Relaties Relaties

Relaties

Isabella Caramella

Isabella Caramella

15-04-2012 om 19:45

Beter rijgedrag eisen van je partner

Kan je van je partner 'eisen' dat hij niet voortdurend 20 km te hard rijdt? Mijn man rijdt erg vaak 140 ipv 120, ik wil dit gewoon niet meer. Hij wil ook dat ik de Dela afzeg. Nu heb ik gezegd dat ik dat alleen doe als hij niet meer te hard rijdt met mij en de kinderen erin (hij rijdt overigens wel goed)
Hij vind dit niet leuk, die kritiek. Ben ik te veeleisend?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ely

Ely

19-04-2012 om 21:58

Laat ik het zo zeggen

Vwb snelheid: als ik autorijd let ik op het verkeer en de verkeersituatie en daarbij check ik mijn snelheid. En inderdaad op de gps, scheelt nogal .
En waarom er dan gelijk bumperkleven en 160km/u langs komt begrijp ik niet, Sinterklaas heeft inderdaad een witte baard maar niet alle mannen met een witte baard..... Juist
Ergo en ten overvloede: bumperkleven vind ik gevaarlijk dus doe ik niet en 160 rijden evenzo. Volgens mij zou mijn auto het ook helemaal niet leuk vinden

Ik heb vandaag trouwens even aan in dit draadje gedacht en ben gezellig rechts gaan rijden. Met de rest mee reed ik 120 waar je 100 mocht. Vierbaansweg. 1 dame die zich keurig aan de maximum snelheid hield. Stuurde trouwens wel met haar tanden, waarom weet ik niet. Reed op de derde baan waar het rechts vrij was. Waarom weet ik ook niet. Paar banen opgeschoven, haar via vierde baan ingehaald en gezellig weer naar rechts afgezakt.
Het zal me wel niet in dank worden afgenomen maar ik vond die mevrouw best gevaarlijk, had haar veiliger gevonden in de rechterbaan.
Leuke conclusie: niemand hield zich aan de verkeersregels op dat stuk

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Primavera

Primavera

19-04-2012 om 22:01

Ja rosase

Ja Rosase, ik geeft toch aan dat die langere afstand die je aflegt tijdens de reactietijd meegerekend is.

Stopafstand = (beginsnelheid x reactietijd) + remweg
De remweg hangt dan weer af van de beginsnelheid en de remvertraging van de auto.

Het enige wat il aan wilde geven met mijn berekening is dat 140km/h niet gelijk levensgevaarlijk hoeft te zijn en in sommige gevallen even of zelfs minder gevaarlijk is dan situaties die wel binnen de wet vallen en waarbij de meeste mensen zich helemaal geen zorgen maken.
Als je je zorgen maakt over de veiligheid van Audi's die 140km/h rijden dan moet je je ook zorgen maken over kleine Peugeotjes die 120km/h rijden.

Groeten Primavera

Ely

Ely

19-04-2012 om 22:04

O en isabella

Sorry ik wilde ook nog op jouw vraag reageren.
Vwb de verzekering zou ik gewoon doen waar jij je prettig bij voelt.
En vwb het rijden: een stel dat dichtbij mij staat zitten in dezelfde situatie. Wat ik ervan begreep had zij niet zozeer angst bij een bepaalde snelheid als meer in bepaalde situaties: afstanden tussen auto's etc. In ieder geval hebben zij heel gepraat en hebben zij een soort codewoord als ze in bepaalde situaties zaten waar zij niet blij mee was; dat voorkwam akelige discussies on the spot.
Sterkte

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Van de Forumbeheerder

Van de Forumbeheerder

19-04-2012 om 23:51

On topic (dit is de rubriek Relaties)

Ik herhaal hieronder even de startposting. Als jullie door willen gaan over hardrijders en snelwegslakken, is Off Topic the place to be.

Forumbeheer Ouders Online

========================
Kan je van je partner 'eisen' dat hij niet voortdurend 20 km te hard rijdt? Mijn man rijdt erg vaak 140 ipv 120, ik wil dit gewoon niet meer. Hij wil ook dat ik de Dela afzeg. Nu heb ik gezegd dat ik dat alleen doe als hij niet meer te hard rijdt met mij en de kinderen erin (hij rijdt overigens wel goed)
Hij vind dit niet leuk, die kritiek. Ben ik te veeleisend?

Irene

Irene

20-04-2012 om 09:14

Amk

Dus, als iedereen zijn kinderen leert om zelf na te denken en zelf beslissingen te nemen, i.p.v. zich aan de geldende verkeersregels te houden, dan wordt het volgens jou veiliger?

amk

amk

20-04-2012 om 09:51

Irene nogmaals

Beter lezen!!!
Ik zeg dat je niet klakkeloos de regels moet volgen maar altijd zelf moet blijven nadenken en zelf inschattingen moet maken. En dat kan in sommige, nogmaals sommige, gevallen betekenen dat je je niet strict (zoals jij betoogd) aan de regels houdt.

En ja daar wordt het verkeer veiliger van. Mensen die goed nadenken over waar ze mee bezig zijn en daar ook kritisch naar kijken.
Verkerssituaties worden regelmatig veranderd omdat mensen hun opmerkingen doorgeven. Maar tot die tijd de dan veiligste optie kiezen die op dat moment niet volgens de regels is.

Voorbeeld van hier uit de stad: bij een kruising met doorgaande weg en trambaan kwam het door de instelling van de verkerslichten zo uit dat je met je fiets stil kwam te staan op de rijbaan als je je aan de regeling hield. Je wordt dan van achter aangereden of het hele kruispunt stond stil omdat men of rood had of de weg geblokkerd werd. Niet handig in 1 van de weinigendoorgaande wegen die er in deze stad zijn. Dan is de veiligste oplossing toch maar de hele kruizing in 1 x te nemen. Inmiddels is de hele kruizing aangepast en kun je diemveilig nemen als je je an de regels houdt wat wij nu ook weer doen.

Irene

Irene

20-04-2012 om 11:25

Laat maar mak

Ik vind je toon onprettig, ik vind dat je draait en ik denk niet dat we het eens gaan worden. Dus ik laat het hier verder bij.

amk

amk

20-04-2012 om 11:28

Jammer

want ik denk dat we dichter bij elkaar liggen dan je denkt. Joyeux zegt precies hetzelfde.

Rosase

Rosase

21-04-2012 om 13:37

Okee primavera

Reactietijd staat er inderdaad bij, daar had ik even overheen gekeken.

Blijft staan dat een veiligere auto niet automatisch leidt tot veiliger verkeersgedrag. Maar goed, deze draad is blijkbaar niet bedoeld voor deze discussie.

Primavera

Primavera

22-04-2012 om 08:53

Goed rosase

Daar ben ik het wel mee eens.

On topic denk ik dat het meer zal helpen als de draadstarster het probleem bij zich zelf neerlegt door te zeggen dat zij zich er niet lekker bij voelt als hij te hard gaat. Voor haar gemoedsrust kan hij zich als liefhebbende echtgenoot vast wel wat in houden als zij en/of de kinderen bij hem in de auto zitten.

Ik denk dat zo'n houding veel beter tot een oplossing gaat brengen dan die van de wijsheid in pacht hebben en als absolute zekerheid stellen dat iedere km boven de 120 levensgevaarlijk is en daarom een dure overlijdingsverzekering aan willen houden. Op die manier schiet man in de verdediging en voelt zich bovendien gechanteerd doordat de twee zaken gekoppeld worden.
De kwestie wordt gelijk op scherp gesteld en of de man 'gehoorzaamd' zijn vrouw of er komt een vruchteloze strijd over hoe gevaarlijk het nou precies is en dat andere dingen toch ook gevaarlijk zijn enz, enz. Wat de uitkomst ook is het zal de relatie geen goed doen omdat de eigenwaarde van een van de twee in het gedrang komt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.