Relaties Relaties

Relaties

Je partner testen?

ik was altijd heel nuchter wat controleren betrefd maar mijn man is vorig jaar vreemd gegaan, hele verhaal doet er nu ff niet toe, sommige hier weten t wel, anyway, ik ben dus eik echt niet zo maar uiteraard sindsdien wel, toch heb ik maar 1 keer stiekem in zijn telefoon gekeken en 1 keer in zijn mail na alles uitkwam (hij biechtte zelf alles op, ik had totaal niets door op wat mini twijfels na door zijn vreemde gedrag uiteraard) maar niks geks gezien... heb t hem ook eerlijk verteld en hij liet mij vaak zelf even kijken, nu niet meer maar zijn telefoon ligt wel altijd gewoon overal nu (toen niet en als zijn telefoon in mn buurt lag lag dat ding ondersteboven). Ik heb eik ook niet de behoefte om erin te neuzen al viel mij gister iets op, er is namelijk 1 vriend waar hij veel mee omgaat en ook gaat die vriend regelmatig mee op zakenreis... mijn man is vreemdgegaan in t buitenland op dus zon zakenreis, dat mens woont dus in dat land maar ook niet altijd, zij woont daar soms voor haar werk maar goed hij en zij is afgesloten dat weet ik 100% zeker want zij heeft mij dat bevestigd toen. Maar ja er lopen daar uiteraard meer vrouwen rond... maar t viel me dus op dat elke keer als die vriend mijn man een bericht stuurt op whatsapp en ik kijk soms snel schuin mee dat t telkens een nieuwe chat is, ik vroeg hem wrm verwijder je elke keer zijn gesprekken?? Volgens hem doet hij dat omdat er soms grootpraat/mannenpraat word gezegd en hij is bang dat ik t bv lees en rare dingen ga denken... ok... toch vind ik t raar en ja hij wil echt met mij verder, koos voor mij etc maar hij reist om de 2 maanden naar daar dus t zit me gwn niet lekker... nu mn vraag is, hebben jullie weleens iets gedaan om je partner te controleren of te testen? Ik bedoel bv een detective inhuren, of wat dan ook, een collega van mij had een spannende mail naar haar man gestuurd om te kijken of hij toehapte... dat soort dingen dus, of iets van een truukje ofzo dat je iemand kan testen? Ik weet echt niet of ik t echt zou doen maar t speelt wel met mn hoofd en ben toch wel heel benieuwd, iemand ervaringen/advies?


MRI

MRI

09-01-2023 om 21:22

Hm, het feit dat je hier over nadenkt, alhoewel heel begrijpelijk, zegt wel iets over de staat van je relatie. Want stel, er wordt iets ontdekt... ga je dan wel bij hem weg?  En stel er wordt niets ontdekt... heb je dan wel vertrouwen in hem?
Niet dat ik vind dát je vertrouwen moet hebben, hij heeft dat al eens beschadigd dus wantrouwen is misschien heel realistisch. 
Sorry het is geen antwoord op je vraag maar het eerste wat er in me op kwam. 

Ik vind het niet heel betrouwbaar overkomen dat hij steeds gesprekken wist. Volgens mij moet het mogelijk zijn om whatsapp door te zetten naar je pc of een andere telefoon. Dan kun je in ieder geval lezen wat niet direct verwijderd wordt. Of de ‘vind mijn vriend’ aanzetten op zijn telefoon. Dan zie je in ieder geval de locatie, hoewel hij natuurljk zo’n dame ook naar zijn eigen hotel kan laten komen.

Hoe weet je dat dat gesprek met een vriend is? Als ik zou vreemdgaan zou ik het telnr van mijn minnaar onder een vrouwennaam opslaan.

Rhonda schreef op 09-01-2023 om 22:20:

Hoe weet je dat dat gesprek met een vriend is? Als ik zou vreemdgaan zou ik het telnr van mijn minnaar onder een vrouwennaam opslaan.

Dit inderdaad. Elke keer de chat wissen betekent toch echt dat daar iets besproken wordt dat niet voor jouw ogen is. Dit klopt niet. 

Ik zou hem niet vertrouwen.  Er is dus nog steeds geen openheid. 
Weet je waar hij zit in een hotel als hij reist? Ken je de vriend die meegaat? Kun je 'm evt achterna reizen, tracken? Maar dan nog...wat ga je doen als het weer/nog steeds gebeurt?

De volgende keer ga je gezellig mee op zakenreis, eens kijken of hij daar enthousiast op reageert. Een test dus. Detective heb ik niet nodig, al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. 

Raar verhaal. Dus omdat ze af en toe mannenpraat uitwisselen, wist hij iedere keer de chat? Of wisselen ze alleen maar mannenpraat uit? Dit is voor mij niet erg geloofwaardig. Ik zou er een stevig gesprek aan wagen en voet bij stuk houden. Je kunt ook die vriend eens bellen. Ik zou er niet teveel energie in steken. Het is aan je man je vertrouwen terug te winnen dus als hij die chat niet wil laten staan en jou wil laten meekijken weet je genoeg. 

Dat verwijderen van gesprekken was hier ook een hot topic. De gesprekken met de enige persoon, buiten de mijn vrouw en die eikel, die op de hoogte was van het hoe en wat, werden ook constant berichten verwijderd. Dat viel me direct al op. Het werd een onsamenhangend geheel. Ook de vriendin deed dat, hoorde ik van haar vriend. Het is een weinig hoopgevend gegeven eerlijk gezegd. 

Je partner heeft jouw vertrouwen behoorlijk beschadigd met zijn gedrag. Dat vertrouwen moet hij dus terug gaan winnen, dat gaat niet zomaar. Ik ben er ook nog niet zo zeker van dat die 'vriend' ook echt een vriend is en niet stiekem een vriendin.
Daarbij vind ik het gek dat een vriend mee gaat op zakenreis, zeker zo vaak. 
Het wissen van berichten doet ook vermoeden dat er qua inhoud iets in staat wat jij niet mag weten, zeker als hij dat alleen met deze persoon zo doet. Wel veelvuldig contact, maar het wordt niet opgeslagen. 

Titiv

Titiv

10-01-2023 om 12:20 Topicstarter

elpisto ik denk idd ook dat er dan iets niet klopt... nu is t wel zo dat ik de vrouw goed ken van die vriend, die vriend niet zo heel goed maar ik weet wel hoe hij is en lijkt mij toch een nette man maar goed dat wil niks zeggen... ik dacht er vandaag nog s over na en eerlijk gezegd heb ik ook berichten wel eens verwijderd tussen vriendinnen en mij omdat t over de grens was zal maar zeggen, lollige berichten over wat dan ook of videos etc... dus opzich kan t wel... ik heb igg vandaag telegram geinstaleerd om te kijken welke contacten van mij telegram hebben en mijn man heeft t niet dus mss al een geruststelling... oh ik word zo moe van al t denken en zoeken he... 

Misschien ben ik bot, maar als je zo ver wil gaan om aan te tonen dat hij vreemd gaat, zul je dan ooit genoegen nemen met de constatering dat hij dat niet doet?

Als je daar nooit rust in kunt vinden, werkt deze relatie dan nog wel? Jij bent je nu heel erg aan het inspannen om zijn ontrouw te bewijzen, terwijl híj eerder de mist is ingegaan. Zou híj niet heel hard moeten werken om jou te overtuigen van zijn trouw?

Als je antwoord is dat je hem eigenlijk niet meer kan of wil vertrouwen, dan denk ik dat je het daar met je man over moet hebben. Niet gaan zoeken in kleuteroplossingen zoals detectives of vis mailtjes, maar een volwassen gesprek over hoe jullie de relatie zien. Of het nog wel werkt of gaat werken. 
Misschien helpt relatie therapie om daar samen over in gesprek te gaan. Misschien helpt gewoon benoemen dat je het vervelend vindt dat hij zaken achterhoudt jullie om elkaar weer te vinden. En het kan ook dat hij het met zijn vreemd gaan, gevolgd door niet echt zijn best doen om je nu van zijn trouw te overtuigen, voor jou de reden is om deze relatie te beëindigen. 

Kan allemaal. Maar is in elk geval eerlijker en opener dan maar net zolang gaan zoeken tot je iets vindt. 

Ik zou inderdaad geen detective gaan inhuren of lokmails gaan schrijven. Als ik erachter zou komen dat mijn man dat zou doen, zou dat mijn vertrouwen ook enorm beschadigen. Houdt het bij jezelf. Zijn gedrag is opvallend en je vertrouwt het niet. Daar is een duidelijk aanwijsbare reden voor die volledig bij hem ligt. Heb daar een goed gesprek over en ga ook bij jezelf te rade wat jij nodig hebt om hem te kunnen vertrouwen. Vertrouwen is de basis van een relatie.

De energie die je nu steekt in het uitpluizen van Telegram kun je beter besteden aan een telefoontje aan die vriend: “Zeg Piet, ik zit ergens mee en ik hoop dat jij dat voor mij kunt ophelderen. Man zegt dat jullie in Whatsapp iedere keer een nieuwe chat beginnen. Klopt dat?” En als hij dat beaamt flink doorvragen. 

Het kan goed zijn dat die man van niks weet. Dan heb je je antwoord. Als hij een dekmantel is voor je man, ben je daar zo achter als je doorvraagt. Een kleine smoes ophangen is één ding maar een uitgebreide leugen moeten produceren voor een vreemdgaande vriend? Lijkt me niet dat je daar lang mee doorgaat.

Je maakt het jezelf te moeilijk. De allerbelangrijkste vraag die je je moet stellen is: wil ik dit echt weten? En als het antwoord daarop ja is, ga je erop af. Ik denk wel dat je voorbereid moet zijn op slecht nieuws en dat het handig is om te bedenken wat je volgende stap zou moeten zijn. 

Oh en over dat af en toe berichten verwijderen wat jij noemt: dat is toch totaal anders dan iedere keer een nieuwe chat beginnen omdat je zogenaamd altijd aan het vuilbekken bent? Geloof jij dat echt? 

Kijk het telefoonnummer na. Pak dus het nummer dat bij die naam van die vriend hoort. Sla dat nummer op in je telefoon en open whatsapp. Kijk welke profiel foto er dan bij staat.

Titiv

Titiv

10-01-2023 om 21:55 Topicstarter

Rosaline schreef op 10-01-2023 om 21:29:

Kijk het telefoonnummer na. Pak dus het nummer dat bij die naam van die vriend hoort. Sla dat nummer op in je telefoon en open whatsapp. Kijk welke profiel foto er dan bij staat.

Ik weet wel al zeker dat dit echt zijn vriend is. Heeft hij me laten zien, de berichten heb ik ook al best vaak gezien, als ze aan t texten zijn zit hij gwn naast me en kan ik gwn meelezen maar het viel me gwn op dat t al een paar keer een nieuwe chat is... die berichten gaan dan ook gwn over niets, gewoon dingen als hey alles goed of wat ben je aan t doen of een grappige tiktok video of hij vraagd bv of ze iets gaan drinken. Nooit iets geks gezien maar toch die nieuwe chat...zijn reden dus dat ze soms stomme videos uitwisselen, ik denk dan aan sex gerelateerd en dat wil hij dan niet dat ik t eventueel zou zien. T blijft raar... maar mss moet ik t maar loslaten want ik word er zo moe van... 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.