Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Moedeloos


Hopelozemeid

Hopelozemeid

18-07-2023 om 09:24 Topicstarter

En zijn ander zoontje uit nog een andere relatie.. is elk weekend bij ons…
Met gevolg dat hij dat kind nooit ziet… omdat ik er altijd voor moet thuisblijven..ventje ziet hier enorm van af… de papa doet er ook nooit iets mee & als ik er iets van zeg moet ik mij niet moeien…

Hopelozemeid schreef op 18-07-2023 om 09:11:

[..]

Oh nee, hij zegt soms zelf dan Moete maar vertrekken als het hier Ni goe is… dus het kan hem Ni veel schelen…bij zijn vorige relatie juist hetzelfde da kindje ziet hij ook niet…


Hij heeft dus al een kind uit een vorige relatie? Zo te lezen ziet hij geen noodzaak om dingen anders aan te pakken, in dat geval zou ik toch voor jezelf gaan kiezen. Kan zijn dat je ervoor kiest bij hem te blijven maar daar je eigen gang te gaan dus eigenlijk langs elkaar heen te leven ivm met elkaar. Of dat je besluit toch liever apart met je zoon verder te gaan en uit elkaar te gaan. 

Hopelozemeid schreef op 18-07-2023 om 09:24:

En zijn ander zoontje uit nog een andere relatie.. is elk weekend bij ons…
Met gevolg dat hij dat kind nooit ziet… omdat ik er altijd voor moet thuisblijven..ventje ziet hier enorm van af… de papa doet er ook nooit iets mee & als ik er iets van zeg moet ik mij niet moeien…

Onze berichten hadden elkaar gekruist, zie ik net. Wat een trieste situatie zeg, ook voor dat andere kindje. Jij moet dus thuisblijven als dat ventje komt omdat je partner geen tijd met hem wil besteden, zo sneu, hier word ik echt verdrietig van.

Dus hij heeft al twee kinderen uit twee eerdere relaties, en van die kinderen ziet hij de ene helemaal niet, en de andere wel, maar feitelijk draag jij de zorg als dat kind bij jullie is. 

Deze man lijkt niet in te zien dat hij een probleem heeft/is. Je kan natuurlijk proberen een goed gesprek met hem te voeren. Het lijkt erop dat je dat al geprobeerd hebt, en bent afgepoeierd. Ik zou de stekker eruit trekken. Hij gaat niet veranderen, want hij ziet er de noodzaak niet van in. En ik had aanvankelijk nog het idee dat hij misschien alsnog zorg voor zijn kind zou gaan dragen na een scheiding - dat zie je tamelijk regelmatig (wel jammer dat je dan eerst moet scheiden voordat zo'n vader ziet dat hij ook iets met zijn kind moet doen, maar ja...) - maar ook dat zie ik hier niet gebeuren, gelet op het feit dat hij het dus al twee keer eerder heeft laten afweten. 

Heel fijn dat je in elk geval een goed salaris hebt, dat biedt een basis voor een plan om je van dit dode gewicht te ontdoen. 

En laat dit een wijze les zijn voor alle meelezers: als je wat aanknoopt met een man die kinderen heeft uit een eerdere relatie, kijk dan hoe zijn contact met die kinderen is voordat je zelf zwanger wordt van die man. En neem niet zonder meer aan dat als hij die kinderen niet ziet, dat volledig de schuld is van een heks van een ex.

Ik zou zo alles regelen dat ik totaal onafhankelijk zou zijn van man. Dus dat je hem nergens voor nodig hebt. En als dat geregeld is, dan eens bedenken wat hij nog voor toegevoegde waarde heeft. En dan kan het best zijn, dat je bij hem blijft omdat hij toch lief is. Of dat je dan beseft dat er geen toegevoegde waarde is en je weg gaat.
Want wees eens eerlijk als je geen kind van hem had, was je dan nog bij hem?

Wat denk je zelf dat het beste is? Wat zou je willen? 
Weet je moeder hoe je man is? Ik snap heel erg goed dat ze niet wil oppassen als de vader geen werk heeft en ‘thuis’ is maar als ze begrijpt dat je man zo slecht met jullie omgaat, wil ze jou misschien wel helpen om een nieuwe start te maken. Zijn er meer mensen in jouw leven die ervan weten en die jou kunnen helpen? Heb je ook contact met zijn ouders, de opa en oma van jouw kind, kunnen die nog iets voor je kindje betekenen (en dus ook voor jou)?
Het klinkt voor mij alsof je beter geen energie meer in hem en in de relatie zou steken maar alleen nog maar in het opbouwen van een goed leven en een toekomst voor jezelf en je kindje. Het is triest maar het lijkt weggegooide energie om het in die man te stoppen. 

Hopelozemeid schreef op 18-07-2023 om 09:24:

En zijn ander zoontje uit nog een andere relatie.. is elk weekend bij ons…
Met gevolg dat hij dat kind nooit ziet… omdat ik er altijd voor moet thuisblijven..ventje ziet hier enorm van af… de papa doet er ook nooit iets mee & als ik er iets van zeg moet ik mij niet moeien…

Dit kan toch niet. Waarom sta je dat toe? Ik zou toch een weekend op twee eens wat anders gaan doen, met je zoontje jouw familie of vrienden opzoeken bijvoorbeeld, zodat jij wel voor zijn oudere zoon MOET zorgen. 

Je kunt dit dan rustig en beslist van tevoren aankondigen, dus niet vragen maar aankondigen. Die dag zal ik er niet zijn dus je moet zelf voor je zoon zorgen.

Hopelozemeid

Hopelozemeid

18-07-2023 om 12:02 Topicstarter

Mija schreef op 18-07-2023 om 11:13:

Wat denk je zelf dat het beste is? Wat zou je willen?
Weet je moeder hoe je man is? Ik snap heel erg goed dat ze niet wil oppassen als de vader geen werk heeft en ‘thuis’ is maar als ze begrijpt dat je man zo slecht met jullie omgaat, wil ze jou misschien wel helpen om een nieuwe start te maken. Zijn er meer mensen in jouw leven die ervan weten en die jou kunnen helpen? Heb je ook contact met zijn ouders, de opa en oma van jouw kind, kunnen die nog iets voor je kindje betekenen (en dus ook voor jou)?
Het klinkt voor mij alsof je beter geen energie meer in hem en in de relatie zou steken maar alleen nog maar in het opbouwen van een goed leven en een toekomst voor jezelf en je kindje. Het is triest maar het lijkt weggegooide energie om het in die man te stoppen.

Zijn ouders weten hoe hij is & staan altijd achter hem.

Soms komt hij pas snachts thuis omdat hij liever met vrienden iets gaat drinken… maar owee als ik dan eens met vriendinnen weg wil dat mag helemaal niet want ik moest zomaar eens iemand anders tegenkomen…

Beetje narcist gedrag vindt ik..hij heeft ook al liggen dreigen als ik durf weggaan dat hij me dan “kapot” gaat maken…


Jakkes, die dubbele moraal. Ik heb nog maar één advies: zo snel mogelijk wegwezen.

Van die dreigementen zou ik me niks aantrekken. Gewoon ongeinteresseerd je schouders ophalen als hij zoiets zegt.

Op wiens naam staat jullie woning?

Hopelozemeid schreef op 18-07-2023 om 12:02:

[..]

Zijn ouders weten hoe hij is & staan altijd achter hem.

Soms komt hij pas snachts thuis omdat hij liever met vrienden iets gaat drinken… maar owee als ik dan eens met vriendinnen weg wil dat mag helemaal niet want ik moest zomaar eens iemand anders tegenkomen…

Beetje narcist gedrag vindt ik..hij heeft ook al liggen dreigen als ik durf weggaan dat hij me dan “kapot” gaat maken…


Oké, duidelijk. En wat denk je nu dat het beste is om te doen? Hoe ga je jezelf en je kind uit deze situatie redden? Wat ga je doen om sterker en onafhankelijker van hem te worden en aan wie kun je daarbij steun vragen?

Hopelozemeid

Hopelozemeid

18-07-2023 om 12:21 Topicstarter

Marianne76 schreef op 18-07-2023 om 12:08:

Jakkes, die dubbele moraal. Ik heb nog maar één advies: zo snel mogelijk wegwezen.

Van die dreigementen zou ik me niks aantrekken. Gewoon ongeinteresseerd je schouders ophalen als hij zoiets zegt.

Op wiens naam staat jullie woning?

Wij huren….

Hopelozemeid schreef op 18-07-2023 om 12:21:

[..]

Wij huren….

En wiens naam staat op het huurcontract? Een of allebei?

Woon je inderdaad in België? Daar is de woningnood gelukkig niet zo erg als in Nederland, dan vind je wel wat anders voor jezelf en je zoon.

Hopelozemeid schreef op 18-07-2023 om 12:21:

[..]

Wij huren….

Sta je al ergens ingeschreven bij een woningbouw vereniging, zo niet, zo snel mogelijk er achteraan. Probeer alles te regelen wat er te regelen valt. 

Weten je vriendinnen hoe hij is? Kunnen zij misschien iets voor je betekenen als je besluit bij hem weg te gaan of op ander gebied? 

Het lijkt me verstandig als je de foto van je profiel weghaalt. Neem gewoon een standaardplaatje van dit forum. 

Maar wat bezielt je dan als je met een man als deze aan een kind begint? Waarom denk je dat hij bij/met jou en voor /met jouw kind anders zal zijn als bij (de moeders van) zijn andere kinderen??
Ik weet het, mosterd na de maaltijd, en je vraagt niet om dit soort reacties, maar ik snap serieus niet dat je met droge ogen kunt schrijven dat je het allemaal ‘even niet meer weet’. Dit is precies wat je had kunnen verwachten. Je bent met open ogen in deze relatie gestapt, wetende hoe hij is. Ik zou dus stoppen met ‘het niet meer weten’ en als de sodemieter je gaan voorbereiden op een leven als alleenstaande moeder. Dat houdt dus in meer werken, want alimentatie kun je natuurlijk vergeten, hij heeft al 2 kinderen waar hij voor moet betalen. Regel een huis, meer inkomen, opvang voor je kind en maak wat van je leven. En kies een volgende keer iets verstandiger je partners, of in ieder geval de vader van eventuele volgende kinderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.