Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Anna

Anna

28-07-2020 om 17:37

Hoe omgaan met de Truus?


ElenaH

ElenaH

29-07-2020 om 18:57

Vind ik ook

'zij heeft alles binnen mijn gezin kapot gemaakt, '

Samen met je man, toch? Ga je hem ook negeren als je hem tegen komt?

Esther72

Esther72

30-07-2020 om 01:10

Er boven staan

Ik vind het heel laag om een relatie om een relatie aan te gaan met iemand die bezet is. Het heeft een enorme impact op het hele gezin en komt vaak nooit meer goed, zo veel verdriet. Als Margot dat niet doet staat ze echt wel boven deze vrouw. Neemt niet weg dat man ook fout is. Ik zou haar negeren en me vooral bezig houden met mijn eigen gezin. Jammer dat het not done is om wraak te nemen.

Esther72

Esther72

30-07-2020 om 01:22

Omdat

Deze mensen totaal niet weten of willen weten wat ze aanrichten. Je zou willen dat ze een fractie voelen van de pijn die ze veroorzaken.

Biebel

Biebel

30-07-2020 om 09:07

De wenkbrauw

Een van mijn kinderen kan een wenkbrauw optillen. Dat zou ik een mooie reactie vinden als ik zo’n Truus tegen kwam. Laten zien dat je haar gezien hebt, dat je weet wat ze gedaan heeft maar er ook geen woorden over vuil maken.

Maar veel belangrijker dan Truus is je man. Hij heeft de keuze willens en wetens gemaakt om iets met Truus te gaan beginnen. Boven je man staan terwijl je aan je relatie werkt is niet mogelijk. Maar toch denk ik dat je eerlijker bent als je je bezig houdt met zijn aandeel, zijn keuzes en zijn acties- dan met Truus. Die heeft waarschijnlijk haar eigen vorm van pijn en verdriet - en dat zou zomaar eens meer dan ‘een fractie van wat je nu voelt aan pijn en verdriet’ kunnen zijn.

Ofwel; elke gedachte aan Truus is energie die je niet besteed aan je eigen gezin en relatie. Kan een veilige vlucht zijn (zolang je haar de schuld geeft, is je man nog een beetje heilig), maar is niet realistisch. Dat is wraak ook in mijn ogen; energie die je steekt in de verkeerde persoon.

Man

“Neemt niet weg dat haar man ook fout zat” lees ik. Hmmm - ook? Hij is degene die haar trouw heeft beloofd, en die haar vervolgens jarenlang bedriegt met iemand die ze kende. Ik snap dat ze gekozen heeft om met hem verder te gaan en daarom is het misschien beter om niet al te erg te focussen op zijn rol in het geheel. Maar ik vind “de andere vrouw” toch echt niet degene die hier het kwalijkste gedrag heeft vertoond.
Mijn advies aan TO: knik beleefd als je haar ziet, probeer dit waar mogelijk te vermijden zolang je hiervoor niet al te erg hoeft te schipperen in je normale leven - en focus op de relatie met je man. Want het lijkt me dat een dergelijke vertrouwensbreuk niet zomaar opgelost is.

Ursa

Ursa

30-07-2020 om 09:35

Amen AlisonH

Ik ben altijd heel erg verbaasd over de Truus draadjes. Alsof ze die arme echtgenoten verkrachten en dwingen om een relatie aan te gaan. Ik begrijp dat het handiger is om boos te zijn op Truus dan op echtgenoot, zij staat veilig ver weg en echtgenoot is dichtbij, maar het werk moet verricht worden met je man als je met hem verder wil, niet met Truus.
Laat lossssssssss
Ursa

Truus

Ik zou bozer zijn op mijn man dan op Truus. Maar omdat ik met mijn man de brokken bij elkaar zou proberen te houden en het goed te doen voor de kinderen, snap ik wel dat je je ongenoegen richt op Truus. Zeker als Truus in de kennissenkring zit of vaak tegenkomt dan zou ik mijn woede, pijn en verdriet best eens kunnen laten ontploffen in haar gezicht. Ik zou mijn eigen reputatie daar niet voor op het spel zetten... Dus ik zou Truus eens een keer uitnodigingen en de huid vol schelden maar ook haar verhaal aanhoren. Want of ik de versie van mijn man zomaar zou geloven... Truus gaat niet voor niets scheiden. Misschien is het verhaal van haar man ook wel interessant te horen, hij kent immers alleen haar versie. Jullie zijn beide slachtoffer van het bedrog.

Pennestreek

Pennestreek

30-07-2020 om 09:44

In dit geval

Is de dame waarmee de man een relatie had een vriendin van TO. Dát vind ik wel degelijk erg kwalijk. Dat is dus iemand die wel degelijk ook TO heeft bedrogen.
Een totaal onbekende, daarvan kan ik me voorstellen dat die niet nadenkt over ‘de vrouw van’ of ‘de kinderen van’. Maar iemand die jou en je kinderen kent, iemand die in je huis komt, die bedriegt ook jou en je kinderen.

ElenaH

ElenaH

30-07-2020 om 09:53

Ook

'Dat is dus iemand die wel degelijk ook TO heeft bedrogen.'

Precies, het gaat om het woordje 'ook'! Niet alleen Truus dus, maar ook de man in kweste. Bovendien vind ik een huwelijksbelofte zwaarder wegen dan vriendschap ...

Penny

Penny

30-07-2020 om 14:40

En toch

In deze tegenwoordige tijd, kun je niet zonder meer spreken van "totale onbekenden". Als de minnares weet dat ze met een gebonden man een affaire begint, zal ze vaak heus ook wel via social media naar hem op zoek gaan en op die manier een kijkje in zijn leven nemen. Zien met wie hij getrouwd is/een relatie mee heeft, zien wie er deel uitmaken van zijn gezin, familie. "Kent" ze de gezichten, namen. Daarmee kan een minnares dus wel degelijk nadenken over de vrouw en/of de kinderen van. Want daar heeft ze dan een beeld bij, ook al kent ze ze niet in persoon.
In gedachten kan ze dan toch die mensen voor zich zien. En "weet" ze dat die mensen bedrogen worden. Inderdaad weliswaar niet rechtstreeks door haar, maar ze doet wel bewust mee aan het bedriegen, omdat ze met haar minnaar, die man/vader is van die vrouw/kinderen, in het geheim, zonder hun medeweten, afspreekt en dingen onderneemt, het bed met hem deelt. Maar helaas zijn zulke vrouwen voor mijn gevoel toch vaak nogal meedogenloos en pakken ze wat ze pakken kunnen, omdat ze alleen maar aan zichzelf en hun eigenbelang denken. Gaan ze er bewust voor om die mooie, lekkere maar ontzettend gebonden man toch te verleiden. Ook wanneer ze zelf een vaste relatie hebben/getrouwd zijn.
Oké, (en dit is dan wel niet geheel on-topic) dat zal niet in alle gevallen zo zijn, want ze kunnen ook valse hoop en verwachtingen hebben op een toekomst met hun geheime minnaar, omdat die haar voorhoudt dat zijn huwelijk niets meer voorstelt en hij op een dag zijn vrouw zal gaan verlaten. Of zelf in een slechte relatie zitten en dan hun droomman tegen komen en ervoor willen gaan, in de hoop op een betere toekomst, die hij haar immers belooft. Anderzijds kan het zomaar zo zijn, dat de minnares het gevoel/gedrag van haar minnaar gaat proberen te manipuleren, of dat ze zichzelf verheven voelt, "beter", mooier en meer voelt dan de vrouw waarmee hij getrouwd is, op allerlei manieren de aandacht van hem op gaat eisen, om hem op slinkse manieren steeds meer en meer voor zich te winnen, om bewust een wig te drijven tussen hem en zijn echtgenote. Vrouwen zijn heus niet altijd van die lieve, zachte, engelachtige wezens die nooit aan zichzelf denken en zichzelf alleen maar belangeloos wegcijferen.

Maar hoe dan ook, totaal onbekend, als in geen beeld hebben/kunnen vormen bij (en daarbij dan niet hoeven nadenken over) diegenen die een belangrijk deel uitmaken van de mensen waar je minnaar dagelijks mee te maken heeft, daar is zodoende niet altijd absoluut geen sprake van...

Mari

Mari

30-07-2020 om 18:17

Penny

Maar man zelf is verantwoordelijk voor zijn huwelijk. Zij voor het hare.

Penny

Penny

30-07-2020 om 18:28

Mari

Uiteraard is dat een feit.

Penny

Penny

30-07-2020 om 19:08

Echter

Ik vind dat je het de trouwe partner (en kinderen) van degene waarmee je overspel pleegt niet aan kunt doen om bewust mee te doen met het liegen en bedriegen. Van mensen die een (monogame) relatie hebben, blijf je af. Ik zou dus nooit de mede-veroorzaker willen zijn van de pijn en het verdriet wat de partner van degene waarmee je een affaire begint, daar feitelijk mee aangedaan wordt. Ik zou gewoonweg nooit iemands geheime minnares kunnen zijn. Zou er te veel mee zitten, wat ik er de partner van mijn minnaar mee aandoe. Zou het mezelf ook hardop bij hem afvragen, of en hoe erg hij het vindt om zijn vrouw zo te belazeren door stiekem samen met mij te zijn.

ElenaH

ElenaH

30-07-2020 om 19:27

Welnee Penny

'Zou er te veel mee zitten, wat ik er de partner van mijn minnaar mee aandoe. Zou het mezelf ook hardop bij hem afvragen, of en hoe erg hij het vindt om zijn vrouw zo te belazeren door stiekem samen met mij te zijn.'

Welnee, dat denk je maar. Je dicht jezelf de kwaliteiten van een heilige toe, om afstand te scheppen tussen jezelf en Verdorven Minnaressen. Maar die vrouwen zijn net als jij en ik, met goede en minder goede kwaliteiten. Menselijk.

Penny

Penny

30-07-2020 om 19:51

Menselijk

Dat zijn die '"verdorven minnaressen" -zoals jij ze verkiest te noemen- zondermeer. Net zoals jij en ik. Met hun eigen goede en minder goede kwaliteiten. Ben ik heus wel met je eens. Maar ik vind het niet menswaardig dat veel van die vrouwen er gewoon voor kiezen om enkel voor hun eigenbelang te gaan en er werkelijk geen r*k om geven wat ze een ander aandoen. Ik steek gewoon niet op zo'n manier in elkaar. Ben geen egoïst. Ken mezelf maar al te goed en dus ook mijn minder mooie en zelfs ook wel duistere kanten.
En daarmee dicht ik mezelf dus heus niet de kwaliteiten van een heilige toe. Dat je dit zo aanhaalt, zegt meer over jou zelf dan over mij.

ElenaH

ElenaH

30-07-2020 om 20:01

Penny

'Dat je dit zo aanhaalt, zegt meer over jou zelf dan over mij.'

😂😂😂😂

@Emma

@Emma

30-07-2020 om 20:23

O jee

Die duivelse minnaressen toch.......
Waren wij allen maar zoals Penny

Ts zegt zelf: ik zit in een rouwproces. En daar hoort bij dat je iemand niet wil tegenkomen in een dorp. Dat snapt iedereen. Ik hoop alleen dat je er na verloop van tjjd anders tegenaan kunt kijken.
Precies wat Biebel zegt: "Die (Truus) heeft waarschijnlijk haar eigen vorm van pijn en verdriet - en dat zou zomaar eens meer dan ‘een fractie van wat je nu voelt aan pijn en verdriet’ kunnen zijn".

Mari

Mari

30-07-2020 om 21:09

Penny

Lees even het draadje `de mannelijke Truus` in deze rubriek. Vrouwen geven de andere vrouw de schuld, als mannen bedrogen worden geven ze hun eigen vrouw de schuld. Het zit diep ingeprent: het ligt altijd aan de vrouw. Zij moet de mores bewaken, zij moet het huwelijk van de ander bewaken, anders is ze een slechte vrouw. Dat doe jij nu ook.
Nu zal ik vrouwen altijd aanraden niet met een getrouwde man te gaan. Maar niet omdat zij verantwoordelijk is voor dat huwelijk. Gewoon omdat het dan geen leuke man is.

En zoals ik in het andere draadje ook al zei: ik vind het een miserabele manier van naar mannen kijken: hen amper verantwoordelijk achten voor hun eigen seksualiteit, relaties en huwelijk. Ik blijf ze hoger achten dan dat en zal daarom ook de verantwoordelijkheid bij hen leggen, zij zijn degene die het huwelijk beschadigen. De betrokken minnares is verantwoordelijk voor haar eigen huwelijk en niet dan van een andere vrouw

Pennestreek

Pennestreek

30-07-2020 om 21:40

Nee

Het gaat hier in dit draadje hoe TO zich moet opstellen als ze de andere vrouw tegenkomt. Dit is dus een goede bekende, die OOK jarenlang tegen TO heeft gelogen, misschien wel in haar eigen bed met de man van TO heeft liggen wippen. Hoe reageer je op zo iemand, op een openbare plaats?
Ik zou zeggen, een koel knikje. Als er anderen bij zijn misschien een “dag X”. Niet meer maar ook niet minder. Ik zou van tevoren met je man bespreken hoe je wil dat HIJ op haar reageert. Negeren en juist een arm om jou heen slaan, je hand pakken en een koel knikje naar haar. Zoiets zou ik wel willen voorbereiden. Misschien zelfs een rollenspel spelen om het te oefenen, zodat het natuurlijk oogt.
Veel sterkte trouwens. Ik heb de dame in onze kwestie nooit meer hoeven zien gelukkig, maar door ons gezamenlijk verleden komt ze nog regelmatig voorbij. Intussen doet dat me niet veel meer. Vanaf het moment dat ik het wist heb ik trouwens ook begrip voor haar gehad en ik nam man ook erg kwalijk dat hij haar ook pijn heeft gedaan. Ik ben oprecht blij voor haar dat ze inmiddels is getrouwd en zelfs nog een kind heeft gekregen. Het is namelijk geen slecht mens. Maar ze heeft mij en mijn gezin wel beschadigd.

Penny

Penny

30-07-2020 om 22:09

Wat hier

In deze zin gezegd wordt : "Maar ze heeft mij en mijn gezin wel beschadigd."

Dat doen ze ja. Samen met de man die vreemdgaat, die er bewust voor kiest om met een andere vrouw het bed in te duiken.
En als het dan ook nog een bekende van je is, die zichzelf je vriendin placht te noemen...

Die nog tegen moeten komen nadat het uit is gekomen...pfff, dat lijkt me dus erg moeilijk. Ik zou dat ook graag met man willen bespreken, voorbereiden, zoals Pennestreek al zei. Dan sta je misschien al iets sterker voor je gevoel in de confrontatie met haar. TO, ook van mij heel veel sterkte. Haal uit alle inmiddels hier genoemde adviezen vooral wat voor je eigen gevoel het best bij je past.

Echt, ik zou willen dat mensen elkaar niet zoveel pijn, verdriet en frustratie zouden bezorgen door vreemd te gaan, te liegen en bedriegen. Ik weet wel dat dat niet de realiteit is, maar een mens mag toch iets goeds te wensen hebben???

Mari

Mari

30-07-2020 om 22:18

Nee

Zij, de minnares, doet niet de getrouwde vrouw pijn, dat doet de man die geen nee tegen haar zegt. Zij is niet verantwoordelijk voor je huwelijk.

Maar... zoals ik al vaker heb gezegd, als het een vriendin of zus of zo van je is, vind ik het net weer anders. Dan verraadt ze ook jullie band

Anna

Anna

30-07-2020 om 23:19

Dank, ik heb genoeg input

Fijn om wat verschillende visies en gedachtegangen te lezen. Ik heb genoeg inspiratie.

Wat mij betreft mag deze topic gesloten worden.

Mariet

Mariet

31-07-2020 om 11:28

Ik hoop het niet

Ik hoop geen negatieve gevoelens te ontwikkelen naar een ander die iets zou hebben met mijn partner.
Het is voor mij niet vanzelfsprekend, monogamie.
Ik heb zelf wel een monogame relatie maar ik ga er dus niet vanuit dat die ander dat net zo beleeft.

In de praktijk word ik misschien wel volkomen verteerd door jaloezie, dat kan best hoor.
Maar ik hoop dat ik dan niet mijn partner ga vragen om me in haar bijzijn vast te pakken etc, dat vind ik wel erg uh, wanhopig.

Gezin beschadigen

“ Maar ze heeft mij en mijn gezin wel beschadigd.”
Ik blijf dat bijzonder vinden. Het is jouw man die een relatie met jou had - niet de andere vrouw- . Hoe zij jouw gezin beschadigd heeft, snap ik nog minder. Tenzij je kinderen betrokken werden in de relatie van je man met haar.

Overigens

Ik snap het wel. Het is altijd fijner die andere vrouw de schuld te geven dan je partner. Ook al omdat je nooit te weten komt wat je partner tegen die andere vrouw verteld heeft over jullie relatie.
Beste is ga door. Als je al hard feelings hebt praat die uit met je partner. Die heeft jou ooit beloofd je trouw te blijven

Pennestreek

Pennestreek

31-07-2020 om 21:21

Alkes

Hier hebben we het al eerder over gehad. Ze was een goede vriendin, en we trokken veel samen op. Ja, de kinderen zijn ook beschadigd. Ze waren pubers, die zien en horen en voelen meer dan goed voor ze is. En ja, natuurlijk is mijn man degene die mij trouw had beloofd, zij niet. Maar zo ga je niet om met vrienden die letterlijk dag en nacht voor je klaar hebben gestaan. Dat is ook verraad.
Maar het gaat in dit draadje niet over mij. Al kan ik me voorstellen dat dit ook op gaat voor TS en haar gezin.

Anna

Anna

01-08-2020 om 16:10

Contact 1 op 1 mogelijk?

Drie vragen:

Waar staat TO voor?

Waar staat TS voor?

Kun je ook contact krijgen 1 op 1 hier?

Tessa

Tessa

01-08-2020 om 17:39

Uitleg

TS en TO staan voor hetzelfde, namelijk topicstarter. Oftewel degene die de draad/topic is begonnen.
In principe kun je het forumbeheer mailen als je met iemand in contact wil komen. Dan sturen zij jouw mail door naar de betreffende persoon. Die persoon kan dan zelf beslissen of zij contact met jou wil. Het is uiteraard wel handig om dat al in de draad te vragen.
Handiger is om een speciaal email adres aan te maken wat je voor dit soort dingen gebruikt. Dat gaat vaak sneller en je hebt alles zelf in de hand.
Zo'n emailadres, dus zonder je echte naam er in, mag je ook op het forum zetten.
Heb je ook al eens de gebruiksaanwijzing voor het forum gelezen? https://www.ouders.nl/forum/regels

Gezin beschadigen

Maar Pennestreek , dat jullie de kinderen stante pede op de hoogte hebben gebracht na je mans onthulling en vervolgens ze jarenlang in het ongewisse te hebben gelaten door te zwalken tussen wel of niet scheiden was toch echt jullie (misschien zijn, maar jij ging daarin mee)keuze, niet die van haar. Niet de buitenechtelijke seks is beschadigend, maar jarenlange onzekerheid kan fnuikend zijn.

Mijntje

Mijntje

02-08-2020 om 15:38

Ho ho

Ho ho. Dit draadje gaat toch helemaal niet over Pennestreek, die zich moet verantwoorden. De jarenlange onzekerheid waren wel het gevolg van de man met z'n vriendin. Ook als P en man uit snel uit elkaar waren gegaan, had dat z'n gevolgen gehad. P. had het nooit goed kunnen doen

Terug tot het topic. Kort knikje, meer niet. Het zal voor de dame zelf ook pijnlijk zijn. En helemaal als het tussen jou en je man weer goed is. Investeer dus in dit laatste vooral.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.