Relaties Relaties

Relaties

Hpv

hallo

Er werd deze week hpv type 39 bij mij vastgesteld na een uitstrijke..... ik ben bogal vd kaart erdoor.... iemand ervaring mee of meer info? Ik ben 7j samen en niet vreemd gegaan

Toch nieuwsgierig lees ik? 🤣
De ene helft van de suggestie van annaniem klopt. Knap hoor! 

LifeEvent! schreef op 14-08-2025 om 20:32:

[..]

HPV is zeer besmettelijk maar je krijgt het niet door zoenen hoor. Dat is nooit bewezen nl

Het is een geslachtsziekte. Dus ja als je orale seks hebt en ook zoekt kan het

Kun je lezen op factchecksites oa

RIVM wil iedereen aan de prikken dus die zou ik niet alleen als leidraad nemen

Weet je wat zo kwalijk is aan deze uitspraken?

Je suggereert dat het RIVM een ander motief heeft dan dat vaccineren heel veel gezondheidswinst geeft. En dat ze misinformatie verspreiden om mensen angstig te maken om zo te verleiden tot vaccinatie. 

Dat geeft aan dat je niet weet hoe wetenschap werkt. Er is heel veel herhaald onderzoek nodig voor je iets zeker weet en als feit kunt presenteren, en sommige dingen kunnen alleen in een lab met zekerheid worden vastgesteld. Als niet bewezen is dat zoenen tot HPV leidt, betekent het niet dat het tegendeel bewezen is: dat zoenen niet tot HPV kan leiden. Die nuance zetten ze dus in de informatie: het is onbekend of zoenen tot HPV kan leiden. 

Ook de suggestie (van een andere forummer) dat RIVM minder betrouwbaar is omdat ze mogelijk subsidies vanuit de farmaceutische industrie krijgt is heel kwalijk. Wie is 'de farmaceutische industrie '? Denk je dat RIVM subsidie krijgt van specifieke medicijnfabrikanten? Zo werkt dat helemaal niet. 

Bovendien is er voor 'de farmaceutische industrie' veel meer geld te verdienen door mensen niet te vaccineren. Hoe meer mensen ernstig ziek worden, des te meer medicijnen tegen een duurdere prijs verkocht kunnen worden. 

En dat wetenschap alleen wetenschap is als er een dialoog is, is ook een bijzondere uitspraak. Wetenschap is namelijk altijd een 'dialoog' doordat onderzoekers verschillende uitkomsten kunnen publiceren, en in wetenschappelijke artikelen de dialoog met elkaar aan gaan. Die dialoog is niet met individuele leken die iets 'vreemd' vinden en vooral hun gevoel volgen. Een wetenschapper (in elk geval de meesten, uiteraard zijn wetenschappers ook maar mensen) zou als hij/zij iets vreemd vindt, dit gaan onderzoeken (de literatuur induiken, en niet op ongeverifieerde websites leunen) en dat op een methodologische manier doen. In elk geval is een ongefundeerde mening zonder nuance de wereld in slingeren geen dialoog.

Wat mij stoort is dat er geroeptoeterd wordt dat het RIVM een verdienmodel is door iedereen 'levensgevaarlijke prikjes' aan te praten. 
Je moest eens weten welke systemen/verdienmodellen er zitten achter het bewust verspreiden van desinformatie, 'je gevoel volgen' en 'zelf onderzoek doen'. Die gaan echt niet over jouw welzijn en gezondheid.
Overleggen met je arts als je vragen hebt of ergens bang voor bent lijkt mij dan toch de enige manier.

Dweedledee schreef op 15-08-2025 om 21:33:

[..]

Veel meer zal het inderdaad vast niet zijn, nee.

Schoonmakers zijn ook cruciaal, die OK wil je toch ook graag zo steriel mogelijk hebben en een schoonmaker die alles op gevoel doet ben ik gelukkig in de zorg niet tegengekomen😉 

Anoniemvoornu schreef op 16-08-2025 om 09:37:

[..]

Schoonmakers zijn ook cruciaal, die OK wil je toch ook graag zo steriel mogelijk hebben en een schoonmaker die alles op gevoel doet ben ik gelukkig in de zorg niet tegengekomen😉

Dit lijkt me een compleet andere discussie en niet relevant in deze. 

Dweedledee schreef op 16-08-2025 om 10:18:

[..]

Sorry ik vond het een beetje naar voor de schoonmakers in de zorg om ervan uit te gaan dat het wel 1 van hun moest zijn die dit soort onzin verkondigd. 

Anoniemvoornu schreef op 16-08-2025 om 10:22:

[..]

Sorry ik vond het een beetje naar voor de schoonmakers in de zorg om ervan uit te gaan dat het wel 1 van hun moest zijn die dit soort onzin verkondigd.

Dat moge duidelijk zijn. Maar dat is toch echt je eigen interpretatie. Niet altijd alles letterlijk nemen, maar kijken naar de context, is daarom ook mijn advies. 

Dweedledee schreef op 16-08-2025 om 10:18:

[..]

Klagen dat iemand off topic gaat van het off topic gaan is wel next level.

Het topig ging over of een HPV infectie betekent dat je partner is vreemdgegaan. 

Vervolgens ging de discussie volledig off the rails over vaccinaties en de betrouwbaarheid van het RIVM en onderzoek in het algemeen, er werd zijwaarts een kat uitgedeeld aan schoonmakers in de zorg en nu mag iemand niet iets zeggen als verdediging van die schoonmakers want dat is off topic? OK...

Er werd helemaal geen sneer gegeven aan schoonmakend personeel. Dus dat touchy feely gedoe is nergens voor nodig. Daarnaast was ik overigens ook niet diegene die daar over begon.

Nogmaals, kijk naar de context en trek dingen niet onnodig uit het verband. 

Dweedledee schreef op 16-08-2025 om 11:09:

Er werd helemaal geen sneer gegeven aan schoonmakend personeel. Dus dat touchy feely gedoe is nergens voor nodig. Daarnaast was ik overigens ook niet diegene die daar over begon.

Nogmaals, kijk naar de context en trek dingen niet onnodig uit het verband.

AnnaPollewop schreef op 16-08-2025 om 11:05:

[..]

Klagen dat iemand off topic gaat van het off topic gaan is wel next level.

Het topig ging over of een HPV infectie betekent dat je partner is vreemdgegaan.

Vervolgens ging de discussie volledig off the rails over vaccinaties en de betrouwbaarheid van het RIVM en onderzoek in het algemeen, er werd zijwaarts een kat uitgedeeld aan schoonmakers in de zorg en nu mag iemand niet iets zeggen als verdediging van die schoonmakers want dat is off topic? OK...

Ik gaf geen sneer aan schoonmakers, ze zijn heel belangrijk in elk bedrijf, het ging mij erom dat iemand die medische nonsens uitkraamt, zegt in de zorg te werken. Een schoonmaker heeft verstand van schoonmaken, niet van medische zaken, hoewel hij wel kan zeggen dat hij in het ziekenhuis werkt. Ik had misschien beter receptionist of beveiliger kunnen zeggen. 

Annaniem2023 schreef op 16-08-2025 om 17:16:

[..]

[..]

Ik gaf geen sneer aan schoonmakers, ze zijn heel belangrijk in elk bedrijf, het ging mij erom dat iemand die medische nonsens uitkraamt, zegt in de zorg te werken. Een schoonmaker heeft verstand van schoonmaken, niet van medische zaken, hoewel hij wel kan zeggen dat hij in het ziekenhuis werkt. Ik had misschien beter receptionist of beveiliger kunnen zeggen.

Klopt hoor. Dat deed je ook zeker niet. Niemand gaf een sneer naar schoonmakers in dit topic. Het is gewoon een kwestie van slecht begrijpend lezen. 

Dweedledee schreef op 16-08-2025 om 17:38:

[..]

Klopt hoor. Dat deed je ook zeker niet. Niemand gaf een sneer naar schoonmakers in dit topic. Het is gewoon een kwestie van slecht begrijpend lezen.

Gelukkig dat jij en hopelijk meerderen het zo niet lazen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.