Relaties
Edelwise
11-01-2026 om 15:47
Feest organiseren
Mijn man en ik zijn dit jaar 10 jaar samen, 5 jaar getrouwd Hij wordt 40 en ik 35.
Alle reden voor een feest. Ook gezien er strenge corona-maatregelen waren tijdens ons huwelijk, waardoor er 30 mensen aanwezig mochten zijn.
Mijn man vind het prima als ik iets plan, mits niet belachelijk duur.
Alleen nu ik groen licht heb, mis ik de inspiratie wat voor soort feest ik wil geven voor +/- 100man.
Ik zou wel graag iets Chiques willen met het oog op echt ons huwelijksfeest als nog geven. Maar wel ook leuk voor de kinderen is.
Zouden jullie willen meedenken?
Gingergirl
14-01-2026 om 12:22
Izza schreef op 13-01-2026 om 22:30:
[..]
Een tuinfeest is prima. Maar dat is geen chique feest waarbij van alles van gasten verwacht kan worden. Gewoon een bbq waar gasten in een leuk zomerjurkje of blouse en spijkerbroek kunnen verschijnen.
To wil er een mooi huwelijksfeest van maken. Dan ga je als gastvrouw niet zelf rond met de hapjes en schenk je geen Aldi cola in plastic bekers.
Tuinfeesten kunnen ook heel chique zijn; je kunt de tuin chique aankleden of laten aankleden, catering inhuren al dan niet met bediening etc. Tuin = BBQ hoeft natuurlijk helemaal niet.
Maar goed To; je man wil het niet te duur maken maar wat had hij dan in gedachte? Ik bedoel duur is een relatief begrip.
sw4
14-01-2026 om 14:33
Wij hebben afgelopen jaar een jubileum gevierd, ook voor ongeveer 100 gasten (inclusief kinderen). Dit heeft ons ongeveer 6000 euro gekost. Het was ontzettend leuk. Als muziek hadden we een vinyl dj, zodat gasten zelf hun muziek konden kiezen. We hielden dit in een feestlocatie.
Jesse_1
14-01-2026 om 21:06
Chique, met veel mensen en toch niet al te duur klinkt mij als een bijna onmogelijke combinatie. Of je moet het beperken en niet echt een feest geven (waar eten bij hoort en onbeperkt drank in mijn ogen), maar bv een high tea.
En voor de kinderen; een locatie uitzoeken waar ook een ruimte voor kinderen is, bv met een springkussen of spelletjes oid.
Leslie51
28-01-2026 om 22:38
Ik heb een feest gegeven in het filmhuis van ons dorp. Alles was geregeld, taart kon ik apart bestellen. We hebben een familiefilm (voor alle leeftijden dus) gekeken met zijn allen en het was onverwacht mooi weer in maart, waardoor we buiten konden staan. Niet chique, wel leuk ook voor de kinderen.
FruitMoeder
29-01-2026 om 07:02
Als je het heel betaalbaar wil houden voor 100plus mensen organiseer je een potluck (iedereen eigen hapjes meenemen) in een weiland. Maar dan kom je waarschijnlijk in het gierige actie topic terecht. Wat is jouw defenitie van chique? Want chique kost wel wat. 100 mensen een natje en een droogje bezorgen heeft al een aardig prijskaartje. Wat is je budget? Want ik denk niet dat je het onder 3000 gaat redden.