Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Even geen naam

Even geen naam

07-07-2018 om 14:09

Gedoe met mijn moeder


Anders

Wij gaan anders met elkaar om. Voor mij hoort mijn familie gewoon bij dit soort gelegenheden. Voor mijn man ook. Veel familie woont verder weg dus die zien we helaas niet zo vaak. We hebben echter ook familie en hele goede vrienden (ook een soort familie) die vlak bij wonen. Die delen uiteraard in alle leuke en minder leuke momenten die wij mee maken. Niet dat ze allemaal altijd naar alles komen. Dat zou ook niet passen en logistiek lastig zijn. Maar in principe is iedereen welkom. Grootouders al helemaal. Die spelen een hele speciale rol in het leven van hun kleinkinderen. Dus natuurlijk horen die er bij. Soms krijgen we ergens maar 2 kaartjes voor dus dan kan oma helaas niet mee (en de andere kinderen ook niet) maar als er meerdere kaartjes zijn dan hoort oma bij de eersten die gevraagd wordt. Oma is overigens heel lief en leuk dus dat scheelt natuurlijk wel.

En als oma zelf geen zin zou hebben is het ook prima. De oma van mijn oudste kinderen (de moeder van mijn eerste man) wil meestal niet mee naar dit soort zaken. Die neemt dan liever de kinderen een dag later mee uiten. Het is voor haar ook verder reizen dus dat is ook anders. Maar zelfs al zou ze hier in de straat wonen dan zou ze echt niet mee gaan naar afzwemmen of zo. Dat ligt haar niet. Het is natuurlijk geen verplichting en zij zorgt er echt wel voor dat de kinderen alsnog speciale aandacht krijgen.

Voor mijn kinderen is het ook wel vanzelfsprekend dat mijn moeder erbij is. Die hoort er gewoon bij.

Yura

Yura

10-07-2018 om 21:46

Opa's en oma's op diploma-uitreiking

Ik denk dat er inderdaad voor de opa's en oma's niet zo heel veel aan is. Het is een lange zit, waar veel namen de revue passeren. Als ouders ken je er nog wel een paar van, maar opa en oma niet. Na afloop is het napraten en borrelen en als ouders raak je nog met wat andere ouders aan de praat die je (vaag) kent of met een docent die je wat vaker hebt gesproken. Maar opa en oma staan er een beetje bij. Vorig jaar was mijn schoonmoeder mee, ze heeft op een peuterspeelzaal gewerkt dus kende zo toevallig een paar ouders (de kinderen ook, maar die herkende ze niet meer) en die kwamen allemaal een praatje met haar maken. Dus was het best gezellig, anders niet zo denk ik. Ik denk inderdaad dat het niet handig is opa en oma naar zo'n gelegenheid mee te nemen.

Astrid

Astrid

11-07-2018 om 00:39

Triva

Dat ik het wist kwam omdat de kinderen na het VO meerdere opleidingen hebben gedaan. Bij de allereerste waren ivm de ruimte alleen ouders toegestaan.
In oktober voor het laatst een afstudeerhoed de lucht in, want jongste is geslaagd voor opleiding 2

Paula

Paula

20-07-2018 om 19:00

niet teveel aandacht aan besteden

Je moeder heeft als je het mij vraagt geen reden om zo overdreven te reageren.Het lijkt me volkomen normaal dat je dochter op zo een speciaal moment bezig is met dingen die jonge mensen nu eenmaal doen.
De gezelligheid van de vakantie zal afhangen van je moeder haar gedrag.Probeer het te negeren...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.