Relaties Relaties

Relaties

Is dit (het begin van) stalking?


Persephone schreef op 08-11-2022 om 13:08:

En ik ben vooral ook zo godvergemes BOOS. Omdat meneer geen "nee" accepteert, zit ik al weken met het zweet in mijn oksels als ik mijn app-geluidje hoor (hij appt altijd rond middernacht - ik zal zijn app-geluidje op "stil" zetten), twijfel ik of ik nou een aansteller ben of niet, 

Behalve zijn app geluid stilzetten, zou ik ook je 2e vinkje uitzetten (dat je het gelezen hebt). Dan kun je niet voor één persoon doen. Maar het betekent wel dat hij niet meer weet of jij het gelezen hebt en wanneer. 
Je ziet dan zelf ook geen 2e vinkjes meer. Maar dat hoeft maar tijdelijk te zijn, tot hij stopt.

Zelf heb ik het 2e vinkje altijd uit. Gaat niemand wat aan wanneer ik iets lees. 

Sas-OO schreef op 08-11-2022 om 16:50:

[..]

Behalve zijn app geluid stilzetten, zou ik ook je 2e vinkje uitzetten (dat je het gelezen hebt). Dan kun je niet voor één persoon doen. Maar het betekent wel dat hij niet meer weet of jij het gelezen hebt en wanneer.
Je ziet dan zelf ook geen 2e vinkjes meer. Maar dat hoeft maar tijdelijk te zijn, tot hij stopt.

Zelf heb ik het 2e vinkje altijd uit. Gaat niemand wat aan wanneer ik iets lees.

Ook dat kun he toch zien, eerst aleen in groepsapps, nu ook als je het bericht ingedrukt houdt en voor informatie kiest .

Max88 schreef op 08-11-2022 om 17:39:

[..]

Ook dat kun he toch zien, eerst aleen in groepsapps, nu ook als je het bericht ingedrukt houdt en voor informatie kiest .

Weer wat geleerd. Dat je het in groepsapps toch kon zien, wist ik wel. In individuele gesprekken nu dus ook. Wist ik niet.

Overigens gaat het niet om het 'tweede vinkje', maar of de twee vinkjes blauw worden. En dat kan je dus nu wel toch zien via de route die Max88 gaf.

Ik denk overigens ook niet dat hij op houdt TO. Dus niet te lang wachten met aanvragen stopgesprek zou ik zeggen. Dat van die zanger en de moeite die hij daarvoor doet is zó creepy. Mijn intuïtie zegt dat hoe sneller hij dat gesprek krijgt, hoe beter het is. Nu is het nog maar 4 weken aan de gang, hoe langer het duurt hoe meer het voor hem een verslaving/gewoonte is geworden.

Courage schreef op 08-11-2022 om 17:54:

Ik denk overigens ook niet dat hij op houdt TO. Dus niet te lang wachten met aanvragen stopgesprek zou ik zeggen. Dat van die zanger en de moeite die hij daarvoor doet is zó creepy. Mijn intuïtie zegt dat hoe sneller hij dat gesprek krijgt, hoe beter het is. Nu is het nog maar 4 weken aan de gang, hoe langer het duurt hoe meer het voor hem een verslaving/gewoonte is geworden.

Helemaal mee eens

Goed zo Persephone dat je naar de politie bent gegaan. Je kunt zijn meldingen dempen op WhatsApp. Dat kun je doen bij de die puntjes rechts boven in.
Ook kun je niet storen aan zetten en dan kun je instellen dat alleen de mensen die jou dag en nacht mogen bellen invoeren bij favorieten. Maar goed misschien weet je dit al. 
Goed dat je je uit ook, dat je er niet alleen mee loopt, men wat kan ik je boosheid invoelen.

Persephone

Persephone

09-11-2022 om 11:33 Topicstarter

Courage schreef op 08-11-2022 om 17:54:

Ik denk overigens ook niet dat hij op houdt TO. Dus niet te lang wachten met aanvragen stopgesprek zou ik zeggen. Dat van die zanger en de moeite die hij daarvoor doet is zó creepy. Mijn intuïtie zegt dat hoe sneller hij dat gesprek krijgt, hoe beter het is. Nu is het nog maar 4 weken aan de gang, hoe langer het duurt hoe meer het voor hem een verslaving/gewoonte is geworden.

Ja, daar ben ik ook bang voor. Het is nu al 3 dagen op een rij rustig, maar ik heb niet de illusie dat dat zo zal blijven. Ik heb met mezelf afgesproken dat bij een volgend appje, ik direct de politie om dat stopgesprek zal vragen. 

Persephone

Persephone

09-11-2022 om 11:36 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 08-11-2022 om 16:06:

Weet hij ook waar je woont?


Ja. Dit was geen date via een datingsite maar iemand die ik via via kende. Hij weet waar ik woon en waar ik werk. Omgekeerd weet ik dat van hem dus ook en sterker nog: zijn opdrachtgever is een goede kennis van mij. Ik kan dus met 1 telefoontje zijn zakelijke leven ruineren. Dat doe ik niet, want je weet niet wat dat dan weer voor reactie zal uitlokken, maar het verbaast me zo enorm dat hij dit WEET, en toch niet stopt. 

weet de politie dit ook, dat jij meer van hem weet? Dat zal mogelijk nuttig zijn als achtergrond info voor stopgesprek.
Gr Angela 

Courage schreef op 08-11-2022 om 17:50:

[..]


Overigens gaat het niet om het 'tweede vinkje', maar of de twee vinkjes blauw worden. En dat kan je dus nu wel toch zien via de route die Max88 gaf.

Je hebt gelijk. Ik bedoelde het blauwe vinkje. En dat zien mensen bij mij alleen als het een groep app is. 


Persephone

Persephone

09-11-2022 om 11:57 Topicstarter

Angela1967 schreef op 09-11-2022 om 11:50:

weet de politie dit ook, dat jij meer van hem weet? Dat zal mogelijk nuttig zijn als achtergrond info voor stopgesprek.
Gr Angela

Zeker, dat heb ik verteld.

Sas-OO schreef op 09-11-2022 om 11:56:

[..]

Je hebt gelijk. Ik bedoelde het blauwe vinkje. En dat zien mensen bij mij alleen als het een groep app is.


Maar als je op het bericht gaat staan en het selecteert en dan kiest voor informatie, dan zie je dat nu wel, ook bij 1 op 1 gesprekken.

Persephone schreef op 09-11-2022 om 11:33:

[..]

Ja, daar ben ik ook bang voor. Het is nu al 3 dagen op een rij rustig, maar ik heb niet de illusie dat dat zo zal blijven. Ik heb met mezelf afgesproken dat bij een volgend appje, ik direct de politie om dat stopgesprek zal vragen.

Goed plan.

En ja, heel vreemd dat hij niet lijkt te beseffen welk risico hij neemt en/of wat hij eigenlijk doet. Reden te meer voor dat stopgesprek.

Bijtje82

Bijtje82

09-11-2022 om 13:33

Persephone schreef op 09-11-2022 om 11:36:

[..]


Ja. Dit was geen date via een datingsite maar iemand die ik via via kende. Hij weet waar ik woon en waar ik werk. Omgekeerd weet ik dat van hem dus ook en sterker nog: zijn opdrachtgever is een goede kennis van mij. Ik kan dus met 1 telefoontje zijn zakelijke leven ruineren. Dat doe ik niet, want je weet niet wat dat dan weer voor reactie zal uitlokken, maar het verbaast me zo enorm dat hij dit WEET, en toch niet stopt.

Nou ja, als er verder geen dreigende taal is zoals: Ik zoek je op, doe je wat aan etc. Dan lijkt mij dit ook niet nodig. Zolang het blijft bij contact zoeken zonder fysieke dreiging is het voor nu voldoende om dit tussen jullie zelf en de politie te houden. Denk persoonlijk niet dat het dan nodig is om zijn leven compleet te ruïneren.

Ik vind het erg creepy overkomen allemaal. Zoveel moeite doen, geen nee accepteren, ik zou er echt een heel onveilig gevoel van krijgen.
Bij het eerstvolgende bericht zou ik de politie vragen om een stopgesprek. Dat hoeft niet meteen met zijn werk en alles erbij, maar als het niet helpt, kan dat zeker nog wel ingezet worden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.