Relaties Relaties

Relaties

Controle in huwelijk werkt verstikkend?


Wat enorm pijnlijk zeg. Vooral dat liegen, dat beschadigt jouw vertrouwen.
Je bent meer waard dan dit en het is niet jouw schuld, echt niet. Wat hij ook mag willen, jij hebt ook nog iets te willen.

Mochten jullie bij elkaar blijven, dan heeft hij zichzelf in zijn voet geschoten met dit gedrag, want als hij nu met zijn vrienden naar het café wil of een weekend weg, dan moet hij eerst jouw vertrouwen terugwinnen dat hij dat echt gaat doen en niet met haar gaat liggen vozen in een hotel. 

Hij mag even heel goed na gaan denken wat hij wil en een weekend of midweek/week naar een huisje of hotel bij wijze van proefscheiding lijkt me een prima idee. Vooral voor hem om in te zien wat hij op het spel zet.

Temet schreef op 01-02-2024 om 21:47:

Een proefscheiding is misschien zo'n gek idee nog niet. Ga een weekend in een hotel en laat hem alleen met de kinderen, kan hij alvast wennen aan de geneugten van het co-ouderschap. Geen garantie natuurlijk, maar het zou best kunnen dat dan blijkt dat die leuke mevrouw niet meteen staat te popelen om in het gat te stappen dat dan valt. Misschien wordt hij dan wakker.

Goed idee, ga jij maar een weekje weg (naar een hotel, je ouders of een vriendin) om "na te denken". Dat heeft hij er wel naar gemaakt. Dan kan hij alvast ervaren hoe het is, week om week helemaal alleen voor de kinderen zorgen. Wens hem veel succes en vertrek.

IMI-x2 schreef op 01-02-2024 om 22:04:

[..]

Goed idee, ga jij maar een weekje weg (naar een hotel, je ouders of een vriendin) om "na te denken". Dat heeft hij er wel naar gemaakt. Dan kan hij alvast ervaren hoe het is, week om week helemaal alleen voor de kinderen zorgen. Wens hem veel succes en vertrek.

Dit kan ook averechts werken als het niet in goed overleg wordt gedaan. Als de relatie buiten de affaire al verslechterd was dan kan dit slecht uitpakken. Het lijkt me beter als TO een eigen plan trekt en zich goed voorbereid op wat er komen gaat of het nou uitmondt op een scheiding of niet. Daarnaast is de vraag of ze het zou volhouden aangezien ze enorm bezorgd is en constant vinger aan de pols houdt. Volgens mij begon de topic met “controle in huwelijk werkt verstikkend”. Heeft hij nou een affaire of heeft hij alleen zijn gevoelens voor een ander uitgesproken? Daar zit ook een verschil in. En hoe lang weet je dit al of ben je er pas vandaag achtergekomen? Wellicht nagaan hoe lang dit speelt, ik denk eerlijk gezegd dat hij uitgecheckt is en dat dit al langer speelt. Wat een hufter zeg (sorry)! Van hem zul je zeker niet de volledige waarheid te horen krijgen. Ik weet niet of het eerder is voorgesteld maar wellicht is het goed om in contact te komen met die dame. 

simone1989

simone1989

02-02-2024 om 02:23 Topicstarter

Waarom zou het een goed idee kunnen zijn om in contact te komen met haar? 

Alsof ze naar mij eerlijk gaat zijn? Ik zit midden in m'n emotie, ben boos, verdrietig en gekwetst, hij loog alles bij elkaar. 
Zou het helpen in de verwerking voor mij. Of werkt zoiets vaak averechts. 

Ik kan het overwegen maar het moet me wel wat opleveren, want het is nogal wat. 

simone1989 schreef op 02-02-2024 om 02:23:

Waarom zou het een goed idee kunnen zijn om in contact te komen met haar?

Alsof ze naar mij eerlijk gaat zijn? Ik zit midden in m'n emotie, ben boos, verdrietig en gekwetst, hij loog alles bij elkaar.
Zou het helpen in de verwerking voor mij. Of werkt zoiets vaak averechts.

Ik kan het overwegen maar het moet me wel wat opleveren, want het is nogal wat.

Ik zou het misschien alleen doen als je de beslissing die je neemt af laat hangen van of er al dan niet fysieke intimiteit is geweest. Maar wat doet het ertoe? Hij heeft zijn beslissing al genomen, hij wil jullie relatie geen kans geven. Dan maakt het toch niet uit op wie hij zijn oog heeft laten vallen? Je hebt niks met haar te maken - en mocht dat wel gebeuren omdat ze een blijvertje is, dan is het vroeg genoeg als de emoties wat minder zijn geworden. Mijn advies: niet doen. Gebruik je energie voor betere doelen. 

Ik heb het wel gedaan en ben er niks mee opgeschoten. Van de wal in de sloot.
Ze zei iets als: ik weet wat er aan de hand is, ik hou van hem en wil hem helpen. Op de vraag wat zij dan dacht dat er aan de hand was, zei ze dat dat niet aan haar was om te vertellen. Ik heb er tot de dag van vandaag geen antwoord op wat zij dan dacht. Dat zou ook niet belangrijk moeten zijn, maar het heeft me lang heel erg beziggehouden. 

Ik zou deze vrouw niet bezoeken. Je zou alleen maar jezelf ermee kwellen. Laat je ook hier niet opnaaien dat er al seks is geweest. Het maakt je helemaal gek. Hij is misschien gewoon even de "weg" kwijt en zit in een dertigersdip of midlife. Ga eens echt een gesprek hebben. Hij heeft het over scheiden maar wil die ook echt scheiden? Het motto hier van sommige is scheiden kan altijd nog. Het is maar een papiertje. 

Ik zou juist vragen of hij niet 2- 4 weken ergens anders gaat slapen. Kunnen jullie beide (helder) nadenken en ook de regel geen contact toepassen. Over de kinderen bv ophalen alleen via de mail. Kijk eens wat 14-30 dagen elkaar niet zien/horen wat dat met jullie gaat doen. Je kan ook even google gebruiken voor meer info. 

Je hoeft echt niet bang te zijn dat die dan juist naar haar gaat. Als die het wil doet die het toch wel. Maar ook dat is niet zeker of ze wat hebben. Dus laat echt deze gedachtes los want je hebt geen invloed op zijn gedrag.

Inderdaad vrouw niet opzoeken. En als jij in een huispak op de bank wil liggen dan doe je dat lekker hoor. Je hoeft voor helemaal niemand een leuk jurkje aan en make up op. Je bent goed genoeg. 

Index224 schreef op 02-02-2024 om 07:53:

Inderdaad vrouw niet opzoeken. En als jij in een huispak op de bank wil liggen dan doe je dat lekker hoor. Je hoeft voor helemaal niemand een leuk jurkje aan en make up op. Je bent goed genoeg.

Je wilt het gewoon niet snappen he. Het gaat erom dat ze een sterke uitstraling heeft/krijgt en de tranen die moet ze hem niet gunnen. Hij moet gaan beseffen dat ze geen afhankelijk speelballetje is maar een onafhankelijke vrouw die sterk op de benen staat.

simone1989

simone1989

02-02-2024 om 07:58 Topicstarter

Ruud1971! schreef op 02-02-2024 om 07:49:

Ik zou deze vrouw niet bezoeken. Je zou alleen maar jezelf ermee kwellen. Laat je ook hier niet opnaaien dat er al seks is geweest. Het maakt je helemaal gek. Hij is misschien gewoon even de "weg" kwijt en zit in een dertigersdip of midlife. Ga eens echt een gesprek hebben. Hij heeft het over scheiden maar wil die ook echt scheiden? Het motto hier van sommige is scheiden kan altijd nog. Het is maar een papiertje.

Ik zou juist vragen of hij niet 2- 4 weken ergens anders gaat slapen. Kunnen jullie beide (helder) nadenken en ook de regel geen contact toepassen. Over de kinderen bv ophalen alleen via de mail. Kijk eens wat 14-30 dagen elkaar niet zien/horen wat dat met jullie gaat doen. Je kan ook even google gebruiken voor meer info.

Je hoeft echt niet bang te zijn dat die dan juist naar haar gaat. Als die het wil doet die het toch wel. Maar ook dat is niet zeker of ze wat hebben. Dus laat echt deze gedachtes los want je hebt geen invloed op zijn gedrag.

Zijn keus staat vast. Valt niet meer mee te praten. Hij laat mij nu ook rustig in een hoekje zitten huilen, hij loopt gewoon weg. Zo bizar dit... 

Ik ben kapot, nu al. 

Ruud1971! schreef op 02-02-2024 om 07:58:

[..]

Je wilt het gewoon niet snappen he. Het gaat erom dat ze een sterke uitstraling heeft/krijgt en de tranen die moet ze hem niet gunnen. Hij moet gaan beseffen dat ze geen afhankelijk speelballetje is maar een onafhankelijke vrouw die sterk op de benen staat.

Oh maar dat kan ook in je huispak. Vent de deur wijzen en leuke dingen doen. Challas! 

simone1989 schreef op 02-02-2024 om 07:58:

[..]

Zijn keus staat vast. Valt niet meer mee te praten. Hij laat mij nu ook rustig in een hoekje zitten huilen, hij loopt gewoon weg. Zo bizar dit...

Ik ben kapot, nu al.

Nou prima. Nu moet hij het gaan voelen. Voor jou en het gezin vraag je hem zsm te vertrekken en pas deze regel van 14-30 dagen toe. Echt het werkt voor velen, vond het zelf ook heel moeilijk. Angst wat ze aan het doen was enz. Hij moet gaan beseffen waar die mee bezig is. Je kan dan wel zeggen ik heb er alles aan gedaan om mijn gezin te redden. Meer dan 50% gaat uiteindelijk niet scheiden. Je moet wel echt aan jezelf werken en praat met mensen, ga wandelen/sporten enz enz. Meditatie wat sommige doen, muziek luisteren.

Dat 'die tranen moet ze hem niet gunnen' vind ik eerlijk gezegd een beetje onzin. Hij mag best ervaren dat hij haar zoveel verdriet doet. Anders is het straks "dit was beter voor ons beiden. Zij vond het ook prima".
Nou kan dat evengoed wel gebeuren natuurlijk, maar als TO zich krampachtig groot gaat lopen houden maakt ze het wel makkelijker voor hem om zichzelf aan te praten dat dit niet erg is.

Temet schreef op 02-02-2024 om 08:12:

Dat 'die tranen moet ze hem niet gunnen' vind ik eerlijk gezegd een beetje onzin. Hij mag best ervaren dat hij haar zoveel verdriet doet. Anders is het straks "dit was beter voor ons beiden. Zij vond het ook prima".
Nou kan dat evengoed wel gebeuren natuurlijk, maar als TO zich krampachtig groot gaat lopen houden maakt ze het wel makkelijker voor hem om zichzelf aan te praten dat dit niet erg is.

Hoe de man van TO denkt en het ervaart weten wij natuurlijk niet. Erg emotioneel gedrag kan hem ook juist een gevoel geven dat hij de juiste keus heeft gemaakt in de trant van; met haar valt niks te beginnen, blij dat ik niet aan relatietberapie ben begonnen dat wordt toch alleen maar gejank, ze ziet haar eigen rol toch niet etc. Mannen ervaren die emoties vaak anders helaas. De tip van Ruud vond ik wel goed; zorg goed voor jezelf en straal dat uit, hoe moeilijk de situatie ook is. Kijk, op zich niks mis met een huispak zoals iemand voorstelde maar ook daarin is de kans groot dat het hem alleen maar bevestigd in zijn keus als je er slonzig bijloopt. Ik zou als ik TO was, lekker een week naar een hotel gaan, kan hij gelijk een weekje co-ouderschap ervaren.

Temet schreef op 02-02-2024 om 08:12:

Dat 'die tranen moet ze hem niet gunnen' vind ik eerlijk gezegd een beetje onzin. Hij mag best ervaren dat hij haar zoveel verdriet doet. Anders is het straks "dit was beter voor ons beiden. Zij vond het ook prima".
Nou kan dat evengoed wel gebeuren natuurlijk, maar als TO zich krampachtig groot gaat lopen houden maakt ze het wel makkelijker voor hem om zichzelf aan te praten dat dit niet erg is.

Wat hier eerder al is gezegd hij is uitgecheckt en staat al 2 stappen verder. Voor TO vergaat op dit moment de wereld. Mannen zijn echt allergisch voor dramatiek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.