Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

kan je nog een goed huwelijk hebben, als je een geheime affiare heb?

wat vinden jullie?


Klopt

Dat ben ik met je eens. Dat als 1 van 2 niet meer wil dat het dan ophoudt

Maar dat staat haaks op het verhaal dat je als persoon met een ander kan rotzooien maar wel bij de partner blijft waarmee je kinderen hebt. Je wilt naar een ander en dus niet monogaam door met je partner. Waarom ga je dan niet weg en ga je door met de nieuwe vlam.

Ik zou het heel erg vinden als de vader van mijn kind of kinderen zou zeggen dat hij niet verder wil en verliefd is geworden op een ander. Heel erg.

Wat ik nog veel veel veel erger zou vinden als man niks zou laten merken met een ander zou rotzooien etc. Dat zou mn hele waardigheid kapot maken.

juf Ank

juf Ank

16-07-2020 om 20:26

maar wat een begrip

hebben jullie toch voor een groot verschil in libido.
Als je puur een hoger libido hebt dan je partner dan heb je toch altijd nog handjes? Of een vibrator of zoiets?
Als je echt verder gelukkig bent met je partner dan kan het niet zijn dat je die ellende ervoor over het, toch?

Bosbes

Bosbes

16-07-2020 om 20:39

Hilarische Hemaworst

Juist hilarisch, die Hemaworst van Miekemieke. Ik dacht dat het een metafoor was!

Bosbes

Bosbes

16-07-2020 om 20:41

maar trouwens Pennestreek

nog afgezien van dat ik denk dat je niet op iedereen moet happen (wel op jou, hoor) - dit is een heel indirecte tip- maar: ik ken wel een vrouw die een ander had en daarom bij haar man wegging, mijn eigen moeder namelijk.

Pennestreek

Pennestreek

16-07-2020 om 22:32

Bosbes

Natuurlijk zijn die er. Ik vind het alleen zo bijzonder (dat vinden wij niet ráár, dat vinden wij héél bijzonder) dat MVP weer heel veel vrouwen kent die dat gedaan hebben, en die dat bij navraag allemaal aan haar meedelen. Dat je het überhaupt vraagt! Op een verjaardag tegen de buurvrouw van je tante: “Zeg, jij bent gescheiden hé? Waarom eigenlijk? Je hebt van die leuke kinderen!” “Ach ja, best leuk gelukt al zeg ik het zelf, maar die vader van ze, das toch niks, er kwam een veel leukere langs dus daar ben ik nu mee!”

Jaren

Als je zoals ik alleenstaand bent en dat al een aantal jaar dan spreek je in al die jaren genoeg andere alleenstaanden. Nee ik stap niet op ze af om het durect te vragen dat zou wat zijn. Maarcer zijn genoeg infornele praatjes op het schoolplein of tijdens de zwemles. Vriendinnen van de middelbare school van vroeger.

De hele beeldspraak dat ik op een verjaardag aan truus op de man af vraag goh waarom ben he gescheiden slaat echt nergens op zo gaar dat nietm

Voor de kinderen blijven

Dat heeft mijn ex gedaan. Of hij een geheime affaire erbij heeft gehad weet ik niet. Maar ik weet wel dat ie z'n best heeft gedaan mij zover mogelijk van zich af te houden en af en toe - als ik aangaf dat ik zo niet verder wilde - beloofde hij beterschap. Net genoeg om mij te laten blijven geloven dat ie misschien tóch ook voor mij bleef. Voor de kinderen bij elkaar blijven werkt inderdaad alleen als je samen ook je best doet om elkaar weer te vinden. Maar als dat ontbreekt, voor onze kinderen was het fijn, die kijken terug op een fijne jeugd, maar ik heb een behoorlijke tik van de molen gekregen door hoe ex met mij is omgegaan.
En waar het in draadje om begon, ook met een geheime affaire hou je je partner willens en wetens op afstand, ik kan me niet voorstellen dat dat gepaard gaat met een goed huwelijk.

Pennestreek

Ik ken twee vrouwen die gescheiden zijn omdat ze verliefd op een ander zijn geworden. En ja die hebben mij dat verteld (vriendinnen). Ook als ze het niet verteld zouden hebben zou het wel duidelijk zijn geweest omdat ze vrij snel na de scheiding een nieuwe partner hadden. Soms kan een slechte relatie een aanleiding zijn om verliefd op iemand anders te worden. Niet netjes, ik weet het. Maar het gebeurt.

Uit

Elkaar gaan is inderdaad iets wat hoort bij het verliefd worden op een ander

Maar bij elkaar blijven en stiekem een ander ernaast is echt walgelijk.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

17-07-2020 om 17:12

Walgelijk

Ik snap dat het je rauw op je dak kan vallen en dat je heel boos bent op je partner, maar veel bedrogenen maken het vervolgens voor zichzelf nog erger door het compleet op zichzelf te betrekken (ingeruild en zo). Terwijl het vaak helemaal geen gemis is bij die bedrogene maar een hang naar spanning. Of gewoon nog iemand leuk vinden naast je eigen partner.
Generaliserend kunnen mannen dat beter naast elkaar houden dan vrouwen, waar vrouwen eerder conclusies trekken en actie ondernemen als ze verliefd worden. Vrouwen zullen minder snel jarenlang twee relaties naast elkaar houden.

Miekemieke

Miekemieke

17-07-2020 om 19:09

Mama40+

#70
'Maar bij elkaar blijven en stiekem een ander ernaast is echt walgelijk.'

Is dat niet erg eenvoudig gedacht? Je kunt ook van 2 mensen tegelijk houden en ze allebei niet willen kwetsen toch? Je wilt ze misschien ook de consequenties besparen van als zoiets uit zou komen?

Moeder42

Hallo topic starter, vraag ik mij af of je er iets aan had of waarom je na het plaatsen van die ene vraag nog steeds zo stil bent, terwijl de reacties toch diverse zijn.

Antares

Antares

16-08-2020 om 21:41

Nee

Nee- fundament is wederzijdse trouw en vertrouwen, mits anders afgesproken. Anders kun je net zo goed met de buurman gaan samenwonen lijkt me. Mjah vertellen is ook zo’n ding blijkbaar, want kinderen/huis, gedoe allemaal, dus gewoon maar geheim dan.
Als je een buitenechtelijke relatie aangaat en je houdt dat jaren vol, dan verdien je een Oscar.
Mjah, mannen kunnen dat heel goed (scheiden van elkaar). Iemand schreef het hier ook: ene kamertje in, andere uit. Ik heb twee gevallen in mijn omgeving en mannen kunnen van meerdere vrouwen tegelijk ‘houden’. Ik snap niet hoe, maar ze kunnen het. Weet niet wat de definitie van ‘houden van’ dan is bij zulke mannen, die ligt in perceptie dan wel anders denk ik dan bij de vrouw.

Antares

Antares

16-08-2020 om 22:41

#72 miekemieke

Daar heb je wel een goed punt wat je schrijft:
‘Je kunt ook van 2 mensen tegelijk houden en ze allebei niet willen kwetsen toch? Je wilt ze misschien ook de consequenties besparen van als zoiets uit zou komen?‘

Dat zet me wel aan het denken. De intimiteit is onderscheidend in dat geval. Waarom zijn de meeste vrouwen monogaam (even generaliserend). Waarom accepteren we (men/de mens) niet dat we tegelijkertijd intiem met meerderen zijn? Lichamelijk intiem en/of geestelijk intiem?
Ik accepteer het zelf ook niet hoor, maar vraag mij af hoe een ander dat wel kan doen (moreel gezien een geheime relatie kan hebben) Als je na 20+ jaar huwelijk een ander er jaren bij hebt, waarom zegt men dat dan niet.

Zonnehoed

Zonnehoed

17-08-2020 om 14:56

Antares

Waar baseer jij je stelling op dat de meeste vrouwen monogaam zijn en zij, anders dan mannen, niet van meerdere personen tegelijk kunnen houden?

Antares

Antares

17-08-2020 om 22:46

Zonnehoed

Er staat toch ‘generaliserend’.
Daarop gebaseerd.

bertje1

bertje1

01-10-2020 om 21:20

niet eens met jullie

Ik denk dat je best van 2 mannen (of vrouwen) tegelijk kunt houden.
Probleem is, hoe doe je dat en wat doe je er mee.
Het kan best zijn dat je getrouwd blijft en dat dat prima is maar dat je iemand anders ook leuk vindt. Ik ken gevallen dat dat goed gaat en ook is gegaan.

Het hangt dus af van de 'basis' relatie: blijft die goed gaan.

en: als je het verteld, is het dan meteen het einde van die goede relatie?
dat hoeft niet.

Belladonna

Belladonna

03-10-2020 om 14:54

bertje1

Kan het wel met jou eens zijn. Maar je zegt het zelf al: hoe doe je dat en wat doe je er mee.

Want als je het geheim houdt voor je partner, dat je ook nog van iemand anders houdt, dan ben je niet eerlijk en oprecht bezig.

En áls de 'basis' relatie goed is, is het ook niet nodig om zoiets geheim te houden voor je partner. Dan praat je daar over met elkaar. Maak je er afspraken over met elkaar. Als je dan met elkaar afspreekt dat het mogelijk moet zijn om van meerdere personen tegelijk te houden en daarmee te vrijen, hoeft het inderdaad niet meteen einde relatie te zijn wanneer je het verteld.
En kun je best van 2 (of meer) mannen/vrouwen houden ja.

Maar niet in het geheim een affaire met een ander hebben terwijl je je vaste partner voorhoudt monogaam aan hem/haar te zijn.

Belladonna

Belladonna

03-10-2020 om 15:04

Maar

Ik vermoed, dat bertje1 erop doelt, dat als de vaste, 'basis', relatie goed is en goed blijft gaan, terwijl je naast de pot aan het piesen bent, dat het dan gewoon in het geheim, achter de rug van de partner om, moet kunnen gebeuren. Dat je een affaire dan gewoon parallel naast de vaste relatie kunt laten voortbestaan. En komt het dan uit? Dan zeg je toch gewoon tegen je partner: "Ach joh, geen man overboord, ik had alleen maar wat behoefte aan wat fun, afleiding en plezier, til er niet te zwaar aan, ik stop met de affaire en we gaan samen gewoon weer verder..."

???

ElenaH

ElenaH

03-10-2020 om 20:07

Lastig

Want wat als degene met wie Bertje1 vreemd gaat, denkt dat zij de basisrelatie is ...

Antares

Antares

04-10-2020 om 08:57

Weet het niet

Ik denk dat als je het open en eerlijk zegt en er twee relaties op nahoudt en alle partijen zijn ok dat het ok is.
Misschien is voor de vreemdganger beide relaties de basis relatie. Dat de ene relatie de ander compenseert, die zit wel goed (twee walletjes).
Dan heb je nog zoiets als de ene weet van de ander en de ander niet van de ene. Beide worden bedrogen. De ene moedwillig, de andere vermoed misschien iets of weet het niet.
Ergens in het moreel, moraal klopt er iets niet bij de vreemdganger. Ergens is iets gemist van liefde vroeger, wat niet goed geland is in het brein.
Maar ook bij degene die erin meegaat. Grenzenloos gedrag.

bertje1

bertje1

04-10-2020 om 16:13

nou, bedoel het eigenlijk anders

wat ik zou proberen is, afhankelijk van de situatie natuurlijk, het te bespreken.
dan is het niet meer stiekem.
moet je partner wel mee instemmen dan.. en dat zal niet makkelijk zijn.

ik denk ook dat het afhangt van het soort relatie.

ik vind eigenlijk een 'vluggertje' dan erger dan een langere 'bij' relatie.
dan houd je van beiden.
ik denk dat het kan.

Maro

Maro

04-10-2020 om 16:50

en jij zelf bertje?

wat zijn jouw eigen ervaringen?

Belladonna

Belladonna

05-10-2020 om 10:19

Zojuist

Las ik iets over een stel, en hoe zij er in hun relatie mee omgaan, met vreemdgaan. Komt denk ik aardig in de richting zoals bertje1 het bedoeld:

“Als je zo lang met iemand samen bent, is het onvermijdelijk dat je allebei een keer wat leuks tegenkomt. Mijn vriendin is er wat gemakkelijker in dan ik en zij was dan ook de eerste die een one-night-stand had met een andere man. Ik was helemaal geschokt en totaal over de rooie toen ze het vertelde, maar toen de eerste emoties wat gezakt waren, geloofde ik wat ze zei: dat het een avontuurtje was geweest en niet aan onze relatie kon tippen. We hebben toen duidelijke afspraken gemaakt dat wat er ook gebeurt, we het aan elkaar vertellen. Hoewel ik daar aanvankelijk moeite mee had, is wel gebleken dat dit het beste is dat je voor elkaar kunt doen. Een slippertje, een one-night-stand, een spannende passant; het overkomt iedereen wel eens. Begrijp me goed, het is niet leuk als je partner je dat vertelt, maar nog veel erger is te ontdekken dat zij tegen je liegt of al een hele tijd een geheim voor je achterhoudt. Wij zijn er dus open in. En als het zo serieus wordt dat een van ons verliefd wordt op een ander, en onze eigen relatie in gevaar komt, is het in elk geval vanaf het begin bespreekbaar. Ik kan mijn vriendin blind vertrouwen zonder dat ik haar aan banden hoef te leggen of iets onmenselijks van haar moet vragen. Ze is nu drie keer vreemd gegaan, ik twee keer, waarvan een keer vrij serieus. Dat was met een vrouw die mijn vriendin ook kende. Maar zoals zo vaak was dat na een paar weken ook niet meer zo spannend en waardeer je de relatie die je hebt nog veel meer. Ik zou die openheid aan iedereen aanraden. Ernest Hemingway, een man die veel van de vrouwen en de liefde hield, heeft gezegd: ‘de leugen doodt de liefde’. En dat is toch het laatste wat je wilt.”

Maar je moet het maar kunnen op deze manier. Zeker als er ook kinderen in het spel zijn, dan wordt het alleen maar nog ingewikkelder, lijkt mij.
Het zal in ieder geval niet voor iedereen op deze manier goed voelen. Wat het des te moeilijker maakt, is als de één er wel zo in staat/wil staan en de ander totaal niet.

bertje1

bertje1

07-10-2020 om 19:56

haha nee geen ervaring

maar bovenstaande tekst kan inderdaad wel.
maar ik vind dus eigenlijk een one night stand erger.. geen idee waarom.
want het gaat dan een beetje om de sex terwijl als je echt van nog iemand houdt, wil je wellicht dus beide niet kwijt... tja.
moeiljk.
hangt ook af van je leeftijd denk ik.
toen ik een stuk jonger was, zou ik absoluut anders gedacht hebben...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.