Relaties Relaties

Relaties

Lening


Kaaskopje

Kaaskopje

17-10-2017 om 10:11

Paddington

Ik begrijp heel goed dat het belangrijk is om je te kunnen ontspannen door buiten te wandelen als je depressief bent. Dus dat neem je verkeerd aan.

Ik heb ook een mobieltje, mijn man ook, dat zie ik wel als luxe, maar een luxe die je niet meer als overbodige luxe hoeft te zien. We hebben geen vaste telefoon meer, zoals zoveel mensen en ja... ik geef het toe, ik zou niet meer zonder internet op mijn telefoon willen. Ook wij kiezen er bewust voor om daar geld aan uit te geven.

Maar deze zin vond ik toch een beetje gek: Een bewuste keuze dus. Ik besef mij terdege dat het echt niet voor iedereen geldt en daarom snap ik heel goed dat er een BKR-check is ingevoerd.=== Als men van mening is dat jij geen verlenging kunt krijgen, doet jouw bewuste keuze er niet toe en houden ze geen rekening met de waarde die jij aan je telefoon hecht.

Ik dénk dat je meer bedoelt, dat er mensen zijn die op de een of andere manier denken dat de rekening vanzelf betaald wordt. Of vast wel in hun budget past, terwijl dat niet realistisch is. Dus bestellen ze een abonnement die meer kost dan ze aankunnen. Voor die situaties is het verstandig dat de regels aangescherpt zijn.

Ik had ooit een collega, een jonge meid, die dik in de schulden zat, moeder werkte ook bij ons en daarom wisten we dat dochter een probleemgeval was. Moeder zat met de handen in het haar. Later kwam deze inmiddels ex-collega in een van de eerste afleveringen van 'Dubbeltje op zijn kant'. Ze had een stuk of 4 telefoonabonnementen bij verschillende providers. Waarom? Omdat ze een nieuwere, mooiere telefoon wilde en ja dan kun je niet wachten tot de twee jaar vaste looptijd voorbij is toch?

to

to

17-10-2017 om 10:15

geen kind als partner

@kaaskople je schrijft; hoeft niet per se een afknapper te zijn. Je houdt van iemand, die heeft mindere en mooiere eigenschappen. Als iets een probleem kan (gaan) vormen, dan kan degene die het inzicht wél heeft of in meerdere mate heeft om iets tot een goed einde te brengen, of op orde te houden, dat op zich nemen.

dat zou dus in de praktijk inhouden dat de vriend zonder pinpas door het leven moet gaan. En dat Noomie in dit geval moet gaan zeggen "lieverd geef je pinpas maar hier." Dan denk ik je wilt toch geen kind als partner maar een gelijkwaardige relatie?
Als ze zij geld moet gaan beheren dan ben je een soort opvoeder, en welk voorbeeld geeft hij (de vriend van Noomie) dan aan zijn kind als voorbeeld?

Niki73

Niki73

17-10-2017 om 11:26

Geen relatiemateriaal

Misschien wil je dit niet horen Noomie, maar deze man is echt geen geschikt relatiemateriaal. Dat blijkt uit alles wat je over hem schrijft en al geschreven hebt. Hij is niet jouw verantwoordelijkheid. Jij bent alleen verantwoordelijk voor jezelf en je eigen kind. Zet hier een punt achter en zoek rustig een man die wel volwassen en eerlijk is en vooral een die niet gered hoeft te worden. Zoek iemand die hetzelfde in het leven staat als jij, alleen dat heeft toekomstperspectief.

Noomie34

Noomie34

17-10-2017 om 11:49 Topicstarter

Ik vind

Het feit dat hij slecht met geld omgaat inderdaad een afknapper. Hij verdiend 1890€ pm daar moet je prima van kunnen rond komen met 1 kind die de halve week bij hem is.
Overigens denk ik niet dat mijn vriend gaat kiezen voor een nokia 3310 hahaha. Hij heeft tot nu toe elke keer verlengd met een jaar plus de nieuwste toestellen en daardoor abonnementen van rond de 70/90 euro pm. Ik vind dat echt heeeel fors. En alleen omdat je elk jaar een nieuwe telefoon wil maar hem niet of deels kan betalen. Dus dan wordt het toestel mee berekend in je abonnement. Ik zelf vind dat zo niet nodig als je toch al op je geld moet letten. Ik heb afgelopen jaar voor het eerst geïnvesteerd in een samsung S7 omdat mijn oude i phone echt op was. Daarbij wel meteen 260€ meteen afbetaald zodat mijn maandelijkse abonnement lager uitkomt. Ik kan en wil geen 70/90€ pm missen daaraan.

Maar zolang mijn vriend dat soort uitgaves blijft doen en belangrijk vind terwijl hij daarop kan besparen. Tja dan nog maar een jaartje met je oude samsung plus goedkoop sim only. En idd t is een verkeerd voorbeeld voor zijn kind.
Ik kan en ga zijn pinpas niet beheren. Daar komt geheid ruzie van. Ik ben geen kleuterjuf. Hij neemt nu al niet zo veel van me aan.
Hij is trouwens hartstikke sterk in rekenen dus ik snap het anderzijds ook niet zo goed. Gewoon zo naief.
Ik wil heel graag alle inkomsten en uitgaves op een rij gaan zetten met hem en meedenken waarop er bespaard kan worden. Maar hij zal het toch uiteindelijk zelf moeten doen. We wonen niet samen, ik kan moeilijk dagelijks vragen of zeggen dat hij niet moet vergeten die en die rekening te betalen. Ik heb er te weinig zicht op. Plus dat ik niet weet welke uitgaves hij doet als we niet bij elkaar zijn.
Ik heb mijn eigen verantwoordelijkheid en gezin en huishouden met 3 kinderen en 2 banen. Soms heb ik het ook keizwaar maar ik red het prima. Zolang je maar niet je kop in het zand steekt en om hulp durft te vragen.

@Tsjor

Ja, wat MB's heb ik ook, maar die gebruik ik nooit.
Hopeloos ouderwets: MB's is iets voor een PC, vind ik...

Niemand zal het belang van statussymbolen ontkennen, maar als het statussymbool erin bestaat mee te kunnen praten over de nieuwste mobiele telefoon, dan vind ik dat inhoudelijk maar pover. Daar liggen tal van kansen voor het onderwijs.

Een vriendin van me, een door de wol geverfd sociaal werker, drukt er wel vaker haar verwondering over uit, dat ze bij huisbezoeken tal van zaken ziet, die ze zich, met haar nochtans degelijk inkomen, hoegenaamd niet kan veroorloven.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-10-2017 om 12:10

Gaat hij dan werkelijk zo onverantwoord met zijn geld om dat hij zelfs geen pinpas bij zich kan dragen? De rekeningen niet op tijd betalen is iets anders dan soms toch een tientje meer uitgeven dan de bedoeling was. Dus hoe erg is het dan?

Als het zuiver aankomt op dat een van de twee beter overzicht heeft, dus beter omgaat met de rekeningen op tijd betalen, uitzoeken hoeveel geld er beschikbaar is e.d., vind ik dat geen schande en geen relatiebreuk waard. Als alles erop wijst dat degene die schulden heeft je onmiskenbaar mee zal slepen in een heleboel ellende, dan kun je je inderdaad afvragen of je daar wel mee door moet gaan, of tenminste of je daar wel één huishouden mee moet gaan bestieren.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-10-2017 om 12:14

Zucht... typisch weer een voorbeeldje dat ik twee situaties door elkaar gooi. Ik besef nu dat ik weet dat het erg is.

Zoals een van onze

roemruchte poltici ooit zei, na het teruggeven van zijn complexe informatie-opdracht aan de koning: "je kan een paard wel naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen om te drinken".

Noomie34

Noomie34

17-10-2017 om 12:44 Topicstarter

Nee

Het is niet zo dat hij onverantwoordelijk met zijn pinpas omgaat. Hij is ook totaal niet materialist. (Hij wil alleen wel een nieuwe telefoon bij zijn abonnement) en dat is prima als je het kan betalen. Maar hij heeft er wel een houtje van om zijn kop in het zand te steken voor problemen/rekeningen. Hij zou gewoon rond moeten kunnen komen met zijn salaris en ergens gaat er dus iets mis met zijn uitgaven. Zelf zegt hij als ik moet kiezen tussen rekeningen betalen of mijn kind te eten geven... zijn kind komt echt niets tekort. En ik denk zelf op dit moment ook niet dat het bij die 2000€ blijft. Maar hij zal toch eerst zelf de ernst moeten gaan inzien dan pas komen we/hij verder.

zebra

zebra

18-10-2017 om 14:02

Noomie34

ik denk dat je er inderdaad goed aan doet om eens samen met hem alles op een rijtje te zetten en kijken wat anders, beter of goedkoper kan. Eventueel bepaalde vaste lasten automatisch laten afschrijven waar dat nog niet gebeurt. Maar meer kun je ook niet doen om hem te helpen. Zelf ben je alleenstaand met 3 kinderen en je redt je financieel wel, je hebt zelfs 2 banen en dat is echt pittig. Hij zou dat toch ook moeten kunnen als hij daadwerkelijk wil.

Noomie34

Noomie34

27-10-2017 om 18:12 Topicstarter

En nu

Ik weet allemaal ff niet meer. Ik vind mijn vriend ineens een stuk minder aantrekkelijk nadat hij heeft opgebiecht schulden te hebben en de manier waarop hij er mee om gaat. We hebben ook altijd een onwijs goed sexleven gehad maar nu kan ik me niet of nauwelijks ontspannen en heb weinig zin. Waardoor ik ook niet klaar kom. Hij zit zo in een slachtofferrol.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

27-10-2017 om 18:41

dat snap ik

Het zou bij mij ook een regelrechte killer zijn, niet alleen van mijn libido.

Maar heb je je gevoel al eens gezegd tegen hem? Hoe teleurgesteld je bent, ook over de manier waarop hij er mee om gaat? Wat dit met je doet?

Herfstblad

Herfstblad

28-10-2017 om 10:26

Slachtoffer

En dat is een groot verschil tussen jouw vriend en mijn partner. Ik heb de mijne over de streep moeten helpen; zijn schaamte was groot. Daarom heb ik voor hem gebeld met deurwaarders e d.. Maar toen ik hem vlot had getrokken heeft hij het zelf verder afgemaakt. En netjes afbetaald. En geen nieuwe schulden gemaakt..

Ik denk dat als hij in de 'ik ben zo zielig en kan er niks aan doen' modus was gaan zitten, ik de relatie had verbroken. Mijn ex was zo'n slachtoffer en daar ben ik allergisch voor!
Zoals ik zei; voor ons is die periode al weer een tijd afgesloten. En we hebben een prima seksleven

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.