Relaties Relaties

Relaties

Berichtjes van man; wat moet ik hier van vinden?


Ik kan maar 1 reden bedenken waarom berichten verwijderd zouden moeten worden.

MRI

MRI

29-03-2023 om 16:36

tja, ik zou hem toch maar gewoon vragen denk ik. Het gaat niet uit je gedachten, toch? Zeg er misschien gewoon bij dat je niet achterdochtig wílt zijn en je ook niet kunt voorstellen dat er meer zou zijn maar dat je je dit gewoon afvraagt.

Zeker over praten. Je bent zijn echtgenote en jullie hebben samen kinderen. Je wil weten of je nog de belangrijkste in zijn leven bent en of je niet besodemieterd wordt. Je goed recht, jouw vent en geen stiekem gedoe achter je rug. 

Ja, dit zijn wel rode vlaggen. Er was dus wel casual contact. Blijkbaar is er daarna contact ontstaan, wat de moeite waard is om te verbergen. Immers had hij al dat andere ook wel verborgen dan toch? 

Ik denk dat je zelf ook wel weet hoe laat het is, hoe vervelend dat ook klinkt. En inderdaad, de reactie bij confrontatie zal boekdelen spreken. Gigantisch in de verdediging springen= 99% zeker dat in elk geval het contact te ver gaat. 

We all been there. Geloof me. We kennen alle tactieken inmiddels. Ik kan de reacties ook alvast uittekenen: Jij bent gek, je ziet ze vliegen. Hoezo zoek je in zijn ipad, hij heeft toch nooit wat gedaan om je vertrouwen te beschamen. Hij zou zoiets nooit doen. Hij heeft perongeluk die functie aangeklikt. 

Hier gebeurde het precies opdezelfde manier, het zij met andere apps. Eerst whatsapp, toen het contact verder ging dan " je ei kwijt kunnen" werd het Telegram. Dat werd weer beveiligd met een aparte code en toen ik achter die app kwam was het " al mijn collega's zitten op die app" En tuurlijk had ik op dat moment moeten eisen dat ze die app open gooide. Maar omdat je niet wil geloven dat het is wat het is, laat je het er bij.

Mijn advies: Laat het er niet bij. Dit zit fout. Confronteer hem, maar vul niks in. Dan gaat die alleen dingen bekennen die je al weet.

Ik sluit mij volledig aan bij Elpisto.

Zorg er vooral voor dat je zelf achteraf niet denkt: had ik maar. Want ook ik heb die app niet open laten gooien. Ik probeerde het wel, halfslachtig. De reactie was: ‘nee want er is niks en dit is privacy en als je zo doet wis ik dat hele gesprek wel lekker!’ 

En ik… Ik liet het erbij. Was bang dat ik hem wegjoeg. Haar armen in. Of dat ik echt onredelijk was. Dat hij het ging weigeren te laten zien was wel duidelijk en ik durfde geen consequenties hier aan te verbinden, wist niet wat ik ermee moest. Dus zo sudderde het door en ging het van kwaad tot erger. En dat ik zo over mij heen heb laten lopen, vind ik nog het meest lastig. Enerzijds omdat ik zo over mijn grens liet gaan, anderzijds omdat ik het misschien wel onnodig heb gerekt op deze manier. We zijn nu een hele poos verder en het is goed gekomen, maar het was fijn geweest als de schade iets beperkter was gebleven. 

De schade beperken, mooi wat Gedoe daar zegt. Als je intuïtie aangeeft dat er iets niet klopt, laat het inderdaad niet sudderen. Er zijn mensen die extreem jaloers zijn, al argwanend als partner een praatje in de supermarkt maakt of even niet bereikbaar op de telefoon. Dat is wat anders dan deze situatie, het voelt niet goed. Nu kan je er over praten, zaken voorkomen, je mening geven en antwoorden krijgen. Laten sudderen gaat broeien, je onrust blijft en de schade wordt groter. 
Iedere relatie maakt tegenslagen mee, mensen maken fouten en er samen weer uitkrabbelen geeft weer nieuwe inzichten voor jullie toekomst samen. 

Als man van TO niets te verbergen heeft, dan zou dit ‘gewoon’ bespreekbaar moeten zijn binnen een goede relatie! Zodra die ander meteen in de verdediging gaat of boos wordt (want vertrouw je mij soms niet??) is dat een rode vlag! Meer smaken zijn er in mijn ogen echt niet in dit soort situaties.

Liekemarleen

Liekemarleen

30-03-2023 om 16:40 Topicstarter

Als ik alle reacties bij elkaar optel geeft iedereen aan; direct confronteren.
Dus dit heb ik gisteravond gedaan. Beschouwend en rustig verteld wat ik zag, en dat ik me daar ongemakkelijk bij voel. En dat ik graag wil weten wat het is.

Hij zei; niks om je zorgen over te maken, dat even als eerst, maarrrr ik zal je alles vertellen wat je wil weten!
Ik: begin maar bij het begin dan

Toen vertelde hij dat een tijdje geleden bij dat feestje, een andere man met haar flirtte en zij wilde daar niets van weten. Ze vroeg of hij even wilde blijven kletsen tot hij wegging. Hij reageerde dat ze nu al best lang vrijgezel is, dus dat ze misschien minder kritisch moest zijn
Zij zei toen: ja, dat had ik jaren geleden al moeten doen, toen ik niet op date met jou wilde. Wie weet waar we dan nu hadden gestaan. Hij gaf toen aan dat ze daarom altijd de ene was die hem ontglipt was (dit was vóórdat hij mij leerde kennen).

Dit is voor haar aanleiding geweest om een aantal keren casual een gesprek te starten. Hij is in die tijd haar wel eens tegengekomen bij haar werk (wat ik eerder al meldde in een reactie) en heeft toen een berichtje gestuurd met een onschuldige opmerking (die wat ik dus al had gezien) Contact is er altijd al wel geweest, maar nooit via chat, altijd op feestjes. Hij zag dit toen zelf niet als iets wat 'anders' is dan face to face.
Totdat hij een keer een berichtje kreeg waar ik bij was, en dacht; ik weet niet wat zij er van vindt dat ik telkens een berichtje krijg van haar, ondanks dat ik er niks mee doe. Toen is hij een prive chat gestart. Hij gaf eerlijk toe dat hij het fijn vond om wat aandacht buiten de deur te krijgen. Maar, dat het daar dan ook wel bij bleef, wat hem betreft.

Ik heb verteld wat het zien van zo'n privechat met mij heeft gedaan en welke verschillende scenarios ik me al in mijn hoofd had gehaald. Daar schrok hij heel erg van, dat was het écht niet zei hij. En dat ik het zien van een prive chat vele malen erger vind dan het zien van een flirt. Dat hij het verborgen wilde houden, moet al signaal zijn dat het niet oke zou zijn voor mij. 
Daarnaast heb ik hem verteld dat hij met het openen van zo'n chat óók een signaal naar haar afgeeft; ik wil wel wat contact, maar wel stiekem. Dat kan bij haar verkeerde verwachtingen oproepen, en hij geeft hierbij in het algemeen al aan dat het dus oke is om met een getrouwde vent te chatten zolang zijn vrouw het maar niet ziet...

Hij baalde enorm dat die berichtjes gewist waren, realiseerde zich dat hij zich juist hiermee in de voet geschoten heeft omdat hij nu ook niets kan laten zien. Hij is de hele nacht nog tot 4.15 bezig geweest om op zoek te gaan of hij die chats terug kon krijgen zodat hij het kon laten zien. 
Met succes, overigens. Vanochtend mocht ik alles lezen, en heeft hij direct de chat verwijderd.
Dat wat ik las was nog steeds casual, met af en toe een knipoog van haar kant. Onbeantwoord overigens, want toen ze vroeg of ze niet eens een keertje mee mocht op reis, zei hij: "het is een werkreis he, geen gezellige vakantie. Maar mocht je daar ooit zelf op vakantie gaan, heb ik nog wel wat tips voor leuke restaurants waar je naartoe kunt oid."

Ik ben (voor nu!) wel gerustgesteld over dit contact. Ik vind het nog steeds een ongelooflijke eikel dat hij meende iets achter mijn rug om te moeten doen. En dat vertrouwen heeft wel een deukje opgelopen.
Ik vind het fijn dat we het echt hebben kunnen bespreken en dat hij veel moeite heeft gedaan om zichzelf te bewijzen. Dat vertrouwen terugwinnen begint nu, ik hou wel een stukje meer achterdocht dan voorheen.
Daar heeft hij het dan ook zelf naar gemaakt, met zn stomme chat. 
Sukkel. 

MRI

MRI

30-03-2023 om 16:44

Goed dat je hebt aangekaart, het klinkt geloofwaardig, zeker met de teruggehaalde chatberichten. Ik begrijp dat je hem gelooft. Fijn nu kan je je vertrouwen in hem weer herstellen. Ik denk ook dat hij wel moet oppassen met haar de verkeerde signalen te geven. 

Liekemarleen

Liekemarleen

30-03-2023 om 16:45 Topicstarter

overigens geen enkele reactie of opmerkingen over het 'privacy' gebeuren. 

Gevaarlijke dame dat beseft je man ook. Fijn dat jullie er open over hebben kunnen praten en nu langzamerhand weer het vertrouwen opbouwen. Toch wijzer om wat meer afstand te nemen tot deze vriendin van een vriendin. Mee op reis? Zij durft. 

Goed dat je het meteen aangekaart hebt. Het klinkt alsof je hem net op tijd weer even bij zijn nekvel gegrepen hebt. Hopelijk blijft het hierbij.

Goed dat je het besproken hebt. Ik ben zelf natuurlijk argwanend door ervaring. Mijn man zei ook luisterend oor. Niks om je zorgen over te maken. Zou het nog kunnen dat die vriendin van jullie hem leuker vindt dan hij denkt? Mannen zijn daar soms stom in dus supergoed dat je vroeg wat voor signaal hij denkt te geven. Wat ik nog mis is dat hij haar belt waar jij bij bent en dit ook benoemd: het is niet okay. 

De waardering, het vleiende dat je man ervaart en zij die wel mee op reis wil, de stiekeme appjes het klopt toch niet helemaal, het zijn in ieder geval rode vlaggen. Vooral dit: "Zij zei toen: ja, dat had ik jaren geleden al moeten doen, toen ik niet op date met jou wilde. Wie weet waar we dan nu hadden gestaan. Hij gaf toen aan dat ze daarom altijd de ene was die hem ontglipt was (dit was vóórdat hij mij leerde kennen)."

Xxx

Goed dat je dit besproken hebt. Hopelijk ziet hij zelf ook in dat hij dat geflirt van haar niet nodig heeft en dat het niet nodig is om dingen te verbergen als hij zelf geen foute dingen stuurt. Juist dat geheimzinnige maakt het verdacht. En misschien is het tijd voor hem om haar even duidelijk op haar plaats te zetten. Hij is gelukkig met jou en daar hoeft zij niet tussen te komen. Dat ze hem leuk vindt, dat kan, maar hij is bezet.

Wow!  Top van je man dat hij schrok en dat hij de chat is gaan opzoeken en je alles transparant heeft getoond!

  Zo zie je maar, goed dat je het hebt aangekaart en niet  uit 'angst' gezwegen hebt.

Mensen doen soms idd rare dinges, maar toch was hij zich van bewust dat deze situatie niet echt pluis is, hij geeft het zelf aan: 
Totdat hij een keer een berichtje kreeg waar ik bij was, en dacht; ik weet niet wat zij er van vindt dat ik telkens een berichtje krijg van haar, ondanks dat ik er niks mee doe. Toen is hij een prive chat gestart. 


Hij gaf eerlijk toe dat hij het fijn vond om wat aandacht buiten de deur te krijgen. Maar, dat het daar dan ook wel bij bleef, wat hem betreft.


Hij geeft hier duidelijk aan dat de angst om je te kwetsen aanwezig was maar dat het 'plezier' van die berichtjes, de aandacht ook wel heel fijn was voor hem!  En dus ging hij een geheime chat aan.

Tuurlijk is het vleiend om iemand te hebben die je duidelijk meer dan leuk vindt!! Wel is dit heel gevaarlijk... en dat weet hij waarschijnlijk zelf wel!

Dus niet echt iets ernstigs aan de hand, wel zou ik samen onderzoeken wat hem toch dreef om in het geniep die 'buiten de deur aandacht' te blijven onderhouden... Dit is een heel gevaarlijk ding!  Zo beginnen vaak de meeste affaires:  de aandacht is leuk, er gebeurt niets, het geniep maakt het steeds spannender...  als er thuis is aan de hand is, en die aandacht komt op het 'juiste moment', bingo!!

Ik zou persoonlijk onderzoeken waar jullie samen weer wat meer 'speelsheid' en psoitieve aandacht kunnen inblazen in de relatie. 

We genieten allemaal van die ene 'buiten de deur' aandacht... glimlachen en dan is het voorbij... het blijven voeden lijkt me toch een signaal te zijn van een dieper gemis.  Ik spreek voor mezelf hier! Ik had ook ooit een 'geheime crush' - nooit iets mee gebeurt, wel kan ik je vertellen dat dit was omdat ik iets in mijn relatie miste:  speelsheid, positieve aandacht, vernieuwing,... thuis was het fijn en veilig maar waardering en speelsheid was ver zoek... 

Just an idea  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.