Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Collega op werk

Mijn man was gefeliciteerd op het werk met een kaartje door een vrouwelijke collega. Hierop had ze geschreven: ik denk aan jou / ik loop al 2 jaar rond met een foto van jou / je bent een beetje deel van mijn leven. Hiervan was ik behoorlijk geschrokken aangezien ik ook geen weet had van haar. Bij navraag gaf ze aan dat er niks achter gezocht moest worden. Mijn man zegt ook niet te begrijpen waar dit opeens vandaan komt en dat er niks speelt tussen hem en die collega. Wat vinden jullie hiervan? Groetjes


Heb jij dat aan haar gevraagd of je man?

Ik denk zelf dat ze in stilte al een tijd verliefd is op je man en dat op deze wijze kenbaar heeft willen maken. Als je verder geen signalen m.b.t. je man hebt dat er iets 'meer' aan de hand is, zou ik hem gewoon geloven op zijn bruine/blauwe/groene ogen.
Zou wel benieuwd zijn hoe hij met deze informatie om zal gaan.

Oh jee, dit is een dikke rode vlag! Je wil je man geloven maar je intuitie roept. Neem dat serieus, het klopt niet. Ik kan helaas uit ervaring zeggen dat je zeker NIET hem op zijn woord moet geloven. 

Alleen al de woordkeuze denk aan jou en periode van 2 jaar noemen. Nee dit is foute boel.

Natuurlijk ontkent je man. Maar. In het kader van waar rook is, is vuur zou ik toch eens dingen checken. Zou je haar durven bellen? Want een vrouw die willens en wetens een getrouwde man stuurt dat ze al 2 jaar aan hem denkt et cetera, is verliefd én wil iets forceren. De minnares van mijn man deed dat ook, in de hoop dat onze relatie zou eindigen.

Ik was naief in alles geloven wat mijn zei waar hij was en met wie. Gaat je man misschien regelmatig op pad voor werk? Gaat hij regelmatig met vrienden uit of bepaalde vrienden? Werkt hij vaak tot laat. Kijk eens of hij echt op kantoor dan is. En rij eens langs die vriend zijn huis. 

En als je toch zijn telefoon inkijkt, check eens gedane of toekomstige hotelboekingen bij bookingcom, zijn appjes, begeschiedenis en foto's. 

Ik weet dat er altijd veel discussie komt hier rondom checken. Maar in heel veel gevallen blijkt dat je zelf iets bewijs moet hebben,  voor een partner pas eerlijk(er) wordt. Hij wil jou niet kwijt, dus zal eerst liegen. Tot hij niet meer kan. 

Hopelijk is het echt niets óf is er nog weinig gebeurd. Maar jouw man weet echt wel meer. Een vrouw stuurt dit echt niet zomaar. Wees alert is mijn advies. 

Xxx

Ik zou het haar vragen.

Ik vind het een heel slecht teken. Hoe kwam dat kaartje overigens bij jou terecht?

Het is naïef om zo'n kaartje te sturen en dan te denken dat het niet 'ergens' belandt. Ik zou het haar vragen. 

Anna Cara schreef op 29-07-2023 om 08:31:

Werkt hij vaak tot laat. Kijk eens of hij echt op kantoor dan is. En rij eens langs die vriend zijn huis.

En als je toch zijn telefoon inkijkt, check eens gedane of toekomstige hotelboekingen bij bookingcom, zijn appjes, begeschiedenis en foto's.

Ik weet dat er altijd veel discussie komt hier rondom checken. Maar in heel veel gevallen blijkt dat je zelf iets bewijs moet hebben, voor een partner pas eerlijk(er) wordt. Hij wil jou niet kwijt, dus zal eerst liegen. Tot hij niet meer kan.

Wat Anna Cara zegt klopt. Zeg altijd maar kennis is macht maar hoe ver ga je er in mee. Ze zullen toch wel de berichten wissen of via andere manieren buiten whattsapp doen. Het kan er wel voor zorgen dat het een obsessie voor je wordt. Elk bericht wat die typt ga je denken is dat met haar terwijl er misschien geen reden voor is. Spreek uit ervaring en het heeft mij zeker geholpen wat ik te weten ben gekomen maar jeetje wat gaf mij dit triggers. Dus pas op er mee.

Ik heb ook zo’n fan meegemaakt een collega stuurde me kaartjes als ik jarig was en met kerst gewoon naar mijn huis, ook met hartjes en onzin. Verliefde vrouwen kunnen heel vreemd doen maar zelfs als ik single zou zijn zou ik nog met een boog om haar heen lopen. Na 2.5 jaar ging ze bij een ander bedrijf werken en stopte de kaartjes.

Ik zou toch even voorzichtig zijn met je man bij het grofvuil zetten, er zijn ook wel vrouwen die zo een bom onder andermans relatie leggen. Gewoon, omdat het kan, of omdat ze geen idee hebben wat hun acties met anderen doen, of omdat ze dat niet kan schelen of omdat ze knettergek zijn.

Ze klinkt als een stalker eerlijk gezegd, voor je man niet erg prettig.

Als hij oprecht verbaasd is, kan hij ermee naar de vertrouwenspersoon gaan. Als de situatie omgekeerd was, een man die dit aan een vrouwelijke collega schreef, zou je dat toch ook aanraden? Ik vind het nogal akelig, vooral dat "ik draag een foto van jou bij me". Hopelijk kan HR haar een beetje afremmen en anders hopen dat ze haar fascinatie snel op iemand anders gaat richten.

Gelijk je man alles aanrekenen is wel erg victim blaming, hij had immers makkelijk kunnen zorgen dat jij er niks van zou weten. Niks zo akelig als een stalker achter je aan en dan ook nog een partner die je niet gelooft.

Zoals ze het formuleert, geeft voor mij aanwijzingen dat het inderdaad ook voor je man een verrassing kan zijn: “Ik loop al twee jaar met jouw foto” en “Je bent een beetje deel van mijn leven”. 
Zij wil jouw man hier kennelijk van op de hoogte brengen. Voor mij klinkt dit als:
‘Jij weet dit nog niet maar ik wil je dat laten weten.’ Als ze een verhouding hadden, zou ik eerder iets verwachten als: ‘Ik kijk iedere dag maar jouw foto’ en ‘ik ben blij met jou in mijn leven’ of iets dergelijks. 
Natuurlijk kan ik geen verstrekkende conclusies trekken maar ik zou me toch niet verbazen als dit een collega is die al lange tijd in stilte onbeantwoord en wanhopig verliefd is. Nogal bizar en ongezond gedrag voor haarzelf,
als dat aan de hand zou zijn. Ik zou uitkijken om je man direct voor de bus te gooien. Dat kan altijd nog. 

Mocht dit werkelijk voor je man óut of the blue' komen dan ben ik erg benieuwd hoe hij reageerde op het feit dat zij al 2 jaar met een foto van hem rondloopt. Ik zou me daardoor aangetast voelen in mijn privacy en er verontwaardigd over zijn.
Dus wat zei hij daar over?

Pippeltje schreef op 29-07-2023 om 13:16:

Mocht dit werkelijk voor je man óut of the blue' komen dan ben ik erg benieuwd hoe hij reageerde op het feit dat zij al 2 jaar met een foto van hem rondloopt. Ik zou me daardoor aangetast voelen in mijn privacy en er verontwaardigd over zijn.
Dus wat zei hij daar over?

Dat ligt er natuurlijk aan wat je van die collega vindt. Is het nogal een creep of iemand waar je niet veel mee hebt, dan kan het best akelig voelen. Is het een leuke, misschien zelf aantrekkelijke collega (zelfs zonder dat het in je opkomt daar wat mee te doen), dan is het ergens misschien ook wel vleiend.

De grote vraag is inderdaad hoe je man gereageerd heeft of nog gaat reageren. Zegt hij haar duidelijk dat hij getrouwd is en hier niet van gediend is, blijft hij vaag en laat hij het dooretteren, of gaat hij een affaire met haar aan? Kan allemaal.

IMI-x2 schreef op 29-07-2023 om 13:23:

[..]

Dat ligt er natuurlijk aan wat je van die collega vindt. Is het nogal een creep of iemand waar je niet veel mee hebt, dan kan het best akelig voelen. Is het een leuke, misschien zelf aantrekkelijke collega (zelfs zonder dat het in je opkomt daar wat mee te doen), dan is het ergens misschien ook wel vleiend.

Ik heb vrijwel uitsluitend mannelijke collega's en daar zitten ook best hele leuke mannen bij, maar ik zou het echt een naar idee vinden als er eentje rondliep met een foto van mij. Waarom zou iemand naar mij willen kijken op een foto? Dat is toch ronduit creepy? Ik kan daar niks vleiends aan ontdekken. En dat iemand je dat dan laat weten is nog meer creepy.

(Zie ook de documentaire "Jij bent van mij" waarin o.a. Harry Sacksioni vertelt over een stalkster die hem decennia lang lastig viel).

Het kan ook een foto zijn waar hij met meer collega’s opstaat bijvoorbeeld van een bedrijfsuitje.


ReneVerbeek schreef op 29-07-2023 om 13:40:

Het kan ook een foto zijn waar hij met meer collega’s opstaat bijvoorbeeld van een bedrijfsuitje.


kutsmoes! Dan zegt ze het toch niet zo.

ReneVerbeek schreef op 29-07-2023 om 13:40:

Het kan ook een foto zijn waar hij met meer collega’s opstaat bijvoorbeeld van een bedrijfsuitje.


Of een profielfoto van het bedrijfsnetwerk of van internet. Het is niet perse lastig om aan iemands foto te komen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.