Relaties Relaties

Relaties

Is dit (het begin van) stalking?


Max88 schreef op 09-11-2022 om 12:58:

[..]

Maar als je op het bericht gaat staan en het selecteert en dan kiest voor informatie, dan zie je dat nu wel, ook bij 1 op 1 gesprekken.

Dat wist ik niet. Gelijk bekeken. Dan zie je inderdaad wel een blauw vinkje maar geen tijd erbij. Dat is beter dan niets. Maar wel jammer dat dit zo werkt. 

Sas-OO schreef op 09-11-2022 om 15:20:

[..]

Dat wist ik niet. Gelijk bekeken. Dan zie je inderdaad wel een blauw vinkje maar geen tijd erbij. Dat is beter dan niets. Maar wel jammer dat dit zo werkt.

Als je via notificaties kijkt, dus je startscherm even naar beneden swipen, volgens mij dán niet, maar ik moet nog even iemand zoeken die dat samen wil uitproberen. Screenshot kan ook via het notificatiescherm, enkel hele lange berichten en soms foto's niet.

Bijtje82 schreef op 09-11-2022 om 13:33:

[..]

Nou ja, als er verder geen dreigende taal is zoals: Ik zoek je op, doe je wat aan etc. Dan lijkt mij dit ook niet nodig. Zolang het blijft bij contact zoeken zonder fysieke dreiging is het voor nu voldoende om dit tussen jullie zelf en de politie te houden. Denk persoonlijk niet dat het dan nodig is om zijn leven compleet te ruïneren.

Nee, eens, maar dat is TO ook niet van plan - althans dat zegt ze niet. Enkel stopgesprek.
Het is gewoon raar dat deze man niet beseft wat voor risico hij loopt.

Persephone

Persephone

10-11-2022 om 09:26 Topicstarter

Courage schreef op 09-11-2022 om 15:35:

[..]

Nee, eens, maar dat is TO ook niet van plan - althans dat zegt ze niet. Enkel stopgesprek.
Het is gewoon raar dat deze man niet beseft wat voor risico hij loopt.

Exact, ik heb helemaal niet gezegd dat ik zijn werk zal inlichten. Sterker nog: ik zei dat ik dat NIET zou doen, maar dat ik niet begrijp dat deze man, die weet dat ik hem met 1 telefoontje naar zijn werk in de problemen kan brengen, niet beseft dat hij inderdaad dat risico loopt. Dat is toch gek?

Inmiddels zie ik iets hoopgevends: in de whatsapp-chat is zijn profielfoto ineens verdwenen. Dat zou kunnen betekenen dat hij mijn nummer verwijderd heeft en in zijn instellingen heeft staan dat alleen contacten zijn profielfoto kunnen zien. Laten we hopen dat dat inderdaad zo is en dat hij het opgegeven heeft.

Persephone schreef op 09-11-2022 om 11:36:

[..]


Ja. Dit was geen date via een datingsite maar iemand die ik via via kende. Hij weet waar ik woon en waar ik werk. Omgekeerd weet ik dat van hem dus ook en sterker nog: zijn opdrachtgever is een goede kennis van mij. Ik kan dus met 1 telefoontje zijn zakelijke leven ruineren. Dat doe ik niet, want je weet niet wat dat dan weer voor reactie zal uitlokken, maar het verbaast me zo enorm dat hij dit WEET, en toch niet stopt.

Ik zou als werkgever jou ook niet zomaar geloven als je met een raar verhaal over mijn werknemer naar mij toe komt, of je nou een kennis bent of niet. Dus ik denk dat jij het iets overschat als je zegt dat je het hem moeilijk kan maken op zijn werk.

Maar goed, je laatste bericht klinkt hoopgevend. Misschien heeft ie dit draadje gelezen. 

Courage schreef op 08-11-2022 om 17:50:

[..]

Weer wat geleerd. Dat je het in groepsapps toch kon zien, wist ik wel. In individuele gesprekken nu dus ook. Wist ik niet.

Overigens gaat het niet om het 'tweede vinkje', maar of de twee vinkjes blauw worden. En dat kan je dus nu wel toch zien via de route die Max88 gaf.

Nee, je kunt alleen zien wanneer het afgeleverd is bij 'gelezen' staat alleen een streepje. Wanneer je blauwe vinkjes hebt staat daar wel een datum/tijd.

Courage schreef op 08-11-2022 om 17:50:

[..]

Weer wat geleerd. Dat je het in groepsapps toch kon zien, wist ik wel. In individuele gesprekken nu dus ook. Wist ik niet.

Overigens gaat het niet om het 'tweede vinkje', maar of de twee vinkjes blauw worden. En dat kan je dus nu wel toch zien via de route die Max88 gaf.

Nee, je kunt alleen zien wanneer het afgeleverd is bij 'gelezen' staat alleen een streepje. Wanneer je blauwe vinkjes hebt staat daar wel een datum/tijd. Die vinkjes zijn namelijk ook blauw als je bericht nog niet is afgeleverd, dan staat er bij beiden een streepje.

Ysenda schreef op 10-11-2022 om 21:45:

[..]

Nee, je kunt alleen zien wanneer het afgeleverd is bij 'gelezen' staat alleen een streepje. Wanneer je blauwe vinkjes hebt staat daar wel een datum/tijd. Die vinkjes zijn namelijk ook blauw als je bericht nog niet is afgeleverd, dan staat er bij beiden een streepje.

De tijd staat er idd niet, wel dat t is gelezen en met 2 blauwe vinkjes bij een 1 op 1 chat ( als je selecteert en op informatie klikt). Tenzij ik niet goed begrijp wat je bedoelt uiteraard.🙂

Persephone schreef op 10-11-2022 om 09:26:

[..]

Inmiddels zie ik iets hoopgevends: in de whatsapp-chat is zijn profielfoto ineens verdwenen. Dat zou kunnen betekenen dat hij mijn nummer verwijderd heeft en in zijn instellingen heeft staan dat alleen contacten zijn profielfoto kunnen zien. Laten we hopen dat dat inderdaad zo is en dat hij het opgegeven heeft.

Dat zou fijn zijn, ik duim met je mee!

Persephone

Persephone

14-11-2022 om 09:31 Topicstarter

Maar helaas is dat niet het geval. 

Zaterdag ging hij natuurlijk weer naar die zanger in Duitsland. Vanochtend kreeg ik weer foto's en filmpjes. Tijd voor het stopgesprek dus.

Ik baal echt als een stekker, ik dacht ECHT dat het misschien wel eindelijk afgelopen was.

Lijkt me tijd worden. Sowieso vijf uur rijden naar een zanger in Duitsland die een ander leuk vindt geeft al aan dat er in de bovenkamer een paar draadjes los zitten.

Persephone

Persephone

14-11-2022 om 09:40 Topicstarter

MamaE schreef op 14-11-2022 om 09:34:

Lijkt me tijd worden. Sowieso vijf uur rijden naar een zanger in Duitsland die een ander leuk vindt geeft al aan dat er in de bovenkamer een paar draadjes los zitten.

Zeg dat wel. En natuurlijk kan het eens voorkomen dat je via iemand anders geintroduceerd wordt met een bepaalde vorm van theater/kleinkunst en dat je dan zelf ook fan wordt. Maar ook dat bezoeken van optredens, zo ver weg en 2 x achter elkaar, vind ik obsessief. Ik bedoel: ik ben 1 van de grootste fans van deze zanger en dat al ruim 10 jaar en ik ga vaak naar optredens, maar ik ga daar niet urenlang voor in de auto zitten hoor. Is niet eens nodig, want binnenkort treedt hij op in mijn woonplaats (en dus ook in die van de stalker). 

Ik vind het obsessief en eng. 

Max88 schreef op 10-11-2022 om 22:01:

[..]

De tijd staat er idd niet, wel dat t is gelezen en met 2 blauwe vinkjes bij een 1 op 1 chat ( als je selecteert en op informatie klikt). Tenzij ik niet goed begrijp wat je bedoelt uiteraard.🙂

In die informatie, zie je 2 regels: Zie het plaatje.

Dit plaatje komt uit een gesprek met iemand die daarna op het bericht heeft gereageerd, en het ook zeker gelezen heeft.

vinkjes%20Screenshot%202022-11-14%20123844.png?Web=1



bovenste 2 blauwe vinkjes, dat is alleen een indicatie van de status waarover het regeltje er onder gaat. Niet of het wel of niet gelezen is want dat regeltje staat er altijd, ook als het bericht nog niet bezorgd is en dus nog niet gelezen kan zijn.

de onderste twee grijze vinkjes staan er ook altijd, ook als het bericht nog niet bezorgd is. Dan staat er geen tijd bij.

Op het moment dat het bericht bezorgd is verschijnt er bij de onderste vinkjes een datum/tijd. Zoals je in het plaatje ziet.

Als de ontvanger de leesregistratie uit heeft staan komt er onder die blauwe vinkjes bij de verzender NOOIT een datum/tijd te staan. De verzender kan dus niet zien ondanks dat er dan blauwe vinkjes lijken te staan zien of en wanneer je het gelezen hebt. In het bericht zie je ook nog steeds de grijze vinkjes staan. 

Dit bericht is gelezen en op gereageerd door de ontvanger, toch staat er onder de blauwe vinkjes geen datum/tijd omdat de ontvanger die informatie dus niet deelt.




Jammer Persephone!
Heb je al gebeld naar de politie?

Persephone

Persephone

14-11-2022 om 15:58 Topicstarter

Courage schreef op 14-11-2022 om 15:51:

Jammer Persephone!
Heb je al gebeld naar de politie?

Ja. De wijkagent gaat ergens deze week even rond etenstijd langs voor een gesprek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.