Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Eerste hulp bij ernstig liefdesverdriet


Bijtje82

Bijtje82

26-06-2022 om 20:08

Mom_40 schreef op 26-06-2022 om 17:39:

[..]

Veel moed Bijtje ! Het is een gigantisch zwart gat waar je in terecht komt .. en uiteindelijk maakt de reden van de breuk niet zoveel uit… de breuk is een feit en we moeten ons er doorheen slaan ..

Ik ben ervan overtuigd dat elke dag een stap dichter is bij onze ‘genezing’

Thanks😘

We komen er wel💪

Zoals hij zei: jij verdiend een man die er 100% voor je is en je alles kan geven wat je nodig hebt. Niet beseffende dat hij dat zelf is. Ik ben voorlopig wel even genezen van mannen. Nu gewoon ik en m'n schatjes van kinderen. 

Mom_40

Mom_40

26-06-2022 om 20:41 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 26-06-2022 om 20:08:

[..]

Thanks😘

We komen er wel💪

Zoals hij zei: jij verdiend een man die er 100% voor je is en je alles kan geven wat je nodig hebt. Niet beseffende dat hij dat zelf is. Ik ben voorlopig wel even genezen van mannen. Nu gewoon ik en m'n schatjes van kinderen.

Ook hier wordt er gevraagd hoe het met me gaat, hij wil me gelukkig zien, een man die me alles kan geven … dat is idd lief en toont wel respect, maar na enkele weken denk ik toch anders over zo’n lieve zinnen … waarom zijn we dan niet meer samen als ik en onze relatie op zich zo fantastisch waren ? 
volgens mij ben ik in de boosheidsfase aangekomen

Bijtje82

Bijtje82

26-06-2022 om 20:50

Mom_40 schreef op 26-06-2022 om 20:41:

[..]

Ook hier wordt er gevraagd hoe het met me gaat, hij wil me gelukkig zien, een man die me alles kan geven … dat is idd lief en toont wel respect, maar na enkele weken denk ik toch anders over zo’n lieve zinnen … waarom zijn we dan niet meer samen als ik en onze relatie op zich zo fantastisch waren ?
volgens mij ben ik in de boosheidsfase aangekomen

Nou ja dat dus precies.

Hadden wij dezelfde man misschien? 🤣

Mom_40

Mom_40

26-06-2022 om 20:56 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 26-06-2022 om 20:50:

[..]

Nou ja dat dus precies.

Hadden wij dezelfde man misschien? 🤣

De gelijkenis is alvast treffend 

Bijtje82

Bijtje82

26-06-2022 om 21:01

Mom_40 schreef op 26-06-2022 om 20:56:

[..]

De gelijkenis is alvast treffend

Ik zit nog in de ik hoop dat hij nog brijdraait fase. Heb ook nog niemand iets verteld in mijn omgeving, dus mijn tranen kan ik met niemand delen. 

Mom_40

Mom_40

26-06-2022 om 21:09 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 26-06-2022 om 21:01:

[..]

Ik zit nog in de ik hoop dat hij nog brijdraait fase. Heb ook nog niemand iets verteld in mijn omgeving, dus mijn tranen kan ik met niemand delen.

Met rust laten … ook al is het verdorie moeilijk.. contacteer hem niet … laat hem maar tot jou komen als er sprake is van bijdraaien .. is het de eerste keer dat jullie breken of zijn er al meerdere pogingen geweest ?


je mag hier altijd ventileren

Bijtje82

Bijtje82

26-06-2022 om 21:39

Mom_40 schreef op 26-06-2022 om 21:09:

[..]

Met rust laten … ook al is het verdorie moeilijk.. contacteer hem niet … laat hem maar tot jou komen als er sprake is van bijdraaien .. is het de eerste keer dat jullie breken of zijn er al meerdere pogingen geweest ?


je mag hier altijd ventileren

Nee is de eerste keer. Hij is gek op mij en op m'n kinderen, maar het feit dat ze niet van hem zijn is iets waar hij zijn kop over breekt. Geloof dingetje vermoed ik.

Ik probeer hem zoveel mogelijk met rust te laten en als ik al eens als eerste contact dan hou ik het heel afstandelijk. Geen schat en lieverd meer. Maar ik mis hem zo. Het is zo stil ineens. We Belden dagelijks wel een uur aan een stuk. Hebben altijd schik samen. Als hij hier is, zelfs op de avond dat ie kwam melden dat het voor hem niet verder gaat dan tot waar we waren, kruipt hij direct tegen me aan op de bank. Bij het afscheid aan de deur nog minuten lang elkaar vast gehouden met tranen. Dan snap ik het niet.. Als er zoveel liefde is, hoe dan... 

Mom_40

Mom_40

26-06-2022 om 21:47 Topicstarter

dat valt idd heel erg moeilijk te snappen.. als de relatie uitgaat door externe omstandigheden of factoren is dit extra pijnlijk . Je hebt liever dat ze uitgaat omdat er bv. Geen liefde meer is … het snijdende gemis herken ik maar al te goed.. de babbels, zoveel leuke dingen samen doen , de affectie,.. je bent je klankbord kwijt en wordt gekweld door herinneringen. De helft van wat hier in mijn huis staat doet me aan hem denken ..

janken is het 

Bijtje82

Bijtje82

26-06-2022 om 21:52

Mom_40 schreef op 26-06-2022 om 21:47:

dat valt idd heel erg moeilijk te snappen.. als de relatie uitgaat door externe omstandigheden of factoren is dit extra pijnlijk . Je hebt liever dat ze uitgaat omdat er bv. Geen liefde meer is … het snijdende gemis herken ik maar al te goed.. de babbels, zoveel leuke dingen samen doen , de affectie,.. je bent je klankbord kwijt en wordt gekweld door herinneringen. De helft van wat hier in mijn huis staat doet me aan hem denken ..

janken is het

Ja achter gesloten deuren. Want de kinderen weten het niet, hoe ga ik het die ooit vertellen. Ze zijn gek op hem. Of vertel ik het gewoon niet en zullen ze hem vanzelf gaan vergeten.

We zullen elkaar hoe dan ook blijven zien, hij wil gewoon langs komen als we het beiden een plekje hebben kunnen geven. Maar dat zien we dan wel weer. Ik merk dat ik teveel aan het wat als'en ben. Wil teveel invullen ofzo. 

Bijtje82 schreef op 26-06-2022 om 21:52:

[..]

Ja achter gesloten deuren. Want de kinderen weten het niet, hoe ga ik het die ooit vertellen. Ze zijn gek op hem. Of vertel ik het gewoon niet en zullen ze hem vanzelf gaan vergeten.

We zullen elkaar hoe dan ook blijven zien, hij wil gewoon langs komen als we het beiden een plekje hebben kunnen geven. Maar dat zien we dan wel weer. Ik merk dat ik teveel aan het wat als'en ben. Wil teveel invullen ofzo.

Ik vind het vrij wreed van hem dat hij de relatie verbreekt en dan contact blijft houden en zelfs zegt dat hij wil blijven langskomen. Om het te verwerken, heb jij afstand nodig! Nu houdt hij je aan het lijntje, wat ook blijkt uit de hoop die je nog hebt. Dat is wreed van hem. En verre van respectvol tegenover jou.

Ik raad je van harte aan dan zelf maar afstand te nemen en hem te vragen jou wel re respecteren en geen contact meer op te nemen.

Ofwel jullie zijn uit elkaar, ofwel niet. Maar niet dit halfslachtige. Zo rekt hij jouw pijn.

Mom_40

Mom_40

26-06-2022 om 22:18 Topicstarter

Dat langskomen zal je geen deugd doen, en daarna ben je steeds een beetje terug bij ‘af’. 
Ik heb nu het gevoel dat ze ons wat willen  ‘sussen’ door ‘vrienden’ te blijven , nog eens langs te komen ,…
Voor mezelf merk ik, hoe minder contact, hoe beter voor mijn verwerking ..

Bijtje82

Bijtje82

26-06-2022 om 22:35

IMI-x2 schreef op 26-06-2022 om 22:13:

[..]

Ik vind het vrij wreed van hem dat hij de relatie verbreekt en dan contact blijft houden en zelfs zegt dat hij wil blijven langskomen. Om het te verwerken, heb jij afstand nodig! Nu houdt hij je aan het lijntje, wat ook blijkt uit de hoop die je nog hebt. Dat is wreed van hem. En verre van respectvol tegenover jou.

Ik raad je van harte aan dan zelf maar afstand te nemen en hem te vragen jou wel re respecteren en geen contact meer op te nemen.

Ofwel jullie zijn uit elkaar, ofwel niet. Maar niet dit halfslachtige. Zo rekt hij jouw pijn.

Nou nee, hij wil me niet aan het lijntje houden. Vandaar ook dat hij eerlijk heeft aangegeven dat een relatie zoals ik die graag wil en die hij mij gunt er voor hem niet in zit. Hij is gek op mij en de kinderen, vind mij een geweldige vrouw. Maar hij is nu niet toe aan een vaste relatie, dus hij wil mij niet ergens in vast houden dat nergens toe leidt. De relatie moet wel gelijkwaardig zijn en dat is hij dan niet. 

Tuurlijk is hij hier welkom, het is echt een geweldige vent. En hij is hier sindsdien ook niet geweest, valt me ook niet continu lastig. De deur staat voor hem open, maar voorlopig houdt hij zelf wel even afstand. We appen af en toe eens.

Het is nog geen week over, dus we mogen nu nog best even zielig doen tegen elkaar. 

Hem ontlopen kan en wil ik ook niet. Heb hem via werk leren kennen, dus zal hem vast nog eens tegen komen. Niet meer zo vaak als voor heen gelukkig, dat zou ons niet goed doen denk ik.

Van heel veel mannen zou ik in deze situatie hetzelfde als jij hebben gezegd, maar deze is gewoon anders. Hij bedoeld het echt niet verkeerd. 

Bijtje82

Bijtje82

26-06-2022 om 22:39

Mom_40 schreef op 26-06-2022 om 22:18:

Dat langskomen zal je geen deugd doen, en daarna ben je steeds een beetje terug bij ‘af’.
Ik heb nu het gevoel dat ze ons wat willen ‘sussen’ door ‘vrienden’ te blijven , nog eens langs te komen ,…
Voor mezelf merk ik, hoe minder contact, hoe beter voor mijn verwerking ..

We kijken tzt denk ik wel hoe we ons daar bij voelen. Voorlopig zijn we beiden nog niet toe aan langskomen.

Het is lief hoor dat hij zegt dat ie me iemand anders gunt en hoopt dat ik iemand tegenkom die mij op handen draagt. Maar dat wil ik helemaal niet.


Mom_40

Mom_40

26-06-2022 om 22:39 Topicstarter

Op het werk leren kennen ? Ik ben nu 100% zeker dat het dezelfde is 😅

Bijtje82

Bijtje82

26-06-2022 om 22:40

Mom_40 schreef op 26-06-2022 om 22:39:

Op het werk leren kennen ? Ik ben nu 100% zeker dat het dezelfde is 😅

🤣 Nu ben ik bijna nieuwsgierig. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.