Relaties Relaties

Relaties

Molletje

Molletje

28-12-2017 om 17:17

Bel de politie maar ?!?


Kaaskopje

Kaaskopje

01-01-2018 om 12:23

ze voor 10 meter op de fiets stapt

ze voor 10 meter op de fiets stappen

Priem

Priem

01-01-2018 om 12:58

Kaaskopje

"Ik denk dat je momenteel sneller van koophuis kunt wisselen, dan van huurhuis. Wij hebben prettige buren, maar als het daar ellende was geweest, zou dat vast geen goede reden voor een urgentieverklaring zijn."

Dat ligt er maar aan waar je woont. Met een huurhuis kun je je inschrijven waar je wilt. Ik huur nu naar sta nog steeds ingeschreven zodat als ik weg wil, dat ook kan. Urgentie niet, opties wel.
Met mijn koopwoning was dat andere koek; huis van mijn buren is net pas verkocht, heeft 4 jaar te koop gestaan. 4 Jaar naast akelige buren of met dubbele lasten is geen pretje.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-01-2018 om 13:49

Priem

Het hangt inderdaad mogelijk af van waar je woont, maar ook waarin je kúnt wonen. Als ik nu rampburen zou hebben, moet ik toch echt wachten tot ik standaard in de top 10 van kanshebbers sta. Ik moet nog een jaar of twee sowieso wachten denk ik. Eigen schuld dikke bult in mijn geval hoor. Ik vond het niet nodig om me in te schrijven tot drie jaar geleden.

An-nA

An-nA

01-01-2018 om 15:23

Half 4

Kwamen we zelf thuis, we waren bij vrienden uitgenodigd wat verder op in de wijk. Het was erg gezellig en daarom ook laat. Om half 4 fietsten we naar huis. Het was doodstil op straat een enkele auto, wat fietsers kwamen voorbij. Totdat we bij ons huis kwamen. Ja hoor, volop feest nog in de tuin, de tent was niet voor de rokers of oliebollenbakken maar iedereen stond in die tent. Hard gepraat en gelach maar geen keiharde muziek (meer). Ik heb mijn oordoppen ingedaan en heb heerlijk geslapen. Toch....dit was natuurlijk oud en nieuw maar dit soort feesten zijn geen uitzondering helaas.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-01-2018 om 16:37

Politie-inzet vuurwerk (beetje o.t.)

De cijfers van de politie in onze gemeente, vanaf 28 december-ochtend:

Resultaat:
- 26 minderjarigen naar HALT,
-15 Proces-Verbalen ipv HALT
(voor afsteken/voorhanden hebben Cat. 2 vuurwerk)

- 3 X dossier opgemaakt mbt illegaal vuurwerk

- ongeveer 10 kilo vuurwerk in beslag genomen,
waarvan ruim 4 kilo illegaal vuurwerk (oa Cobra6's en Shell).
Onderzoek herkomst hiervan loopt.

An-nA

An-nA

01-01-2018 om 20:11

ik ben blij dat we er niet waren

Daarnet de buren van de andere kant voor een nieuwjaarsborrel gehad. Zij waren gister wel thuis. De geluidsoverlast van het tuinfeest schijnt echt asociaal te zijn geweest. Zij wonen nog verder van deze "buren" af maar moesten hun tv echt veel harder zetten anders konden zij hun tv niet verstaan, en ook slapen voor die tijd zat er niet in. Ze zeiden dat de keiharde muziek zeker tot 3 uur doorging echt in aso decibels, daarna was het dus nog lang rumoerig. Ik ben zo blij dat we er niet waren.....

Molletje

Molletje

08-01-2018 om 17:41

Wat zouden jullie doen?

Ik fietste vanmorgen met redelijke haast ons hofje uit en kwam de inmiddels van vakantie teruggekomen moeder van de pubers tegen, met haar hondje. Ze schrok zich een hoedje en zei me een soort van lacherig gedag. Ik had haast dus ik heb haar neutraal/vriendelijk gedag gezegd en ben doorgefietst.
Zouden jullie zelf op het gebeurde terugkomen of het verder maar zo laten? We hebben overigens geen last meer gehad van de pubers (ik was met oud en nieuw niet thuis dus ik weet niet hoe het toen was).

@Emma

@Emma

08-01-2018 om 17:55

Nee

Ik zou het niet doen. Je hebt gedaan wat ze je aanbeveelde: de politie bellen. Gezien haar reactie weet ze dat heel goed. De bal ligt bij haar.

Molletje

Molletje

29-01-2018 om 18:18

update

Na een paar redelijk rustige weken had ik dit weekend ineens de vader van het gezin aan de deur. Hij had het voetbalteam van zoonlief uitgenodigd voor een tuinfeest om het winterkampioenschap (of zoiets) te vieren. "Dus dan weet je het, dat je niet gaat zeiken." Ik zei neutraal dat wat er in de kerstvakantie was gebeurd echt over de grens was geweest en dat zijn vrouw zelf had aangeraden de politie te bellen. Zijn laagje beleefdheid was snel verdwenen. Hij begon te schreeuwen dat de politie de kinderen er had ingeluisd en dat hij van de kinderen heel andere verhalen had gehoord dan van de politie. (ja duh.) Het lag allemaal niet aan zijn kinderen, het was een soort samenzwering van de buurt en de politie. (waarom wij dat zouden doen werd me niet duidelijk.) De politie had ook toegegeven dat ze 'fout' zaten, volgens pa.
Vervolgens brak het feestgedruis weer los. Maar eerlijk is eerlijk, het was wel tegen middernacht afgelopen.
Ik heb vandaag de wijkagent even ingelicht en die herinnerde zich het gesprek met pa heel anders. En zeker niet als toegeven dat de politie fout zat. Wel dat hij had aangeraden aan pa om voortaan de buurt in te lichten. Hij constateerde laconiek dat pa dat had gedaan, dat hij alleen aan zijn toon moest werken.
Verder raadde hij aan om gewoon te blijven bellen als het uit de hand liep. Dus dat gaan we dan maar weer doen....

Fransien

Fransien

29-01-2018 om 19:42

Tsja

Waarschijnlijk zijn de ouders geschrokken dat de buurt inderdaad de politie erbij had gehaald. Vader is er waarschijnlijk nog niet aan toe om in te zien dat zijn bloedjes niet zo lief en onschuldig zijn als ze lijken.
Prima dat de wijkagent in de loop is gewoon blijven bellen.

Flinke progressie

En de buren inlichten en de mzuiek om middernacht uit; kwartje gevallen.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-01-2018 om 10:45

Mensenkennis

Soms voel je haarfijn aan hoe mensen zijn. Vervelend dat dit gezin in jullie hofje woont, daar doe je niets aan verder, maar inderdaad niets oppotten, maar met de politie bellen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.