Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Collega op werk


Anna Cara schreef op 23-08-2023 om 14:53:

[..]

De schrijfster hier uit haar zorg. Zij wil niet naief zijn. Dat neem je niet weg door te zeggen je hoort je man te vertrouwen. Belachelijk als je dat niet doet. Ik heb ervaren dat vol (blind) vertrouwen niet terecht bleek. En als er bij TO gekke dingen gebeuren, het best zo kan zijn dat vertrouwen goed is maar niet per se terecht. Afijn, aan TO wat zij ermee wil doen.

Ik zeg niet dat je je man altijd moet vertrouwen hè, nou niet mijn woorden verdraaien. Ik zeg dat je je man best mag vertrouwen. Sowieso is het belachelijk dat als iemand toch niet te vertrouwen blijkt, we de schuld zouden geven aan degene wiens vertrouwen geschonden is. Je mag er vanuit gaan dat je partner te vertrouwen is, net zoals je er vanuit mag gaan dat je collega geen geld uit je portemonnee pikt en dat de juf je kind niet mishandelt. Dat het soms anders loopt wil niet zeggen dat je iedereen maar moet wantrouwen omdat je anders naïef zou zijn. Bovendien helpt wantrouwen niet.

Sunflower73 schreef op 31-07-2023 om 21:30:

[..]

Nee, dat klopt. Maar waarschijnlijk dacht ze dat alleen die collega en mijn man het zou lezen.

Of ze deed het juist met de bedoeling dat het kaartje met rare teksten bij nou terecht zou komen en problemen tussen jullie 2 te veroorzaken! Ze komt over als iemand die hem graag van je overneemt.. maar ik weet het niet hoor🤔


zo lopen er veel vreemde vrouwen rond die zulke dingen doen met voorbedachte raden

ik zou vooral via mijn partner willen horen wat voor soort type zij is, misschien is zij wel niet 100%, heeft ze vaker rare acties gehad tegenover jouw man, heeft hij vaker opgemerkt dat ze een beetje achter hem aan zit? Wat vind hij van haar? Het lijkt me logisch dat hij als ontvanger van dat kaartje naar de verzender gaat met verwarring en zegt w-t-f bedoel je nou met dat kaartje?! 🫠 ( maar dan netjes)

AnnaPollewop schreef op 23-08-2023 om 17:52:

[..]

Ik zeg niet dat je je man altijd moet vertrouwen hè, nou niet mijn woorden verdraaien. Ik zeg dat je je man best mag vertrouwen. Sowieso is het belachelijk dat als iemand toch niet te vertrouwen blijkt, we de schuld zouden geven aan degene wiens vertrouwen geschonden is. Je mag er vanuit gaan dat je partner te vertrouwen is, net zoals je er vanuit mag gaan dat je collega geen geld uit je portemonnee pikt en dat de juf je kind niet mishandelt. Dat het soms anders loopt wil niet zeggen dat je iedereen maar moet wantrouwen omdat je anders naïef zou zijn. Bovendien helpt wantrouwen niet.

Heb ik ergens gezegd dat het de schuld zou zijn van de bedrogene? Naïef heeft bij jou een zeer negatieve connotatie, maar ik bedoel het meer als argeloos onschuldig.

Of er speelt meer of er speelt niet meer. Maar in beide gevallen een bizar kaartje. Zijn er meer signalen over je partner of relatie die maken dat je niet naïef moet zijn? Ik vind het juist heel gezond als je in een relatie elkaar mag bevragen als er zo’n vreemd kaartje komt. In de verbinding kan de ander geruststellen en dan niets aan de hand.

Als het volstrekt onschuldig is bezien vanuit jouw man, dat is het niet vanuit de collega. Die is uit op jouw (gebonden) man, uit op stoken in een relatie of naïef over wat knipogen bij iemand kunnen losmaken. Hoe dan ook, ik zou het heel belangrijk vinden hoe mijn partner op zo’n kaartje reageert.

Zeg ik ook vanuit mijn ervaring, bedrogen door partner. Iemand heeft jarenlang een oogje op haar gehad. Ze heeft daar een paar keer vriendelijk nee tegen gezegd. Maar zo vriendelijk dat hij zich niet geremd voelde om het te blijven proberen en op een kwetsbaar moment wel voor de bijl gegaan, tot haar grote spijt. Achteraf bezien had ze hem moeten vertellen dat hij moet opzouten. Het is in mijn ogen niet ok om gedachten en gevoelens bij iemand los te maken die daar niet op uit en gebonden is. En als jouw man dat heel erg duidelijk maakt aan de collega, dan lijkt me dat heel goed voor jou.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.