Relaties Relaties

Relaties

Diamond painting van een vriendin en mij

Hallo

Ik wil graag iets voorleggen om jullie mening te vragen.
Ik geef eerst een beetje voorgeschiedenis, zodat jullie een beter beeld hebben over mijn ‘probleem’.

Ik ben een vrouw, veertiger, met een dochter. Ik heb geen fijne jeugd gehad. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik vrij jong was en ik heb altijd met mijn zus bij mijn moeder gewoond. Ik heb nooit van haar een mening mogen hebben. Ze pestte me. Soms liet ze me kiezen welke soep ik wilde eten. Dan maakte ze juist de soep die ik niet gekozen had. Voortdurend werd ik uitgelachen als ik uitkwam voor mijn mening, idee of gevoel.

Toen ik volwassen was ben ik getrouwd met een in het begin heel lieve, maar zo bleek later, afschuwelijke man. Hij was agressief en duldde het ook niet dat ik een mening had. Mijn meningen, wensen en verlangens werden voortdurend genegeerd of belachelijk gemaakt. Dus, ik zette al mijn wensen aan de kant en kwam niet op voor mijn eigen mening uit angst om uitgelachen of vernederd te worden.

Sinds een paar jaar ben ik gelukkig gescheiden. Ik merk dat ik het moeilijk heb om na al die jaren een eigen mening te vormen over bepaalde dingen. Toen ik opgegroeide zei mijn moeder namelijk steeds ‘let op wat je doet, want wat gaan de mensen wel niet denken’. Dus mijn angst is groot om ook maar door een persoon belachelijk gevonden te worden. Daar loop ik steeds weer tegenaan.

Nu worstel ik met volgend ‘probleem’. Sinds een jaar maak ik graag diamond paintings. Heb er al verschillende gemaakt over thema’s die ik leuk vind. Sinds eind vorig jaar ben ik voor het eerst er een aan het maken met een foto van mij en mijn dochter en ik vind het zo leuk dat ik er meteen nog een besteld heb van haar en mij om dan uiteindelijk ergens in mijn woonkamer op te hangen.

Ik zou eigenlijk graag een diamond painting willen maken van mij en een goede vriendin, we gaan af en toe op reis en beleven dan leuke dingen en die vrouw is echt een lieverd die me met raad en daad bijstaat. Maar daar worstel ik dus met de vraag ‘is het okee om een diamond painting te maken van een foto van mij en een vriendin en die in mijn woonkamer op te hangen’? Wat zouden jullie daarvan vinden mocht je bij een vriendin binnenkomen en een diamond painting zien van haar en een goede vriendin?

Fijn als je niet te hard reageert, daar ben ik toch een beetje bang voor.

Groetjes


is toch hartstikke leuk. Ik zou wel aan vriendin vragen of ze het goed vind dat ze in de woonkamer hangt met foto.

Waar ben je dan eigenlijk bang voor?

een mooi gebaar vind ik! Inderdaad even vragen of ze dit wil. Laat ook he mening of gevoelens door niemand leiden. 

Mariet

Mariet

08-01-2023 om 22:39 Topicstarter

Nee, het gaat niet om wat de vriendin op de foto ervan vindt (die vindt het prima), maar wat mensen ervan zouden vinden als ik daar een foto van mij met een vriendin als diamond painting (had ook als foto gekund) in de woonkamer hang of neerzet. Zouden jullie of andere mensen daar bepaalde gedachten bij hebben?

Nee, als zij voor jou belangrijk is en jij vindt het mooi en zij vindt het niet erg om boven je bank te hangen, dan kun je dat toch doen? Ik snap je aarzeling met jouw achtergrond, maar weet je, mensen kletsen toch wel. En dit is dan iets fijns voor jou om mee te oefenen om het geklets van je af te laten glijden.
ben je bang dat familie of vrienden keihard in je gezicht zeggen ‘wat heb je daar een lelijk schilderij’? Zoiets doen mensen toch niet, die zeggen het hooguit tegen anderen. Het is fijn dat je een hobby hebt waar jij veel plezier aan beleeft. 

ik denk dat ik weinig zou denken. Hooguit: leuk, al die leuke foto's, lijkt of je 'n leuk leven hebt.

Het enige is inderdaad dat het fijn is als je vriendin akkoord is, als zij echt opvallend in jou huis komt te hangen.

Verder gewoon doen, jouw huis, jouw inrichting!

Oh nee natuurlijk niet, dat is toch super leuk. Maar dan nog lijkt me het niet zo dat jij daar last van zou moeten hebben. Als ze er iets van zouden vinden (wat me zeker niet het geval lijkt) dan vinden ze dat maar, jij vindt het toch leuk, het is jouw huis. Echt gewoon doen hoor, leuk!

Jouw huis, jouw keuze wat er aan de muur hangt. Als mensen het niet mooi vinden, hebben ze alle vrijheid om in hun eigen huis iets neer te hangen wat ze wel mooi vinden. Zoveel mensen, zoveel smaken. De meeste mensen gaan ook niet openlijk bekritiseren wat er in je woonkamer hangt. 

Ben je bang dat mensen denken dat er iets romantisch gaande is tussen jou en je vriendin?

Bijtje82

Bijtje82

09-01-2023 om 00:36

Ik zou me er niet druk om maken. Hij hoeft voor mij persoonlijk dan niet mega groot te zijn direct, gewoon max A4 formaat als ik er zelf op zou staan. 
Maar verder zou ik denken, mijn huis mijn regels. Wie zou er iets van moeten vinden dan? 
Sommige mensen hebben een hele muur met foto's van vrienden en gezamenlijke vakanties. Leuk toch? 
De een houdt ervan om veel foto's uit te stallen en de ander juist niet. Maar niemand heeft iets te vinden van jouw inrichting. Jij moet er wonen en je vriendin is blijkbaar OK met het idee. Verder zou ik me van niemand iets aantrekken.

Als ik bij iemand binnenkom en foto's zie staan dan heb ik het gevoel dat iemand van de mensen die op de foto's staan houdt. Zelf had ik altijd foto's hangen van veel verschillende mensen (we zijn recentelijk verhuisd en voordat mijn foto's weer kunnen hangen moeten we nog heel veel doen.
Kortom ik zou het juist heel leuk vinden om het zien. Het maakt een huis gezellig en persoonlijk. Gewoon lekker doen en probeer wat vaker tegen jezelf te zeggen dat jij er mag zijn en dat jouw mening telt. Het helpt echt (al denk je in het begin niet).

Heel veel plezier met het maken van je Diamond Painting.

Ja hoor, doen wat je leuk vindt, zolang het niet hier op lijkt.


https://youtu.be/JCtSl03oeWw

Mariet schreef op 08-01-2023 om 22:39:

Nee, het gaat niet om wat de vriendin op de foto ervan vindt (die vindt het prima), maar wat mensen ervan zouden vinden als ik daar een foto van mij met een vriendin als diamond painting (had ook als foto gekund) in de woonkamer hang of neerzet. Zouden jullie of andere mensen daar bepaalde gedachten bij hebben?

Nee. Ik zou denken “leuk, met een vriendin”. 

Mariet

Mariet

09-01-2023 om 19:44 Topicstarter

Courage schreef op 08-01-2023 om 23:14:

Ben je bang dat mensen denken dat er iets romantisch gaande is tussen jou en je vriendin?

@ Courage. Dat is inderdaad mijn angst.
Dat ze me als lesbisch gaan zien terwijl ik het niet ben.
Als ik het zou zijn zou ik het wel vertellen aan mensen, maar om daar onterecht voor aangezien te worden zou ik vervelend vinden.
Ik heb namelijk als single vrouw het gevoel dat ik me moet verdedigen of verantwoorden.

En ik heb dat van iedereen uit mijn familie en mijn ex steeds meegekregen. Steeds weer die vooroordelen.

Mariet

Mariet

09-01-2023 om 20:01 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 09-01-2023 om 10:25:

Ja hoor, doen wat je leuk vindt, zolang het niet hier op lijkt.


https://youtu.be/JCtSl03oeWw

Beloofd 

Mariet

Mariet

09-01-2023 om 20:02 Topicstarter

Merci voor de lieve reacties.

Ik ben blij verrast te lezen dat veel mensen hier het dan toch niet in de richting van lesbisch zijn zoeken. Terwijl mijn hele familie en ex dat net wél zouden denken.

Het is verwarrend voor mij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.