Relaties Relaties

Relaties

Yara

Yara

17-05-2019 om 10:50

Huidige partner heeft veel moeite met ex partner


Lanza

Lanza

20-09-2019 om 12:49

Het vervelende

is alleen dat er veel meer mensen betrokken zijn bij een dergelijke situatie. Je kan niet op je 45e doen alsof je alleen op de wereld bent en alleen nadenken over je eigen behoeftes en wensen, terwijl je kinderen hebt en een ex- partner die ook recht heeft op omgang met zijn kinderen.

Wat mij opvalt is dat verliefdheid erg egoïstisch maakt. Alles en iedereen moet wijken voor het verliefde stel en het accepteren. Kinderen moeten meebuigen met iedere gril.

Daar heb ik een mening over en volgens mij mag ik die zonder omhaal uiten en delen op dit forum.

Lanza, maar die mensen nemen wel je moeite om je ergens op te wijzen. Beetje dankbaarheid in kader van zelfreflectie, kan geen kwaad, lijkt mij.

Lanza

Lanza

20-09-2019 om 15:04

Moeten zij

dan ook dankbaar zijn dat ik ze ergens op wijs? Beetje gek als het eenrichtingsverkeer is.

Alka

Alka

20-09-2019 om 15:19

Lanza

Lanza, jij doet aannames die niet eens op de ts gericht zijn maar waar je haar wel mee kunt raken. Als je de beginpost leest lees je dat ze deze partner al jaren had, ze is geen fladderaar die Jan en alleman voorstelt aan haar kind of op Jan en alleman verliefd word.

Ik ga mee met de anderen, open een eigen topic waarin je allerlei discussies in zijn algemeenheid kunt voeren zonder iemand een naar gevoel te bezorgen. Daar kun je in alle openheid jouw meningen ventileren zonder dat je mogelijk al ergens ervaring mee hebt gehad persoonlijk.

mirreke

mirreke

20-09-2019 om 16:32

Teveel aandacht

is teveel eer en dat is eigenlijk het niet waard...

Wat mij stoort is dat een fijne draad waarin de sfeer en de toon goed is, en het begrip en de warmte duidelijk voelbaar is, volkomen naar de vaantjes lijkt te gaan door bijdragen die kant nog wal raken.

Ik merk het de laatste tijd vaker. Ik vind het storend, omdat het mensen onzeker kan maken. Die komen hier al juist omdat ze vragen soms diepe levensvragen hebben en niet omdat ze op zoek zijn naar een Lieve Lita rubriek met kant en klare oplossingen of veroordelingen die mensen neersabelen.

Love

Love

20-09-2019 om 18:19

Niet voeren...

Mee eens Mirreke. Enige oplossing lijkt me: niet voeren (don’t feed the...)

Jo Hanna

Jo Hanna

21-09-2019 om 23:42

Yara

Moeilijk om te zien dat hij zo snel helemaal afhaakt. Tegelijkertijd is dat ook hoe het kan gaan. Juist bij degene die bij je weg wilde, vind je geen troost meer, geen bevestiging of steun meer. Die persoon is ‘klaar’ met jou. Ik zou het ook proberen te zien als een bevestiging van de juistheid van je beslissing. Dit was niet (meer) levensvatbaar.

Ik vind nog altijd dat je het hartstikke goed en sterk doet, voor jezelf en voor je zoon. Fijn dat jullie het samen goed hebben.

Groet,
Jo Hanna

Yara

Yara

22-09-2019 om 21:05

Thanks

Thanks All.
Blijft altijd een pittige fase als er een verandering in het leven komt. Loslaten, verwerken... maar er ook van leren gelukkig.
Het gaat goed met ons en dat is het belangrijkste. Heb gelukkig sterk het gevoel dat ik dit ons niet nog een keer laat gebeuren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.