnen handbereik komt.
Ik hoop dat je man van zijn probleem afkomt.

Flanagan
Mond dicht!

Snurkende mensen hebben in principe hun mond open hangen.

Mijn man bleek een nekhernia te hebben en slaapt tegenwoordig met een stevige kussen waardoor het hoofd iets meer in de nek naar achteren hangt. Zo heeft hij minder knik in de nek en een betere ademhaling. Toch verdween het snurken jammergenoeg niet en zag ik dat de mond dan open hing.
Daarom maak ik hem tegenwoordig wakker met de opdracht zijn mond dicht te doen. Volgens mij is snurken gewoon het gevolg van slappe kaakspieren, die getraind moeten worden ook 's nachts de kaak op zijn plaats te houden.
Ik merk wel verbetering want man doet zijn best om de kaakspieren niet te laten hangen want hij gaf aan dat als ik met mijn voeten aan het hoofdeind lig, hij weer last heeft van mijn schuivende voeten bij zijn oor.
Nu ik weer met hoofd aan hoofdeind slaap, kan ik ook beter zien of hij de kaakspieren benut. Het aansporen de mond dicht te doen is als het afleren van een verrvelend trekje. Even volhouden tot een win-win situatie is bereikt.

Het vervelende is wel dat het open hangen van de mond een hardnekkig trekje is want iedere keer als hij een aantal dagen in een hotel moet verblijven, kan ik bij terugkomst weer opnieuw beginnen. :(.

Jasmijn
overgewicht

Bij ons hing het samen met het gewicht van mijn ex, bij overgewicht behoorlijk snurken, was hij wat afgevallen dan snurkte hij niet. Alcolhol had ook effect op het snuken (bij veel alcohol dus meer snurken)

Plien
bij ons

schijn ik de snurker te zijn, mijn partner snurkt ook wel maar niet elke nacht. Als ik snurk doordat ik op dat moment erg verkouden ben, dan gebruik ik neusspray voor het slapen gaan, dat scheelt vaak al. En anders ga ik later naar bed zodat hij al slaapt als ik boven kom, dat doe ik vooral als hij erg vroeg moet opstaan ivm zijn werk, in het weekend lig ik er meestal vroeger in dan hij.

rutiel
Anoniem (veranderd door forumbeheer)

Volgens mij mag je hier niet zomaar reclame maken...

Koffiekop
Mond open? Niet altijd hoor

Hier tenminste niet. En ook niet alleen maar op zijn rug. Mijn man is denk ik (hoop ik voor jullie) uniek, die snurkt in alle standen ;-(.

Gewicht heeft invloed, zeker, en ook verkoudheid, alcoholgebruik (hij drinkt gelukkig hoogst zelden, en dan ook nog eens niet veel, maar toch heeft het vaak wel effect).

Er gaat hier geen nacht voorbij dat hij niet snurkt, en ik word dus heel vaak wakker. Toch is er geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om apart te gaan slapen. Natuurlijk, als het belangrijk is dat ik goed slaap, als ik heel moe ben of als het wel heel erg is, verkas ik of hij naar de slaapkamer. Meestal ik, ik ben dan toch al wakker. En het logeerbed is meer ontworpen voor mensen met mijn gewicht, hij heeft echt last van zijn rug de volgende dag.

Pagina's