Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Flirten met je eigen man/vrouw


Belgica

Belgica

11-09-2023 om 13:41 Topicstarter

Ruud1971! schreef op 11-09-2023 om 08:18:



dus mijn eigenlijke vraag: WAAROM STOPPEN DE MEESTE MENSEN MET FLIRTEN MET HUN PARTNER?
Waar zijn ze hun speelse kant onderweg verloren? Ik ben een echte speelvogel… maar de speelmaatjes worden snel tam en saai 😢

En nu weer in de verleiding om met anderen te flirten, want dan voel ik me levend

De meeste mensen vinden stabiliteit fijn en zeker de verbondenheid/veiligheid. Alles in het leven wordt een gewoonte. Van werk tot relatie.

Andere zoals jij hebben daar geen rust in. Gewoonte wordt snel saai. Misschien ben je gewoon niet geschikt voor een lange relatie. Je hebt onrust en dat zit echt in jou. Vanuit je jeugd, karakter, omgeving noem het maar op. Het is misschien goed voor je om eens te onderzoeken hoe dit komt. Kan er natuurlijk ook aan liggen dat je veel partners hebt gehad je nooit lang aan een nieuwe partner kan hechten. Ik snap dan wel dat je het snel saai vindt.

Dankjewel voor je bijdrage. 

Ik begrijp je punt helemaal.  En weet je waar ik dan weerstand voel? Bij het of /of verhaal!

OF veiligheid en stabiliteit OF speelsheid en avontuur.

Waarom? Waarom kunnen we geen EN / EN verhaal schrijven?

Weet je ik hou ook zeer zeker van veiligheid en comfort in een relatie 😊 en ook van speelsheid… daarom dat ik daar ook continu aan blijf werken, het zoeken van dat evenwicht tussen veiligheid en avontuur, comfort en verleiding.

Waarom staat lange relatie gelijk aan veilig en saai? (Althans voor mij saai…)

Zoals Lexus hoger aangeeft: de buit is binnen we doen onze sloegen aan en klaar… en dan maanden of jaren later… gaat er iemand vreemd, terwijl we volgens mij juist door de speelsheid in de relatie levendig te houden het allemaal minder ‘saai’ werd bevonden.

Het ligt idd aan mijn ‘aard’ en de waarom ken ik ook: heel stabiel en veilige thuisomgeving en ook heel veel plezier samen als gezin.  Als kind zag ik mijn ouders samen dansen in de living, zo out of de blue … leuk nummer en hop radio luider, alles laten voor wat het is en samen dansen. Lachen samen, spelletjes samen.  Tot de vroege uurtjes samen aan de openhaard babbelen, filosoferen, spelletjes spelen… plezier beleven.  En de veilige stabiele kant? Papa was zelfstandige, we werkten allemaal mee in de zaak.   een gezin met 4 gepassioneerde zotten die vaak lachten en zelden klaagden.  Heb altijd geweten dat mijn papa fluitend door het leven ging, nu nog trouwens 😊

Lange relatie heb ik gehad met de vader van mijn zoon… uit elkaar gegroeid zeg maar… hij wou net meer gaan ‘spelen’ met anderen na 10 jaar. Hij vond mij en zoon saai geworden.  Met mijn zoon daarentegen is het hier vaak plezant: hij is 15 en kunnen er wat pret beleven…

Vóó mijn ex en erna, zoals je aangeeft heel snel ‘saai’, heel snel in een routine vallen… ik blijf flirten, spelen, uitdagen, vinden ze wel leuk… maar zelf zijn ze vrij snel niet meer speels… te serieus.  
bvb: out of the blue in de living dansen… kijken ze me aan van: hallo? Alles goed? Of gewoon samen koken en eens gek doen? Ow, pas op je maakt de vloer vuil! Ja so, dat ruim ik straks wel op!  Nu ga je me voor gek houden, ja ik heb met mijn ex en nu nog met mijn zoon soms een ‘food fight’ of een kussengevecht! Ja huis ziet er effe rommelig uit en dan ruilen we weer alles netjes op en klaar.

Maar nu wijdt ik uit!

Ik verlang naar EN veiligheid EN speelsheid 


Belgica

Belgica

11-09-2023 om 13:41 Topicstarter

madee schreef op 11-09-2023 om 09:59:

Mijn man en ik zijn 10 jaar samen en flirten er nog op los hoor (met elkaar). Bij jouw partner klinkt het als 'kip ik heb je': de buit is binnen en klaar.

Lucky you 😍

Belgica

Belgica

11-09-2023 om 13:45 Topicstarter

1968 schreef op 11-09-2023 om 10:15:


Dus ja, ik zou dat met hem bespreken, en eens uittesten bij een feestje, even langs hem lopen en een aai over zijn rug of billen, later weer eens oogcontact maken (en als hij dat niet doet zou ik iets ludieks verzinnen, hem appen ofzo en dan iets geks appen ofzo van "rara waar ben ik dan" )

Dit! 100%!

Dit is wat ik bedoel… dit probeer ik zelf in leven te houden. Zoals je zegt, een blik op een feestje, een aanraking… een berichtje zomaar… een fotootje met ‘ik wacht op jou straks…’ dit houdt zo de vlam wakker… 

Helaas komt er weinig van zijn kant, hij snapt niet waarom de ‘moeite’ nog nodig is… terwijl dat voor mij helemaal geen moeite is en een 2de natuur.


Belgica schreef op 11-09-2023 om 13:41:

Ik verlang naar EN veiligheid EN speelsheid!

Terecht, wat mij betreft. Volgens mij is dat precies het geheim van een lange relatie. Hoe je die speelsheid invult, mag iedereen zelf weten. Maar dat er iets van speelsheid nodig is, snap ik 100%.

Maar als de buit al binnen is hoeft dat toch allemaal niet meer? 

Belgica

Belgica

11-09-2023 om 13:56 Topicstarter

Izza schreef op 11-09-2023 om 10:56:

Dit klinkt een beetje alsof de buit binnen is en hij alles verder wel prima vindt heb je hierover wel gesprekken met hem? 2,5 jaar is echt nog niet lang. Dan al een saaie relatie is wel erg snel.

Natuurlijk kan het ook zijn dat je partner niet zo'n flirt is. Of dat jij die spanning gewoon nodig hebt. Binnen of buiten je relatie. Ik ken stellen waarbij daar afspraken over zijn gemaakt. Daar is flirten en bijvoorbeeld zoenen tijdens een feestje toegestaan omdat een of beiden dat nodig hebben. Of ze gebruiken dat in een onderling spel. Tja ieder zijn ding. Maar ga erover in gesprek en blijf dat doen als hij weer inzakt. Jij hebt dat nodig en dat is prima. Het voorkomt uit elkaar groeien of vreemdgaan omdat hij je verwaarloosd op dat vlak.

Dankjewel!

Heb eigenlijk geen zin in een open relatie! Liefst wil ik die speelsheid samen beleven…

Het rare is zoals ik in mijn post aangeef: flirten met een ‘vreemde’ kan hij wel… hij heeft zelf al aangegeven dat een open relatie hem wel aanlokkelijk lijkt!

En daar gaat het bij mij op TILT!   wacht! Flirten en spelen met mij gaat niet, het nieuwe is eraf en BOEM we vallen in routine, gewoonte … een wildvreemde en hop speelsheid kan wel?!?  Waarom geen speelsheid met mij?  En ja hij zegt het zelf: waarom zou ik moeite doen voor iets wat ik al heb!  Iets of iemand nieuw is altijd spannend!  

Mijn visie is: spanning maak je zelf! Hoe je je voelt creeer je zelf!  Te beginnen met hoe je het leven bekijkt, vanuit een positief of negatief perspectief!

Tuurlijk als ik ga focussen op wat niet juist zit in mijn relatie ga ik geen zin hebben om te flirten, focus ik me op het positieve dan ga ik er juist nog meer zin in hebben…

Lastig dit!  
ik wil niet veralgemenen maar er zijn hier genoeg topics over vreemdgaan , open relaties…. En vaak draait het toch om onrust en gemis: gemis aan connectie, waardering en ook vaak spanning en speelsheid!  Mensen zoeken het buiten de relatie… ipv er zelf te investeren in de relatie 

Moeilijk topic dit …

Je moet jezelf toch de vraag stellen of deze man wel kan bieden wat jij zoekt in een relatie. Het is niet zo gek dat dit je nu begint te storen: 2 - 2,5 jaar is een klassiek beslismoment. Net als 7 jaar (seven year itch).

Belgica

Belgica

11-09-2023 om 14:02 Topicstarter

Nick90 schreef op 11-09-2023 om 13:47:

Maar als de buit al binnen is hoeft dat toch allemaal niet meer?

Meen je dit echt? Ik hoop dat dit sarcasme is.

Dus flirten en speelsheid doe je om iemand binnen te halen? Versieren doe je om iemand te verleiden met jou te zijn en een relatie aan te gaan? Niet omdat jij dat zelf leuk vind?

Dat is volgens mij ‘false advertising’… je bent niet authentiek, doet jezelf voor voor wie je niet bent en dan paf, maskers af:  heb je goed gehad, ben helemaal geen romanticus!

Mag ik ervan uitgaan dat je een man bent?  Wat vindt jij van vrouwen die sexy en seksueel zijn tot ze een relatie hebben? Dan is de buit binnen: hop niet meer nodig!  En dan lezen we straks: mijn vrouw wilt geen seks meer… of mijn man gaat vreemd!  

In beide gevallen zijn geen van beiden authentiek geweest toch?j

Belgica

Belgica

11-09-2023 om 14:10 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 11-09-2023 om 14:01:

Je moet jezelf toch de vraag stellen of deze man wel kan bieden wat jij zoekt in een relatie. Het is niet zo gek dat dit je nu begint te storen: 2 - 2,5 jaar is een klassiek beslismoment. Net als 7 jaar (seven year itch).

Stof om over na te denken en weer eens te communiceren…

Weet je, nu komt het over dat ik niet van hem hou of dat ik hem een ‘mislukkeling’ vind… ik hou wel degelijk van hem en hij is een goede man… hij doet veel voor mij en mijn zoon. Is er altijd voor mij, houdt rekening met mij… soms lachen we over het feit dat hij een gemiddelde Vlaamse en vooral bescheiden man is… hij vindt mij bvb veel te ‘aanwezig’ en soms een tikkeltje arrogant (ik stadkind)…

Als ik het over gemis aan speelsheid heb zegt hij ook vaak: ik heb dat van thuis en in mijn huwelijk nooit gekend!  Bvb als gezin krom van het lachen zitten is een vreemd gegeven voor hem… mocht niet!  Enthousiasme thuis mocht niet: je bent arrogant en stoort anderen met je enthousiasme.  Alles moest ‘bescheiden’ blijven… dus speelsheid was er zelden of nooit!  
zoals sommigen hier aangeven: speelsheid gebruikt je om de buit binnen te halen en dan, hop bescheiden blijven…

Tja moeilijk topic eigenlijk…

Belgica schreef op 11-09-2023 om 14:02:

[..]

Meen je dit echt? Ik hoop dat dit sarcasme is.

Dus flirten en speelsheid doe je om iemand binnen te halen? Versieren doe je om iemand te verleiden met jou te zijn en een relatie aan te gaan? Niet omdat jij dat zelf leuk vind?

Dat is volgens mij ‘false advertising’… je bent niet authentiek, doet jezelf voor voor wie je niet bent en dan paf, maskers af: heb je goed gehad, ben helemaal geen romanticus!

Mag ik ervan uitgaan dat je een man bent? Wat vindt jij van vrouwen die sexy en seksueel zijn tot ze een relatie hebben? Dan is de buit binnen: hop niet meer nodig! En dan lezen we straks: mijn vrouw wilt geen seks meer… of mijn man gaat vreemd!

In beide gevallen zijn geen van beiden authentiek geweest toch?j

Flirten dient meer om te peilen of de ander jou ook leuk vind, en ja die vrouwen zijn er ook zat die zodra de buit binnen is niet echt hun best meer doen. Of dat nou wel of niet authentiek is maakt niet zoveel uit, in het begin laat je jezelf van je beste kant zien om dat je dan nog indruk moet zien te maken maar als de relatie een paar jaar duurt gaat dat er gewoon vanaf. 

Ik geloof meteen dat hij een goeie vent is, en dat je hiermee worstelt. Toch vind ik niet flirten met jou, maar wel met andere vrouwen eigenlijk geen eigenschap van een goeie vent.

Maar het idee dat als je speels bent, je niet bescheiden bent, en speelsheid dus geen wenselijke eigenschap is, dat is ronduit idioot. Speelsheid, plezier = arrogant, opscheppen, hoogmoed? Hoezo? Mensen die weinig of niets hebben, kunnen toch even goed speels zijn en plezier maken? Ziet hij zelf niet welke gigantische denkfout hij maakt?
Dat hij het niet gewend is, dat kan. Maar jij wel. De vraag is of hij het van jou kan en wil leren, of dat hij in alle bescheidenheid blijft toekijken, totdat jij de stekker eruit trekt.

Ik denk dat je moet nadenken of je met hem oud wilt worden, of dat je toch een wat vrolijker, luchtiger type naast je nodig hebt. 
Ik beken, ik heb om een vergelijkbare reden ook al een punt achter een relatie met een goeie vent gezet, hij was behoorlijk pessimistisch. De gedachte aan oud worden met hem leek me deprimerend. Hij paste aanvankelijk wel (verliefd, blij), maar uiteindelijk niet (pessimist, klager) in mijn toekomstbeeld. Dat ene punt bleek zwaar door te wegen voor mij.

O.T. Er is de laatste tijd nogal veel over geloof geschreven op het forum. Je vriend klinkt nogal calvinistisch. Terwijl hij waarschijnlijk katholiek is. 😄

Nick90 schreef op 11-09-2023 om 14:15:

[..]

Flirten dient meer om te peilen of de ander jou ook leuk vind, en ja die vrouwen zijn er ook zat die zodra de buit binnen is niet echt hun best meer doen. Of dat nou wel of niet authentiek is maakt niet zoveel uit, in het begin laat je jezelf van je beste kant zien om dat je dan nog indruk moet zien te maken maar als de relatie een paar jaar duurt gaat dat er gewoon vanaf.

Wat klinkt dit triest.

Het wordt een beetje minder misschien, maar verdwijnt toch niet helemaal? Je blijft toch speciaal voor elkaar, en laat dat zien? Een beetje investeren in elkaar en de relatie?

Belgica schreef op 11-09-2023 om 13:17:

[..]

Dankjewel plantenbak. Zo zie je dus dat iedereen anders is.

Heb ook mijn handen vol met ‘het leven’ en toch vindt ik het belangrijk om tijd en ruimte te maken voor speelsheid in de relatie (flirten dus: effe tussendoor samen dansen, een schunnige blik, over dag een speels berichtje - hoeft trouwens niets sensueel te zijn. Gewoon flirten ja 🤷🏼‍♀️). Verliefdheid gaat over in liefde, dat snap ik ook wel… maar houdt liefde dan geen speelsheid in?


ligt allicht aan Mimoun persoonlijkheid, ik ben een gepassioneerd iemand en ja verveel me snel… ik hou nu eenmaal van speelsheid.

je laatste vraag is raak: wil ik met hem oud worden? Denk het eerlijk niet…

Maar met wie wil ik oud worden dan? Vorige relaties was het vuur ook heel snel uit… vandaar mijn ‘algemene vraag’: waarom stoppen mensen met flirten.


Misschien is het goed jezelf af te vragen of dit soort traditionele relaties wel voor jou zijn. Misschien heb jij die spanning en afwisseling wel nodig in het leven. Dat kan door wat vaker van partner te veranderen, een geheel of gedeeltelijk open relatie te proberen of single te zijn en alle vrijheid te hebben die je nodig hebt. 

Nick90 schreef op 11-09-2023 om 14:15:

[..]

Flirten dient meer om te peilen of de ander jou ook leuk vind, en ja die vrouwen zijn er ook zat die zodra de buit binnen is niet echt hun best meer doen. Of dat nou wel of niet authentiek is maakt niet zoveel uit, in het begin laat je jezelf van je beste kant zien om dat je dan nog indruk moet zien te maken maar als de relatie een paar jaar duurt gaat dat er gewoon vanaf.

Met zo'n partner zou ik dan dus wel klaar zijn. Een relatie moet je blijven onderhouden. Moeite voor elkaar doen en investeren in elkaar en je relatie. Als iemand denkt dat de buit binnen is en als een waslap op de bank hangt dan komt dat de meeste relaties niet ten goede (tenzij je beiden zo bent). Ik ken stellen waar na 10+ jaar de vonken nog te zien zijn. En die elkaar nog steeds verrassen en flirten. 

IMI-x2 schreef op 11-09-2023 om 14:35:

[..]

Wat klinkt dit triest.

Het wordt een beetje minder misschien, maar verdwijnt toch niet helemaal? Je blijft toch speciaal voor elkaar, en laat dat zien? Een beetje investeren in elkaar en de relatie?

Natuurlijk. Maar flirten heeft voor mij echt de bijklank van het veroveren en de verliefdheid vroeg in de relatie. Ik hoef mijn man na ruim 25 jaar echt niet meer te veroveren maar dat neemt niet weg dat het belangrijk is dat de ander voelt dat je van hem/haar houdt. Bij TO heb ik het gevoel dat ze vooral de spanning van de begintijd en het veroveren mist. En dan vraag ik me net als anderen wel af of een vaste, monogame relatie wel passend is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.