Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Collega op werk


Sunflower73

Sunflower73

31-07-2023 om 21:30 Topicstarter

Courage schreef op 31-07-2023 om 20:37:

[..]

Maar die had ze dan toch gemaild naar de collega die alle felicitaties verzamelde...? Of heb ik je nu verkeerd begrepen?

Nee, dat klopt. Maar waarschijnlijk dacht ze dat alleen die collega en mijn man het zou lezen.

Sunflower73

Sunflower73

31-07-2023 om 21:33 Topicstarter

Courage schreef op 31-07-2023 om 20:38:

En aan wie vroeg ze hoe haar tekst op de kaart beland was?
En tegen wie zei ze dat ze altijd zo spontaan doet? Tegen jou? Of tegen je man?

Tegen mijn man en mij tijdens een telefoongesprek gesprek dat we met haar hadden.

Ik denk dat ze dacht dat de felicitatie naar het mailadres van je man ging, en dat niemand het dus zou zien. Niet goed opgelet, betrapt, genant en nu maar een verhaaltje er om heen verzinnen dat het onschuldig is. Ik geloof wel dat je man hier net zo verbaasd over is als jij. Wel even aan je man vragen of hij misschien aanleiding heeft gegeven dat collega idee had dat ze dit kon doen

Sunflower73

Sunflower73

31-07-2023 om 21:35 Topicstarter

Anna Cara schreef op 31-07-2023 om 07:28:

Sunflower, kun je iets met de reacties en tips?

Zeker, fijn om de reacties te krijgen en te lezen.

Heel vreemd dit. Zeker je buikgevoel volgen. Dit stinkt uren in de wind. Gun je man het voordeel van de twijfel als je dat zo voelt, maar ik zou toch eisen dat hij het contact met zijn aanbidsters strikt beperkt tot wat minimaal professioneel nodig is. Want inderdaad… haar act is zeer onrespectvol naar jou toe en het is duidelijk dat ze wat van hem wil. Dat moet je man doen, voor hem en voor jou. Duidelijk zijn naar haar toe. En HR inlichtingen om zichzelf te beschermen.
Mijn idee 😊
En ik zou ook eens een kleine check naar waarheidsbevinding doen maar dat ben ik😉

Beetje vreemd allemaal. Ik zou het maar achter me laten. Er zijn gewoon mensen die rare grappen maken of verkeerde dingen zeggen/schrijven. Misschien is dit zo iemand. Misschien wilde ze iets starten met je man, maar aangezien jullie haar hebben opgebeld zal de boodschap dat dat niet gewenst is wel zijn overgekomen. Hopelijk komt het niet meer voor.

S.ndra schreef op 22-08-2023 om 15:29:

Beetje vreemd allemaal. Ik zou het maar achter me laten. Er zijn gewoon mensen die rare grappen maken of verkeerde dingen zeggen/schrijven. Misschien is dit zo iemand. Misschien wilde ze iets starten met je man, maar aangezien jullie haar hebben opgebeld zal de boodschap dat dat niet gewenst is wel zijn overgekomen. Hopelijk komt het niet meer voor.

Ik zou alert blijven. Dat kost niets. “Samen opbellen” betekent niet zoveel. 😄

Theekannetje schreef op 22-08-2023 om 10:27:

Heel vreemd dit. Zeker je buikgevoel volgen. Dit stinkt uren in de wind. Gun je man het voordeel van de twijfel als je dat zo voelt, maar ik zou toch eisen dat hij het contact met zijn aanbidsters strikt beperkt tot wat minimaal professioneel nodig is. Want inderdaad… haar act is zeer onrespectvol naar jou toe en het is duidelijk dat ze wat van hem wil. Dat moet je man doen, voor hem en voor jou. Duidelijk zijn naar haar toe. En HR inlichtingen om zichzelf te beschermen.
Mijn idee 😊
En ik zou ook eens een kleine check naar waarheidsbevinding doen maar dat ben ik😉

Tjonge wat zit jij te stoken zeg.

AnnaPollewop schreef op 22-08-2023 om 16:44:

[..]

Tjonge wat zit jij te stoken zeg.

Als je meemaakt dat je vent recht in je face liegt en woorden niet per se hetzelfde blijken als daden, dan is dit juist een waardevolle tip van Theekannetje. En zeker geen stoken. 

AnnaPollewop schreef op 22-08-2023 om 16:44:

[..]

Tjonge wat zit jij te stoken zeg.

Ik hoef geen lessen in moraliteit. Helaas ben ikzelf al 4 jaar aan het proberen om de scherven hier te lijmen nadat ik ondervonden heb dat keihard liegen helaas tot de mogelijkheden behoort. En je dan afvragen waarom je “het niet gezien hebt” Het strikt professioneel houden met de opdringerige collega is geen gekke vraag. Advies om naar buikgevoel te luisteren ook niet. Waar stook ik juist? Ik zeg geen zotte dingen toch? Ik geef mijn visie van de feiten, meer niet. Als ik voel dat een collega ongepaste toenadering zoekt, neem ik ook afstand. Meer niet. Ik kan zeker aannemen dat de man van TO ook verrast was. Ik ken hem niet. Maar ook dan moet hij afstand nemen van een collega die al twee jaar met zijn foto rondloopt. Wie doet dat nu? 

Anna Cara schreef op 22-08-2023 om 18:22:

[..]

Als je meemaakt dat je vent recht in je face liegt en woorden niet per se hetzelfde blijken als daden, dan is dit juist een waardevolle tip van Theekannetje. En zeker geen stoken.

Dankjewel. Ik wil niet stoken al komt dat misschien zo over, maar ik wil iemand mogelijk het grote verdriet besparen dat ik heb moeten ervaren. Ik was zo naïef.

Anna Cara schreef op 22-08-2023 om 18:22:

[..]

Als je meemaakt dat je vent recht in je face liegt en woorden niet per se hetzelfde blijken als daden, dan is dit juist een waardevolle tip van Theekannetje. En zeker geen stoken.

andersom is het erg vervelend als je je partner wantrouwt terwijl dat  niet terecht is. Hij kan dan nog zoveel bewijs proberen aan te voeren dat hij te vertrouwen is maar het is nooit genoeg, achterdocht kan een prima relatie volledig kapot maken. Daar draag je aan bij door vertrouwen belachelijk te maken. Dan is de bedrogene in jouw ogen naïef geweest, terwijl vertrouwen het uitgangspunt is van een relatie, niet controlerend wantrouwen.

AnnaPollewop schreef op 23-08-2023 om 10:35:

[..]

andersom is het erg vervelend als je je partner wantrouwt terwijl dat niet terecht is. Hij kan dan nog zoveel bewijs proberen aan te voeren dat hij te vertrouwen is maar het is nooit genoeg, achterdocht kan een prima relatie volledig kapot maken. Daar draag je aan bij door vertrouwen belachelijk te maken. Dan is de bedrogene in jouw ogen naïef geweest, terwijl vertrouwen het uitgangspunt is van een relatie, niet controlerend wantrouwen.

Alsof ik dat niet weet. De schending van vertrouwen door mijn man in mijn relatie heeft mij voor altijd getekend. Ik zou nooit geloofd hebben dat iemand zo keihard kan liegen en zeker niet een lieve man (die hij wel altijd was). Daarom ook dat ik zei dat TO op haar buikgevoel mag vertrouwen. Een beetje doorvragen zonder te beschuldigen kan geen kwaad. Blijkbaar zat TO er toch mee, anders had ze hier de vraag niet gesteld. En elkeen antwoordt naar eer en geweten. Ook ik. De beschuldiging dat ik zou willen stoken is gratuit. 

Waarmee ik nooit heb gezegd dat je je partner elk uur van de dag moet controleren of wantrouwen. Alleen wel wat dieper ingaan op “incidenten”, zoals met dit rare kaartje. Dat heb ik nooit gedaan, verder gevraagd als er naar mijn gevoel iets niet klopte. En toch bleek mijn gevoel achteraf te kloppen. Het zij zo. Het gaat hier niet over mij. Probeerde gewoon met mijn ervaring iets bij te brengen. 

AnnaPollewop schreef op 23-08-2023 om 10:35:

[..]

andersom is het erg vervelend als je je partner wantrouwt terwijl dat niet terecht is. Hij kan dan nog zoveel bewijs proberen aan te voeren dat hij te vertrouwen is maar het is nooit genoeg, achterdocht kan een prima relatie volledig kapot maken. Daar draag je aan bij door vertrouwen belachelijk te maken. Dan is de bedrogene in jouw ogen naïef geweest, terwijl vertrouwen het uitgangspunt is van een relatie, niet controlerend wantrouwen.

De schrijfster hier uit haar zorg. Zij wil niet naief zijn. Dat neem je niet weg door te zeggen je hoort je man te vertrouwen. Belachelijk als je dat niet doet. Ik heb ervaren dat vol (blind) vertrouwen niet terecht bleek. En als er bij TO gekke dingen gebeuren, het best zo kan zijn dat vertrouwen goed is maar niet per se terecht. Afijn, aan TO wat zij ermee wil doen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.