Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Is dit (het begin van) stalking?


Die archieffunctie is fijn, maar maak wel af en toe screenshots voor je dossier.
De politie kan een stopgesprek met hem voeren.

Courage schreef op 07-11-2022 om 19:40:

Die archieffunctie is fijn, maar maak wel af en toe screenshots voor je dossier.
De politie kan een stopgesprek met hem voeren.

Archief betekent niet  dat het weg is dus je kunt het zo ophoesten als bewijsmateriaal. Je kunt tegenwoordig aangeven of nieuwe berichten van een gearchiveerd contact wel of niet moeten oppoppen.

Gr Angela 

Angela1967 schreef op 07-11-2022 om 20:13:

[..]

Archief betekent niet dat het weg is dus je kunt het zo ophoesten als bewijsmateriaal. Je kunt tegenwoordig aangeven of nieuwe berichten van een gearchiveerd contact wel of niet moeten oppoppen.

Gr Angela

Dat weet ik. Maar de stalker kan zijn berichten weer verwijderen. Dus i.v.m. dossieropbouw is het toch verstandig af en toe de chat te openen en screenshots te maken.

Courage schreef op 07-11-2022 om 23:25:

[..]

Dat weet ik. Maar de stalker kan zijn berichten weer verwijderen. Dus i.v.m. dossieropbouw is het toch verstandig af en toe de chat te openen en screenshots te maken.

Maar als het bericht is afgeleverd, dan kan je toch alleen binnen een bepaalde tijd het bericht verwijderen, toch niet dagen later? 

Rhonda schreef op 07-11-2022 om 23:43:

[..]

Maar als het bericht is afgeleverd, dan kan je toch alleen binnen een bepaalde tijd het bericht verwijderen, toch niet dagen later?

Ja dat kan tegenwoordig ook nog na ongeveer 2 dagen.

Daarnaast kun je per persoon of groep ook een vervaldatum instellen van 24 uur, 7 of 90 dagen, waarna alles automatisch gewist wordt. 

Dus zeker screenshots maken!

Rhonda schreef op 07-11-2022 om 23:43:

[..]

Maar als het bericht is afgeleverd, dan kan je toch alleen binnen een bepaalde tijd het bericht verwijderen, toch niet dagen later?

Sinds kort kan dat wel.

Ik heb het uitgeprobeerd. Dan kan je dus als zender een bericht bij de ontvanger verwijderen.

Dus inderdaad screenshots maken van alles tot nu toe en regelmatig blijven doen.

Ik zou de politie ook nu informeren.

Sterkte, TO.

Persephone

Persephone

08-11-2022 om 09:52 Topicstarter

Dankjullie wel voor het meedenken en de tips. Ik was wat bezorgd dat ik een enorme aansteller was, maar tegelijkertijd voelde ik me er wel onrustig over.

Ik heb melding gedaan bij de politie die dit overigens tot mijn verbazing erg serieus opvattte. Het advies is voor nu niks doen (dat deed ik al) en bij verdere acties kan de wijkagent een stopgesprek voeren, want volgens de politie bestaat de kans dat deze man niet eens in de gaten heeft dat dit gewoon opgevat wordt als stalking.

Ik hoop trouwens dat dat allemaal niet nodig is en dat ik niks meer hoor.

Persephone schreef op 08-11-2022 om 09:52:

Dankjullie wel voor het meedenken en de tips. Ik was wat bezorgd dat ik een enorme aansteller was, maar tegelijkertijd voelde ik me er wel onrustig over.

Ik heb melding gedaan bij de politie die dit overigens tot mijn verbazing erg serieus opvattte. Het advies is voor nu niks doen (dat deed ik al) en bij verdere acties kan de wijkagent een stopgesprek voeren, want volgens de politie bestaat de kans dat deze man niet eens in de gaten heeft dat dit gewoon opgevat wordt als stalking.

Ik hoop trouwens dat dat allemaal niet nodig is en dat ik niks meer hoor.

Maak je wel print screens van de apps…?

Persephone schreef op 08-11-2022 om 09:52:

Het advies is voor nu niks doen (dat deed ik al) en bij verdere acties kan de wijkagent een stopgesprek voeren, want volgens de politie bestaat de kans dat deze man niet eens in de gaten heeft dat dit gewoon opgevat wordt als stalking.

Ik hoop trouwens dat dat allemaal niet nodig is en dat ik niks meer hoor.

Dit wordt niet opgevat als stalking, het IS stalking.

Het is zijn (strafbare!) gedrag dat een probleem is, niet jouw perceptie ervan.

Persephone schreef op 08-11-2022 om 09:52:

Dankjullie wel voor het meedenken en de tips. Ik was wat bezorgd dat ik een enorme aansteller was, maar tegelijkertijd voelde ik me er wel onrustig over.

Ik heb melding gedaan bij de politie die dit overigens tot mijn verbazing erg serieus opvattte. Het advies is voor nu niks doen (dat deed ik al) en bij verdere acties kan de wijkagent een stopgesprek voeren, want volgens de politie bestaat de kans dat deze man niet eens in de gaten heeft dat dit gewoon opgevat wordt als stalking.

Ik hoop trouwens dat dat allemaal niet nodig is en dat ik niks meer hoor.

Je weet dus nu dat je geen aansteller bent. Natuurlijk neemt de politie dit serieus.

En ja, soms maken stalkers zichzelf wijs dat wij zij doen 'niet zo erg is'. In dat geval kan een stopgesprek dus heel goed werken, omdat ze in ene met de neus op de feiten worden gedrukt dat wat zij doen wel degelijk stalken is én strafbaar.

Hopelijk voor jou hoeft het niet zo ver te komen dat een stopgesprek nodig is. Ik zou wel aan de bel trekken als het je te lang duurt (het uitdoven van de berichten). Heb je een termijn afgesproken met de politie?

Persephone

Persephone

08-11-2022 om 13:03 Topicstarter

Ik maak zeker printscreens van de apps, die heb ik opgeslagen in een apart mapje.

IMI; je hebt gelijk, het IS stalking. Dat zei de politie ook heel duidelijk; ik vroeg of mijn verhaal het begin van stalking was. De agent antwoordde: "Nee, mevrouw. Dit IS al stalking".

Courage: nee, ik heb geen termijn afgesproken maar stelde mezelf vanochtend de vraag wanneer ik, als het appen stopt, het gevoel krijg dat het echt definitief klaar is. Overigens heb ik sterk het gevoel dat het appen NIET zal stoppen. Aankomende zaterdag gaat die idioot uren rijden om naar een zanger te gaan die IK bewonder en die hij tot voor kort niet eens kende, en dan zal ik wel weer foto's krijgen. Ik hoop van niet maar verwacht van wel.

Persephone

Persephone

08-11-2022 om 13:08 Topicstarter

En ik ben vooral ook zo godvergemes BOOS. Omdat meneer geen "nee" accepteert, zit ik al weken met het zweet in mijn oksels als ik mijn app-geluidje hoor (hij appt altijd rond middernacht - ik zal zijn app-geluidje op "stil" zetten), twijfel ik of ik nou een aansteller ben of niet, ben ik toch wat bezorgd als ik 's avonds de hond ga uitlaten en zit ik met de politie te praten. En dat alleen omdat ik na een paar dates het contact stopte omdat ik geen fijn gevoel bij die man had.

Nou ja, 1 goed ding: mijn intuitie werkt dus blijkbaar uitstekend.

Persephone schreef op 08-11-2022 om 13:08:

En ik ben vooral ook zo godvergemes BOOS. Omdat meneer geen "nee" accepteert, zit ik al weken met het zweet in mijn oksels als ik mijn app-geluidje hoor (hij appt altijd rond middernacht - ik zal zijn app-geluidje op "stil" zetten), twijfel ik of ik nou een aansteller ben of niet, ben ik toch wat bezorgd als ik 's avonds de hond ga uitlaten en zit ik met de politie te praten. En dat alleen omdat ik na een paar dates het contact stopte omdat ik geen fijn gevoel bij die man had.

Nou ja, 1 goed ding: mijn intuitie werkt dus blijkbaar uitstekend.

Ik kan me jouw boosheid zo ontzettend goed voorstellen, je bent vooral ook zo machteloos. Ben je gewoon eerlijk en dan krijg je dit! En meestal zijn het inderdaad mannen waarbij je dit gedrag totaal niet verwacht, het valt gewoon niet te voorspellen. Maar goed dat je melding bij de politie hebt gedaan, ik hoop oprecht dat het snel zal stoppen, met of zonder hulp vd politie! 

Persephone schreef op 08-11-2022 om 13:08:

En ik ben vooral ook zo godvergemes BOOS. Omdat meneer geen "nee" accepteert, zit ik al weken met het zweet in mijn oksels als ik mijn app-geluidje hoor (hij appt altijd rond middernacht - ik zal zijn app-geluidje op "stil" zetten), twijfel ik of ik nou een aansteller ben of niet, ben ik toch wat bezorgd als ik 's avonds de hond ga uitlaten en zit ik met de politie te praten. En dat alleen omdat ik na een paar dates het contact stopte omdat ik geen fijn gevoel bij die man had.

Nou ja, 1 goed ding: mijn intuitie werkt dus blijkbaar uitstekend.

Houd die boosheid vast en laat het niet in angst maar enkel in voorzichtigheid veranderen. Sterkte, de meeste mafketels lopen vrij rond helaas..

Bijtje82

Bijtje82

08-11-2022 om 16:06

Weet hij ook waar je woont?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.