Relaties Relaties

Relaties

Molletje

Molletje

28-12-2017 om 17:17

Bel de politie maar ?!?


marie

marie

30-12-2017 om 22:35

Ad toch

Wat een agressieve post.

Helaas heb ik meer dan genoeg ervaring met burenoverlast.
De meest extreme in een koopwoning, terwijl ik ook heel veel gehuurd heb.
Maar dat zal toeval zijn.
Het gedrag waar jij op doelt zal mogelijk meer voorkomen in (goedkope) huurhuizen. Niet in de laatste plaats omdat die woningen/percelen vaak ook gewoon kleiner zijn en muren dunner.

Maar goed, er is wel meer asociaal gedrag dan weinig rekening houden met je buren. In koopwoningen vertonen mensen misschien sneller sociaal wenselijk gedrag maar dat maakt ze mi niet perse socialer.

Machteloze ouders

Gezin dreactie ' bel de politie maar' krij ik de indruk dat de ouders stilletjes de moed al hebben opgegeven. Een gesprek met de politie kan hun kinderen nog tot inkeer brengen.

Eens gelezen hoe een ouder met een lastig kind dat niet in de autogordels wilde, blij was dat ome agent het kind met dwingende toon toesprak, zodat het in het vervolg niet meer tegensputterde. Misschien hopen de ouders van de pubers op eenzelfde effect.

In dat geval hoef je je geen zorgen te maken voor wraak.

Ad Hombre

Ad Hombre

30-12-2017 om 23:13

Marie

Sorry hoor maar ik word steeds allergischer voor relativisme.

Als ik er geen last van heb lig ik er niet wakker van. Al woont de directeur van Philip Morris naast me...

Ad Hombre

Ad Hombre

30-12-2017 om 23:15

Flanagan

Ik ben ook soms wel eens blij als iemand anders mijn kinderen eens bestraffend toespreekt. Kost mij minder moeite en het heeft veel meer effect.

marie

marie

30-12-2017 om 23:54

Fijn voor je.

An-nA

An-nA

31-12-2017 om 00:09

Oordoppen

.....waar en hoe je woont zegt idd niet alles. Ik woon in een vrijstaande koopwoning, en dus toch last van luidruchtige buren. Zij wonen in een aangrenzend rijtje, ook koopwoningen. Ik hoop dat de tent in de tuin voor de rokers is. Ik heb oordoppen dus die zal ik wel nodig hebben. Bedankt voor de tips, ik hoop dat het meevalt.....fijne jaarwisseling allemaal!

marie

marie

31-12-2017 om 01:00

An-nA

Om het (na 2) stil te willen hebben met oud en nieuw, vind ik wel erg hooggespannen.
Een beetje moeten we ook wel weer van elkaar verdragen, vind ik.
Van een buur waar ik 'niks van mag' zou ik ook bloednerveus worden.
We zitten hier in Nederland nu eenmaal erg dicht op elkaar, blijft van beide kanten uit schipperen.
Ik zou lekker de rust opzoeken voor die nacht, als dat zo belangrijk voor je is.

Het blijft lastig en deels inleven.
Ik werk bijv vaker in nachtdiensten. Dat betekent dat ik van normaal lawaai overdag meer last kan hebben dan iemand die geen nachtdiensten heeft. Het is allemaal nogal relatief. Hoewel ik hier dan wel weer vandaag geleerd heb dat dat een vies woord is.

An-nA

An-nA

31-12-2017 om 12:35

goede buur

Marie, ik geloof niet dat je mijn laatste berichtje hebt gelezen. Ik ga er vannacht ook niets aan doen, het is nieuwjaarsnacht. Ik hoop alleen dat het niet de spuigaten uitloopt en dan heb ik het niet over herrie na 2 uur want daar valt op nieuwjaarsnacht idd niets van te zeggen. Ik woon in een hele drukke straat met veel doorgaand verkeer en ben veel gewend. Het is geven en nemen dat ben ik absoluut met je eens, ik kan veel incasseren, ben ook zeker geen buur die op de stoep staat, maar helaas vinden anderen het nodig daar dan misbruik van te maken

marie

marie

31-12-2017 om 12:49

An-nA

Ik bedoel alleen dat je wel degelijk iets gaat doen mbt komende nacht, zij het dan niet actief naar je buren toe.
Wat jij doet is naar mijn idee erger: je maakt je druk.
Ik heb zelf met verwoestend, extreem burenoverlast gezeten en kan je alleen maar met klem adviseren meer regie te nemen, want juist ook dat druk maken maakt de last voor je erger en gaat je opbreken. Hoe begrijpelijk dat druk maken ook is, dat deed ik natuurlijk ook.

Dus probeer te gaan genieten op een of andere manier van komend lawaai, calculeer dat in, of zorg dat je op een rustig plekje zit.
Of ga nu al een vriendelijke babbel houden met je buren en geef je zorgen aan. Ook als ze daar niets mee doen zal het jou een verlichting van je last geven, want je hebt een deel van die machteloosheid om kunnen zetten in daden, dat voelt (op de lange termijn) veel fijner.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2017 om 12:53

Priem

Ik denk dat je momenteel sneller van koophuis kunt wisselen, dan van huurhuis. Wij hebben prettige buren, maar als het daar ellende was geweest, zou dat vast geen goede reden voor een urgentieverklaring zijn.

marie

marie

31-12-2017 om 12:55

Kaaskopje

Als je in een koophuis zit met burenoverlast, is je huis zga onverkoopbaar. Of alleen verkoopbaar met fors verlies.
Fors verlies betekent niet zelden forse schulden.

Dees

Dees

31-12-2017 om 12:59

Marie

Als de buren overlast in de nacht is Merken potentiële kopers daar niets van tot ze er daadwerkelijk wonen.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2017 om 13:19

Nieuwbouwappartementen

Mijn zus woont in een gebouw met gemengd huur/koop. Sinds haar huidige buren boven haar wonen is het hommeles. Ze heeft in de eerste periode vriendelijk gemeld dat ze de hond van deze mensen gehoord had. Ik ken haar goed genoeg om te weten dat ze dat echt beleefd en vriendelijk gedaan heeft. Mijn zus heeft ook honden, dus het ging ook niet om de verhouding anti-hond pro-hond, het was voor haar een normaal gesprek zonder verwijten, gewoon 'ik hoorde jullie hond'. Ze heeft een tijdlang niet aan dat voorval gedacht, maar met terugwerkende kracht realiseerde ze zich dat er sindsdien problemen waren. Er wordt hoorbaar over haar gepraat. Ze had een keer de koelkast een beetje verplaatst (op de benedenverdieping van het gebouw) en een paar uur later stonden de bovenburen als gekken te stofzuigen. Opmerkingen waaruit je kunt opmaken dat er opzet in het spel lijkt te zijn, heeft ze ook gehoord. Ze deed bijvoorbeeld de deur niet open in de middag, omdat ze in bed lag (ze heeft standaard slaaptekort en gaat vaak nog een keer haar bed in) en hoorde toen 'iemand die dit bij mij doet, kan het terugkrijgen'. Geroddel over hoe ze erbij loopt in haar eigen tuin... het is gewoon belachelijk. Zo belachelijk dat ik tactvol gevraagd heb of het niet ook tussen haar oren zit, maar uit haar antwoorden maak ik op dat het echt gebeurt. Ze loopt nu op eieren. Ze heeft een methode ontwikkeld waardoor haar eigen honden geen overlast meer veroorzaken in de nacht, dat zou ik als buur wel fijn vinden, maar ze durft amper op schoenen in huis te lopen, met een stoel te schuiven, de wc door te spoelen, kortom... ze kan zichzelf niet zijn in haar eigen huis. Omdat wij hetzelfde zijn opgevoed en we een bepaald karakter hebben, weet ik gewoon zeker dat ze bescheiden in overlast is. Wát dan wel overlast geeft moet bespreekbaar zijn, dat wil ze ook, ze heeft ook een brief klaarliggen, maar ze is bang dat dat vervelend gaat worden.

Ze zégt nu dat ze bedacht heeft dat de buren de pot op kunnen verder, maar zo werkt dat niet. Het blijft altijd spelen. Het lijkt mij heel ongemakkelijk. Ik heb haar al gewezen op een bemiddelingsdienst. Dat lijkt mij in dit geval het beste.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2017 om 13:20

Dees

Misschien een goed idee om even langs buren te gaan als je ergens een huis wilt kopen .

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2017 om 13:26

Aanvulling

voor een eerlijk beeld: Ze had een keer de koelkast een beetje verplaatst, na 12 uur 's nachts. Er zat een muis achter. Hond heeft dat inmiddels opgelost (ah, toch zielig voor muis).

Dees

Dees

31-12-2017 om 13:47

Kaaskopje

Wij hebben ook buren gehad die overdag allervriendelijkst waren maar in de nacht de muziek op max hadden staan.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2017 om 13:50

Dees

Bewust om jullie ergens op terug te pakken?

@Emma

@Emma

31-12-2017 om 13:56

Piano

Mijn broer heeft een piano. Daar wordt alleen overdag tussen 17 en 19u op gespeeld, en nooit langer dan 20 minuten. Als dat geweest is gaat meteen de geluidsinstallatie bij de buren op 10, precies even lang als het pianospel. Verder geen contact met ze, ze denken in parkeerplaatsen, geluid, voortuintje, vierkante centimeters, brrrr.....voelen zich snel verongelijkt en kunnen alleen met gelijke munt terugbetalen. Vreselijk voor je zus, Kaaskopje.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2017 om 14:16

Onze buren

Wij hebben in dit opzicht gelukkig altijd een goede verstandhouding met al onze buren gehad. Geven en nemen. Een kind van de buren maakt muziek, daar zijn we over ingelicht, prima. Laatst had ze een nieuwtje... dat werd meteen verklaard. Omgekeerd vraag ik bij tijd en wijlen of ze geen last van ons hebben, vooral door de hond. Buurman reageert altijd laconiek, "Wij hebben kinderen, dus dat zal ook wel eens te horen zijn". De kinderen gaan nu de puberteit langzaam in, dat zal vast dus luidruchtiger worden. Je moet wel gewoon kunnen leven met je gezin. Wat in ons geval heel veel scheelt, is een heel erg goed geïsoleerde tussenmuur. De muziek moet echt belachelijk hard staan wil er iets doordringen.

Pirata

Pirata

31-12-2017 om 14:51

Vorige buurvrouw

Mijn vorige buurvrouw speelde nogal goed piano. Helaas nam ze mijn opmerking om vooral de tuindeuren open te zetten tijdens het spelen niet serieus. Ze sloot de deuren altijd en ik hoorde geen concert tijdens mijn relaxmomentje in de tuin.
Mijn huidige buren wonen 40 m verderop. Heeft ook weer nadelen trouwens.

Dees

Dees

31-12-2017 om 17:27

Kaaskopje

Nee hoor gewoon asociale mensen maar dat hebben eventuele nieuwe kopers natuurlijk niet door als ze alleen maar praten met de nieuwe buren.

Weergoden,

@ an-na, de weergoden zijn je goed gezind. Ik denk niet dat je veel last van je achterbuurman zult krijgen.
Trouwens, misschien hadden ze wel een partytent voor het bakken van de oliebollen??

Elk jaar wordt hier op 11 november Sint Maarten gevierd. Om die run naar de deur te vermijden, gaan wij die avond uit eten. Zo heerlijk rustig.
Probeer dat ook eens. Ga volgend jaar met oudjaar lekker een huisje huren in de bossen. Al is het maar om minder op het puntje van je stoel te zitten.

Ad Hombre

Ad Hombre

31-12-2017 om 18:18

Flanagan

Of net over de grens, waar ze niet zo hysterisch doen met vuurwerk.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2017 om 19:26

Flanagan

Je reageerde op An-nA, maar: Ik stuur je mijn rekeningnummer wel zo rond september, dan ga ik graag naar een rustige plek. Wij wonen op dé ideale vuurwerk knal-maar-raak-locatie. Voor mij is deze avond helemaal niet lekker ontspannen.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2017 om 19:28

Ad Hombre

Een beetje empathie met mensen die 'hysterisch' doen, zou je sieren.

Mijntje

Mijntje

01-01-2018 om 09:02

hysterisch

Voelen de mensen die hysterisch doen met vuurwerk zich nu weer aangevallen? Tis ook nooit goed

@Emma

@Emma

01-01-2018 om 09:05

partytent

hoe was het feest in de achtertuin met de partytent?

Tine Winkel

Tine Winkel

01-01-2018 om 10:11

hysterisch met of over

ik vraag me af wat Ad bedoelde met 'hysterisch met' vuurwerk. Gevoelsmatig denk ik dan aan alle mensen die het leuk vinden zelf vuurwerk af te steken en daarbij lak hebben aan de eventuele overlast die zij voor anderen zouden kunnen veroorzaken (die erg tegen het afschaffen van consumentenvuurwerk zijn, zal ik maar zeggen).
Bij hysterisch over vuurwerk, denk ik aan de mensen die bij het klinken van een klein knalletje al door het lint gaan...

Ad Hombre

Ad Hombre

01-01-2018 om 12:19

Tine

Precies. De hoeveelheid vuurwerk die in NL met oid en nieuw wordt afgestoken is in mijn ervaring uniek in de wereld. Ik snap niet waarom 'wij' daar zo idioot fanatiek in zijn.

Dus vandaar, ga ergens de grens over en het probleem verdwijnt grotendeels.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-01-2018 om 12:23

Hmmm... met en over

Tine, wie weet bedoelde Ad inderdaad de vuurwerkafstekers. Inschattingsfout van mij in dat geval.

Wat betreft hysterie 'over', ik probeer te relativeren, rotjes, kleine poefjes... van mij hoeft het niet, ik snap ook niet waarom categorie 1 het hele jaar mag, maar goed, een beetje verdraagzaamheid kan ik daar nog wel voor uit mijn lijf persen. Maar de knallen.... hysterie zit niet in mijn karakter, maar ik ben inmiddels dusdanig allergisch voor knalvuurwerk, dat ik er geen tolerantie meer voor kan opbrengen en siervuurwerk is ook niet 'onschuldig' voor wat betreft gevaar op lichamelijk letsel, luchtvervuiling en schade voor vogels en andere dieren, dus ik ben inmiddels zover dat alles van mij naar één groot stadsevenement verplaatst mag worden, dat lijkt mij een prima compromis tussen de twee kampen. Dat onze ramen het ieder jaar weer netjes volhouden, verbaast me gewoon. Onze woonomgeving lijkt wel tot buiten territoriaal gebied te zijn verklaard. Nergens kan en mag het, maar daar wel. Jongens die hier niet wonen (tenzij ze voor 10 meter op de fiets stapt als je 16 bent) knallen hier even snel wat af en verdwijnen snel genoeg om niet meer gepakt te kunnen worden door de hier patrouillerende agenten in burger.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.