Relaties

Denise82
13-08-2025 om 20:39
Hpv
hallo
Er werd deze week hpv type 39 bij mij vastgesteld na een uitstrijke..... ik ben bogal vd kaart erdoor.... iemand ervaring mee of meer info? Ik ben 7j samen en niet vreemd gegaan

Dweedledee
15-08-2025 om 00:18
Denise82 schreef op 14-08-2025 om 23:31:
bedankt alvast voor de vele verschillende meningen 🙂
Ik zal het dus niet achterhalen vrees ik of mijn vriend is vreemd geweest.... dat was een kleine issue bij ons.... we hbb een relatie vanop afstand en ik heb het soms moeilijk met vertrouwen... dit ter zijde...
Een klein issue, zeg je? Laat dat “kleine” maar weg.

Max88
15-08-2025 om 01:31
LifeEvent! schreef op 14-08-2025 om 22:25:
[..]
Ik werk ook in de zorg en ik zie ook dagelijks de verkeerde keuzes van mensen of door pure pech.
Ieder z'n mening trouwens. Dat mag in dit land!
Nog wel....
Maar gezien de hatelijke reacties hier wordt dat idd steeds minder en stevenen we op een nare samenleving af.
Anyway, van zoenen krijg je geen HPV
Gevaarlijke combinatie, met deze mening in de zorg werken. Misschien heb je wat bij-/nascholing gemist.

LifeEvent!
15-08-2025 om 06:04
Max88 schreef op 15-08-2025 om 01:31:
[..]
Gevaarlijke combinatie, met deze mening in de zorg werken. Misschien heb je wat bij-/nascholing gemist.
Als professional deel je je mening niet met patiënten. Maar ik ben hier toch niet op mijn werk?

Dweedledee
15-08-2025 om 08:27
Er wordt dan ook getwijfeld aan jouw professionaliteit. Dat is wel duidelijk, toch?

Persephone
15-08-2025 om 09:54
LifeEvent!, jij stelt heel zwart/wit dat je van zoenen geen HPV kunt krijgen. Het werkelijke wetenschappelijke standpunt is dat dat niet helemaal duidelijk is. Sommige onderzoeken lijken erop te wijzen dat HPV wel degelijk via tongzoenen kan worden overgedragen, met name als er een infectie in de mond of keelholte zit.
Jouw stelling is dus geen mening, maar een wetenschappelijke onzekerheid. Tenzij jij een wetenschapper bent die HPV en overdraagbaarheid onderzoekt, zou het je dus sieren je zogenaamde professionele meningen voor je te houden.

IMI-x2
15-08-2025 om 10:04
Mijn huisarts vertelde me dat je al hpv kunt krijgen door iemand die genitale wratten heeft en die zijn handen niet gewassen heeft, een hand te geven. En dat als je handen besmet zijn, je zelf je geslachtsdelen kunt besmetten. Je kunt echt erg weinig doen om jezelf ertegen te beschermen, behalve vaccinatie. Condooms zijn sowieso een goed idee natuurlijk, maar vooral om andere ellende te voorkomen.

Denise82
15-08-2025 om 10:09
ik vind dat eigenlijk wel jammer dat dat niet te achterhalen valt en op die manier zoveel mensen besmet knn worden en uiteindelijk kanker knn krijgen....

Persephone
15-08-2025 om 10:23
Denise82 schreef op 15-08-2025 om 10:09:
ik vind dat eigenlijk wel jammer dat dat niet te achterhalen valt en op die manier zoveel mensen besmet knn worden en uiteindelijk kanker knn krijgen....
Maar gelukkig hebben we het bevolkingsonderzoek en het vaccinatieprogramma.

Anoniemvoornu
15-08-2025 om 11:20
LifeEvent! schreef op 14-08-2025 om 22:25:
[..]
Ik werk ook in de zorg en ik zie ook dagelijks de verkeerde keuzes van mensen of door pure pech.
Ieder z'n mening trouwens. Dat mag in dit land!
Nog wel....
Maar gezien de hatelijke reacties hier wordt dat idd steeds minder en stevenen we op een nare samenleving af.
Anyway, van zoenen krijg je geen HPV
Jouw mening is natuurlijk extra waardevol omdat je in de zorg werkt en dus van dichtbij ziet hoeveel verschrikkelijke schade dat HPV vaccin heeft op onze jeugd???
Mijn mening is dat het HPV vaccin een stapje dichterbij een wereld zonder kanker, een mooiere wereld.

Max88
15-08-2025 om 12:09
LifeEvent! schreef op 15-08-2025 om 06:04:
[..]
Als professional deel je je mening niet met patiënten. Maar ik ben hier toch niet op mijn werk?
Het punt is dat je onjuiste medische informatie deelt op een openbaar forum (door gebrek aan kennis), dat is schadelijk en gevaarlijk. Ik vraag me dan oprecht af in welke sector van de medische zorg je werkt en hoeveel medische kennis je daarvoor opgedaan/bijgehouden hebt.
In de medische wereld doe je het met de wetenschappelijke kennis en inzichten die op dat moment bekend zijn. Daar deel je geen mening maar feiten.

Izza
15-08-2025 om 12:51
LifeEvent! schreef op 14-08-2025 om 20:32:
[..]
HPV is zeer besmettelijk maar je krijgt het niet door zoenen hoor. Dat is nooit bewezen nl
Het is een geslachtsziekte. Dus ja als je orale seks hebt en ook zoekt kan het
Kun je lezen op factchecksites oa
RIVM wil iedereen aan de prikken dus die zou ik niet alleen als leidraad nemen
Echt wil je ophouden met het delen van dit soort onzin. Verder werk jij helemaal niet. Laat staan in de zorg! Mensen die daadwerkelijk in de zorg werken hebben hele andere kennis en zijn voorstander van het tegengaan van kanker.