Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Kleinkind niet aanwezig 50 Jarig huwelijksfeest


Zeker dochter naar kamp laten gaan. En aan je ouders vragen of ze een andere datum kunnen kiezen. Zij hebben immers nog niet geboekt. 
En als ze dat niet willen, kiezen ze er zelf voor dat je dochter niet komt. 

Sas-OO schreef op 05-02-2023 om 10:51:

Zeker dochter naar kamp laten gaan. En aan je ouders vragen of ze een andere datum kunnen kiezen. Zij hebben immers nog niet geboekt.
En als ze dat niet willen, kiezen ze er zelf voor dat je dochter niet komt.

Zeker dochter naar kamp laten gaan. En dan is het aan de ouders van TO of ze een andere datum willen plannen of niet. Een andere datum plannen zou ik niet eens naar vragen. Daar moeten ze dan zelf maar mee komen als ze het zo belangrijk vinden dat kleindochter er bij is.

oh, en stel dat de grootouders het tóch laten doorgaan, maar zo duidelijk boos blijven om het feit dat dochter er niet bij is, dan zou ik dochter zeker ook niet laten bellen om hun te feliciteren vanuit haar kamp. Grote kans dat ze hun boosheid ook nog richting haar laten blijken dan en haar kampweek verpesten. 

Kersje schreef op 05-02-2023 om 15:19:

oh, en stel dat de grootouders het tóch laten doorgaan, maar zo duidelijk boos blijven om het feit dat dochter er niet bij is, dan zou ik dochter zeker ook niet laten bellen om hun te feliciteren vanuit haar kamp. Grote kans dat ze hun boosheid ook nog richting haar laten blijken dan en haar kampweek verpesten.

Ik denk dat een kind op kamp niet eens denkt aan, of mag, bellen. Afgezien van het feit dat het een voor een kind nietszeggende gelegenheid is   

Wat ern mallotigheid van je ouders zeg. Dit is geen gewoon kamp maar heel belangrijk voor je dochter.
Zouden ze ook willen dat je een belangrijke medische behandeling waar je voor op de wachtlijst hebt gestaan uitstelt? Dit is vergelijkbaar belangrijk voor je dochter.

Wat jammer eigenlijk dat je moeder haar kleindochter dit kamp niet gunt…

Valeria schreef op 05-02-2023 om 16:56:

[..]

Ik denk dat een kind op kamp niet eens denkt aan, of mag, bellen. Afgezien van het feit dat het een voor een kind nietszeggende gelegenheid is

Nee, niet vanaf kamp laten bellen. Dat lijkt me voor dochter te ingewikkeld. En mag misschien niet eens.

Dochter kan voor of na het kamp evt. opa en oma bellen of iets met hen gaan doen als kind daar zin in heeft en de grootouders dat wel waarderen. Anders volstaat ook een kaartje met tekst.

Maar sowieso dochter vooral naar kamp laten gaan.
Als de grootouders dochter er echt graag bij willen hebben, kunnen ze de datum aanpassen. En als ze dat niet willen, dat is hun goed recht, doen ze dat niet, maar dan is het echt hun eigen keuze jouw dochter er niet bij te willen hebben.

Normaal gesproken vind ik dat je bij een dergelijke gelegenheid daarheen gaat. Op zich is een half jaar vooraf ook niet heel kort qua planning, maar in de zomervakantie gaan er toch mensen op vakantie en dan zijn er regelmatig rond deze tijd al dingen geboekt. Plus, dat je vrij dient te vragen op werk, dat moet bij sommige banen, zeker in vakantieperiodes, ruim vooraf aangevraagd worden. Daar hadden ze best rekening mee kunnen houden. 

Mijn ouders zijn ook in de zomer getrouwd. Afgelopen jaar 45 jaar en toen zijn we met de familie een weekendje weg geweest. Trouwdag viel op een vrijdag. Maar dat was wel ruim vooraf afgestemd met mijn zus en mij, zodat iedereen mee kon en er geen andere vakanties en kampen gepland waren in dat weekend.

Zeker in het geval dit kamp voor jouw dochters ontwikkeling zo belangrijk is en het al betaald is, zou ik haar laten gaan. Als je kind een puber is en al met de hele vriendengroep een vakantie heeft gepland en betaald, waar het zelf hard voor gewerkt heeft, zeg je ook niet 'blijf maar thuis'. Je gaat toch niet verwachten dat mensen even op en neer komen gevlogen voor zoiets of hun vakantie annuleren.

Nicole82

Nicole82

06-02-2023 om 20:29 Topicstarter

wat een reacties! Fijn, dank jullie wel! 
Ik heb mijn moeder laten weten dat onze dochter niet aanwezig zal zijn. Ik heb uitgelegd waarom ze (weer) naar dit kamp toe gaat. Ze begreep het ook eigenlijk wel. 
Nu blijkt een ander familielid ook niet te kunnen, die had er helemaal geen rekening mee gehouden. Daar was ze ook niet erg over te spreken want die belde maar niet om duidelijkheid te geven. Ze gaf aan dat ze een aantal keer had laten vallen iets te willen doen voor de bruiloft en ze dacht duidelijk te zijn geweest in haar wensen. Ik denk dat ik die boodschap niet goed heb doorgekregen. En zo ook de rest van de familie kennelijk niet. 
Vanavond werd ik gebeld, ze willen de boel verplaatsen. Samen kijken naar een datum dat we allemaal kunnen na de zomervakantie.
Reden, ze willen mijn dochter niet ook nog  straffen door dit te vieren terwijl zij op kamp is. (Ik weet niet waar dat straffen opeens vandaan komt). 
Het andere familielid heeft nog niets van zich laten horen maar ik denk dat ze de confrontatie met dit familielid niet aan wil gaan en het nu maar verschuift omdat mijn dochter niet mee kan. De schuld toch een beetje bij ons neerleggen. 

maar goed, dat zijn aannames en dat zou ik natuurlijk niet moeten doen! Ik ben blij dat er een andere datum komt en iedereen dan mee kan. Hopelijk is moeder niet al te gekwetst…

Leene

Leene

06-02-2023 om 20:30

Nicole82 schreef op 06-02-2023 om 20:29:

wat een reacties! Fijn, dank jullie wel!
Ik heb mijn moeder laten weten dat onze dochter niet aanwezig zal zijn. Ik heb uitgelegd waarom ze (weer) naar dit kamp toe gaat. Ze begreep het ook eigenlijk wel.
Nu blijkt een ander familielid ook niet te kunnen, die had er helemaal geen rekening mee gehouden. Daar was ze ook niet erg over te spreken want die belde maar niet om duidelijkheid te geven. Ze gaf aan dat ze een aantal keer had laten vallen iets te willen doen voor de bruiloft en ze dacht duidelijk te zijn geweest in haar wensen. Ik denk dat ik die boodschap niet goed heb doorgekregen. En zo ook de rest van de familie kennelijk niet.
Vanavond werd ik gebeld, ze willen de boel verplaatsen. Samen kijken naar een datum dat we allemaal kunnen na de zomervakantie.
Reden, ze willen mijn dochter niet ook nog straffen door dit te vieren terwijl zij op kamp is. (Ik weet niet waar dat straffen opeens vandaan komt).
Het andere familielid heeft nog niets van zich laten horen maar ik denk dat ze de confrontatie met dit familielid niet aan wil gaan en het nu maar verschuift omdat mijn dochter niet mee kan. De schuld toch een beetje bij ons neerleggen.

maar goed, dat zijn aannames en dat zou ik natuurlijk niet moeten doen! Ik ben blij dat er een andere datum komt en iedereen dan mee kan. Hopelijk is moeder niet al te gekwetst…

fijn Nicole.. maarre.. pas op met "ik denk dat zij denkt dat" 

Geen aannames. maakt je leven makkelijker

Nicole82 schreef op 06-02-2023 om 20:29:

wat een reacties! Fijn, dank jullie wel!
Ik heb mijn moeder laten weten dat onze dochter niet aanwezig zal zijn. Ik heb uitgelegd waarom ze (weer) naar dit kamp toe gaat. Ze begreep het ook eigenlijk wel.
Nu blijkt een ander familielid ook niet te kunnen, die had er helemaal geen rekening mee gehouden. Daar was ze ook niet erg over te spreken want die belde maar niet om duidelijkheid te geven. Ze gaf aan dat ze een aantal keer had laten vallen iets te willen doen voor de bruiloft en ze dacht duidelijk te zijn geweest in haar wensen. Ik denk dat ik die boodschap niet goed heb doorgekregen. En zo ook de rest van de familie kennelijk niet.
Vanavond werd ik gebeld, ze willen de boel verplaatsen. Samen kijken naar een datum dat we allemaal kunnen na de zomervakantie.
Reden, ze willen mijn dochter niet ook nog straffen door dit te vieren terwijl zij op kamp is. (Ik weet niet waar dat straffen opeens vandaan komt).
Het andere familielid heeft nog niets van zich laten horen maar ik denk dat ze de confrontatie met dit familielid niet aan wil gaan en het nu maar verschuift omdat mijn dochter niet mee kan. De schuld toch een beetje bij ons neerleggen.

maar goed, dat zijn aannames en dat zou ik natuurlijk niet moeten doen! Ik ben blij dat er een andere datum komt en iedereen dan mee kan. Hopelijk is moeder niet al te gekwetst…

Dat straffen kan heel simpel gewoon betekenen dat ze zich aanpassen aan dochter omdat ze het sneu vinden om zoiets belangrijks aan haar voorbij te laten gaan. Dus eigenlijk heel lief bedoeld misschien. Niet iedereen verwoordt zich even duidelijk en niet iedereen bedoelt dat dan ook verkeerd. Fijn dat het zo kan!

Dat straffen komt denk ik uit het gevoel dat je dochter dan iets leuks mist omdat ze ergens anders heen moet. Blijkbaar wil je moeder wel echt graag de hele familie erbij en het is fijn dat ze de datum nu gaat overleggen met iedereen.
Alleen communiceren dat je 'iets' wil doen voor je huwelijksjubileum is ook wel erg karig qua communicatie. Dat is niet concreet wat betreft een datum/data, hoe lang je wil gaat, aard van de activiteit. Een avondje naar een restaurant of een weekend weg is toch heel anders om rekening mee te houden in de planning. 

Straffen slaat m.i. eerder op het feit dat je moeder niet duidelijk was. De uitleg heeft zodoende niets met je dochter te maken maar met de teleurstelling dat je moeder haar wens moet bijstellen.
Maak er verder geen punt van; voor sommige mensen is het moeilijk toe te geven iets niet erg ‘handig’ aangepakt te hebben en dan willen ze graag de deceptie over meerdere mensen verdelen. Zennnn

Nicole82

Nicole82

07-02-2023 om 08:43 Topicstarter

allemaal stof tot nadenken, dank daarvoor! 
in dit soort situaties kom je ook jezelf altijd een beetje tegen.
de communicatie is van beide kanten verstoord en onduidelijk geweest waardoor er teleurstelling is ontstaan. 
Ik moet niet invullen voor een ander, dat helpt de hele situatie niet. 
Ik ben blij dat er een gezamenlijk afgesproken datum komt, dan zullen we er een feestje van maken! 50 jaar getrouwd is immers niet niks! 

Fijn dat het opgelost is. Ik zou ‘dochter niet willen straffen’ ook opvatten als dat ‘niet willen dat dochter er nadeel van ondervindt’. Volgens mij is het vrij gangbaar om dat zo uit te drukken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.