Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Berichtjes van man; wat moet ik hier van vinden?


Liekemarleen

Liekemarleen

31-03-2023 om 22:17 Topicstarter

Belgica schreef op 31-03-2023 om 12:33:

Dus niet echt iets ernstigs aan de hand, wel zou ik samen onderzoeken wat hem toch dreef om in het geniep die 'buiten de deur aandacht' te blijven onderhouden... Dit is een heel gevaarlijk ding! Zo beginnen vaak de meeste affaires: de aandacht is leuk, er gebeurt niets, het geniep maakt het steeds spannender... als er thuis is aan de hand is, en die aandacht komt op het 'juiste moment', bingo!!

Ik zou persoonlijk onderzoeken waar jullie samen weer wat meer 'speelsheid' en psoitieve aandacht kunnen inblazen in de relatie.

We genieten allemaal van die ene 'buiten de deur' aandacht... glimlachen en dan is het voorbij... het blijven voeden lijkt me toch een signaal te zijn van een dieper gemis. Ik spreek voor mezelf hier! Ik had ook ooit een 'geheime crush' - nooit iets mee gebeurt, wel kan ik je vertellen dat dit was omdat ik iets in mijn relatie miste: speelsheid, positieve aandacht, vernieuwing,... thuis was het fijn en veilig maar waardering en speelsheid was ver zoek...

Just an idea

Ja echt een goeie tip, ik ben blij dat mijn man nu (nogmaals?) weet waar mijn grens ligt, en dat ik van hem verwacht dat die grens op dezelfde plek ligt.

Maar dat betekent niet dat het binnen de grenzen allemaal top gaat. We hebben twee kleine kinderen en we hebben beide een druk leven. Daar gaan we goed op, verveling past ons niet.

Maar we vergeten wel wat tijd voor elkaar te maken. En als we dan samen uit eten gaan, gaat het toch al vaak over werk of de kids. We 'vertellen' (of laten blijken) elkaar te weinig dat we elkaar waarderen, of sexy vinden bijvoorbeeld.

Dit is zeker de moeite waard om verder uit te zoeken; wat kunnen we toevoegen aan ons huwelijk en aan elkaar? 

Ik hoop dat dit ons uiteindelijk natuurlijk dichter bij elkaar brengt, maar op dit moment heeft mijn (zelf)vertrouwen een flinke deuk opgelopen. We kunnen en moeten zeker werken aan elkaar, maar daarnaast heeft ie nog steeds wel wat goed te maken wat mij betreft.

Jullie hebben een wake-up call gehad. En dat is waardevol. Ik snap dat je (zelf) vertrouwen geraakt is, maar een flirt (of meer) zegt niets over jou. Het zegt iets over jouw man. Die zegt dat er niets aan de hand is. Mijn ervaring ook op dit forum is dat er meestal wel iets meer al is dan een partner zegt. Zeker omdat hij stiekem is gaan doen. Bijvoorbeeld sexuele spanning al voelen. Bij elk berichtje een blij gevoel hebben. Ik zou als ik jullie was goed inzoomen zoals hierboven ook iemand adviseert, op wat het hem bracht. En vragen hoe hij het contact met deze vriendin vanaf nu voor zich ziet. En hoe zie jij dit contact vanaf nu? 

Bedenk dat dit soort contacten vaak ontstaan omdat ze thuis wat missen. Dat kan van alles zijn. Aandacht, tijd, seks, spanning etc. Iemand die volkomen tevreden is in zijn relatie ziet een ander niet staan. Er zal dus iets zijn wat hij bij haar kreeg en bij jou niet. Kijk goed wat dat is en ga daarover in gesprek. Als je onderliggende problemen niet aanpakt kan zoiets opnieuw ontstaan of ervoor zorgen dat de ander toch besluit te stoppen. Hij heeft immers ervaren wat er ook mogelijk is. 

In een druk gezinsleven is het heel logisch dat je aandacht vaak eerst naar tal van andere zaken gaat. Het huishouden, 2 banen, de kinderen etc. Dan schiet een partner die ook nog van alles wil er wel eens bij in. 

Vooral die laatste zin van Anna Cara is er eentje om over na te denken. Hoe zie jij dit contact nu verder voor je in de toekomst? Voor jezelf maar ook voor je man? 

MRI

MRI

01-04-2023 om 18:13

Izza schreef op 01-04-2023 om 16:53:

Bedenk dat dit soort contacten vaak ontstaan omdat ze thuis wat missen. Dat kan van alles zijn. Aandacht, tijd, seks, spanning etc. Iemand die volkomen tevreden is in zijn relatie ziet een ander niet staan. Er zal dus iets zijn wat hij bij haar kreeg en bij jou niet. Kijk goed wat dat is en ga daarover in gesprek. Als je onderliggende problemen niet aanpakt kan zoiets opnieuw ontstaan of ervoor zorgen dat de ander toch besluit te stoppen. Hij heeft immers ervaren wat er ook mogelijk is.

In een druk gezinsleven is het heel logisch dat je aandacht vaak eerst naar tal van andere zaken gaat. Het huishouden, 2 banen, de kinderen etc. Dan schiet een partner die ook nog van alles wil er wel eens bij in.

Heb je het draadje gelezen? De aandacht ging voornamelijk van de dame uit, blijkens de appjes die manlief heeft opgediept. Ik betwijfel echt of hier iets gemist wordt van zijn kant hoor

MRI schreef op 01-04-2023 om 18:13:

[..]

Heb je het draadje gelezen? De aandacht ging voornamelijk van de dame uit, blijkens de appjes die manlief heeft opgediept. Ik betwijfel echt of hier iets gemist wordt van zijn kant hoor

Dat maakt toch niets uit? Als de man er niet voor open zou staan had hij dat direct af kunnen kappen en er zeker niet  in het geheim mee doorgegaan. 

Dan had hij gezegd "Kijk TO ik heb alweer een berichtje van X. Ik zeg haar dat we maandag op kantoor wel verder praten". 

" Kijk TO collega X stuurt een naaktfoto. Dat kan echt niet. Ik geef haar aan dat ik daar geen behoefte aan heb en anders bespreek ik dit met de leidinggevende".

Izza schreef op 01-04-2023 om 18:46:

[..]

Dat maakt toch niets uit? Als de man er niet voor open zou staan had hij dat direct af kunnen kappen en er zeker niet in het geheim mee doorgegaan.

Dan had hij gezegd "Kijk TO ik heb alweer een berichtje van X. Ik zeg haar dat we maandag op kantoor wel verder praten".

" Kijk TO collega X stuurt een naaktfoto. Dat kan echt niet. Ik geef haar aan dat ik daar geen behoefte aan heb en anders bespreek ik dit met de leidinggevende".

Nou, ik krijg ook wel eens berichten van een collega die zeg maar erg goed zijn voor mijn ego. Ook al weet ik van mezelf dat ik er niks mee wil en ga doen, ik deel ze toch niet met mijn partner. Ik weet namelijk ook dat die collega zich geen moment zou bedenken als ik een stap zijn kant op zet. Ons contact mij zeer dierbaar, en ik weet dat hij mijn grens respecteert. Maar ik heb totaal geen behoefte om mijn partner zenuwachtig of ongerust te maken, dus hij weet wel dat er regelmatig contact is, maar ik ga hem niet wijzer maken dan hij is over de crush die collega op mij heeft.

Er is toch geen sprake van naaktfoto’s? Of heb ik iets gemist? Dat zou voor mij wel echt over de grens zijn.

Engeltje schreef op 01-04-2023 om 21:55:

[..]

Nou, ik krijg ook wel eens berichten van een collega die zeg maar erg goed zijn voor mijn ego. Ook al weet ik van mezelf dat ik er niks mee wil en ga doen, ik deel ze toch niet met mijn partner. Ik weet namelijk ook dat die collega zich geen moment zou bedenken als ik een stap zijn kant op zet. Ons contact mij zeer dierbaar, en ik weet dat hij mijn grens respecteert. Maar ik heb totaal geen behoefte om mijn partner zenuwachtig of ongerust te maken, dus hij weet wel dat er regelmatig contact is, maar ik ga hem niet wijzer maken dan hij is over de crush die collega op mij heeft.

Er is toch geen sprake van naaktfoto’s? Of heb ik iets gemist? Dat zou voor mij wel echt over de grens zijn.

Ik zou dat toch gewoon tegen je partner vertellen. Wat als hij toevallig zo'n "ego-strelend" bericht leest? Als er vertrouwen is tussen jullie dan heeft hij geen reden om zich zorgen te maken over die collega, want dan kan hij hij erop vertrouwen dat jij geen stappen richting die collega zet. Maar als hij zo'n bericht toevallig leest kan hij zich zorgen gaan maken om het feit dat je dat voor je hield.

Een goede leidraad in dit soort dingen is om jezelf te vragen wat jij ervan zou vinden als de rollen omgedraaid waren? Als hij een smoorverliefde collega heeft die hem steeds "ego-strelende" berichten stuurt waar hij jou niks over vertelt?

VerlorenVader schreef op 02-04-2023 om 01:01:

[..]

Ik zou dat toch gewoon tegen je partner vertellen. Wat als hij toevallig zo'n "ego-strelend" bericht leest? Als er vertrouwen is tussen jullie dan heeft hij geen reden om zich zorgen te maken over die collega, want dan kan hij hij erop vertrouwen dat jij geen stappen richting die collega zet. Maar als hij zo'n bericht toevallig leest kan hij zich zorgen gaan maken om het feit dat je dat voor je hield.

Een goede leidraad in dit soort dingen is om jezelf te vragen wat jij ervan zou vinden als de rollen omgedraaid waren? Als hij een smoorverliefde collega heeft die hem steeds "ego-strelende" berichten stuurt waar hij jou niks over vertelt?

Wat heeft een partner in jouw telefoon te zoeken dat hij dat bericht ‘toevallig’ kan lezen? In een relatie is het gewoon prima om ieders privacy te respecteren en hoef je echt niet werkelijk alles te delen. En dat heeft niets met rollen omdraaien te maken, maar vertrouwen. 

VerlorenVader schreef op 02-04-2023 om 01:01:

[..]

Ik zou dat toch gewoon tegen je partner vertellen. Wat als hij toevallig zo'n "ego-strelend" bericht leest? Als er vertrouwen is tussen jullie dan heeft hij geen reden om zich zorgen te maken over die collega, want dan kan hij hij erop vertrouwen dat jij geen stappen richting die collega zet. Maar als hij zo'n bericht toevallig leest kan hij zich zorgen gaan maken om het feit dat je dat voor je hield.

Een goede leidraad in dit soort dingen is om jezelf te vragen wat jij ervan zou vinden als de rollen omgedraaid waren? Als hij een smoorverliefde collega heeft die hem steeds "ego-strelende" berichten stuurt waar hij jou niks over vertelt?

Oh, maar hij is niet smoorverliefd hoor. Dat zou ik zelf zeer oneerlijk vinden, om dan wel dat soort contact te onderhouden. Dan zou ik hem voor de gek houden en aan het lijntje. Hij is gewoon al jaren vrijgezel en neemt het ervan. Ik ben ook echt niet de enige die dit soort berichten krijgt. Daarom vind ik dat ik dit niet met partner hoef te delen. Is gewoon goed voor mijn ego, weten dat iemand me aantrekkelijk vindt.

Is dit echt? Dan kom je uit een ei en al die reageerders ook, niet te geloven Natuurlijk wil je man meer met haar. Denk je nou echt dat ie met haar zou chatten als ze lelijk was? Jongejonge wat ben jij naief.

RoodVruchtje schreef op 02-04-2023 om 17:49:

[..]

Wat heeft een partner in jouw telefoon te zoeken dat hij dat bericht ‘toevallig’ kan lezen? In een relatie is het gewoon prima om ieders privacy te respecteren en hoef je echt niet werkelijk alles te delen. En dat heeft niets met rollen omdraaien te maken, maar vertrouwen.

Ik had het ook niet over zomaar inbreken op de telefoon van je partner? Je kan toch tegen elkaar aan hangen op de bank en de ander iets interessants laten zien dat je gelezen hebt, en dat er dan ineens een melding tevoorschijn komt met "trek je morgen weer dat sexy jurkje aan?" of weet ik veel wat, haha..

Of als je samen in de auto zit en je hebt je telefoon aan het scherm hangen, dan komen notificaties ook groot in beeld. Genoeg situaties te bedenken.

RoodVruchtje schreef op 02-04-2023 om 17:49:

[..]

Wat heeft een partner in jouw telefoon te zoeken dat hij dat bericht ‘toevallig’ kan lezen? In een relatie is het gewoon prima om ieders privacy te respecteren en hoef je echt niet werkelijk alles te delen. En dat heeft niets met rollen omdraaien te maken, maar vertrouwen.

Theoretisch niets. Al gaven we hier te pas en te onpas de telefoon af als dat toevallig zo uit kwam. Even wat op willen zoeken en de telefoon niet bij de hand? Hier is die van mij. Dit soort zaken. Het nadeel daarvan is dat het direct opvalt als het ineens niet meer kan of gebeurd. Dat was voor mij het moment om die telefoon te pakken. En dan zit er ineens een andere code op. Dan weet je in principe al genoeg.

Ik ben ook niet geneigd om voor TO nu direct de polonaise te lopen. Hij verborg de berichtjes. mooi dat er uiteindelijk niks schokkends in stond, maar dat doet iemand heel bewust. Ik zie hier iemand praten over berichtjes van een collega, die zal die berichtjes ook niet verwijderen gok ik, maar het gesprek aan gaan met manlief als wel blijkt dat die de berichten op wat voor manier gelezen heeft. Al vind ik daar wel wat van. Maar dat is een andere discussie. 

Liekemarleen schreef op 30-03-2023 om 16:40:

Als ik alle reacties bij elkaar optel geeft iedereen aan; direct confronteren.
Dus dit heb ik gisteravond gedaan. Beschouwend en rustig verteld wat ik zag, en dat ik me daar ongemakkelijk bij voel. En dat ik graag wil weten wat het is.

Hij zei; niks om je zorgen over te maken, dat even als eerst, maarrrr ik zal je alles vertellen wat je wil weten!
Ik: begin maar bij het begin dan

Toen vertelde hij dat een tijdje geleden bij dat feestje, een andere man met haar flirtte en zij wilde daar niets van weten. Ze vroeg of hij even wilde blijven kletsen tot hij wegging. Hij reageerde dat ze nu al best lang vrijgezel is, dus dat ze misschien minder kritisch moest zijn .
Zij zei toen: ja, dat had ik jaren geleden al moeten doen, toen ik niet op date met jou wilde. Wie weet waar we dan nu hadden gestaan. Hij gaf toen aan dat ze daarom altijd de ene was die hem ontglipt was (dit was vóórdat hij mij leerde kennen).

Dit is voor haar aanleiding geweest om een aantal keren casual een gesprek te starten. Hij is in die tijd haar wel eens tegengekomen bij haar werk (wat ik eerder al meldde in een reactie) en heeft toen een berichtje gestuurd met een onschuldige opmerking (die wat ik dus al had gezien) Contact is er altijd al wel geweest, maar nooit via chat, altijd op feestjes. Hij zag dit toen zelf niet als iets wat 'anders' is dan face to face.
Totdat hij een keer een berichtje kreeg waar ik bij was, en dacht; ik weet niet wat zij er van vindt dat ik telkens een berichtje krijg van haar, ondanks dat ik er niks mee doe. Toen is hij een prive chat gestart. Hij gaf eerlijk toe dat hij het fijn vond om wat aandacht buiten de deur te krijgen. Maar, dat het daar dan ook wel bij bleef, wat hem betreft.

Ik heb verteld wat het zien van zo'n privechat met mij heeft gedaan en welke verschillende scenarios ik me al in mijn hoofd had gehaald. Daar schrok hij heel erg van, dat was het écht niet zei hij. En dat ik het zien van een prive chat vele malen erger vind dan het zien van een flirt. Dat hij het verborgen wilde houden, moet al signaal zijn dat het niet oke zou zijn voor mij.
Daarnaast heb ik hem verteld dat hij met het openen van zo'n chat óók een signaal naar haar afgeeft; ik wil wel wat contact, maar wel stiekem. Dat kan bij haar verkeerde verwachtingen oproepen, en hij geeft hierbij in het algemeen al aan dat het dus oke is om met een getrouwde vent te chatten zolang zijn vrouw het maar niet ziet...

Hij baalde enorm dat die berichtjes gewist waren, realiseerde zich dat hij zich juist hiermee in de voet geschoten heeft omdat hij nu ook niets kan laten zien. Hij is de hele nacht nog tot 4.15 bezig geweest om op zoek te gaan of hij die chats terug kon krijgen zodat hij het kon laten zien.
Met succes, overigens. Vanochtend mocht ik alles lezen, en heeft hij direct de chat verwijderd.
Dat wat ik las was nog steeds casual, met af en toe een knipoog van haar kant. Onbeantwoord overigens, want toen ze vroeg of ze niet eens een keertje mee mocht op reis, zei hij: "het is een werkreis he, geen gezellige vakantie. Maar mocht je daar ooit zelf op vakantie gaan, heb ik nog wel wat tips voor leuke restaurants waar je naartoe kunt oid."

Ik ben (voor nu!) wel gerustgesteld over dit contact. Ik vind het nog steeds een ongelooflijke eikel dat hij meende iets achter mijn rug om te moeten doen. En dat vertrouwen heeft wel een deukje opgelopen.
Ik vind het fijn dat we het echt hebben kunnen bespreken en dat hij veel moeite heeft gedaan om zichzelf te bewijzen. Dat vertrouwen terugwinnen begint nu, ik hou wel een stukje meer achterdocht dan voorheen.
Daar heeft hij het dan ook zelf naar gemaakt, met zn stomme chat.
Sukkel.

ik ben blij voor jou dat je het gesprek aangegaan bent. Want 1 ding heb ik ook geleerd … alle vreemdgangers denken dat ze heel dat verleidingsspel gaan kunnen beheersen/controleren, maar de menselijke natuur zit anders in elkaar. Men creëert een geheime bubbel waarbinnen het er spannend aan toe gaat, niet gehinderd door enige realiteitszin. Men denkt ten onrechte “wat niet weet, niet deert en ik heb het in de hand”. De spanning wordt opgebouwd. De grenzen worden steeds verder verlegd. Er wordt een band opgebouwd. En als er dan toch lichamelijke intimiteit van komt (bijna onvermijdelijk) begint er ook een hechtingsproces. Dus je man zal dat wel oprecht denken dat hij niet verder wou gaan, maar mensen kennen zichzelf niet. Hij had zijn grenzen al verlegd toen hij stiekem begon te chatten. Ik ben dus blij voor jullie beiden dat grotere schade is vermeden en jullie nu verplicht zijn de relatie eens onder de loep te nemen. Maar het klopt niet dat een vreemdganger altijd een slechte relatie zou hebben. Het gaat over een relatie in een andere fase. En mensen blijven mensen… als de gelegenheid daar is om al die spanning en bewondering nog eens te beleven en je bent niet goed voorbereid, en de aantrekkingskracht is wederzijds, is de kans groot dat het mis gaat. Het kan overal gebeuren. Op zulke momenten moet je bewust voor je partner kiezen en contact uit de weg gaan. De crush niet voeden of met vuur spelen want dat gaat gegarandeerd mis. Dat wordt onbeheersbaar, al denk je van jezelf dat dat dat zal lukken. Dus heel blij dat je man op tijd wakker geschud is ❤️

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.