Relaties Relaties

Relaties

Anna

Anna

28-07-2020 om 17:37

Hoe omgaan met de Truus?


Trix

Trix

02-08-2020 om 16:55

Gevoel

In het contact met haar is het beter om je gevoel even uit te schakelen.

Het kan helpen om een voorbeeld te kiezen van iemand die je kent, maar die op de gewenste afstand staat. Zonder heftige emoties. Een oude buurvrouw of een tijdelijke leerkracht van je kind ofzo. Beeld je in hoe je op die persoon zou reageren en kopieer dat gedrag op een toevallige ontmoeting met deze vrouw.

Op andere momenten is het dan weer van belang dat je juist wel aandacht hebt voor je gevoelens ten opzichte van haar. Die gevoelens zijn wel degelijk van belang. Voor jou en ook voor de relatie met je man. En uiteindelijk misschien ook om weer met haar contact te kunnen hebben, zonder overmand te worden. Als je die gevoelens allen maar gaat onderdrukken of wegrationaliseren ("zij heeft mij geen trouw beloofd" etc.) dan vreet dat energie. Het wentelen in wrok kost ook meer dan dat het oplevert.

Maar gewoon in alle rust voelen wat je voelt en daar woorden en betekenis aan geven, daarmee doe je het meest recht aan jezelf in deze situatie en geef je jezelf de meeste ruimte om in
de toekomst in vrijheid te reageren op een eventuele ontmoeting.

Veel sterkte ermee.

Anna

Anna

02-08-2020 om 18:54

Terug naar de draad - goed plan

Pennenstreek, ik vind jouw reacties (ook in andere topics) heel fijn. En leerzaam. En hoopvol. Dankjewel. Ieder heeft zijn eigen verhaal en emoties. En meningen zoals blijkt uit elk draadje.

Trix (en vele anderen), helder. Ook dank voor meedenken over verder in de tijd.

Ik heb het gevoel dat ik het tegenkomen nu prima aankan.

Het is onvoorstelbaar wat v.g. doet met iedereen. Of het nou kort of lang geleden is ...

Lina

Lina

12-08-2020 om 13:38

weg met die man

Begrijp dit niet dat gedoe om een Truus.
Het is jouw man die jouw bedrogen heeft. Het is echt een inkoppertje van zo'n man om te zeggen dat het enkel om de seks ging. Het cliche antwoord werkt blijkbaar en je gelooft het. En überhaupt hoe vind jij het om met een man te zijn die zo over een andere vrouw kan praten? Ik vind het ook heel triest voor de zogenaamde Truus. Geloof mij maar, die Truus heeft hem echt niet gedwongen en hij is geen zielig hulpeloos slachtoffertje.

Dit type mannen kun je beter mijden als de pest. In plaats van je woede te richten op de Truus. Ik zou pissig worden op je man, hem de deur wijzen en niet meer omkijken en hiermee bezig zijn. Direct korte metten mee maken. Hoe ga je hieruit helen als je samen blijft? Dit is toch geen basis om op verder te bouwen? Altijd para of er misschien niet nog een Truus de veranda passeert.

Misschien zegt hij wel hetzelfde over jou als hij tegen jou zegt over haar, vaak namelijk wel als hij al in staat is tot dit soort dingen. En dan ga je je verlagen voor zo een man om je woede te richten op een andere vrouw die je Truus noemt. Ondertussen is meneertje het centrale midden van de aandacht. Heet dat niet Triangulation?

Verspil je kostbare energie en tijd niet, het leven is veel te kort.

Pennestreek

Pennestreek

12-08-2020 om 16:59

Lina

Nogmaals, het gaat hier niet om hoe Anna zich tot haar man moet verhouden, het gaat erom hoe ze moet reageren als ze de dame in kwestie onverwacht een keer op straat of in de supermarkt tegen komt.
De discussie over haar man doet er hier niet toe en is bovendien ook al verschillende keren (uitvoerig) gevoerd hier.

juf Ank

juf Ank

12-08-2020 om 20:09

pennestreek

Het kan anders wel helpen om anders te kijken naar de 'Truus' en om te helpen beseffen dat de spanning niet bij haar zit maar bij haar man.
Dat geeft een ander licht op een eventuele ontmoeting: dat maakt het minder belangrijk.

Tinkerbel

Tinkerbel

13-08-2020 om 08:10

Hoe om te gaan?

Dat ‘wijf’ waarover je het hebt, is wel een mens.
En ipv denigerend ‘Truus’ te gebruiken als naam voor degene die een affaire met je man heeft gehad, kun je die benoemen als de ‘andere vrouw/persoon’.

Dan kun je jezelf afvragen wat er toe geleid heeft dat de affaire heeft kunnen ontstaan. Dan kun je bij jezelf te raden gaan of je wel verder wilt met deze man en met hem een gesprek aangaan en ondertussen begroet je haar met gepaste afstand en respect.

Lina

Lina

13-08-2020 om 14:11

Pennestreek

Ja klopt daar ging mijn reactie ook over.
Kort gezegd als je bij je man kan blijven na zoiets. Waarom vraag je je dan zoiets simpels af als hoe te reageren naar iemand waarmee je niet eens een verbintenis had als een relatie?

Ze wilt haar man graag geloven, omdat ze in de ontkenningsfase zit. Zo voelt dit verhaal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.