Relaties Relaties

Relaties

Zandstra

Zandstra

08-05-2023 om 21:28

Mannen en mooie vrouwen

Ik ben even benieuwd hoe andere vrouwen over onderstaande denken; ik denk namelijk dat ik zelf nogal overtrokken reageer door een relatie uit het verleden waarin de man echt geobsedeerd was door vrouwen en dan met name schaars geklede vrouwen op het internet. Daarbij was hij zelf in een eerdere relatie vreemd gegaan en gaf aan dat het voor mannen een soort moeite kost om verleidingen van een vrouw te kunnen weerstaan... niet bepaald een goede basis voor een relatie. Dit is uiteindelijk ook uitgegaan omdat het vertrouwen er niet volledig was.

Sinds een jaar zit ik in een hele fijne relatie met een man die ik 100% vertrouw en waar ik me veilig bij voel, een heel groot contrast met de relatie daarvoor. Maar het is nu een paar keer gebeurd dat hij over een vrouw die voorbij loopt of bijv. een presentatrice op TV zegt dat hij haar een mooie vrouw vindt. Niet meer dan dat...  Ik merk dat de (jaloerse) gevoelens van tijdens die eerdere relatie in alle hevigheid opkomen. Terwijl ik ook echt weet dat mijn vriend mij mooi en erg aantrekkelijk vind, hij zegt dat vaak genoeg en daar twijfel ik ook niet aan. Maar ik ga me dan toch vergelijken en... nou ja.. het roept een bepaalde onzekerheid op. Ik weet dat mannen hun ogen niet in de broekzak hebben... en ben benieuwd hoe andere vrouwen hier (makkelijker) mee omgaan. 


Ik kan wel een beetje begrijpen dat je zo denkt door je ervaring, maar pas op de je door je jaloezie hem niet bij je wegstuurt. 
Je moet maar zo denken: als jij een mooie man ziet, en die zie je vaak!, dan denk jij toch ook: wat een lekker ding? Maar je springt er niet meteen bovenop. Je huidige vriend is precies zo: hij registreert dat ze mooi is, maar het er verder niks mee. 
Want zeg nou zelf: zwijmel jij ook niet bij een film met Brad Pitt of vul maar in wat jij mooi vindt? 

Zandstra

Zandstra

08-05-2023 om 22:00

Rhonda schreef op 08-05-2023 om 21:49:

Ik kan wel een beetje begrijpen dat je zo denkt door je ervaring, maar pas op de je door je jaloezie hem niet bij je wegstuurt.
Je moet maar zo denken: als jij een mooie man ziet, en die zie je vaak!, dan denk jij toch ook: wat een lekker ding? Maar je springt er niet meteen bovenop. Je huidige vriend is precies zo: hij registreert dat ze mooi is, maar het er verder niks mee.
Want zeg nou zelf: zwijmel jij ook niet bij een film met Brad Pitt of vul maar in wat jij mooi vindt?

Ja, precies. Dat gebeurd natuurlijk ook. Alleen benoem ik het niet zo snel hardop en hij doet dit wat sneller. 

En ik voel zelf ook wel dat mijn reactie daarop wat overdreven is. Ik hoop dat er ik er wat relaxter in kan gaan staan... bedankt voor je reactie!  

Zandstra schreef op 08-05-2023 om 22:00:

[..]

Ja, precies. Dat gebeurd natuurlijk ook. Alleen benoem ik het niet zo snel hardop en hij doet dit wat sneller.

En ik voel zelf ook wel dat mijn reactie daarop wat overdreven is. Ik hoop dat er ik er wat relaxter in kan gaan staan... bedankt voor je reactie!

Alleen maar fijn toch, dat hij deelt wat er in hem op gaat. Lijken ze wel een beetje op jou  

Toch minder jaloers worden en werken aan je eigen zelfvertrouwen. Dat jouw man andere vrouwen mooi vindt, is de normaalste zaak van de wereld. Mijn vriend en ik zeggen gelijk hardop als we een knap persoon zien (tegen elkaar). Hij weet precies welke bekende Nederlandse mannen ik knap vind en ik weet ook welke vrouwen hij knap vindt. Als ik een van die vrouwen op tv zie dan roep ik hem er zelfs altijd bij zodat ie even kan kijken

Zandstra

Zandstra

08-05-2023 om 22:09

troelahoep schreef op 08-05-2023 om 22:03:

[..]

Alleen maar fijn toch, dat hij deelt wat er in hem op gaat. Lijken ze wel een beetje op jou

Haha! 😉

Zandstra

Zandstra

08-05-2023 om 22:11

Index224 schreef op 08-05-2023 om 22:04:

Toch minder jaloers worden en werken aan je eigen zelfvertrouwen. Dat jouw man andere vrouwen mooi vindt, is de normaalste zaak van de wereld. Mijn vriend en ik zeggen gelijk hardop als we een knap persoon zien (tegen elkaar). Hij weet precies welke bekende Nederlandse mannen ik knap vind en ik weet ook welke vrouwen hij knap vindt. Als ik een van die vrouwen op tv zie dan roep ik hem er zelfs altijd bij zodat ie even kan kijken

Verstandelijk gezien weet ik ook dat dit de normaalste zaak van de wereld is! Maar het zal vooral door die eerdere vervelende ervaring komen, maar die mag ik niet op hem projecteren. Al fijn om te lezen hoe andere vrouwen hiermee omgaan.  

Toen ik jong en mooi was vond ik het altijd heel ergerlijk dat mannen naar me keken/staarden als hun vrouw ernaast zat of liep. Ik vind dat niet respectvol tegenover die vrouw. Ik heb zelf het argument van 'je kijkt toch zelf ook naar een mooie man ' nooit begrepen. Ik deed dat niet, ik vind mensen aantrekkelijk op basis van hun karakter en ja daar speelt uiterlijk wel een rol in maar nooit zodanig dat ik iemand objectiveer. 
Ik vind de vergelijking overigens mank gaan. Ik vind de equivalent van een veel kijkende man een vrouw die de hele tijd bezig is of ze wel mannelijke visuele aandacht krijgt en een soort van half flirterig zichzelf aanbiedt, met haar heupen draait etc... Ik kan me zo voorstellen dat veel mannen dat ook niet prettig als hun vrouw dat doet. Een man kan altijd blijven kijken en daar genoegen aan beleven, dat vindt niemand vreemd of zelfs zijn recht. Een vrouw ouder dan 50 of zo wordt als een soort van zielig geval beschouwd. Ga maar eens na wat je vindt van een man van 60 die naar een vrouw van 30 kijkt en van een vrouw van 60 die naar een jongen van 30 kijkt...?
 Ik vind dat objectiverende aspect van naar vrouwen kijken ook vervelend. De inwisselbaarheid daarvan. Er is niet voor niets zo veel eye candy voor mannen en nauwelijks voor vrouwen. Ik denk dat dat is omdat de meeste vrouwen mannen ook niet zo objectiveren. Ik hoor van veel andere vrouwen ook dat ze dat kijken waar ze naast zitten zo naar vinden. Ze zeggen er echter nooit iets van. 
Nee, ik vind dat het veel te makkelijk onder 'je bent jaloers' wordt geschaard en dat vrouwen zichzelf daarmee te kort doen.  Ik ben niet jaloers, ik heb zelfrespect. Als ik je partner ben, vind ik het prettig als mijn man naar de wereld uitstraalt dat ik zijn partner ben, dat hij voor mij kiest. Dat doe ik namelijk ook met hem. En natuurlijk kan iemand opmerken dat een ander er mooi uitziet, maar een double of triple take nemen, steeds zijn nek omdraaien om naar haar te kijken, uit contact gaan met mij: nou nee hoor, ga dat maar doen dan. Ik heb te veel leuke andere dingen in mijn leven te doen dan om daar naast te gaan zitten. 

Lexus schreef op 08-05-2023 om 22:30:

Toen ik jong en mooi was vond ik het altijd heel ergerlijk dat mannen naar me keken/staarden als hun vrouw ernaast zat of liep. Ik vind dat niet respectvol tegenover die vrouw. Ik heb zelf het argument van 'je kijkt toch zelf ook naar een mooie man ' nooit begrepen. Ik deed dat niet, ik vind mensen aantrekkelijk op basis van hun karakter en ja daar speelt uiterlijk wel een rol in maar nooit zodanig dat ik iemand objectiveer.
Ik vind de vergelijking overigens mank gaan. Ik vind de equivalent van een veel kijkende man een vrouw die de hele tijd bezig is of ze wel mannelijke visuele aandacht krijgt. Ik kan me zo voorstellen dat veel mannen dat ook niet prettig als hun vrouw dat doet.
Ik vind dat objectiverende aspect van naar vrouwen kijken ook vervelend. De inwisselbaarheid daarvan. Er is niet voor niets zo veel eye candy voor mannen en nauwelijks voor vrouwen. Ik denk dat dat is omdat de meeste vrouwen mannen ook niet zo objectiveren. Ik hoor van veel andere vrouwen ook dat ze dat kijken waar ze naast zitten zo naar vinden. Ze zeggen er echter nooit iets van.
Nee, ik vind dat het veel te makkelijk onder 'je bent jaloers' wordt geschaard en dat vrouwen zichzelf daarmee te kort doen. Ik ben niet jaloers, ik heb zelfrespect. Als ik je partner ben, vind ik het prettig als mijn man naar de wereld uitstraalt dat ik zijn partner ben, dat hij voor mij kiest. Dat doe ik namelijk ook met hem. En natuurlijk kan iemand opmerken dat een ander er mooi uitziet, maar een double of triple take nemen, steeds zijn nek omdraaien om naar haar te kijken, uit contact gaan met mij: nou nee hoor, ga dat maar doen dan. Ik heb te veel leuke andere dingen in mijn leven te doen dan om daar naast te gaan zitten.

Ik kijk ook graag naar mooie vrouwen, ook al val ik op mannen.

Index224 schreef op 08-05-2023 om 22:32:

[..]

Ik kijk ook graag naar mooie vrouwen, ook al val ik op mannen.

ja maar ga je er ook mee naar bed? Zo ja, dan is het hetzelfde. Zo nee dan is het toch echt heel wat anders. 

Zandstra

Zandstra

08-05-2023 om 22:42

Lexus schreef op 08-05-2023 om 22:30:

Toen ik jong en mooi was vond ik het altijd heel ergerlijk dat mannen naar me keken/staarden als hun vrouw ernaast zat of liep. Ik vind dat niet respectvol tegenover die vrouw. Ik heb zelf het argument van 'je kijkt toch zelf ook naar een mooie man ' nooit begrepen. Ik deed dat niet, ik vind mensen aantrekkelijk op basis van hun karakter en ja daar speelt uiterlijk wel een rol in maar nooit zodanig dat ik iemand objectiveer.
Ik vind de vergelijking overigens mank gaan. Ik vind de equivalent van een veel kijkende man een vrouw die de hele tijd bezig is of ze wel mannelijke visuele aandacht krijgt en een soort van half flirterig zichzelf aanbiedt, met haar heupen draait etc... Ik kan me zo voorstellen dat veel mannen dat ook niet prettig als hun vrouw dat doet. Een man kan altijd blijven kijken en daar genoegen aan beleven, dat vindt niemand vreemd of zelfs zijn recht. Een vrouw ouder dan 50 of zo wordt als een soort van zielig geval beschouwd. Ga maar eens na wat je vindt van een man van 60 die naar een vrouw van 30 kijkt en van een vrouw van 60 die naar een jongen van 30 kijkt...?
Ik vind dat objectiverende aspect van naar vrouwen kijken ook vervelend. De inwisselbaarheid daarvan. Er is niet voor niets zo veel eye candy voor mannen en nauwelijks voor vrouwen. Ik denk dat dat is omdat de meeste vrouwen mannen ook niet zo objectiveren. Ik hoor van veel andere vrouwen ook dat ze dat kijken waar ze naast zitten zo naar vinden. Ze zeggen er echter nooit iets van.
Nee, ik vind dat het veel te makkelijk onder 'je bent jaloers' wordt geschaard en dat vrouwen zichzelf daarmee te kort doen. Ik ben niet jaloers, ik heb zelfrespect. Als ik je partner ben, vind ik het prettig als mijn man naar de wereld uitstraalt dat ik zijn partner ben, dat hij voor mij kiest. Dat doe ik namelijk ook met hem. En natuurlijk kan iemand opmerken dat een ander er mooi uitziet, maar een double of triple take nemen, steeds zijn nek omdraaien om naar haar te kijken, uit contact gaan met mij: nou nee hoor, ga dat maar doen dan. Ik heb te veel leuke andere dingen in mijn leven te doen dan om daar naast te gaan zitten.

Hij doet het niet als we over straat oid lopen. Dus het omkijken op straat heb ik met hem nog nooit meegemaakt. Het is meer dat hij af en toe gewoon even laat vallen, ´dat vind ik een mooie vrouw´. Maar hij kijkt niet opvallend en laat zeker aan de wereld merken dat hij trots op mij is en voor mij kiest. 

Dat mensen hun ogen niet in hun zak hebben zitten, is een gegeven. Maar je hoeft het niet per se te delen met iemand, je partner. Mocht je het echt vervelend vinden, dan zou je ook aan hem kunnen vragen om het niet meer met je te delen. Ook dat is een mogelijkheid.
Mijn man doet het niet; kijken en het vervolgens tegen me zeggen. Is waarschijnlijk een cultuurdingetje. Ik geloof zonder meer dat hij wel eens een andere aantrekkelijke vrouw ziet, en dat vind ik echt prima, maar ik merk het niet aan hem.

Overigens ben ik wat dat betreft hetzelfde als Lexus; ik zie niet zo snel een man waarvan ik denk: "daar wil ik wel een beschuitje mee eten". Het hangt bij mij van meer factoren dan alleen uiterlijk af en die factoren 'zijn' er nog niet als iemand me alleen passeert.

Oh ik kan absoluut een mens zo op eerste gezicht super mooi vinden. Heeft voor mij doorgaans helemaal niets met seksuele aantrekkingskracht te maken. Je kunt een kind of bejaarde toch ook heel mooi vinden? Gewoon net zoals je een gebouw of een boom heel mooi kunt vinden. 

Verder denk ik dat mannen net zo goed zichzelf ‘aanbieden’. 

Lexus schreef op 08-05-2023 om 22:37:

[..]

ja maar ga je er ook mee naar bed? Zo ja, dan is het hetzelfde. Zo nee dan is het toch echt heel wat anders.

Mannen gaan ook niet met elke mooie vrouw die ze zien naar bed. Ten eerste moet die vrouw maar net willen en ten tweede willen heel veel mannen ook niet zomaar met een onbekende vrouw naar bed, al doen we graag allemaal alsof dat wel zo is.

Zandstra schreef op 08-05-2023 om 22:42:

[..]

Hij doet het niet als we over straat oid lopen. Dus het omkijken op straat heb ik met hem nog nooit meegemaakt. Het is meer dat hij af en toe gewoon even laat vallen, ´dat vind ik een mooie vrouw´. Maar hij kijkt niet opvallend en laat zeker aan de wereld merken dat hij trots op mij is en voor mij kiest.

Ja dan zou ik het niet zo'n punt vinden. Dat is anders dan mannen die uitgebreid naar een andere vrouw zitten loeren terwijl hun vrouw of vriendin ernaast zit. Zo te horen is het best een lieve man. 

Lexus schreef op 08-05-2023 om 22:37:

[..]

ja maar ga je er ook mee naar bed? Zo ja, dan is het hetzelfde. Zo nee dan is het toch echt heel wat anders.

Uhmm nee maar ik ga ook niet met elke knappe man die ik zie naar bed. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.