Relaties Relaties

Relaties

Controle in huwelijk werkt verstikkend?


simone1989

simone1989

01-02-2024 om 17:12 Topicstarter

Bedankt voor al jullie reacties... nog vol in emoties......... maar inderdaad contact met een ander. Bellen, appen, soms elkaar zien. Omdat het zo'n fijne gesprekspartner is. Heeft hij over gelogen, ontkent, MAAR er is geen intimiteit of seks. En de gesprekken zijn ook niet flirterig. 
Tenminste dat zegt ie.. maar ze heeft wel een aandeel in het feit dat hij nu wil scheiden. 
Bedankt... wat heb ik me vergist. Wat voel ik me aan de kant gezet. Wat voel ik me gekwetst. Blijkbaar ben ik de moeite niet waard en/of niet voldoende. 

Hij is dus verliefd... Heel veel sterkte. Het ligt niet aan jou. Laat hem kiezen: hij stopt met het contact of jullie gaan uit elkaar.

Ik herkende je verhaal Simone. De beroemde rookgordijn. Fijn he die vrienden en collega's die stoken in een relatie #not. Het wil overigens niet zeggen dat je huwelijk voorbij is maar dat je wel in zwaar weer zit. Zoek hulp, praat met mensen en inderdaad het ligt niet allemaal aan jou. Geef hem de ruimte om te denken wat die wil, stel wel een deadline en ga vooral aan jezelf werken en wees voorbereid. Veel sterkte

simone1989 schreef op 01-02-2024 om 17:12:

Bedankt voor al jullie reacties... nog vol in emoties......... maar inderdaad contact met een ander. Bellen, appen, soms elkaar zien. Omdat het zo'n fijne gesprekspartner is. Heeft hij over gelogen, ontkent, MAAR er is geen intimiteit of seks. En de gesprekken zijn ook niet flirterig.
Tenminste dat zegt ie.. maar ze heeft wel een aandeel in het feit dat hij nu wil scheiden.
Bedankt... wat heb ik me vergist. Wat voel ik me aan de kant gezet. Wat voel ik me gekwetst. Blijkbaar ben ik de moeite niet waard en/of niet voldoende.

Ah jakkes. Geef hem een kort ultimatum: alle (alle!) contact verbreken, zo niet, ga je maar bij haar wonen. Vanaf maandagochtend ofzo. Laat hem maar even goed schrikken. Laat hem maar weten wat hij op het spel zet. Dit speelt blijkbaar al een tijdje, en dat kan echt niet. Domme sukkel.

Knoop dit goed in je oren:
HET LIGT NIET AAN JOU! 

Yep, verbaast me niks. En onthoud: er altijd meer dan je nu te horen hebt gekregen. Dus het zal nog ‘erger’ worden, bereid je daar vast mentaal op voor. 

overigens: nog steeds een goed idee om per direct een relatietherapeut te zoeken! De goeie hebben vaak wachtlijsten..

Bir_F schreef op 01-02-2024 om 17:48:

Knoop dit goed in je oren:
HET LIGT NIET AAN JOU!

En deze, het is niet jouw fout. Het ligt NIET aan jou!!!

simone1989 schreef op 01-02-2024 om 17:12:

Bedankt voor al jullie reacties... nog vol in emoties......... maar inderdaad contact met een ander. Bellen, appen, soms elkaar zien. Omdat het zo'n fijne gesprekspartner is. Heeft hij over gelogen, ontkent, MAAR er is geen intimiteit of seks. En de gesprekken zijn ook niet flirterig.
Tenminste dat zegt ie.. maar ze heeft wel een aandeel in het feit dat hij nu wil scheiden.
Bedankt... wat heb ik me vergist. Wat voel ik me aan de kant gezet. Wat voel ik me gekwetst. Blijkbaar ben ik de moeite niet waard en/of niet voldoende.

Wat je nu doet is, hoe begrijpelijk ook, wat mijn zoon een vorm van automutilatie noemt. Je hebt veel emoties en veel boosheid, en dat ga je nu op jezelf richten door jezelf ervan langs te geven. Maar dat is volstrekt misplaatst.

Jij hebt je niet vergist, hij heeft jou voorgelogen. Jij bent wel de moeite waard, maar hij is jou niet waard. Jij bent wel voldoende, maar hij is een rupsje nooitgenoeg. Wees boos. Wees kwaad. Dat mag, en is heel terecht. Liegen is namelijk heel erg lelijk. Iemand op het verkeerde been zetten en laten bungelen is ook heel erg lelijk. Dus wees boos. En wees lief voor jezelf, want je verdient dat.

Heel nare ontwikkeling, maar jij hoeft nu niet langer te piekeren wat je fout doet en hoe je het anders moet doen. De bal ligt bij hem. Hij richt dit aan, nu mag hij ermee dealen.

Het feit dat hij gevoelens heeft ontwikkeld voor iemand anders en wil scheiden, wijst naar zijn keuze. Als de relatie over het algemeen goed was, is het des te moeilijker te begrijpen. Het is belangrijk om goed na te denken over wat jij wilt in deze situatie. Je verdient dit niet, en het is belangrijk om te onthouden dat je sterk moet blijven voor jezelf en vooral voor je kinderen. Wat er ook gebeurt, plaats jezelf en je kinderen op de eerste plaats. Lees de draad “verder na ontrouw”.

simone1989 schreef op 01-02-2024 om 17:12:

Bedankt voor al jullie reacties... nog vol in emoties......... maar inderdaad contact met een ander. Bellen, appen, soms elkaar zien. Omdat het zo'n fijne gesprekspartner is. Heeft hij over gelogen, ontkent, MAAR er is geen intimiteit of seks. En de gesprekken zijn ook niet flirterig.
Tenminste dat zegt ie.. maar ze heeft wel een aandeel in het feit dat hij nu wil scheiden.
Bedankt... wat heb ik me vergist. Wat voel ik me aan de kant gezet. Wat voel ik me gekwetst. Blijkbaar ben ik de moeite niet waard en/of niet voldoende.

Op basis van je verhalen (wel zeggen dat hij het niet meer zo ziet zitten samen, maar niet aangeven wat dan het probleem is, niet willen praten hierover etc.) had ik al een bang vermoeden. De woorden na jouw MAAR - dat zijn zijn woorden (die ik als buitenstaander eigenlijk nauwelijks geloof). 

Sterkte de komende tijd! Ik kan me voorstellen dat dit er heel hard in hakt. 

simone1989

simone1989

01-02-2024 om 18:35 Topicstarter

Ik geloof het ook niet..  hij loog hier ook over, bleef ontkennen. Ik geloof er niks meer van en vrees ook voor 't ergste! 
Relatietherapie wil hij niet. Hij heeft echt zijn keus gemaakt. 

Ik hoef nergens over na te denken.. ja over m'n toekomst, hoe ik het allemaal ga doen, hoe ik voor mezelf ga zorgen, en voor m'n kinderen. Maar ik zie er als een berg tegenop. 

simone1989 schreef op 01-02-2024 om 18:35:

Ik geloof het ook niet.. hij loog hier ook over, bleef ontkennen. Ik geloof er niks meer van en vrees ook voor 't ergste!
Relatietherapie wil hij niet. Hij heeft echt zijn keus gemaakt.

Ik hoef nergens over na te denken.. ja over m'n toekomst, hoe ik het allemaal ga doen, hoe ik voor mezelf ga zorgen, en voor m'n kinderen. Maar ik zie er als een berg tegenop.

Hè, ik had dit vermoeden al een paar keer opgeschreven en weer gewist, maar ik hoopte dat ik me vergiste en dat hij echt nog openstond voor verbetering van de relatie. Wat een cliché, en belangrijker: wat een k-streek om net te doen alsof hij “gewoon” niet tevreden was in de relatie. Dat “geen seks” zou ik inderdaad met een korreltje zout nemen.

Heel veel sterkte de komende tijd, met alles wat er op je af komt en wat je moet gaan regelen. Kan me voorstellen dat je er enorm tegenop ziet. Heb je hulptroepen, zowel voor de emotionele als de praktische kant? Op dit forum komt altijd goed advies, dus hier kun je ook terecht.

Enneh… het is NIET jouw schuld! 

Vraag hem mee te werken aan een proefscheiding van een paar maanden ipv definitief en staak het vuren. Misschien komt hij tot inkeer en kunnen jullie erna naar relatietherapie. Beseffen wat je hebt en dat het gras niet groener is aan de overkant kan alleen in praktijk aan den lijven worden ondervonden soms. Mijn relatie is hierdoor gered. Misschien een idee voor jullie. Wie weet is die meid binnen een paar weken weer weg, vind hij het te zwaar alleen met de kinderen en mist hij jou en zijn gezin. Sterkte. 

Moederkareltje schreef op 01-02-2024 om 19:00:

Vraag hem mee te werken aan een proefscheiding van een paar maanden ipv definitief en staak het vuren. Misschien komt hij tot inkeer en kunnen jullie erna naar relatietherapie. Beseffen wat je hebt en dat het gras niet groener is aan de overkant kan alleen in praktijk aan den lijven worden ondervonden soms. Mijn relatie is hierdoor gered. Misschien een idee voor jullie. Wie weet is die meid binnen een paar weken weer weg, vind hij het te zwaar alleen met de kinderen en mist hij jou en zijn gezin. Sterkte.

Mag hij even onderzoeken of die vrouw net zo leuk/lekker is als TO en als blijkt dat dat niet zo is dan zeker terugkomen. Ja dahaaag. Niet doen hoor TO. Het is graag of niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.