Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Einde huwelijk?


(...) Ze geeft aan dat ze dingen mist in onze relatie. Ik ben geen prater en kan lastig bij mijn emoties komen. Ze heeft de afgelopen jaren vaker naar mij uitgesproken dingen te missen. Een compliment, initiatief voor intimiteit en aandacht. Ik dacht dat ons huwelijk genoeg was om samen te zijn en te blijven
(....)  Ik was passief in het huishouden en vroeg wat er gedaan moest worden. Zij gaf aan het vervelend te vinden dat ze dit elke keer moest uitleggen.

Ik zie nu ook dat ik steken heb laten vallen


Je zou mijn ex man kunnen zijn, wat een passiviteit. En nu je vrouw tóch uitgeput is en wel denkt over scheiden wordt je wakker. En vindt je ineens dat je aan háár aan het trekken bent. Ik weet niet hoor, ze heeft dus duidelijk meerdere keren aangegeven dat het niet goed gaat tussen jullie en jij bent achterover blijven hangen. Dan kan ik me wel voorstellen dat ze blij is als ze iemand tegenkomt waarmee ze wel kan praten

elledoris schreef op 14-02-2024 om 09:19:


Je zou mijn ex man kunnen zijn, wat een passiviteit. En nu je vrouw tóch uitgeput is en wel denkt over scheiden wordt je wakker. En vindt je ineens dat je aan háár aan het trekken bent. Ik weet niet hoor, ze heeft dus duidelijk meerdere keren aangegeven dat het niet goed gaat tussen jullie en jij bent achterover blijven hangen. Dan kan ik me wel voorstellen dat ze blij is als ze iemand tegenkomt waarmee ze wel kan praten.

Dan nog moet je respect voor je partner hebben. De vader van je kinderen. De onrust ligt bij de vrouw van TO. Is niet tevreden. Werkt en doet het huishouden. Ze moet zelf eens kijken en hopelijk lukt dat met hulp wat haar passie is. Waar wordt zij gelukkig van buiten het huwelijk/gezinsleven. Het is zo makkelijk dat vrouwen zeggen voel het niet meer, moet wat veranderen. Ja benoem het eens en dat huishouden is een onzin verhaal. Voor mannen is dit moeilijk te begrijpen. Voor ons (mannen) heeft ze alles, een partner, een baan, kinderen, huis, auto enz enz. Wij mannen kijken er vaak/soms echt anders tegen aan. 

elledoris schreef op 14-02-2024 om 09:19:

(...) Ze geeft aan dat ze dingen mist in onze relatie. Ik ben geen prater en kan lastig bij mijn emoties komen. Ze heeft de afgelopen jaren vaker naar mij uitgesproken dingen te missen. Een compliment, initiatief voor intimiteit en aandacht. Ik dacht dat ons huwelijk genoeg was om samen te zijn en te blijven
(....) Ik was passief in het huishouden en vroeg wat er gedaan moest worden. Zij gaf aan het vervelend te vinden dat ze dit elke keer moest uitleggen.

Ik zie nu ook dat ik steken heb laten vallen


Je zou mijn ex man kunnen zijn, wat een passiviteit. En nu je vrouw tóch uitgeput is en wel denkt over scheiden wordt je wakker. En vindt je ineens dat je aan háár aan het trekken bent. Ik weet niet hoor, ze heeft dus duidelijk meerdere keren aangegeven dat het niet goed gaat tussen jullie en jij bent achterover blijven hangen. Dan kan ik me wel voorstellen dat ze blij is als ze iemand tegenkomt waarmee ze wel kan praten.

Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt hoor. Ik denk dat TO maar eens goed bij zichzelf ten rade moet gaan. Ik was ook geneigd alles op mezelf te betrekken en te luisteren naar de gedeeltelijke onzin die er bij mijn vrouw uit kwam, de onzin die ze op tafel gooide om voor zichzelf enigzins recht te breien dat ze aan het vreemdgaan was.

Je moet sterk in je schoenen staan om ergens niet zelf in te gaan geloven als iemand constant verteld hoe kut het was en hoe slecht je voor iemand bent, terwijl de werkelijkheid anders ligt. Is de "affaire" een resultaat van ene slecht huwelijk, of is het slechte huwelijk op dit moment een verbloeming van de "affaire".

Als ik nu mijn eigen posts over de periode van vreemdgaan terug lees, toen ik het nog niet wist, zie ik een man die is gaan geloven in de fabeltjes van zijn partner. Ik denk dat je daar wel rekening mee moet houden. 

Nou hier staat duidelijk dat vrouw van to al jarenlang zaken heeft aangegeven. Dat is niet iets wat ze er nu bij verzint. Helemaal prima als je to adviseert (vanuit je eigen situatie en beleving) om vooral in zijn eigen gelijk te blijven staan en niets op zichzelf te laten betrekken. Dan weet ik een ding zeker, vrouw van to gaat scheiden. 

Labyrinth schreef op 14-02-2024 om 10:45:

Nou hier staat duidelijk dat vrouw van to al jarenlang zaken heeft aangegeven. Dat is niet iets wat ze er nu bij verzint. Helemaal prima als je to adviseert (vanuit je eigen situatie en beleving) om vooral in zijn eigen gelijk te blijven staan en niets op zichzelf te laten betrekken. Dan weet ik een ding zeker, vrouw van to gaat scheiden.

Ik zeg niet dat hij stug in zijn eigen gelijk moet staan, volgens mij zei ik in 1 van mijn eerste reacties al dat het handig is om zonder emotie eens naar zijn eigen verhaal te kijken. Ik weet uit ervaring, en uit ervaring van een heleboel anderen die hier dezelfde boodschap kregen op een dag, dat die negativiteit vanuit de partner vrijwel altijd een soort van goedpraten is van wat ze aan het doen zijn: bijna iedereen die vreemd gaat voelt wel dat wat ze doen absoluut niet kan, maar het is makkelijker om iemand anders de schuld te geven. 

Daarmee wil ik niet direct de schuld bij TO neer leggen of bij zijn partner. Maar ik vind die nuance wel belangrijk. Zoveel verhalen hier gaan over mensen die zelf zijn gaan geloven in hun zogenaamde slechte huwelijk en achteraf blijkt allemaal dat het ze aangepraat is door een partner die probeerde zijn of haar daden te rechtvaardigen. 

Ik vind nuance daarin dus belangrijk. 

Labyrinth schreef op 14-02-2024 om 10:45:

Nou hier staat duidelijk dat vrouw van to al jarenlang zaken heeft aangegeven. Dat is niet iets wat ze er nu bij verzint. Helemaal prima als je to adviseert (vanuit je eigen situatie en beleving) om vooral in zijn eigen gelijk te blijven staan en niets op zichzelf te laten betrekken. Dan weet ik een ding zeker, vrouw van to gaat scheiden.

Voor wat betreft het geen jij zeker weet: dat klopt ja. Maar niet om de redenen die jij aan haalt. 

elledoris schreef op 14-02-2024 om 09:19:

(...) Ze geeft aan dat ze dingen mist in onze relatie. Ik ben geen prater en kan lastig bij mijn emoties komen. Ze heeft de afgelopen jaren vaker naar mij uitgesproken dingen te missen. Een compliment, initiatief voor intimiteit en aandacht. Ik dacht dat ons huwelijk genoeg was om samen te zijn en te blijven
(....) Ik was passief in het huishouden en vroeg wat er gedaan moest worden. Zij gaf aan het vervelend te vinden dat ze dit elke keer moest uitleggen.

Ik zie nu ook dat ik steken heb laten vallen


Je zou mijn ex man kunnen zijn, wat een passiviteit. En nu je vrouw tóch uitgeput is en wel denkt over scheiden wordt je wakker. En vindt je ineens dat je aan háár aan het trekken bent. Ik weet niet hoor, ze heeft dus duidelijk meerdere keren aangegeven dat het niet goed gaat tussen jullie en jij bent achterover blijven hangen. Dan kan ik me wel voorstellen dat ze blij is als ze iemand tegenkomt waarmee ze wel kan praten.

Ach, mevrouw heeft eerst een ander gevonden en wilde daarna scheiden. Maar dat laatste moest TO er wel zo ongeveer uit trekken.

Wat vreemdgangers vaak doen is proberen hun eigen gedrag goed te praten door de schuld volledig bij de ander neer te leggen. 

Panama831 schreef op 14-02-2024 om 13:23:

[..]

Ach, mevrouw heeft eerst een ander gevonden en wilde daarna scheiden. Maar dat laatste moest TO er wel zo ongeveer uit trekken.

Wat vreemdgangers vaak doen is proberen hun eigen gedrag goed te praten door de schuld volledig bij de ander neer te leggen.

Dat gebeurt zeker. Maar andersom net zo goed; vooral de nadruk leggen op het vreemdgaan van de ander en niet naar je eigen rol in het geheel kijken gebeurd ook erg vaak. Mensen worden meestal niet verliefd op een ander omdat het thuis zo geweldig is en vaak is dat al aangegeven maar de partner er niks mee doet of aan wil werken. Uiteindelijk blijft het zuur voor beide partijen.

Gingergirl schreef op 14-02-2024 om 14:13:

[..]

Dat gebeurt zeker. Maar andersom net zo goed; vooral de nadruk leggen op het vreemdgaan van de ander en niet naar je eigen rol in het geheel kijken gebeurd ook erg vaak. Mensen worden meestal niet verliefd op een ander omdat het thuis zo geweldig is en vaak is dat al aangegeven maar de partner er niks mee doet of aan wil werken. Uiteindelijk blijft het zuur voor beide partijen.

Maar is dat zo? Hoe kan het dan dat we hier zoveel verhalen lezen van zowel vrouwen als mannen die precies hetzelfde verhaaltje doen die vrijwel altijd op een redelijk gelijke manier verloopt: Van willen scheiden vanuit het niets, naar iets missen, naar niks was goed aan ons huwelijk, blablabla. Uiteindelijk blijkt er dan een affaire te zijn en bij vrijwel iedereen die verder gaat naar dat vreemdgaan bleek de soep niet zo heet gegeten te worden: Vaak was het huwelijk helemaal niet zo slecht, was het helemaal niet zo gesapig.

Als je een onderzoek houd onder mensen die vreemd gaan, is het natuurlijk niet zo gek als die mensen precies hetzelfde zeggen, want wat is het alternatief? Toegeven dat je een ongelooflijke paardenlul bent? 

Elpisto schreef op 15-02-2024 om 11:53:

[..]

Maar is dat zo? Hoe kan het dan dat we hier zoveel verhalen lezen van zowel vrouwen als mannen die precies hetzelfde verhaaltje doen die vrijwel altijd op een redelijk gelijke manier verloopt: Van willen scheiden vanuit het niets, naar iets missen, naar niks was goed aan ons huwelijk, blablabla. Uiteindelijk blijkt er dan een affaire te zijn en bij vrijwel iedereen die verder gaat naar dat vreemdgaan bleek de soep niet zo heet gegeten te worden: Vaak was het huwelijk helemaal niet zo slecht, was het helemaal niet zo gesapig.

Als je een onderzoek houd onder mensen die vreemd gaan, is het natuurlijk niet zo gek als die mensen precies hetzelfde zeggen, want wat is het alternatief? Toegeven dat je een ongelooflijke paardenlul bent?

In dit geval heeft de vrouw van TO al een paar jaar aangegeven dat het allemaal niet lekker liep en is TO achterover blijven hangen. Ze heeft contact met iemand waar ze goed mee kan praten, we weten niet ófer ook al sexueel contact 't is geweest. Ik vind vreemdgaan omdat je iets mist in t huwelijk zónder dat aan te geven verwerpelijk. In dit geval krijgt de vrouwvan TO van mij het voordeel van de twijfel. Meerdere keren heeft ze flink aan de bel getrokken. 

Elpisto schreef op 15-02-2024 om 11:53:

[..]

Maar is dat zo? Hoe kan het dan dat we hier zoveel verhalen lezen van zowel vrouwen als mannen die precies hetzelfde verhaaltje doen die vrijwel altijd op een redelijk gelijke manier verloopt: Van willen scheiden vanuit het niets, naar iets missen, naar niks was goed aan ons huwelijk, blablabla. Uiteindelijk blijkt er dan een affaire te zijn en bij vrijwel iedereen die verder gaat naar dat vreemdgaan bleek de soep niet zo heet gegeten te worden: Vaak was het huwelijk helemaal niet zo slecht, was het helemaal niet zo gesapig.

Als je een onderzoek houd onder mensen die vreemd gaan, is het natuurlijk niet zo gek als die mensen precies hetzelfde zeggen, want wat is het alternatief? Toegeven dat je een ongelooflijke paardenlul bent?

Inderdaad. 

Mensen praten vreemdgaan voor zichzelf goed. Als ze verder willen met hun minnaar of minnares, dan is dat vaak vanaf een roze wolk.

Roze wolk versus een sleur, die ook nog eens voor jezelf zwart moet maken om het vreemdgaan goed te praten. Dat is niet echt een eerlijke wedstrijd. 

elledoris schreef op 15-02-2024 om 13:51:

[..]

In dit geval heeft de vrouw van TO al een paar jaar aangegeven dat het allemaal niet lekker liep en is TO achterover blijven hangen. Ze heeft contact met iemand waar ze goed mee kan praten, we weten niet ófer ook al sexueel contact 't is geweest. Ik vind vreemdgaan omdat je iets mist in t huwelijk zónder dat aan te geven verwerpelijk. In dit geval krijgt de vrouwvan TO van mij het voordeel van de twijfel. Meerdere keren heeft ze flink aan de bel getrokken.

Dat snap ik, dat is niet wat ik bedoel. Ga alle draadjes die mensen hier over scheiden gestart zijn in de afgelopen jaren en waar het redelijk als donderslag bij heldere hemel kwam maar eens na: Het verloopt allemaal op een vrij gelijkwaardige manier. 

Je begint iets te merken dat het niet helemaal lekker loopt, komt in gesprek en 9/10 keer wordt gezegd: Ik weet niet zo goed wat ik wil. Of: Mijn gevoel wordt minder, iets in die trant. Dat vertaalt zich vaak binnen een redelijk snelle tijd naar gedoe. Want, aan de ene kant raakt iemand in paniek en die wil er alles aan doen om dit te redden en aan de andere kant staat iemand, die stiekem contact heeft met een ander en helemaal niet bezig is met zijn of haar eigen relatie. Dat mond uit in onbegrip, onbegrip slaat op een gegeven moment over op ruzie en uiteindelijk komt de werkelijke waarheid op tafel: Er is een affaire. 

Vandaar dat ik aan geef: Ik snap dat TO hier dat neer zet, maar dat zet IEDEREEN in deze situatie bijna op papier. We gaan heel kritisch naar onszelf kijken, er wordt duizend keer in de week genoemd hoe het toch echt komt door dat de relatie zo slecht was en je hebt zelf op dat moment hele andere dingen aan je hoofd dan je realiseren dat dat helemaal niet is zo is. Je gaat op een gegeven moment geloven in de leugens van je partner. Dat is een soort verdedigingsmechanisme. Althans, zo heb ik dat ervaren.


Vervolgens komt TO hier en jan en alleman kan zich er wat bij voorstellen, want we hebben allemaal wel eens in zon relatie gezeten met een man die niks wil en niks kan en blablabla. Terwijl ik denk dat je die nuance in het midden zou moeten laten: Heeft ze echt onomwonden dingen aangegeven en was ze niet gelukkig, of praten we hier over iemand die gewoon probeert zijn affaire voor zichzelf goed te praten. Ik ben wat voorzichtig geworden met daar een oordeel over hebben. Ik lees zelf mijn eigen topic nog wel eens terug en dan vraag ik me echt af: Wat voor onzin heb ik mezelf door mijn partner op de hals laten spelden. En dan stond ik nog wel vrij sterk in mijn schoenen ook, maar toch kun je het op een gegeven moment niet meer plaatsen. 


Nu snap ik best wel dat ervaringen hier en mijn eigen ervaring echt niet een leidraad zijn voor hoe dit soort situaties zich ontwikkelen. Dus die nuance breng ik zelf ook wel aan. Maar het is altijd zo zwart-wit met sommige mensen hier. En dat begrijp ik dan niet zo. Heb je er dan zelf geen ervaring mee? Of zorgt je ervaring er dan juist voor dat er zo zwart-wit gekeken wordt? Het zou best kunnen dat TO een hork van een kerel is, maar het zou net zo goed kunnen dat partner van TO de "het ligt aan jou" kaart trekt, om de affaire voor zichzelf goed te praten. Let wel, er is bijna niemand die morgen zegt: Joh, die affaire was niet zo handig, maar kon er gewoon niks aan doe. 

Het is altijd de schuld van een ander, volgens de vreemdganger.


Het forum hier staat bol van vrouwen en mannen die zich gedurende zo'n affaire van alles hebben laten aanpraten. Denk je dat dat allemaal mensen zijn die de boel niet op orde hebben, of zou het kunnen zijn dat je in die periode dermate kwetsbaar bent dat je je alles laat aanmeten? Dat is overigens een retorische vraag, ik weet daar in elk geval voor mezelf het antwoord wel op.


elledoris schreef op 15-02-2024 om 13:51:

[..]

In dit geval heeft de vrouw van TO al een paar jaar aangegeven dat het allemaal niet lekker liep en is TO achterover blijven hangen. Ze heeft contact met iemand waar ze goed mee kan praten, we weten niet ófer ook al sexueel contact 't is geweest. Ik vind vreemdgaan omdat je iets mist in t huwelijk zónder dat aan te geven verwerpelijk. In dit geval krijgt de vrouwvan TO van mij het voordeel van de twijfel. Meerdere keren heeft ze flink aan de bel getrokken.

Dan moet de vrouw van TO ook doorpakken en weggaan. Nee dat durft ze niet sterker nog ze zoekt al weer toenadering naar hem toe. Dus eigenlijk was TO helemaal niet zo slecht. Het huwelijk ging best goed, ach op wat huishoudelijke gezeur na. Misschien geen toekomst met haar collega of gaat ze het licht zien. Het probleem ligt echt voor mijn gevoel bij de vrouw van TO. Een ontevreden en slap karikatuur.

De vraag is wil TO nog door met zo'n vrouw. Daar moet hij echt over na gaan denken.

Ruud1971! schreef op 15-02-2024 om 15:58:

[..]

Dan moet de vrouw van TO ook doorpakken en weggaan. Nee dat durft ze niet sterker nog ze zoekt al weer toenadering naar hem toe. Dus eigenlijk was TO helemaal niet zo slecht. Het huwelijk ging best goed, ach op wat huishoudelijke gezeur na. Misschien geen toekomst met haar collega of gaat ze het licht zien. Het probleem ligt echt voor mijn gevoel bij de vrouw van TO. Een ontevreden en slap karikatuur.

De vraag is wil TO nog door met zo'n vrouw. Daar moet hij echt over na gaan denken.

Getver Ruud wat een nare insinuaties allemaal weer, en dat over een vrouw waar we nauwelijks wat over weten. Dit is gewoon stoken in een huwelijk dat toch al op omvallen staat. Waarom zou je dat willen doen? Alsnog wraak op je eigen vrouw?

Je kunt het ook zien dat ze blij is dat TO het licht gezien heeft en eindelijk snapt wat ze al die tijd al duidelijk probeerde te maken, en dat ze nu haar gezin toch wil proberen te redden. TO heeft zelf al duidelijk aangegeven dat zijn vrouw het hem echt wel duidelijk heeft proberen te maken wat ze miste, maar dat hij het heeft laten lopen. Dat noemen ze ook wel entitlement. Hij heeft daar echt serieuze steken laten vallen. Jarenlang de wensen van zijn vrouw niet serieus genomen. Ik snap helemaal dat zij dan verliefd kan worden op een ander. Maar er is geen excuus voor vreemdgaan natuurlijk. Dat maakt zoveel kapot... Maar goed, hij heeft de boodschap eindelijk binnen gekregen en wil toch alsnog proberen aan zichzelf te werken. En als zij hem die kans wil geven, helemaal mooi. Ik hoop van harte dat ze er samen uitkomen. Ik schat die kans best hoog in.

Pennestreek schreef op 15-02-2024 om 16:15:

[..]

Getver Ruud wat een nare insinuaties allemaal weer, en dat over een vrouw waar we nauwelijks wat over weten. Dit is gewoon stoken in een huwelijk dat toch al op omvallen staat. Waarom zou je dat willen doen? Alsnog wraak op je eigen vrouw?

Nee de reactie van Elledoris irriteert mij. Ik draai gewoon het verhaal om. Overigens heb TO genoeg tips gegeven lees maar eens terug. Maar ik vind wel dat als iemand het over scheiden heeft dat die wel zijn/ haar spullen moet pakken en geen gedraai en verwijten waar TO niks mee kan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.