Relaties Relaties

Relaties

Hoe moet ik hier mee omgaan? - Buikgriep

We hebben 2 kleine kindjes, 2 en 4 jaar en wij zijn 12 jaar samen. Je zou zeggen dat we elkaar door en door zouden kennen omdat we lekker veel tijd samen hebben besteed. 
Maar ik heb toch vaak het idee dat het allemaal op mij neerkomt. We zitten al een tijdje in therapie. 
De situatie:
Afgelopen week is mijn man verkouden geworden. 4 dagen moest hij platliggen. Dus kinderen naar de opvang en ik heb naast werk zoveel mogelijk proberen te doen. 
Vrijdag werd de oudste ziek. Buikgriep. Die middag werd ik ook ziek. Diarree, niet normaal. Gelukkig was mijn man weer genezen! En kon hij voorzichtig meedraaien/ lees: zichzelf redden en de jongste voorzien van drinken en een boterham. 
Mijn oudste en ik waren echt niets waard. De jongste is vrij pittig en wilt de hele dag vermaakt worden. Maar mijn man wilde zaterdag toch gaan voetballen. Het zou wel van 11 uur tot na het avondeten duren want na de voetbal wilde hij nog een biertje drinken. Ze speelden uit, dus ook 1,5 uur heen en 1,5 uur terug. 
Zijn voorstel was: bel mijn moeder maar om te komen helpen. 

Hoe gaan andere moeders hiermee om?


Ik zou hem toestaan alleen de wedstrijd te spelen, maar geen biertje te drinken. Je kunt je team niet in de steek laten. Ik neem aan dat die van twee nog een middagdutje doet.

Fitgirl

Fitgirl

07-05-2023 om 15:49 Topicstarter

Mijn voorstel was: breng de jongste naar je ouders en haal haar weer op. Ze doet geen slaapje meer en is hele dag flink bezig/ in nee-fase, op de grond huilen, best pittig.
Maar dat kon niet want hij wilde niet zelf rijden en echt een biertje drinken.

Verkouden en dan 4 dagen plat moeten liggen? Zou man vragen als hij dan echt moet gaan voetballen, om zelf opvang te regelen. Hij klinkt niet echt zorgzaam. 

Doodleuk 6 a 8 uur weggaan terwijl jij ziek bent en niet in staat bent voor de kinderen te zorgen, dan kan hij echt niet maken! Zijn gezin is zijn vaste team en jullie hebben hem juist nu nodig. 

Volgende week kan hij weer voetballen. En biertjes drinken. Nu gaat dat niet.

Puntje voor de therapie?

Fitgirl

Fitgirl

07-05-2023 om 16:30 Topicstarter

Gelukkig woensdag weer een sessie!

Dus hij was doodziek (wat je wel bent als je vier dagen plat ligt), maar op wonderbaarlijke wijze een dag later weer in staat om te voetballen en flink te drinken. Blij dat het mijn man niet is.

Fitgirl schreef op 07-05-2023 om 15:49:

Mijn voorstel was: breng de jongste naar je ouders en haal haar weer op. Ze doet geen slaapje meer en is hele dag flink bezig/ in nee-fase, op de grond huilen, best pittig.
Maar dat kon niet want hij wilde niet zelf rijden en echt een biertje drinken.

Echt belachelijk, om te beginnen al dat 4 dagen plat bij een verkoudheid. Van diarree kun je je echt beroerd voelen dus ik begrijp dat je dan liever niet de zorg voor de jongste er ook nog bij hebt/had. Naar mijn mening heeft hij weinig voor jullie over. 

Caroline80 schreef op 07-05-2023 om 15:42:

Ik zou hem toestaan alleen de wedstrijd te spelen, maar geen biertje te drinken. Je kunt je team niet in de steek laten. Ik neem aan dat die van twee nog een middagdutje doet.

Wauw! Is je man een klein kind dat je het hebt over toestaan? In mijn ogen ga je als echtgenoten niet zo met elkaar om dat de een toestemming krijgt van de ander. 

Rhonda schreef op 07-05-2023 om 17:05:

[..]

Wauw! Is je man een klein kind dat je het hebt over toestaan? In mijn ogen ga je als echtgenoten niet zo met elkaar om dat de een toestemming krijgt van de ander.

De woordkeuze is misschien wat ongelukkig, maar ik begrijp wel wat er bedoeld wordt hoor. Ik zou eerder zeggen 'er mee eens zijn'. 

MMcGonagall schreef op 07-05-2023 om 16:43:

Dus hij was doodziek (wat je wel bent als je vier dagen plat ligt), maar op wonderbaarlijke wijze een dag later weer in staat om te voetballen en flink te drinken. Blij dat het mijn man niet is.

Dit ja. Als je heel de week zo ziek bent geweest dat je alleen maar in bed kan liggen dan is een wedstrijd gaan spelen én biertjes gaan drinken sowieso al niet handig en als je halve gezin ziek is dan neem je je verantwoordelijkheid als ouder en regel je iets.
Desnoods bel je zélf je moeder om te zeggen dat je een onverantwoordelijke lamzak bent die zijn pleziertjes boven zijn gezin stelt. 

Heet je man soms Kortjakje?

Hm, wat heeft relatietherapie voor zin als hij gewoon een luie lamzak is die totaal geen zin heeft in de verantwoordelijkheid voor een gezin?

Fitgirl

Fitgirl

07-05-2023 om 23:42 Topicstarter

Egel. schreef op 07-05-2023 om 23:00:

Hm, wat heeft relatietherapie voor zin als hij gewoon een luie lamzak is die totaal geen zin heeft in de verantwoordelijkheid voor een gezin?

Dat vraag ik mezelf ook wel eens af… misschien toch zonde van al dat geld…. 

Dit doet mij erg denken aan mijn eigen man. Het is niet leuk, maar hij gaat niet veranderen. Mijn man kan er ook niet mee omgaan als ik ziek ben. Dat is heel lastig. Bel zijn moeder om je te komen helpen, want hij gaat het niet doen.

Of jij zijn moeder wil bellen om te komen helpen? Kan hij zelf misschien ook bellen? Waar zou je moeten beginnen als therapeut? Goeie help, wat een Drama Queen (King).
Gister op een verjaardag hebben we klassieke grappen zitten maken over de 'Mannengriep', maar het bestaat nog echt dus. 
Ik heb zelf geen ervaring, ik ben altijd alleen geweest met mijn dochter. Kind in je eentje opvoeden is in veel opzichten een stuk minder zwaar dan het lijkt. Ik wens je veel sterkte.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.