Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Hel, deel 5 - het houdt ook niet op


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Adama

Adama

11-10-2017 om 12:46

Woningnet

Ik heb dezelfde informatie als Ms Simone.
Controle van inkomen, situatie etc. komt pas als je aangegeven hebt dat je een bepaalde woning wil. Daar is weinig tijd voor, dus je moet wel alle papieren paraat hebben.

Heel veel mensen staan bij Woningnet ingeschreven voor het geval dat ze ooit willen of moeten verhuizen. Moet ook wel, want de wachtlijsten zijn gigantisch. Je betaalt jaarlijks een klein bedrag voor inschrijving.

Voor meelezende scheiders

Simone/Adama: Woningnet is geen verhuurder maar een website.
Via de website kom je op de regionale verhuurders. Daar moet je inschrijven en inkomensverklaringen afgeven.

Zie ook over de controle van gegevens.
https://www.woningnetalmere.nl/Nieuws/Verscherpte%20aandacht%20voor%20vervalsing%20van%20documenten

Phryne "Kennelijk wordt er niet overal op dezelfde manier mee om gegaan. Hier moet je voor vrije sector huur een bepaald inkomen verdienen en moet je aantonen dat je verder geen schulden of verplichtingen hebt. "
Het is bijzonder onwaarschijnlijk dat er een verhuurder is die het anders doet. Verhuurders en makelaars vinden het wiel niet steeds opnieuw uit. Ze kopiëren de werkwijze van elkaar.

Ms. Simone

Ms. Simone

11-10-2017 om 12:58

Gekopieerd van woningnet:

"Uw inschrijfgegevens bepalen voor welke woningen u in aanmerking komt. Bij toewijzing controleert de woningcorporatie of de gegevens van uw inschrijving kloppen. Als deze gegevens onjuist zijn, kan de corporatie besluiten om de woningaanbieding in te trekken. Pas daarom bij veranderingen direct uw inschrijfgegevens aan.

Uw inschrijfgegevens wijzigt u eenvoudig via Mijn WoningNet als u bent ingelogd. Heeft u al op woningen gereageerd, dan moet u deze reacties eerst verwijderen, voordat u uw gegevens kunt wijzigen. Met uw gewijzigde gegevens kunt u vervolgens opnieuw op de woningen reageren."

Ms. Simone

Ms. Simone

11-10-2017 om 13:05

Met dus de nadruk op

"...bij toewijzing controleert..." zo is het bij mij dus ook gegaan, zo'n 6 maanden geleden.

Oke simone

Maar bij inschrijving verstrek je controleerbare gegevens (inkomensverklaring) die ook gecontroleerd worden (zie link in #333). Je hebt gelijk (had ik al gezegd) dat het bij toewijzing nogmaals gecontroleerd wordt.

Maar voor moederziel geldt dat allemaal niet. Die zit in een hele speciale vrije sector zonder voorwaarden.

Jaina

Jaina

11-10-2017 om 13:19

Nou

ik ben ingeschreven bij een woningbouw vereniging in Nederland. ik kom zeker niet voor een sociale huurwoning in aanmerking. Toch mag ik me gewoon inschrijven. Vergeet ook niet dat de meeste woningbouwverenigingen ook vrije sector woningen hebben. Op het moment van inschrijven was er geen enkele controle. Je kon alles invoeren wat je wil. Wat natuurlijk weinig zin heeft want als je wel een woning toegewezen krijgt dan controleren ze het wel.

Ms. Simone

Ms. Simone

11-10-2017 om 13:23

Gelijk

Gelijk kan ik wel hebben, maar (van jou) niet krijgen. Mijn punt is (nog steeds) dat je bij inschrijving geen "inkomensverklaring" hoeft te verstrekken, als je op moment van toewijzen maar wel de juiste gegevens kunt aanleveren, op grond waarvan jou de aanbieding is gedaan.
Dit hoeft inderdaad niet voor Moederziel te gelden, daar gaat het mij niet om.

Passend aanbod

Tegenwoordig krijg je een passend aanbod, passend bij je inkomen. (tot voor kort werden sociale huurwoningen ook aan hogere inkomens uitgedeeld. Tegenwoordig gebeurt dat nog maar zeer beperkt)

Daarvoor moet je een inkomensverklaring leveren (van de belastingdienst, staat je BSN op) Je wordt geacht je gegevens te wijzigen als die gewijzigd zijn.
Als je niet meer zoekt kun je wel ingeschreven zijn. Je krijgt dan geen aanbod. Als je weer gaat zoeken moet je opnieuw je gegevens invullen en een inkomensverklaring leveren.

Bij vrije sector verhuur, makelaars, projectontwikkelaars, verstrek je ook je inkomensgegevens en een verklaring over schulden en bezit. Wat je zelf vertelt over je huis en de waarde kan eenvoudig via het kadaster gecontroleerd worden tot en met de hoogte van de hypotheek.

Waarom vind je dat belangrijk?

Simone " Mijn punt is (nog steeds) dat je bij inschrijving geen "inkomensverklaring" hoeft te verstrekken, als je op moment van toewijzen maar wel de juiste gegevens kunt aanleveren, op grond waarvan jou de aanbieding is gedaan."

Ik heb je een link laten zien waarin die inkomensverklaring besproken wordt door de Autoriteit Woningcorporaties. Ik heb het dus niet over een uitzondering, maar over allemaal.
Maar je hoeft mij niet te geloven. Ik denk dat het punt dat jij wilt maken niet relevant is in deze discussie

Adama

Adama

11-10-2017 om 14:04

Woningnet

Je schrijft je in bij Woningnet. Dat kan ook als je een hoog inkomen hebt, samenwoont of in het buitenland woont. Je vult gegevens in zoals inkomen en gezinssamenstelling. Als je wil, geef je aan naar wat voor soort woning je op zoek bent, in wat voor soort buurt en of je wekelijks een email wil krijgen met het actuele aanbod in die categorie. Als daar iets bij zit wat je misschien wat lijkt, geef je aan dat je wil bezichtigen. Een aantal belangstellenden worden uitgenodigd om te bezichtigen, afhankelijk van inschrijvingsduur, urgentie en voorrangsregels.

https://www.woningnetregioamsterdam.nl/Help%20en%20uitleg/Inschrijven/Inschrijven%20woningzoekende

https://www.woningnetregioamsterdam.nl/Help%20en%20uitleg/Huren%20of%20kopen/Veelgestelde%20vragen

Moederziel

Kun je wel uitleggen wat er dan ' te vroeg' was en in hoeverre je nog ruimte hebt om eisen te stellen aan de plek waar je komt te wonen. Staat je eigen woning nu nog niet te koop? Een woning verkopen en tegelijkertijd zorgen dat je direct onderdak hebt vraagt heel wat vliegkunst, of geld om tijd te over bruggen.

Tsjor

moederziel

moederziel

11-10-2017 om 19:22 Topicstarter

Tsjor

Ik ben eigenlijk een beetje afgehaakt hier. Maar ik waardeer je oprechte interesse.
Het huis staat nog niet te koop, omdat deze beslissing op dit moment bij de hypotheekbank ligt. Die willen onderwaardering voorkomen en zijn aan het bekijken hoe het de komende maanden verder moet.
Ik heb 2 opties: stug in huis blijven en wachten tot het onder mn kont vandaan wordt verkocht - met reëel risico op dakloos worden en voortijdig einde schuldhulp omdat er geen nieuwe schuld bij mag, ook geen restschuld. of nu al huurhuis vinden, woning verkopen met verlies, restschuld meenemen in de schuldhulp en zeker van woonruimte. Dat laatste wil de hypotheekbank voorkomen en daarom houden ze nu vrije verkoop tegen tot er een voorstel door ze is gemaakt..
Ik heb alles bij elkaar niet zoveel te willen. Daarom zijn sommige reacties hier ook weinig van toepassing.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

11-10-2017 om 20:15

Bah bah

Ik word n beetje naar van de reacties vandaag. Niet dat jullie niet precies mogen weten wat er gebeurt en hoe het kan. Maar waar ik moeite mee heb ik dat moederziel hier neer wordt gezet als iemand die liegt. En dat herken ik. Als het leven heftig is en er hele ingewikkelde zaken aan de hand zijn dan is er blijkbaar niks makkelijker dan te hakken op degene waar t nu over gaat. Stop ermee. Je doet er niemand n plezier mee. T is enkel om t gemoed te sussen van de jij-bakkers. Bied iets aan waar moederziel wel wat aan heeft. N plek waar ze terrecht kan als t echt musgaat. Want de kans dat ze op straat komt te staan is groot. Velen vergissen zich hoe dichtbij dit is.
En moederziel; ook al begon t bij mij anders, de uitkomst lijkt bij jou ook hetzelfde te worden. En ongeloof valt je ten deel. Dat maakt het extra zwaar. Dat verdien je niet. Bedenk een ding: het is de angst dat anderen dit ook kan overkomen. T ligt niet aan jou.

moederziel

moederziel

11-10-2017 om 21:53 Topicstarter

Lief, Verhuiswagen

We lopen al even mee, hier, en er zijn momenten dat ik een flinke olifantenhuid blijk te hebben gekregen. Ik herken wat je zegt, precies daarom deel ik ook maar weinig bizarre details met anderen 'in real life'. Mensen gaan je meewarig aankijken en twijfelen aan je verstand. Zoveel ellende opgestapeld? Daar móet je zelf wel een hand in hebben gehad. Waant waar er 2 vechten...
Ik heb het hier weleens eerder geschreven. Ik ben moeder theresa niet, natuurlijk heb ik ook fouten gemaakt - en nog. maar jezelf terugvinden in een situatie die nog het meest wegheeft van een slechte B-film... maar dan dag in, dag uit, het is echt geen pretje. En er zijn momenten dat ik niet weet hoe ik dit nog vlot moet trekken.

Maar het was een mooie dag vandaag, ik heb genoten met de kinderen en ga met een hart vol liefde straks slapen. Ik doe, zoals iedere avond, mijn schietgebedje voor de op-drift-geraakten en bid dat ze hun weg snel vinden zonder nog meer leed te veroorzaken bij henzelf en anderen. Ik vertik het om liefdeloos te worden.

Niks te willen

"Ik heb 2 opties:"
Als de situatie is zoals jij schetst dan heb je helemaal geen opties. Dan beslist de bank.
Je mag dan niet verkopen totdat de bank toestemming geeft.

"of nu al huurhuis vinden, woning verkopen met verlies, "
Dat kan dan dus niet. Het is zinloos om er energie in te steken.

"met reëel risico op dakloos worden en voortijdig einde schuldhulp omdat er geen nieuwe schuld bij mag, ook geen restschuld"
En dit is alweer een ongeloofwaardige tekst. Het doet namelijk alsof je al in een schuldhulpregeling zit. En als dat zo is dan zit je ex er ook in. En als dat zo is dan wordt ook zijn post nageplozen en kan er bij hem geen sprake zijn van geheime inkomsten zoals jij eerder suggereerde of zou de ontdekking daarvan onmiddellijk tot het opheffen van de schuldhulp leiden. Ditzelfde geldt natuurlijk voor het vrijwillig opzeggen van een baan.
Bovendien heb je ook nog zelf gezegd dat er elke maand een schuld bijkomt van 4 cijfers.

Maar goed en bovendien je hebt eerder steeds gedaan alsof die schuldhulp nog op de rit gezet moet worden.

Uit wat je nu vertelt maak ik op dat:
- Het huis wél te koop staat, dat er zelfs al een koper is maar een die een prijs biedt waar de bank niet mee akkoord gaat. De bank bemoeit zich pas met de verkoop als er een restschuld dreigt en die dreigt pas als de verkoop bijna rond is.

"Ik heb alles bij elkaar niet zoveel te willen. "
Nou kijk. Daar ben ik het nou helemaal mee eens.

Het zou verstandig zijn als je je concentreert op die dingen waar je wel invloed op hebt.

Twijfel

"Mensen gaan je meewarig aankijken en twijfelen aan je verstand. Zoveel ellende opgestapeld? Daar móet je zelf wel een hand in hebben gehad. Waant waar er 2 vechten..."
Nee moederziel. Ik twijfel niet aan je verstand.
Ik twijfel wel aan het waarheidsgehalte van wat je vertelt. Het is zo warrig dat het óf een rij van gelegenheidshertellingen zijn om de mensen aan het praten te houden, óf het getuigt van wanhopige paniek en een totaal gebrek aan inzicht in de situatie waar je in zit.

Ik vrees dat laatste. Het vervelende is dat je steeds weer de juiste toon van sussende woorden weet te vatten waardoor mensen denken dat het allemaal wel los zal lopen of zachtjes de goede kant op gaat.

Ms. Simone

Ms. Simone

11-10-2017 om 22:42

Mijn punt

Mijn punt, mevrouw Lavell, is dat er geen controle is van inkomen bij inschrijving op woningnet, zelfs niet in Almere, maar dat deze onterechte veronderstelling uwerzijds (mede) reden lijkt het relaas van Moederziel in twijfel te trekken:

"Ongeloofwaardig
Simone en Sally, jullie hebben gelijk maar dat gebeurt allemaal vóórdat je wordt toegelaten tot de zoekdatabase en kunt worden opgeroepen voor een voor jou "geschikte" woning.

Moederziel stelt dat ze een huurwoning bezocht heeft. Dat betekent dat ze is toegelaten en dat weer betekent dat haar inkomenssituatie passend is.
Dit en andere signalen, maken voor mij dat hele schuldenverhaal nogal ongeloofwaardig."

Maar, inderdaad, zoals u ook heel terecht opmerkte: ik "hoef u niet te geloven".
Overigens is "mijn punt" wellicht niet relevant voor Moederziel, daarom zette ik er ook bij "voor eventuele meelezers", maar wel in deze "discussie".

Ms. Simone

Ms. Simone

11-10-2017 om 22:54

Waarheidsgehalte

Het zogenaamde "waarheidsgehalte" van Moederziels vertellingen is met interpretaties of citaten uit regelgeving niet te staven. Dat van andere verhalen op OO evenmin.

moederziel

moederziel

11-10-2017 om 23:22 Topicstarter

Waarheid

Ik vind het ongelooflijk hoe je reageert, Miriam. Waarom zou ik hier, op een plek waar ik steun zoek en de weg probeer te vinden in een voor mij nieuwe en onwerkelijke situatie, waarom zou ik hier liegen? En ook nu weer zeg je dingen die in mijn situatie niet van toepassing zijn. Schuldhulp is in voorbereiding, gesprekken met de bank zijn bezig, ik zit in aanloop naar de volgende fase. En de grote vraag is dus wat dat wordt, en wat daarin de (on)mogelijkheden zijn wordt met de dag duidelijker. Ook omdat de schulden snel blijven toenemen, al geloof jij dat niet. Ik ben niet warrig, maar ik ga hier ook niet mijn huishoudboekje publiceren. Tegelijk heeft niemand een pasklaar antwoord, bank niet, SHV niet, mediator niet, advocaat niet. En ik ook niet. En mevrouw Lavell ook niet - ook al denkt ze van wel.
Maar weet je: ik trap er steeds weer in. Ik zit me hier goddomme te verdedigen voor mijn eigen verhaal.
Ik zoek antwoorden, geen beschuldigingen. En ik word echt verdrietig van de horkerige manier waarop je ze uit, Miriam. En dat terwijl ik inmiddels best wat gewend ben.

Wil je nog een ongeloofwaardig detail? Al over 3 maanden zal exMM zijn verplichtingen niet kunnen nakomen ivm overgang naar ww. Ook niet naar mij, schulden aflossen, hypotheek, kinderalimentatie, niks. Dan zal het razendsnel gaan. Hij valt om en zal mij meetrekken. Omdat ik vervolgens aansprakelijk ben, voor de hypotheek, de huwelijkse schulden etc. Om te voorkomen dat ik via de rechter dan de Wsnp inga, probeer ik het nu op voorhand minnelijk of via 100% regeling. Voor mijn helft. Maar de risico’s zijn groot - en dat was niet gebeurd als exMM zijn baan had gehouden en niet akkoord was gegaan met ontslag. Maar oh nee, ik mag niet beschuldigend naar hem wijzen.
Nee het komt natuurlijk allemaal omdat ik Mn kop in het zand heb. Yep.

Kaori

Kaori

12-10-2017 om 00:23

Moederziel

oefen op MLavel met loslaten.
Laat Lossssss.....

Niet meer reageren, niet verklaren gewoon niets.
En doe hetzelfde met je ex. Stap uit de groeps-app, gun die aan de kinderen.
Jij hebt alleen nog een zakelijke relatie met je ex. Via de advocaat.

Ruim zijn spullen op. 1,5 jaar uit huis is genoeg tijd om zijn spullen op te halen. Geef 'm 2 weken en anders gaat het naar de kringloop.

En later, veel later als er een routine is en je waarlijk los van hem bent, dan zou er eventueel wat nieuws gebouwd kunnen worden, als ouders van de kinderen want dat is dan nog wat jullie delen.

Marina

Marina

12-10-2017 om 00:55

Moederziel

Ja wat Kaori zegt en wat ik al eerder zei: verdedig je niet meer. Laat los... zie de overeenkomsten: jij zit er diep zielsdiep met je emoties in. De ander... exMM of mensen hier alleen maar voor een deeltje: exMM: met oude emoties terwijl hij al zijn emotionele en seksuele voeding elders haalt, mensen hier met een soort van relationeel eventueel'gelijk' terwijl. wat jij beleeft hen in feit koud laat. Niet dat zij van jouw pijn warm of koud zouden moeten worden... ze zijn alleen op een hele ander belevingslaag aan het praten. Of jij Chinees praat en zij Arabisch... laat het. Misschien hebben zij een punt in hoe zij het zien maar het zegt niets over jouw pijn. Het kan waar zijn en toch maar een klein deel van het verhaal.Laat ze. Verdedig je niet langer...
ik herhaal:
- koppel je pijn los van exmm (het moeilijkste deel want ja, je bent slachtoffer van de situatie, maar toch: je pijn is oude verlatingspijn, dat weet jij ook)
- onderneem praktische stappen
- probeer op dit moment geen closure te krijgen, dat geeft het leven je als het tijd is
- sterkte

Adama

Adama

12-10-2017 om 01:40

Een maximale ww-uitkering bedraagt ruim 35.000 euro bruto per jaar.
Daar kan een alleenstaande best nog wel wat schulden, hypotheek en/of kinderalimentatie van betalen.
Als jullie voor co-ouderschap gaan, hebben beide ouders recht op belastingkorting en/of toeslagen die met kinderen te maken hebben.
Reken dit goed door!

moederziel

moederziel

12-10-2017 om 08:06 Topicstarter

Mooie tegebstrijdigheid

Krijg een bericht van exMM: dat de nieuwe weg die ik ben ingeslagen (lees: zo min mogelijk contact en zaken zsm afhandelen) niet productief is en dat we elkaar over en weer juist moeten ondersteunen. En oh ja, dat hij mij aansprakelijk stelt als hij eenzijdig hier nadeel van ondervindt.
Wtf?

Oké. Lossssssss.

Angela67

Angela67

12-10-2017 om 08:15

hou vol

1. niet reageren
2. cultiveer dit gevoel van 'wtf' zodat je er baat bij hebt
3. niet gaan analyseren
4. uit die app groep
5. auto weg
6. NU scheiden

gr Angela

Oh maar Moederziel?

[Cynische modus aan} Wist je nog niet dat het jouw schuld is? ALLES eigenlijk? Jij kunt het toch gewoon zo laten als het is? Je kunt gewoon zijn vrouw blijven! Dat hij dat nieuwe leven begonnen is, daar kun jij toch wel doorheen kijken?

Scheiden geeft zo veel gedoe joh. En dan wordt het ook zo duidelijk dat er (geld)problemen zijn. Die liggen daar toch prima onder het vloerkleed? Het begon net zo fijn te worden: Truus mee naar feestjes, lekker wat meer vrije tijd, en nu moet jij ook weer haast krijgen? En je hebt ook nog steeds niet geaccepteerd dat... nou, niets eigenlijk. Ja, dan is het ook jouw schuld. Je had gewoon door kunnen leven. Al die emotionele flauwekul.

Dat komt natuurlijk door je verleden, maar hé, kun je daar nu niet gewoon mee ophouden en voor de kinderen zorgen (al weet ik niet of dat nu zo goed voor ze is, zo'n moeder) en zo veel mogelijk geld inbrengen? Dat is jouw taak, jouw rol in dit geheel. Zo vervelend dat je daar nu niet gewoon mee akkoord gaat.

Het líjkt namelijk soms wel zo. Als we zo fijn appen met z'n allen, en ik met jou. Als ik het voertuig kom ophalen waar ik de vrijheid mee inrijd, ook al doe ik dat voor de ogen van mijn kinderen. Als ik even tijd heb voor een wijntje, een kopje thee. Ik vond het goed gaan. We waren al een eind in de goede richting van dat ik mijn oude bestaan gewoon in stand kon houden terwijl ik in mijn nieuwe bestaan nu eindelijk al mijn dromen waar kon gaan maken.

Ik ben daar namelijk de beste in. De wereld ziet het nu even niet, ik ben bijvoorbeeld ontslagen, maar wat ze niet door hebben, is dat ik dat eigenlijk zelf ook wel wilde. Mijn grootsheid, mijn genialiteit, werd daar niet gewaardeerd. Dat is een omgeving waar ik dan niet kan zijn. Ik wacht op een plek waar ze mijn briljant zijn zien en waarderen. Zal moeilijk worden, want al dat menselijk gepeupel, tja, daar zit niet veel goeds tussen.

En nu jij dan ook, jij blijkt ook maar heel gewoontjes. En maakt er bovendien een puinhoop van. Je bent in mijn ogen aansprakelijk voor alle schulden, maar ook voor het feit dat de kinderen in de prut zitten. Dat is maar lastig hoor, los dat nu eens op. Alles is jouw schuld. Het is niet voor niets dat ik je niet meer dagelijks in mijn grootsheid kon verdragen. Dat je dat dus weet, jij kleine Moederziel. [Cynische modus uit].

Moederziel, ik schrijf dit cynisch, maar dit zijn de woorden die niet tot jou (en destijds niet tot mij) gesproken worden, maar die zitten in woordjes als 'verantwoordelijk', 'nadeel', 'schulden'. Als JIJ nu gewoon doet wat je altijd deed, kan híj verder met zijn nieuwe leven. En mijn ex meende dat letterlijk. Ik kon er 'gewoon bij blijven', zodat wij elkaar konden 'ondersteunen'. En zij was en bleef. En alles ging kapot.

ZET DOOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zorg er voor dat je van DIT bericht niet weer twee weken van de leg bent. Laat dat niet gebeuren. Zet de 'begrijpen'-knop (even) uit. Zet de 'gekwetst'-knop (even) uit. En ZET DOOR! Er ligt een rustige, gemoedelijke, liefdevolle, warme wereld op je te wachten. Jij moet de stappen zetten.

Kind van

Kind van

12-10-2017 om 08:53

Naar

Sorry RoosjeRaas, maar ik word echt naar van jouw tekst. Je zet exman weg als een hele vervelende man, als een narcist. Dat weet je allemaal niet. We kennen zijn verhaal niet. En we kennen maar een deel van het verhaal van Moederziel, namelijk alleen wat zij hier vertelt.
En daarbij, hij is wél de vader van de kinderen. Zo blijft de woede van Moederziel gevoed en in stand. En komt ze emotioneel niet los van hem. En dat is ongelofelijk schadelijk voor de kinderen.

Als een narcist?

Dat is niet de bedoeling. Wat ik afleid uit het verhaal van Moederziel (al een paar jaar) is dat haar exman niet handelt. Geen stappen zet. Ja, hij zet wel stappen 'de andere kant uit', maar hij laat liefst alles bij het oude als het Moederziel aangaat. En ja, hierbij ken ik alleen het verhaal van Moederziel, zo is dat nu eenmaal op een forum. Natuurlijk is hij de vader van de kinderen. Ik wil geen woede aanwakkeren of in stand houden. Ik wil WEL heel, heel, heel nadrukkelijk (omdat dit in mijn ogen het allerschadelijkst is voor de kinderen, en weet dat ik ook kind ben van gescheiden ouders én gescheiden ben van de vader van mijn kinderen) Moederziel er toe aanzetten om stappen te zetten zodat ze los is van haar exman. Gescheiden dus. Dat is ze nu niet. Emotioneel trekt zij zich heel veel aan van wat exman wel en niet doet, wel en niet zegt, wel en niet wil, wel en niet doet. In mijn ogen (en ja, dat is vanuit de woorden van Moederziel) is haar exman daar niet zo mee bezig. Hij lijkt gebaat bij een status quo. Door expliciet een cynische modus aan te zetten (dat is dus niet hoe ik vind dat je altijd moet praten, denken en handelen) wil ik Moederziel laten zien dat hij in een heel andere wereld kan leven. Eentje waarin hij niet zo ongelukkig en zoekend is. Zoals je kunt lezen, benoem ik hier in NIETS over zijn vaderschap, of naar de kinderen toe. Het lijkt me gewoon heel functioneel als Moederziel vanuit een cynische modus eens kijkt naar wat haar exman wellicht denkt en makkelijker vindt. Het is bedoeld als wakker schudden, niet als labeling van haar exman of als verwijt dat hij een slechte vader zou zijn of zo. Jij zegt 'Als de woede blijft bestaan, komt Moederziel emotioneel niet los'. Zou kunnen. Wat ik WEET van alles wat hier te lezen is: ZE IS NIET EMOTIONEEL LOS, en juist DAT zie IK als schadelijk, voor haar, en voor de kinderen. Vooral voor hen. Daarover zijn wij het dus eens. Mijn methode is wat bruut wellicht, maar de conclusie dat ik een narcistenplaatje wil schetsen, die vind ik overhaast gesteld.

Kind van

Kind van

12-10-2017 om 09:26

Cynische modus

‘Ik ben daar namelijk de beste in. De wereld ziet het nu even niet, ik ben bijvoorbeeld ontslagen, maar wat ze niet door hebben, is dat ik dat eigenlijk zelf ook wel wilde. Mijn grootsheid, mijn genialiteit, werd daar niet gewaardeerd. Dat is een omgeving waar ik dan niet kan zijn. Ik wacht op een plek waar ze mijn briljant zijn zien en waarderen. Zal moeilijk worden, want al dat menselijk gepeupel, tja, daar zit niet veel goeds tussen.’
Dit lees ik als een narcistische persoonlijkheid. Ik begrijp nu dat je het niet zo bedoeld.

Die cynische modus aanzetten, daar ben ik het niet mee eens. Want dan blijft de emotie erin, en die zou er juist uitmoeten. De emotie eruit halen.
Als er twee mensen niet van elkaar los komen, dan zit dat bij allebei, bij exman en bij Moederziel. Hij zet stappen en ook weer niet, en zij zet stappen en ook weer niet. Dat is het schadelijke eraan.

Kind van,

dit is draadje nr 5. Ik ben wel benieuwd of je bekend bent met de vorige draadjes. Moederziel is een heel geduldige moeder die al lange tijd streeft naar een fijne manier van uit elkaar gaan zodat contact tussen vader en kinderen ook warm blijft. Maar In de vorige draadjes kun je lezen dat ze te maken had met een vertragende man die vooral met zichzelf bezig was. Meer in de trant zoals Roosje Raas beschrijft, gemakzuchtig.

Kind van

Kind van

12-10-2017 om 09:36

Vorige draadjes

Ik heb de vorige draadjes regelmatig meegelezen, dus ja, weet van de achtergrond. En weet ook dat wat exman doet en nalaat, de interpretatie is van Moederziel. Is ook logisch, want het is haar verhaal.
Ik vind nog steeds dat ze niet moet verzanden in kwaad vingerwijzen. Ook al is het ‘alleen maar’ in gedachten. Want de kinderen hebben hier last van, ze zijn niet gek.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.