Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Mijn aanwezigheid roept al irritatie op bij mijn vrouw


Je hebt het over dat jij aan jouw doelen werkt m.b.t. sport. Dat is heel leuk en aardig allemaal, maar dat soort doelen zijn persoonlijk en dragen niet bij voor het gezin. Kortom, zij en de kinderen hebben daar niks aan. 
En ik zie inderdaad dat jij heel erg je best doet, maar dan op een manier die niet overeenkomt met wat jij vraagt. Als ik het huis voor mezelf wil en mijn man zit op zolder, dan heb ik dat niet. Gaan werken, tja, ik zou er ook niet blij mee zijn als mijn man nu al met pensioen kon en ik nog jaren moest werken. Ik zou dan in ieder geval een substantieel deel van het huishouden, zorg en opvoeding van de kinderen voor mijn rekening nemen. 

Het komt inmiddels op me over alsof je je als een groot kind gedraagt. Kan me in ieder geval voorstellen dat je vrouw dat zo voelt. Neem eens eigen initiatief en eigen verantwoordelijkheid, wordt eens echt volwassen. Niet 'helpen' met huishoudelijke taken en opvoeding, maar dit gewoon op je nemen als verantwoordelijkheid, als volwassene zijnde. 

madee schreef op 21-09-2022 om 14:48:

Het komt inmiddels op me over alsof je je als een groot kind gedraagt. Kan me in ieder geval voorstellen dat je vrouw dat zo voelt. Neem eens eigen initiatief en eigen verantwoordelijkheid, wordt eens echt volwassen. Niet 'helpen' met huishoudelijke taken en opvoeding, maar dit gewoon op je nemen als verantwoordelijkheid, als volwassene zijnde.

Hier vergelijkbaar maar meer door het nieuwe thuiswerken. Ik deed als man het gehele huishouden en dan nog is het niet goed. Mijn vrouw ging gelijk pitten als ze thuis kwam. Als koningin behandeld. Dan nog is het bij sommige vrouwen niet genoeg. Pas maar op anders gaat ze nog zeggen dat je geen echte man bent. 

Wat ik wil zeggen is dat mevrouw Pietertje gewoon wil zeuren. Ze is ondankbaar en klaar met je. Je kan het gewoon niet meer goed doen. 

Sterkte Pieter

Ruud1971! schreef op 21-09-2022 om 14:59:

[..]

Pas maar op anders gaat ze nog zeggen dat je geen echte man bent.

In de jaren 70 van de vorige eeuw brak de Nederlandstalige band Bots door met een nummer over 'de' man. Het is nogal sceptisch van toon en kan in dit draadje daarom wellicht wat relativering inbrengen. Geen flauw idee overigens wat het amulet aan de halsketting van de leadzanger te betekenen heeft. Wel begrijp ik dat een 'groovy' arrangement als dit uitstekend paste in het programma Op losse groeven!


https://youtu.be/rR-VOnY0_Xs

Nog een vraag waar ik mee zit: heb jij met bovenstaande uitspraak misschien óók een identiteitspolitiek standpunt willen innemen, Ruud1971?


Ruud1971! schreef op 21-09-2022 om 14:59:

[..]

Hier vergelijkbaar maar meer door het nieuwe thuiswerken. Ik deed als man het gehele huishouden en dan nog is het niet goed. Mijn vrouw ging gelijk pitten als ze thuis kwam. Als koningin behandeld. Dan nog is het bij sommige vrouwen niet genoeg. Pas maar op anders gaat ze nog zeggen dat je geen echte man bent.

Wat ik wil zeggen is dat mevrouw Pietertje gewoon wil zeuren. Ze is ondankbaar en klaar met je. Je kan het gewoon niet meer goed doen.

Sterkte Pieter

Mannen kunnen piepen als vrouwen zullen we maar zeggen. Je hebt een keus👍

Het loopt bij TO thuis gewoon niet echt lekker, kunnen we concluderen. Veranderingen hebben tijd nodig om te integreren. Maar de opstelling van TO lijkt steeds meer op een soort slachtofferschap. In dit soort zaken heb je beiden een verantwoordelijkheid. En wij kunnen hier gissen wat er in hun relatie speelt, maar de enigen die het echt weten zijn TO èn zijn vrouw. Zij zijn degenen die het moeten doen, wat wij er hier op het forum ook maar van mogen vinden. Maar hij vraagt hier en blijft vragen en herhalen, dus de reacties zijn ook navenant. Ik ben er wel klaar mee. 

Pieter123

Pieter123

21-09-2022 om 20:28 Topicstarter

Lieve allemaal,

Dank voor jullie reacties weer. Er zijn er zeker een aantal waar ik wat aan heb. 
Vandaag heeft mijn vrouw gezegd dat ze niet wil dat ik onze relatieperikelen op een forum zet, omdat ze bezorgd is over haar privacy. Hoewel ik de goede raad hier zal missen, kan ik daar maar beter gehoor aan geven, want anders hebben we er straks nog een conflict bij. Dus dit zal voorlopig mijn laatste reactie zijn. 

Wat betreft werk: dit is mijn keuze en dat heb ik pagina's terug al uitgelegd. Voor mij is dit heel belangrijk. Andere manieren om haar wat tijd alleen te geven, zoals de kinderen meenemen met boodschappen doen, te fietsen, etc., daar zie ik meer in. 

Wat betreft taakverdeling: deze discussie hoeft van mij niet herhaald te worden, want dat is ook al aan bod geweest. Naar mijn idee is dat een stuk evenwichtiger dan sommigen hier schetsen. Mijn vrouw zag het zelf ook niet als groot probleem. Het kan natuurlijk geen kwaad om van tijd tot tijd te bespreken of ze de taakverdeling nog eerlijk vindt. Dus dat zal ik weer gaan vragen. 

Pieter123

Pieter123

21-09-2022 om 20:35 Topicstarter

Gingergirl schreef op 20-09-2022 om 14:52:

[..]

...

Ja misschien is je vrouw geremd, sommige mensen zijn zo, niet iedereen is dol op sex of in voor allerlei verschillende dingen. En dat is heel lastig als de partner er anders over denkt. Je vraagt haar wat ze fijn vindt en dat heeft ze aangegeven; ze wil het zoals altijd.

Misschien niet het antwoord wat je wilt horen maar ze geeft duidelijk aan geen behoefte te hebben aan verandering. Ze wil ook niet overslaan, ze is tevreden met hoe het gaat op de frequentie na. Je schreef eerder al dat ze altijd zo geweest is en eerder ook geen behoefte had aan alle toeters en bellen die je uit de kast hebt gehaald. Misschien haar accepteren hoe ze is?

...

Het wordt me inderdaad steeds duidelijker dat ze hierin niet wil veranderen. Ik neig nu naar proberen te accepteren (hoe zij het wil) en dan kan ik later alsnog besluiten of ik weg wil. 

Pieter123 schreef op 21-09-2022 om 20:28:

Lieve allemaal,

Dank voor jullie reacties weer. Er zijn er zeker een aantal waar ik wat aan heb.
Vandaag heeft mijn vrouw gezegd dat ze niet wil dat ik onze relatieperikelen op een forum zet, omdat ze bezorgd is over haar privacy. Hoewel ik de goede raad hier zal missen, kan ik daar maar beter gehoor aan geven, want anders hebben we er straks nog een conflict bij. Dus dit zal voorlopig mijn laatste reactie zijn.

Wat betreft werk: dit is mijn keuze en dat heb ik pagina's terug al uitgelegd. Voor mij is dit heel belangrijk. Andere manieren om haar wat tijd alleen te geven, zoals de kinderen meenemen met boodschappen doen, te fietsen, etc., daar zie ik meer in.

Wat betreft taakverdeling: deze discussie hoeft van mij niet herhaald te worden, want dat is ook al aan bod geweest. Naar mijn idee is dat een stuk evenwichtiger dan sommigen hier schetsen. Mijn vrouw zag het zelf ook niet als groot probleem. Het kan natuurlijk geen kwaad om van tijd tot tijd te bespreken of ze de taakverdeling nog eerlijk vindt. Dus dat zal ik weer gaan vragen.

Nou ik vermoed dat dat nauwelijks haar privacy betreft maar eerder niet bereid zijn haar rol  te bekijken. Jullie huwelijk voelt als een verstandshuwelijk van beide kanten trouwens

Pieter123 schreef op 21-09-2022 om 20:35:

[..]

Het wordt me inderdaad steeds duidelijker dat ze hierin niet wil veranderen. 

Nee als ze zou veranderen, moet ze dingen tegen haar zin doen,is ook niet wenselijk. En jij wilt zelf ook veel dingen niet veranderen dus wat dat betreft zijn jullie een prima match.

Sterkte in ieder geval.

Pieter123

Pieter123

21-09-2022 om 20:43 Topicstarter

Pinokkio schreef op 21-09-2022 om 03:21:

Pieter, bepaalde discussies blijven hier in dit draadje maar terugkomen (zoals dat men je aan het werk wil hebben)
Ik zelf weet ook niet of je ‘ teveel’ piekert over je relatie, maar ik denk dat we dat soort gedrag van vrouwen (nog) veel meer geaccepteerd vinden dan van mannen. (Zowel het niet of weinig werken als het langdurig duiken in dynamieken van relatie)

Ik kan je overigens prima volgen in al je overwegingen maar het zou best kunnen dat het tóch averechts werkt in jullie situatie.
Ik vind het allemaal nogal wat. Jullie seksuele relatie is blijkbaar voor haar ook nu toch een probleem?
Ik vind het ook opvallend dat je relatief weinig betrokken bent in het gezin. Als je dochter autisme heeft dan betekent dat vast ook een grotere impact qua opvoeding en begeleiding. Het klinkt alsof je vrouw meer betrokken is bij de kinderen dan jij ondanks haar veel grotere belasting qua werk en inzet op familie gebied.
Misschien kon ze je beperkte inzet in gezin wel handelen toen je nog werkte en klopte het plaatje totaal niet meer toen je stopte met werken?
Speelt bij jou iets als autisme?
Anderzijds zijn sommige dingen die je schrijft mogelijk tóch positieve signalen.
Jullie kibbelen meer, mogelijk voelt ze zich vrijer wat meer aan te geven. Of is het voor haar een manier om wat meer contact met je te zoeken. Misschien hebben jullie beiden nogal wat moeite met contact? (goed dat jullie meer activiteiten samen doen)
Positief is natuurlijk ook dat ze je meer knuffelt. Maar dan is dat dus ook niet hetgeen dat je mist bij seks? Mis je dan specifieke aanrakingen en blijf je daar op aansturen ondanks dat ze dat niet wil?
Opvallend lijkt me ook dat je haar blijft vragen wat ze fijn vindt terwijl ze duidelijk aan lijkt te geven (nu) niets met die vragen te willen en/of te kunnen.
Niet iedereen is zo verbaal en zeker niet wb seks. Pik je niet op andere manieren signalen van haar op? Kun je haar non-verbale uitingen lezen en begrijpen?

Dat geldt ook voor haar wens dat jij weer werkt: wat dit daarachter? Wat zijn haar gedachtengangen en behoeften hierbij? Waarom wil ze dat?

Dank je, Pinokkio! Ik kan helaas niet meer uitgebreid reageren (zie boven), maar er staat veel in waar ik wat mee kan, om verder te onderzoeken. 

Succes Pieter! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.