Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Moedeloos



Hopelozemeid schreef op 18-07-2023 om 12:02:

[..]

Zijn ouders weten hoe hij is & staan altijd achter hem.

Soms komt hij pas snachts thuis omdat hij liever met vrienden iets gaat drinken… maar owee als ik dan eens met vriendinnen weg wil dat mag helemaal niet want ik moest zomaar eens iemand anders tegenkomen…

Beetje narcist gedrag vindt ik..hij heeft ook al liggen dreigen als ik durf weggaan dat hij me dan “kapot” gaat maken…

Heeft hij dat ook bij zijn andere exen gedaan? Lijkt me niet. Volgens mij is hij daar toch te lui voor. Dus gewoon gaan.

Deze relatie is toxic. Gun jezelf en je kind beter. Gewoon weggaan, hij dreigt wel maar volgens mij is het een loser met veel woorden maar weinig daden. 

Hele dagen van 7 in de ochtend tot middernacht de hort op om te vissen...heeft hij geen leven of zo? En jij 'mag' niet eens een kop koffie drinken met vriendinnen uit angst dat je iemand tegen zou komen? Ja, als ik zo'n klootzak was, zou ik daar ook bang voor zijn, want zo ongeveer elke kerel klinkt leuker dan hij.
En hij heeft dus al twee kinderen waar hij niet of nauwelijks naar om kijkt? 
Ga bij hem weg, dit is een dood paard. Zorg dat je op eigen benen kunt staan met je kind zonder op welk gebied dan ook van hem afhankelijk te zijn. Sterkte. 
Ik betwijfel ook of hij je echt 'kapot' gaat maken. Hij heeft het veel te druk met andere dingen. Voor zijn kind zorgen is nu al te veel gevraagd. Gaat hij dan echt een advocaat regelen voor omgang en zelf voor het kind zorgen?

Engeltje schreef op 18-07-2023 om 13:43:

Maar wat bezielt je dan als je met een man als deze aan een kind begint? Waarom denk je dat hij bij/met jou en voor /met jouw kind anders zal zijn als bij (de moeders van) zijn andere kinderen??
Ik weet het, mosterd na de maaltijd, en je vraagt niet om dit soort reacties, maar ik snap serieus niet dat je met droge ogen kunt schrijven dat je het allemaal ‘even niet meer weet’. Dit is precies wat je had kunnen verwachten. Je bent met open ogen in deze relatie gestapt, wetende hoe hij is. Ik zou dus stoppen met ‘het niet meer weten’ en als de sodemieter je gaan voorbereiden op een leven als alleenstaande moeder. Dat houdt dus in meer werken, want alimentatie kun je natuurlijk vergeten, hij heeft al 2 kinderen waar hij voor moet betalen. Regel een huis, meer inkomen, opvang voor je kind en maak wat van je leven. En kies een volgende keer iets verstandiger je partners, of in ieder geval de vader van eventuele volgende kinderen.

Eens! Duidelijke en realistische opsomming, maar waarschijnlijk zeer pijnlijk voor deze topicstarter.

Vetgedrukte zie ik hier ook als enige oplossing, deze lamzak van een verwekker (benaming ‘vader’ is hij niet waardig) zal nooit veranderen.

TO, je schrijft dat je al lang genoeg fulltime hebt gewerkt, maar dit kan dan hooguit max 20 jaar zijn, dus wat bedoel je daarmee? 

Als ik dit soort topics lees denk ik, hoe kan het toch bestaan? Zoveel alarmbellen gezien zijn vaderschap in het verleden, hoe kun je dan in godsnaam überhaupt denken dat het bij een 3e kind anders zal gaan?? Arme kindjes…..

"Ik betwijfel ook of hij je echt 'kapot' gaat maken. Hij heeft het veel te druk met andere dingen. Voor zijn kind zorgen is nu al te veel gevraagd. Gaat hij dan echt een advocaat regelen voor omgang en zelf voor het kind zorgen?"

Mannen die hun ex kapot willen maken doen dat niet altijd netjes via de rechtbank.


Temet schreef op 18-07-2023 om 15:54:

"Ik betwijfel ook of hij je echt 'kapot' gaat maken."

Mannen die hun ex kapot willen maken doen dat niet altijd netjes via de rechtbank.


Klopt, maar de meesten die dat zeggen, doen weinig of niets. Zoals ik dit topic lees, hebben we hier te maken met een lamzak met een grote mond, maar heel weinig daadkracht.

Temet schreef op 18-07-2023 om 15:54:

"Ik betwijfel ook of hij je echt 'kapot' gaat maken. Hij heeft het veel te druk met andere dingen. Voor zijn kind zorgen is nu al te veel gevraagd. Gaat hij dan echt een advocaat regelen voor omgang en zelf voor het kind zorgen?"

Mannen die hun ex kapot willen maken doen dat niet altijd netjes via de rechtbank.


Dat klopt, maar dat betekent wel dat hij in zijn hoofd en in zijn agenda tijd en ruimte vrij moet maken om daar daadwerkelijk werk van te maken. Tijd die ten koste gaat van het vissen en van hem zelf. 

Ik kan me echt niet voorstellen dat deze man iets toevoegt aan TS haar leven. Hij is gewoon nutteloze ballast en in elke situatie ben je beter af zonder zo'n figuur. Hoef je ook geen toestemming meer te vragen om bij een vriendin op de koffie te gaan of als gratis oppas voor het andere kind te fungeren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.