Relaties Relaties

Relaties

Betaald logeren bij opa en oma


MerleMarie

"het is dan blijkbaar overduidelijk toch niet gangbaar om een vast uurtarief te gaan betalen". Sterker nog, ik heb er nog nooit van gehoord, niet IRL en niet op het forum.

Trek het je niet aan dat sommigen je ongeloofwaardig vinden. Ik vind het juist fijn, een openingspost met veel achtergrondinformatie. Beter dan korte kattebelletjes waarbij na reacties van het forum het verwijt van topicstarter komt dat we te snel oordelen omdat we niet alles weten.

skik

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-11-2015 om 12:20

ongeloofwaardig?

Dat mensen je ongeloofwaardig vinden en daarom twijfelen over je intenties, zegt vooral iets over hen zelf.

Ze denken dan dat het niet kan omdat ze er zelf nog nooit mee te maken hebben gehad of van hebben gehoord (alsof zij zelf alles-weter zijn). En als je je dan ook nog anders gedraagt dan veel 'vaste forummees'(lees: niet dagelijks hier komt en niet op iedereen persoonlijk reageert), dan vinden ze je verdacht. Dan noemen ze je trol of journalist. Blijkbaar voelt dat voor hen goed. 'Kijk mij nou eens mensenkennis hebben'. Of ze verschuilen zich achter hun onderduikgevoel-dat-hen-nooit-in-steek-laat. Ik vind dat persoonlijk nogal storend.

Laat je je er niet door afschrikken. Ik hoop dat je in ieder geval genoeg munitie hebt kunnen verzamelen om het gesprek met je ouders aan te gaan. Succes!

Cecile

Cecile

21-11-2015 om 12:53

Argwanend

Ik ben het helemaal eens met IJsvogeltje, die keer op keer precies heel mooi en duidelijk weet te verwoorden wat ik denk/voel.

Merle, ik hoop dat je het niet vergeet om het terug te koppelen , want ik ben reuze benieuwd hoe het afloopt, het gesprek met je ouders. Aarzel niet om het na langere tijd alsnog te doen. Beter laat dan nooit .

En ook houdt de vraag mij nog bezig: hoe kwam je erbij om al eerder een (kleinere) vergoeding aan hen te betalen als je kinderen bij je ouders gingen logeren? Oftewel: hoe is dat ontstaan? Wie begon daarover? Met welke argumenten?

Ik ben gewoon heel benieuwd .

Succes in het gesprek met je moeder/ouders.

Hortensia

Hortensia

21-11-2015 om 13:01

Merle

Het spijt me heel erg dat je door een aantal mensen op dit forum als trol en ongeloofwaardig bent neergezet. Dat komt helaas vaker voor als iemand niet dezelfde toon gebruikt als de doorsnee forummer hier.

Bedenk wel: NIET IEDEREEN denkt er zo over! Ik hoop dan ook dat je je niet laat wegjagen en dat je gewoon jezelf blijft!

Jamie

Jamie

21-11-2015 om 14:22

Jammer

Hortensia, Skik en IJsvogeltje: zoals ik al meermaals heb gezegd ging ik twijfelen of dit een trol was, alleen omdat ze niet terug kwam. Juist op basis van de lange tekst leek het mij geen trol en heb ik ook gewoon antwoord gegeven.

Jammer dat jullie er nu weer van maken dat ze ook daadwerkelijk als trol is weggezet. Dat hebben we helemaal niet gezegd! We gingen twijfelen! Waarom zeggen jullie nu dat we haar ongeloofwaardig vinden? Mag twijfelen ook niet meer?

Ze is echt, nou prima, ik ga er toch ook serieus op in?

bieb63

bieb63

21-11-2015 om 14:29

Merle

Even terug naar je eerste (openings)bericht.
Waar ik vooral benieuwd naar ben: je plaatst hier een bericht met een vraag en naar eigen zeggen ben je niet echt iemand die dat vaak of snel zou doen. Dus in mijn beleving is dit dus écht een vraag waar je op een andere manier dan voor jou gebruikelijk een visie op wil. Maar eigenlijk reageer je daar niet meer op, i.i.g. niet op wat je er nu eigenlijk zelf van vindt. Je geeft eigenlijk alleen maar aan dat je 'anders' bent (voor wat het waard is) en een gezellige, fijne jeugd hebt gehad. Voor ons eigenlijk nog meer de vraag: maar wat vind JIJ hier nou eigenlijk van? Waarom stel je die vraag als je eigenlijk al aangeeft dat in jullie gezin dingen toch iets 'anders' waren (bijv. geen tv) en jij iets 'anders' bent. Je verhaal over de wasdroger vind ik persoonlijk eigenlijk helemaal niet zo 'anders'. Doen zoveel mensen.
Voor mij blijft meer de vraag wáárom je ouders dat verlangen (daarbij meegenomen dat ze het geld niet persé nodig hebben). En wat jij daar dan van vindt. Het blijft voor mij een vreemd verhaal, maar vooral ook wat jouw insteek nu precies is.

Angela67

Angela67

21-11-2015 om 14:35

forum/ Merle

Een forum is gebaseerd op geven en nemen. Een discussieforum ook nog eens. Niet dat dat nou precies afgewogen wordt, maar dat is toch wel de basis van een forum. Dus ook al heb je niet veel tijd, je kunt tussendoor best zeggen 'dank voor je reactie, dit en dit is antwoord op vragen, ik kom later terug als ik meer tijd heb' etc.

Als je niet zoveel ervaring hebt met zo'n forum, en je krijgt (ná de inhoudelijke reacties waar je blij mee bent) ook dit soort meta-reacties, dan kun je toch zeggen: dit had ik niet zo begrepen, dat dit de mores zijn op zo'n forum, goed dat ik het weet? Je doet nu alsof de reageerders hier raar doen, terwijl jij zelf aangeeft geen ervaring te hebben.

Het komt ook een beetje over als 'dédain', voor het platte vermaak van internet etc. Maar dat is wat ik er in lees

gr Angela

Tonny

Tonny

21-11-2015 om 14:36

MerleMarie, blijf nou joh

De digitale wereld spreekt je niet zo enorm aan, dat snappen wij (denk ik) wel, mede door de wijze waarop je opgroeide.

Het is nu eenmaal zo dat een hele club van 'ons' elkaar al een tijdje 'kent' en met elkaar oploopt in het leven. Daardoor zijn we wellicht wat gesloten/voorzichtig naar nieuwe deelnemers - en dat is dom natuurlijk, excuses!
Komt vaker voor dat mensen die open en ruimdenkend willen zijn precies tegenover gesteld overkomen op de medemens. Afijn, wij leren hiervan en we zijn heel belangstellend naar het vervolg van je verhaal.

Inderdaad ben ik benieuwd hoe jij dit allemaal ervaart. Wat onze gedachten over de kwestie met je doen. En wat je er verder mee kunt in de praktijk van het familieleven.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-11-2015 om 17:22

Heb je het wel goed begrepen?

200 euro per weekend is zo'n belachelijk bedrag, dat ik me afvraag of ze het echt zo bedoelen. Dan zou ik de kinderen maar in een hotel parkeren en de opdracht geven dat ze eens in de vier uur wat te eten moeten krijgen. Als je ouders dit serieus menen is het wel een erg rigoureuze methode van ze geweest om je af te schrikken voor logeerpartijen in de toekomst. Ze vinden het niet leuk blijkbaar en willen voor de opoffering van hun kostbare tijd compensatie.

Ik zou zo boos zijn dat het niet goed zou zijn voor de verstandhouding. Misschien is het verstandig om aan te geven dat je ze verder niet meer lastig zult vallen met logeerweekendjes of wat dan ook wat binnen de rol van opa en oma valt en er verder maar het beste van te maken.

Wel wereldvreemd

Merle, ik vind jou niet zo wereldvreemd, maar ik vind de vraag van je ouders wel wereldvreemd. Je schrijft dat vader fulltime werkt, moeder parttime. Dan is er toch inkomen. Ze hebben geen auto (grote onkostenpost) en daarom moeten jullie rijden (onkostenpost voor jullie). En dan willen ze geld voor het logeren, omdat ze nieuwe verf willen etc.
Als ze meer geld nodig hebben dan ze al zouden moeten hebben, dan zou je moeder ook fulltime kunnen gaan werken. De komende vier jaar kan ze dan nog meer geld verdienen om verf etc. te kopen.
Het kan ook zijn dat je ouders last hebben van een generatieprobleem, namelijk dat de oudere generatie niet goed inzicht heeft in de financiële positie van de jongere generatie. Veel ouders denken nog dat de jongere generatie rijker is dan de ouders, maar dat is al lang niet meer zo.
Als er geen logische verklaring is voor de behoefte aan geld van je ouders, dan is er maar één conclusie mogelijk: ze zijn echt wereldvreemd.

Tsjor

lieverdje

lieverdje

23-11-2015 om 09:04

sorry, dat was ik

Ik had het woord 'trol' in de mond genomen. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je het ook maar enigszins in overweging neemt om zo'n bedrag te betalen voor een nachtje logeren in het weekend, aan opa en oma nota bene. Ik zou me zeer gekwetst voelen, als mijn ouders dat deden.

Nickje

Nickje

23-11-2015 om 14:37

Knuffel

Merle, er zijn meer mensen zoals jij en ik geef je een dikke knuffel omdat mensen als jij de wereld een beetje mooier maken.

Verder hoop ik dat je dit op een rustige manier kunt bespreken met je ouders. Met onze reacties in je hand zien ze hopelijk in dat dit gewoon niet kan, praktisch en moreel niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.