Relaties Relaties

Relaties

Paxx

Paxx

08-04-2017 om 16:53

Man heeft conflict met zijn ouders.


AnneJ,

Ik ben ook niet de enige, alleen wel degene die dankzij een huwelijk dicht bij hen staat. Maar het klopt wel, ik ben eentje in een lijst van meerdere met blauwe schenen.

Rode Krullenbol,

Bedankt voor de link in post#60.
Soms praat ik met anderen over die emoties maar dan merk ik of geven anderen aan dat ze het moeilijk kunnen begrijpen omdat ze het zelf nooit ervaren hebben. Dat bezorgt zo'n alleenstaand gevoel.

De video was goed omdat de lichaamstaal zo herkenbaar is.
Zo fijn dat een onbekende of het nu via een vlog of een forum het juiste weet te zeggen of te schrijven. Het zalvende effect van mensen met vergelijkbare ervaringen. Ik moet geen munitie geven. Als ze niet kan schieten, zal ik haar op den duur vervelen omdat ze geen grip op de situatie krijgt.

Gevoel en beslissing

Flanagan, over gevoelens kun je toch geen beslissing nemen, die je dan onderbouwt met argumenten? Als er een andere situatie is (schoonouder wordt ernstig ziek), dan zijn er andere gevoelens, die je opnieuw moet verkennen en waar je opnieuw je handelen op gaat aanpassen. Dat is geen huichelarij, maar verandering van situatie. Ik zou niet bang zijn over wat de buitenwacht daar nou van denkt. Maar je moet jezelf ook niet in de weg gaan zitten, omdat je ooit bepaalde 'beslissingen' hebt genomen die je hoog wil houden.

Tsjor

Beleefd

Tsjor, ik snap wel wat je bedoeld. Als iemand is overleden, is er geen gelegenheid meer om tot een verzoening te komen.

Recentelijk ging een vriendin naar een haptonoom om zo 'uit haar lichaam' op zichzelf te kunnen terugkijken. Een methode om te leren loslaten zodat je in de toekomst kan negeren en wegkijken. Een snellere methode dan problemen uitpraten omdat daar minimaal twee met goede wil voor nodig zijn . Wel jammer ergens, want zo wordt niets weggewerkt. Ik besprak dat met mijn man.
Mijn man legde mij uit dat in een moeilijke tijd met school en kind de therapeut hem vertelde dat wat de directeur geflikt had ergens genoeg was om haar de nek om te draaien ( figuurlijke zin) maar dat hij dat niet had gedaan omdat dit niet in hem zat en hij te beleefd was. Dat deed hem begrijpen waarom hij toen zoveel pijn uit machteloosheid voelde. Hij was blij niet over eenzelfde karakter te beschikken als die gewetenloze directeur. Zo kon hij zijn emoties handelen.
Het deed mij goed dit te horen. Het heeft mij ook een andere kijk op mijn situatie geboden. Ook ik was te beleefd omdat het niet in mijn karakter ligt een ander aan te pakken. Ik begrijp nu waarom het zo gelopen is. De vraag of ik in actie moet komen, is voor mij hiermee beantwoord. Ik voel nu rust.

Li

Li

18-04-2017 om 11:00

Flanagan

Dat is mooi uitgelegd, en food for thought voor een vurig typje als ik

Anne

Anne

13-08-2017 om 10:43

In welke zin?

Ouders die van hun kinderen verwachten dat ze dankbaar zijn en respect hebben,dat heb ik de afgelopen weken al heel vaak gehoord.
Maar in welke zin zien ze dit dan?
Moet er een tegenprestatie zijn naar de ouders toe of willen ze dit met regelmaat horen?
Lijkt me allemaal toch nogal verstikkend naar jullie toe.Het is best normaal dat het ene kind misschien een wat sterkere band heeft met zijn ouders dan de anderen.Daar spelen heel veel factoren in mee.Iemand die nogal op zijn privacy is gesteld,wat terughoudender is,druk bezig is met werk enz...zal misschien ook wat minder tijd over hebben om veel contact te onderhouden.
Belangrijk is dat jullie er achter komen waarom de ouders zich zo gedragen.
Ik kan de zus best begrijpen.Zij heeft een goede band met haar ouders en wil zich niet mengen in de situatie,waarschijnlijk uit angst dat ze die relatie in gevaar brengt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.