Relaties Relaties

Relaties

Alison

Alison

15-02-2019 om 21:17

Datingsite etiquette


Marit

Marit

26-02-2019 om 19:11

tja

Ja er zijn best mannen van mijn leeftijd (rond de 60) die met mij willen daten en ook nog een relatie willen. Maar... ik vind ze allemaal zo saai. Of ligt dat aan mij? Ik zou een man leuk vinden die zich ook prima alleen kan vermaken en dat de relatie dan de kers op de taart is. Maar vele mannen lijken toch uit lange huwelijken te komen en zoeken dan weer een voortzetting daarvan. Nou sluit ik niks uit op den duur maar tjee, meteen al? Hoe meer ik date, hoe meer ik het gevoel krijg dat ik niet meer zo nodig een relatie hoef. Ik ben geloof ik bindinsangstig geworden

Marit

Marit, ik ben rond de 50 en vind veel mannen van mijn eigen leeftijd ook saai. Ik vind dus niet dat het aan jou ligt .

Vaak zijn ze ook in grofweg 2 categorieen in te delen: degenen die zoals jij zegt uit een lang huwelijk komen en dat nu willen voortzetten met iemand anders, en degenen die eigenlijk nog nooit echt een langdurige relatie hebben gehad en dan denk ik meteen: hmmm, daar is dus iets mis mee. Met andere woorden: het is ook nooit goed .

Alison

Alison

27-02-2019 om 16:24

Telfout

Ik heb me ergens verteld, dit is nummer 3. Dus eerste keer 7 dates en de tweede keer drie. Als ik weer zou gaan daten zou ik nu maar één site gebruiken. Ik werd overspoeld door de berichten. Ik stond bij Tinder, Paiq en Badoo en ik bleef bezig met berichten lezen en reageren. Daar ben ik ook snel mee gestopt. Bij Badoo kan iemand je een bericht sturen als hij je ziet zitten en ik heb er daar, ongelogen, echt tientallen van gehad. De eerste gaf ik netjes antwoord maar op een gegeven moment was het foto kijken en bericht weg klikken. Tinder was wat rustiger omdat je daar allebei op het hartje moet klikken. Er zat niet zoveel interessants tussen dus dat viel mee. Bij Paiq kreeg ik ook heel veel berichten maar daar kun je niet selecteren op de foto. Daar heb ik naar de afstand en dingen als leeftijd gekeken. Viel ook heel veel af. Geloof dat ik meer dan 90% afgekeurd heb Ik ben best kieskeurig.
Van de mannen waar ik uiteindelijk mee ging chatten viel er ook nog een hoop af omdat ze alleen op seks uit waren en dat zocht ik niet. Maar ook omdat de manier van schrijven oid me niet aanstond.Of te oud of te ver weg.
Als ik het zo terug lees, is het een wonder dat ik er nog eentje aan heb overgehouden. Ik ben echt een zeikerd Maar dat is natuurlijk ook omdat ik zoveel keus had, dan ben je een stuk selectiever.
Maar ik begrijp niet dat sommigen hier boven schrijven dat ze weinig contacten hadden op die datingsites. Op mijn profiel kwamen ze af als vliegen op een hoop ..... Ik ben echt niet heel knap, best doorsnee eigenlijk en ik had ook slechte foto's. Ik had duidelijk in mijn profiel staan dat ik 4 kinderen heb en dat ik iemand uit de buurt wilde die niet rookte. Geloof dat ik al zou afknappen op zo'n profiel. Maar mannen zijn blijkbaar niet zo kieskeurig.

@Emma

@Emma

27-02-2019 om 16:57

foto

Ik heb zeer selectief foto's toegevoegd en ik geloof dat ik ook en vooral daarom minder aantrekkelijk was (of leek). Er stonden teveel bekenden tussen en ik wil de daar echt niet met mijn hoofd bij gaan staan. Dan maar wat minder reacties....

leeftijd?

Misschien zit je in een andere leeftijdsklasse Alison? Ik ben rond de 60 en in die leeftijdsgroep zit blijkbaar weinig.

Kieskeurig?

Ik vind mezelf geen moeilijk mens, maar ik ben zeker wel kieskeurig. Ik ben 50; een eventuele nieuwe relatie moet voor mij echt HEEL leuk zijn, anders blijf ik liever alleen. Ik kap contact waar ik niet dolenthousiast van word, dan ook af. En ik ben niet snel dolenthousiast.

Ik gebruik Lexa en e-Matching. Via Lexa krijg ik veel berichtjes, maar toch zit daar zelden iets tussen. Mannen die een standaardtekst sturen waarvan duidelijk is dat ze die aan allerlei vrouwen sturen in de hoop dat er iemand toehapt: blegh. Of mannen die alleen "hee lekker ding" sturen. Lekker ding?!?!?! Of: "dag schoonheid, zullen we het er eens op wagen?". Ja, echt. Die kreeg ik gisteren. Wat wil-ie wagen en waarom denkt hij dat ik het ergens op zou willen wagen als je niet eens tekst hebt?

Een andere gruwel: de categorie twintigers. Die sturen me dan een berichtje in de trant van: ik heb altijd een zwak gehad voor oudere vrouwen, zullen we iets afspreken? Wat DENKT zo'n jongen dan? Dat ik met knikkende knietjes in een appelflauwte raak omdat een jong knaapje iets met mij wil afspreken? Want de reden waarom ze iets willen afspreken is uiteraard overduidelijk.

Van e-Matching ben ik een fan. Daar word je zeker niet overspoeld met berichtjes, maar de reacties die je krijgt zijn meestal weloverwogen; mannen hebben duidelijk je profiel gelezen en haken daarop in.

Alison

Alison

28-02-2019 om 11:40

Leeftijd enzo

elledoris, ik word dit jaar 50 dus inderdaad een andere leeftijdscategorie.

Persephone, kieskeurig is goed vind ik. Het gaat tenslotte om een potentiële partner, niet om een halfje wit Daarom heb ik ook best veel eisen al heb ik er ook losgelaten. Qua uiterlijk val ik op een heel ander soort type als wat ik tot nu gedate heb. Maar dat is dan maar zo. Andere dingen zijn belangrijker
Die teksten, heel herkenbaar hahaha. Een keer heb ik eentje gehad die schreef : neuken? Echt, gewoon als allereerste berichtje. Ik heb zelden zo gelachen.
Bij de eerste keer daten, 4 jaar geleden, was ik nog niet zo handig en had ik geen ondergrens ingesteld qua leeftijd. Het ene na het andere berichtje van jonge knullen. Ik wist niet wat mee overkwam. No way dat ik ooit ook maar denk aan een knul die in de leeftijd van mijn eigen zonen zit. Jakkes. En inderdaad, daarbij gaat het alleen maar om de seks met een oudere vrouw.
Ik heb nu een leukerd om aan de haak geslagen die misschien een blijvertje is maar anders zal ik eens bij E-matching gaan snuffelen. Dat heb ik tot nu toe niet gedaan vanwege de kosten maar misschien is het toch de investering waard. Maar eerst eens kijken wat dit wordt. Het is zo leuk om weer vlinders te voelen. Ik ben niet echt verliefd, daar is nog wel wat meer voor nodig maar gewoon dat gevoel dat je maag een huppeltje maakt als je een berichtje van hem krijgt. Of dat je zenuwachtig wordt vanwege de geplande afspraak. Leuk

@Emma

@Emma

28-02-2019 om 12:02

Haha Persephone

Met Lexa was ik binnen 3 dagen klaar, precies om die reden.
Ik heb mijn vriend ook op E-matching opgeduikeld. En ja, ik nam ook alleen maar genoegen met het beste van het beste. Had ik overigens wel eerder mogen doen. Maar ja, door schade en schande.....

Karen

Karen

28-02-2019 om 17:09

3 dates 4e raak

Ik was ongeveer 8 maanden gescheiden en vond het wel welletjes, dat alleen op de bank zitten. Na 3 dates (koffie drinken) met best leuke mannen,maar de klik was er niet, kwam date 4 (over een tijdsbestek van 6 weken ongeveer) en die laatste was een voltreffer, we zijn nu bijna 4 jaar samen. Ik ben 50 jaar nu, dus was toen 46 en hij ook.
Ik heb alleen op Tinder gekeken, andere sites wel even geprobeerd, maar ik vond dat te duur en met een gratis account kan je niet reageren, dus dat is helemaal niet handig (en ik vond lid worden te duur)

Ad Hombre

Ad Hombre

28-02-2019 om 20:06

Saai

Nou, dames, ik vind de vrouwen van mijn leeftijd ook heel saai hoor.

Het zou ook zomaar kunnen dat jullie profielen zo saai zijn dat er alleen mannen op reageren die zich er toe aangetrokken voelen.

"neuken? Echt, gewoon als allereerste berichtje. Ik heb zelden zo gelachen."

Ja, sommige mannen (en vrouwen) zijn nog steeds niet over Jiskefet heen. Ik heb ook nog wel eens een verdwaalde collega die de dag nog met goeiesmorgens denkt te kunnen beginnen.

Misschien past hij wel bij je, die 'neuken' man. Gereageerd?

Alison

Alison

28-02-2019 om 23:17

Ad

Nee. Mijn stelregel is eerst een kopje thee drinken. Voor na de thee hou ik alle opties open Op zich hou ik van iemand die direct en duidelijk is maar dit was dan weer net té.

Emma, ik heb mijn kinderen voorgelicht dus ik wist er wel wat vanaf. Maar toen ik na 28 jaar huwelijk ging daten heb ik me toch maar even ingelezen over de do's en don'ts

Viel me naderhand nog in. Herkennen de daters dat? Vrijwel elke man begint over anaal en naar een parenclub gaan. Is dat de nieuwe mores tegenwoordig? Nog voordat je zelf iets gedaan hebt al plannen maken voor de parenclub. Bizar. Om nog maar te zwijgen over dat anaal. Daar heb ik nu het perfecte antwoord op. Dat ik het niet wil maar dat ik het graag bij hem doe. Dan hoeft het ineens niet meer

@Emma

@Emma

28-02-2019 om 23:49

Getver

Nee. Het meest extreme wat ik meemaakte was een meneer die mij om 8:30 belde want hij wilde seks in een hotel nadat hij me de avond ervóór nogal bot had afgewezen. Ik begon nog netjes van: "Moet jij niet naar je klas?" 🤣🤣
Ik geloof dat ik erg naïef ben

Alison

"Vrijwel elke man begint over anaal en naar een parenclub gaan."

Misschien jouw dates ergens anders gaan zoeken.

Alison

Alison

01-03-2019 om 17:00

William

Ok, van Tinder is het te verwachten maar ik had dat ook bij Paiq en Badoo. Staan toch goed bekend, voor zover een datingsite goed bekend kan staan.
Emma, dat is een sterk staaltje. Je moet het maar durven. Rare mannen zijn er toch.

Ad Hombre

Ad Hombre

01-03-2019 om 17:26

Alison

Nogal bizar ja. Zijn dat mannen die je zelf had benaderd of die jou benaderden? Dat laatste levert misschien juist de brutale weirdos op.

(Niet dat ik er enige praktijk ervaring mee heb)

Parenclub en anaal

Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt. Echt nog nooit, en ik heb toch best wat datingervaring in het verleden gehad.

Overigen, Badoo...

...staat helemaal niet zo goed bekend. Het is meer Badon't.

Wega

Wega

03-03-2019 om 09:27

wel gezegd

Toen ik mijn huidige vriend leerde kennen - niet via datingsite maar via werk - was ik ook aan het internetdaten. Ik vond mijn vriend, die toen nog niet mijn vriend was, erg leuk en had idee dat hij mij ook leuk vond. Ik had op dat moment toevallig ook een week of twee een erg leuk chatcontact. Ik heb die man toen gebeld en uitgelegd dat ik iemand anders leuk vond en dacht dat hij mij ook leuk vond, dat ik dat niet zeker wist, maar het ook vervelend voor hem vond om net te doen alsof er niks was.
Het internetcontact reageerde echt tof: hij vond het jammer voor hemzelf, maar leuk voor mij. En hij vond het ook leuk om te horen dat je ook nog buiten internet tegen een leuk iemand kon aanlopen.

Alison

Alison

03-03-2019 om 10:06

Badon't.

LOL Die onthoud ik.
Ad, ik benader nooit iemand. Ik heb al een dagtaak aan reageren op hun berichtjes
Wega, leuk om buiten de datingsites iemand tegen te komen en tof hoe dat chatcontact reageerde. Zo hoort het eigenlijk ook.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-03-2019 om 10:36

Alison

"Ad, ik benader nooit iemand. Ik heb al een dagtaak aan reageren op hun berichtjes "

Dat is tenminste een deel van het probleem. Even gechargeerd: Psychopaten hebben zelden last van valse bescheidenheid.

Als je op straat iemand aanspreekt is de kans dat je een normaal fatsoenlijk persoon treft aanzienlijk. Als iemand *jou* aanspreekt wordt die kans ineens een stuk kleiner.

M.a.w. als vrouw kun je je beter niet al te passief opstellen. Neem initiatief.

@Emma

@Emma

03-03-2019 om 12:43

Ongein

Als iemand mij op ematching benaderd had op die manier had ik hem wel gerapporteerd en als dat niet geholpen had snel wegwezen. Wat een belachelijk gedoe, er zijn toch wel sites tegenwoordig voor mensen die "platte stoute" seks willen?
Online daten is geen taboe meer, je hoeft je niet meer bloot te stellen aan allerlei uitwassen om een aardige man tegen te komen. Ik vond de sfeer op Lexa al helemaal verkeerd, dus ja, ik ben niet veel gewend. Gelukkig niet

juf Ank

juf Ank

03-03-2019 om 12:59

haha

Ik ben heel lang geleden met 6 mannen uit geweest en nummer 6 is tot op de dag van vandaag mijn liefhebbende echtgenoot.
Overigens heb ik nog steeds leuke herinneringen aan die uitjes, althans de meeste waren grappig en gezellig. Niemand die anaal wilde of zo.... Nee, iets van fysieke aard is totaal niet aan de orde geweest.
Maar goed ik heb het over ruim 20 jaar gelden nadat ik een contactadvertentie had gezet in de Volkskrant....

Phryne Fisher

Phryne Fisher

03-03-2019 om 13:33

Contactadvertentie (o.t.)

Er staan elke week nog wel enkele contactadvertenties in de VK, meestal van oudere mensen. Gisteren weer zo’n pareltje, een man van begin 70 zocht een actieve spontane vrouw van 60-65 jaar. Zou zo’n man nou veel reacties krijgen?

Wega

Wega

03-03-2019 om 14:13

ook ot de advertenties NRC

Ook altijd fascinerend de High End Partner Search advertenties uit de nrc

"Zoekt partner van het zelfde sociale en intellectuele niveau. Andere raakvlakken. Sfeer, warmte. Begrijpt veel. Positief. Is onafhankelijk en kent het gevaar van onafhankelijkheid tot het verarmt. Er zijn voor elkaar is essentie. Het leven samen betekenis geven. Authentiek. Kunstminnend. ABN, Engels, Frans. Gelukkig van aard. Aantrekkelijk. Oprecht lief. Geen streken. Nieuwsgierig."

iemand die toevallig hier aan voldoet? I

Phryne Fisher

Phryne Fisher

03-03-2019 om 14:18

Wega

Ik ken iemand die daar wel eens in gestaan heeft. Was heel grappig, want als je dat leest verwacht je een heel bijzonder persoon. Dat is ze ook wel, maar ook gewoon een werkende moeder met een goede baan.

Yanea

Yanea

03-03-2019 om 15:13

Wega

Dat is niet anders dan bij sommige vacatureteksten: gezocht, tien jaar werkervaring in dit prachtige nieuwe vakgebied ...

Alison

Alison

03-03-2019 om 18:02

Niet goed geschreven

Ik was niet duidelijk. Zo'n gesprek begint heel gewoon en ik denk eerlijk gezegd dat de mannen waar ik echt mee blijf chatten ook redelijk normaal zijn. De echte weirdos heb ik dan al eruit geselecteerd. Maar zo'n gesprek/gesprekken komt op een gegeven moment op sex uit. En dan vraagt vrijwel elke man of je in bent voor anaal of iets als een parenclub. Dat je de ander wil leren kennen is logisch maar ik krijg het idee dat anaal een normale actie is en dat iedereen naar zo'n club gaat. Kan natuurlijk ook dat ik te ouderwets ben

Doenja

Doenja

03-03-2019 om 19:23

Wat ik dan vaak zei

Ook ik heb die voorstellen gehad al voor de eerste ontmoeting in mijn datungtijdperk. Voor mij was dat n reden om vooral niet af te spreken. Maar mijn reactie was dan meestal; ‘ als je nog voor ons samenzijn een relatie is al wil afspreken dat een parenclub een must is, dan ben je gewoon niet echt geïnteresseerd in mij’

Of, en deze deed het altijd heel goed: ‘fijn dat je je voorwaarden met mij vooraf bespreekt, dan kan ik de mijne ook noemen: ik wil namelijk direct trouwen, voor er intimiteit plaatsvind. De trouwjurk hangt al klaar’

Hahaha en weg waren ze.

spontane vrouw van 60-65 jaar gevraagd

Nou ik reageer dus niet op zo’n zeventiger. Maar ja, dan blijft over de categorie veel jonger die graag eens een “oudere vrouw” wil proberen want leeftijdgenoten willen óók allemaal een sportieve bla bla vrouw van minstens tien jaar jonger. Had iemand me dat maar verteld voordat ik ging scheiden...🙈

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.