Relaties Relaties

Relaties

Geen idee wat te doen

ik ben al heel lang samen met mijn vriend. Het is geen goede relatie, ik vind het erg eenzaam. Dat is iets wat al jaren speelt. Mijn vriend en ik hebben het hier al heel vaak over gehad. Persoonlijk had ik al lang geleden uit elkaar willen gaan. Helaas heb ik geen groot netwerk om me heen waar ik (tijdelijk) terecht zou kunnen. In deze tijd met de woningcrisis is het heel moeilijk om aan een woning te komen. Ik zou eerlijk gezegd niet goed weten hoe we uit elkaar zouden moeten gaan gezien dit praktische gedeelte.

Daarnaast wil mijn vriend niet uit elkaar gaan. Hij zegt dat hij mij niet kwijt wil. Ook zegt hij dat hij niet weg zal gaan maar sowieso in het huis blijft zitten. Daarnaast hebben we een kind samen waarvoor het niet fijn is als we uit elkaar zouden gaan.
Als ik het toch ter sprake breng raakt mijn vriend overstuur.

Zelf ben ik al heel lang heel ongelukkig in deze relatie. Mijn vriend weet dat. Hij wil daar ook aan werken omdat hij niet uit elkaar wil gaan. Wat ik heel erg mis in onze relatie is een band samen hebben, echt maatjes zijn van elkaar. Dat is er totaal niet. We doen ons eigen ding en dat maakt het voor mij in ieder geval heel eenzaam.

Door de omstandigheden zie ik geen mogelijkheid om weg te gaan. Ik zie geen uitweg uit deze situatie. Dus kabbelt dit al een paar jaar zo door.

Het ontbreken van een band breekt me wel op. Het is voor mij een groot gemis. Nu heb ik heel fout via internet een man leren kennen. Ik had met hem heel fijne gesprekken. Hij gaf me op dat gebied de aandacht die ik al lang thuis mis. Ik voelde me er echt fijn bij. Het was fijn dat iemand me wel zag. Het betekende veel voor me. Het heeft heel lang geduurd omdat ik officieel geen vrijgezel was voor we elkaar gezien hebben. Ik heb dat mijn vriend van tevoren ook vertelt. Hij was boos natuurlijk.

De ontmoeting met die man ging niet zoals dat normaal ging. Na de ontmoeting deed hij ook anders. Hij gaf heel wisselende signalen. Ik heb zelf het idee dat hij zelf ook wat issues had. Het was gewoon heel onduidelijk. Hij zei oa dat hij me niet had willen afwijzen of kwetsen. 
In ieder geval is het contact verbroken omdat hij het allemaal niet wist en mij geen duidelijkheid kon bieden. Ik heb zelf het contact verbroken omdat ik er niet tegen kon.

Inmiddels is dat alweer een tijdje geleden. Ik zit er nog steeds heel erg mee. Ik weet ook nog steeds niet wat ik er nou van moet denken. Die man vond is dat ik geen duidelijke keuze had gemaakt. Ik zit nog steeds bij mijn vriend maar ben nog steeds heel ongelukkig daarmee. Ik mis het contact met die andere man heel erg. Het liefst zou ik weer contact met hem willen opnemen. Maar ik wil ook niet als wanhopig iemand achter iemand aanlopen.
Als ik heel erg eerlijk ben zou ik het liefst bij die andere man willen zijn. Het contact betekende heel veel voor me. Ik vind het heel erg hoe het gelopen is. Ik voel me er vaak ellendig door dat ik niet weet wat ik nu het beste kan doen.


MRI

MRI

05-06-2022 om 22:07

Heb je de mogelijkheid overwogen om eens een tijdje alleen (zonder partner) te zijn? Als je iemand leert kennen terwijl je thuis ongelukkig bent, kan je wellicht niet een goede afweging maken wat te doen. Zo te horen steven je al tijden op een scheiding af en lijkt de nieuwe man een vlucht uit je huwelijk. Lijkt me niet zo'n goed plan. zowel niet als start van een nieuwe relatie als het goed afsluiten van je huwelijk is er niet bij gebaat. 

Leene

Leene

05-06-2022 om 22:21

Je maakt al heel lang geen keuze. Je gooit het nu op de woningcrisis. Die is er ook... Maar een paar jaar geleden was het nog niet ze erg als nu. En ik lees dat je al jaren ongelukkig bent.
Je vriend wil aan jullie relatie werken. Maar hoe doet hij dat dan? Hebben jullie relatie therapie? En heeft dat zin als jij al innerlijk afscheid hebt genomen? Volgens mij niet.
Het komt allemaal zo passief over.
En nu heb je dan iemand ontmoet... Natuurlijk gaat die man niet verder met jou.. want je kiest niet. 
JIJ moet een keuze maken. Ik zou nooit pas een relatie verbreken als je eerst iemand anders hebt gevonden. 
Wie ben je wat wil je vind je je werk leuk. Wat wil je met je leven? Zoek hulp voor jezelf. Wordt sterker als persoon. Praat erover of je nog toekomst ziet met je vriend. 
Trek rechte voren in je leven. Als je weet wie je bent en wat je wilt kun je ook beter een nieuwe relatie aangaan.
Werk eerst aan jezelf en denk dan pas over een nieuwe relatie. Stop met je passief te gedragen.

Lisa80

Lisa80

05-06-2022 om 22:27 Topicstarter

MRI schreef op 05-06-2022 om 22:07:

Heb je de mogelijkheid overwogen om eens een tijdje alleen (zonder partner) te zijn? Als je iemand leert kennen terwijl je thuis ongelukkig bent, kan je wellicht niet een goede afweging maken wat te doen. Zo te horen steven je al tijden op een scheiding af en lijkt de nieuwe man een vlucht uit je huwelijk. Lijkt me niet zo'n goed plan. zowel niet als start van een nieuwe relatie als het goed afsluiten van je huwelijk is er niet bij gebaat.

Ja dat zou ik zeker willen. Alleen wil mijn vriend dat niet. Hij gaat niet weg zegt hij dan. Al vaak over gehad 

Leene

Leene

05-06-2022 om 22:35

Lisa80 schreef op 05-06-2022 om 22:27:

[..]

Ja dat zou ik zeker willen. Alleen wil mijn vriend dat niet. Hij gaat niet weg zegt hij dan. Al vaak over gehad

Natuurlijk gaat je vriend niet weg. Jij wilt stoppen met de relatie. Welke stappen heb jij zelf dan ondernomen.?

Lisa80

Lisa80

05-06-2022 om 22:35 Topicstarter

Leene schreef op 05-06-2022 om 22:21:

Je maakt al heel lang geen keuze. Je gooit het nu op de woningcrisis. Die is er ook... Maar een paar jaar geleden was het nog niet ze erg als nu. En ik lees dat je al jaren ongelukkig bent.
Je vriend wil aan jullie relatie werken. Maar hoe doet hij dat dan? Hebben jullie relatie therapie? En heeft dat zin als jij al innerlijk afscheid hebt genomen? Volgens mij niet.
Het komt allemaal zo passief over.
En nu heb je dan iemand ontmoet... Natuurlijk gaat die man niet verder met jou.. want je kiest niet.
JIJ moet een keuze maken. Ik zou nooit pas een relatie verbreken als je eerst iemand anders hebt gevonden.
Wie ben je wat wil je vind je je werk leuk. Wat wil je met je leven? Zoek hulp voor jezelf. Wordt sterker als persoon. Praat erover of je nog toekomst ziet met je vriend.
Trek rechte voren in je leven. Als je weet wie je bent en wat je wilt kun je ook beter een nieuwe relatie aangaan.
Werk eerst aan jezelf en denk dan pas over een nieuwe relatie. Stop met je passief te gedragen.

Ik was al een beetje bang voor dit soort reacties. Dat ik te passief zou zijn. Naar mijn idee waren er geen mogelijkheden. Ook een paar jaar geleden was er geen mogelijkheid om bij iemand terecht te kunnen. Voor urgentie kom ik niet in aanmerking.



Mijn vriend zegt bv dat het alsnog kan dat we maatjes worden van elkaar, dat we zo'n band kunnen krijgen. Ik zie dat niet gebeuren. Dat zeg ik hem ook. Maar hij wil daar niks van horen.

Ik ben ingeschreven bij woningbouw. Ik kan alleen reageren op loting woningen. En dat levert niks op.

ik heb die man alleen online gesproken. Ik wilde hem graag echt leren kennen. Daar was door omstandigheden de ontmoeting te kort voor. Dus hoe kan ik dan kiezen als hij daarna anders doet?

Ik vind dat best lastig 

Vandaag heb ik mijn vriend gezegd dat ik die andere man nog steeds mis. Hij zegt dan dat dat aan hem ligt. Dat hij er dus niet genoeg voor me is geweest. Maar hij wil dus niet uit elkaar 

Leene

Leene

05-06-2022 om 22:43

Lisa80 schreef op 05-06-2022 om 22:35:

[..]

Ik was al een beetje bang voor dit soort reacties. Dat ik te passief zou zijn. Naar mijn idee waren er geen mogelijkheden. Ook een paar jaar geleden was er geen mogelijkheid om bij iemand terecht te kunnen. Voor urgentie kom ik niet in aanmerking.

Mijn vriend zegt bv dat het alsnog kan dat we maatjes worden van elkaar, dat we zo'n band kunnen krijgen. Ik zie dat niet gebeuren. Dat zeg ik hem ook. Maar hij wil daar niks van horen.

Nee nee... Nu niet afdoen met 'ik was al bang dat ik dit soort reacties zou krijgen'.

Niet bang zijn... Durf eens de situatie onder ogen te zien. Je vriend wil niet weg. Misschien omdat hij teveel van je houdt. Maar misschien ook omdat hij ook bang is alleen te zijn. Twee bange mensen bij elkaar.

Of je probeert evt met behulp van therapie je relatie weer op de rit te krijgen of je gaat stappen ondernemen.

Misschien duurt het dan nog een poos maar doe iets. Desnoods ga je sparen voor een Tiny House of weet ik wat. In een woongemeenschap, verzin iets. Dan heb je ook aanspraak... 

Nu lijkt het of je niets doet. Heb je inkomen genoeg om op jezelf te wonen. Reageer je op huurwoningen. Hebben jullie een koophuis. Dan moet je vriend je uitkopen toch. Ga alvast dingen regelen.

Nu zit je alleen maar. ' ik wil die andere man' ja en... Dan ga je bij hem wonen? En dan ben je van de problemen af dat je geen ander huis kunt vinden.

Weet je als ik die andere man was zou ik daar ook voor passen...

Leene

Leene

05-06-2022 om 22:48

Je komt waarschijnlijk aandacht te kort. Je vriend kan jou niet geven wat je nodig hebt. Dat is heel naar. En ik denk dat je er aan kapot gaat. Maar een online contact ... Wat wil je ermee. Natuurlijk voelt het fijn dat iemand aandacht heeft en je kan raken. Maar je weet niet eens hoe hij in het echte leven is. 
Hij wil misschien niet verder omdat je nog in een relatie zit. 
Als je wat van je leven wilt maken moet je doorgaan en keuzes maken. Net zo lang zoeken en hulp vragen tot je eruit bent. 

Lisa80

Lisa80

05-06-2022 om 22:48 Topicstarter

Leene schreef op 05-06-2022 om 22:43:

[..]

Nee nee... Nu niet afdoen met 'ik was al bang dat ik dit soort reacties zou krijgen'.

Niet bang zijn... Durf eens de situatie onder ogen te zien. Je vriend wil niet weg. Misschien omdat hij teveel van je houdt. Maar misschien ook omdat hij ook bang is alleen te zijn. Twee bange mensen bij elkaar.

Of je probeert evt met behulp van therapie je relatie weer op de rit te krijgen of je gaat stappen ondernemen.

Misschien duurt het dan nog een poos maar doe iets. Desnoods ga je sparen voor een Tiny House of weet ik wat. In een woongemeenschap, verzin iets. Dan heb je ook aanspraak...

Nu lijkt het of je niets doet. Heb je inkomen genoeg om op jezelf te wonen. Reageer je op huurwoningen. Hebben jullie een koophuis. Dan moet je vriend je uitkopen toch. Ga alvast dingen regelen.

Nu zit je alleen maar. ' ik wil die andere man' ja en... Dan ga je bij hem wonen? En dan ben je van de problemen af dat je geen ander huis kunt vinden.

Weet je als ik die andere man was zou ik daar ook voor passen...

Ik had het al een beetje gezegd in een andere reactie. Maar we hebben een huurhuis.

Ik kom niet in aanmerking voor urgentie. Ik kan alleen reageren op loting woningen. Dat levert niet veel op tot nu toe.

Mijn vriend wil niet alleen zijn. Ik zou wel alleen zijn. Het zou een nieuwe start zijn.

Wat wil je vriend niet? Dat jij alleen gaat wonen? Maar daar gaat hij toch niet over? 

Lisa80

Lisa80

05-06-2022 om 22:55 Topicstarter

Leene schreef op 05-06-2022 om 22:48:

Je komt waarschijnlijk aandacht te kort. Je vriend kan jou niet geven wat je nodig hebt. Dat is heel naar. En ik denk dat je er aan kapot gaat. Maar een online contact ... Wat wil je ermee. Natuurlijk voelt het fijn dat iemand aandacht heeft en je kan raken. Maar je weet niet eens hoe hij in het echte leven is.
Hij wil misschien niet verder omdat je nog in een relatie zit.
Als je wat van je leven wilt maken moet je doorgaan en keuzes maken. Net zo lang zoeken en hulp vragen tot je eruit bent.

Ik weet het. Het is gestoord. Maar ik voelde me heel fijn bij hem. Daarom wilde ik hem beter leren kennen. En had ik de stap genomen om hem te ontmoeten. Maar door omstandigheden liep het anders en was het te kort. 

Lisa80

Lisa80

05-06-2022 om 22:56 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 05-06-2022 om 22:49:

Wat wil je vriend niet? Dat jij alleen gaat wonen? Maar daar gaat hij toch niet over?

Ik kan nergens heen en hij wil niet weg. Ik zie geen mogelijkheid op deze manier 

Leene

Leene

05-06-2022 om 23:06

Lisa80 schreef op 05-06-2022 om 22:56:

[..]

Ik kan nergens heen en hij wil niet weg. Ik zie geen mogelijkheid op deze manier

Maar kan hij wel ergens heen dan? Probeer eens out of the box te denken.

Kun je meer werken zodat je een hoger inkomen hebt? En op andere huizen kunt reageren?. Kun je antikraak gaan wonen? Kunnen jullie beiden verhuizen naar een ander gedeelte in Nederland waar er minder woningnood is en dan twee huizen bij elkaar in de buurt vinden. ( Misschien een gek idee en niet haalbaar als je kind al op school zit maar ik bedoel maar... Denk eens aan iets heel anders).

Persoonlijk zou ik sparen voor een Tiny House... Echt dat zou ik doen. Verdiep je eens in de Tiny House movement. Lees het blad Genoeg..

Of gooi je leven over een andere boeg. Zoek een nieuwe uitdaging. Nieuwe studie, opleiding, baan. 

Nou ja ik noem ook maar voorbeelden... Maar je moet uit het' ik wil niet meer, maar mijn vriend wil niet weg, ik kan niet verhuizen, wat moet ik nu' 

Je bent net een repeterende breuk

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Dus verander je gedrag, alleen dan zal er iets veranderen. Je moet het zelf doen. Aan de slag!

Waar een wil is, is een weg. Dus als je relatietherapie wilt, regel dat dan. Zet desnoods je vriend voor het blok: meewerken of ik ben weg. 

Ben je financieel zelfstandig? Zo nee, ga zo snel mogelijk (meer) werken. Zorg dat je op je eigen benen kunt staan.

Als er een kans is dat je de komende jaren weg wilt (ja dus), schrijf je dan zo snel mogelijk in bij de woningbouw in je woonplaats en de gemeenten er omheen. Loot mee. Je hoeft maar 1x geluk te hebben. Verder bouw je wachttijd op voor de toekomst,  dat is nooit slecht.
Als je weg wilt, vraag dan bij iedereen, werkelijk iedereen om je heen of ze iets weten: antikraak, onderhuur, house sitter, vakantiewoning. Struin alle advertentieblaadjes en sites af. Ja, het is een klus, maar het kan. Het hoeft niet meteen ideaal te zijn, als je een tijdje onder de pannen bent, kun je van daar uit verder kijken.

Kom uit je passiviteit, aan de slag. Wetk aan je toekomst, met of zonder je huidige vriend.

Lisa80

Lisa80

05-06-2022 om 23:38 Topicstarter

Leene schreef op 05-06-2022 om 23:06:

[..]

Maar kan hij wel ergens heen dan? Probeer eens out of the box te denken.

Kun je meer werken zodat je een hoger inkomen hebt? En op andere huizen kunt reageren?. Kun je antikraak gaan wonen? Kunnen jullie beiden verhuizen naar een ander gedeelte in Nederland waar er minder woningnood is en dan twee huizen bij elkaar in de buurt vinden. ( Misschien een gek idee en niet haalbaar als je kind al op school zit maar ik bedoel maar... Denk eens aan iets heel anders).

Persoonlijk zou ik sparen voor een Tiny House... Echt dat zou ik doen. Verdiep je eens in de Tiny House movement. Lees het blad Genoeg..

Of gooi je leven over een andere boeg. Zoek een nieuwe uitdaging. Nieuwe studie, opleiding, baan.

Nou ja ik noem ook maar voorbeelden... Maar je moet uit het' ik wil niet meer, maar mijn vriend wil niet weg, ik kan niet verhuizen, wat moet ik nu'

Je bent net een repeterende breuk

Hij kan wel ergens heen maar hij wil dat niet. Dat zegt hij ook, dat hij absoluut niet weg gaat.

Antikraak en andere dingen zoals aan andere kant van het land dat is lastig omdat er inderdaad schoolgaande kinderen zijn.

Ik blijf het inderdaad herhalen omdat het de realiteit is.

Tiny House kan ik nog naar kijken.

Lisa80

Lisa80

05-06-2022 om 23:53 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 05-06-2022 om 23:11:

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Dus verander je gedrag, alleen dan zal er iets veranderen. Je moet het zelf doen. Aan de slag!

Waar een wil is, is een weg. Dus als je relatietherapie wilt, regel dat dan. Zet desnoods je vriend voor het blok: meewerken of ik ben weg.

Ben je financieel zelfstandig? Zo nee, ga zo snel mogelijk (meer) werken. Zorg dat je op je eigen benen kunt staan.

Als er een kans is dat je de komende jaren weg wilt (ja dus), schrijf je dan zo snel mogelijk in bij de woningbouw in je woonplaats en de gemeenten er omheen. Loot mee. Je hoeft maar 1x geluk te hebben. Verder bouw je wachttijd op voor de toekomst, dat is nooit slecht.
Als je weg wilt, vraag dan bij iedereen, werkelijk iedereen om je heen of ze iets weten: antikraak, onderhuur, house sitter, vakantiewoning. Struin alle advertentieblaadjes en sites af. Ja, het is een klus, maar het kan. Het hoeft niet meteen ideaal te zijn, als je een tijdje onder de pannen bent, kun je van daar uit verder kijken.

Kom uit je passiviteit, aan de slag. Wetk aan je toekomst, met of zonder je huidige vriend.

Therapie zou van mij niet meer hoeven omdat het voor mij gewoon klaar is. 

Ik ben financieel niet afhankelijk van mijn vriend. Maar ik heb ook niet zoveel geld tot mijn beschikking dat ik bv particulier kan huren. 

Woningbouw ben ik al ingeschreven. Je krijgt hier een woning na gemiddeld 12 jaar. Daar zit ik nog lang niet aan. Loten doe ik wel. 

Het is geen onwil, ik vind het lastig om een oplossing te vinden hierin

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.