Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Bet

Bet

25-09-2018 om 12:27

Nichtje beschuldigd man van ongepast gedrag, man ontkent


Marian

Marian

30-09-2018 om 12:20

Bet

Nee joh gek, wie zou er boos moeten worden. Zelf heb ik altijd gedacht dat het verhaal alle kanten op kon. En zeker als de bikinifoto een duidelijk geposeerde selfie is, is het een heel vreemd verhaal. Ik hoop voor rust in je leven hoewel ik me wel kan voorstellen dat je nog een gesprek met nichtje en zus wil, om hen rustig te wijzen op het feit dat jij je man gelooft en wars bent van eventueel gestook.

Mijntje

Mijntje

30-09-2018 om 12:27

openheid

Het lastige hierbij is dat mensen vaak geen echte openheid geven. Ik vrees dat de zussen etc. nooit willen toegeven dat ze je man nooit hebben gemogen, maar ik denk ook dat dit een hele belangrijke rol speelt.
Dit is weer typisch zo'n schoonfamiliedingetje 'eigen familie eerst', ook wel herkenbaar bij mijn familie. En jij hebt hier een hele vervelende positie in. Ik denk dat mijn man woest zou zijn met zo'n beschuldiging.

Miekemieke

Miekemieke

30-09-2018 om 12:49

de mail

die je man heeft gestuurd naar je nichtje heb jij die ook gelezen?

Heb je met je man afspraken gemaakt over het hebben van contact met jonge vrouwen via social media, WhatsApp en dergelijke? Hij kan namelijk hele zuivere bedoelingen hebben maar uit onhandigheid een heel ander soort boodschap uitzenden. Gezien de eerdere aantijging zou dat aan de hand kunnen zijn.

Bet

Bet

30-09-2018 om 13:02

Ik neem jullie raad mee

Bedankt voor de reacties. Tsjor ik neem in ieder geval jouw raad mee.

Een openhartig gesprek met de verschillende partijen zal inderdaad moeten komen. Op dit moment ligt het voor iedereen nog zo gevoelig dat wij steeds per berichten/mail communiceerden. Ik ben er me wel van bewust dat wij ook echt face to face zullen moeten praten.

Ik denk dat ik met mijn ideetje de snelle oplossing wilde vinden, maar het zal een heel proces worden. Het zal zich helaas niet in 1,2,3 kunnen oplossen. Er is veel gebeurt en gezegd en dat moeten wij nu een plaats geven. Ook een goed moment om ons relatie te herbekijken. Niet negatief bedoeld...

Ik maak me ook ernstig zorgen over mijn nicht.

Marian

Marian

30-09-2018 om 13:15

tja je nicht

Dat is natuurlijk best ook een issue. Het is een, zo begrijp ik uit je verhaal, kwetsbare jonge vrouw waar je ooit een goede band mee had en die tegen je opkeek. Stel er is iets anders aan de hand, wat niet je man betreft, misschien is het dan toch het fijnste als jullie band een van hersteld kan worden.
Dat zou van jou een heel ruiterlijke opstelling vragen. Maar niets belet je haar met een open houding te ontvangen in een gesprek. Misschien beter zonder je zus. Als je kan zonder verwijten of vooroordelen.En gewoon te vragen wat er nu eigenlijk echt aan de hand is...

Wellicht dat je zo het dichtst bij de werkelijke gebeurtenissen komt als ook dat de band met je nicht behouden blijft.

Maar nogmaals, je moet het wel op kunnen brengen

geloven

"Mijn nicht is niet de verwarde type. Ze is iemand met beide voeten op de grond. Ze idealiseerde ons en zou nooit iets doen om mij onnodig te kwetsen. Het viel haar echt zwaar om dit te vertellen."
"Ik moet jullie ook zeggen dat mijn nicht in het verleden veel problemen heeft gehad omdat ze hyper sensitive is. Ze is iemand die extreme gevoelens heeft in beide richtingen. Echt zwart wit. Toen ze jonger was zag ze mij en mijn man als een soort ideaal en haatte haar ouders. Het ging soms zover dat ik me ongemakkelijk voelde door haar gedrag tov mijn zus. Dat ze mijn man, die ze zo lang overdreven idealiseerde, nu zo ziet, raakt me echt. Kan dit iets zijn dat ze volledig gedramatiseerd heeft? kan iemand zo labiel zijn? "

Wat een naar verhaal. En zo gaat het natuurlijk ook. Omdat er geen concrete bewijzen zijn wordt iemand, beide zijden, eerst beoordeeld op mogelijk zwakke kanten die het verhaal onderuit kunnen halen.

Ik zou daar toch niet in mee gaan.

Misschien eerst even rustig afstand nemen en wachten op wat er verder nog volgt. Eerlijk zijn naar beide kanten over de moeilijke positie die dit soort situaties veroorzaken. Zonder iemand te beschuldigen. Beiden bevestigen.

Anders draag je zelf bij aan een drama.

Verliefd?

Is je nichtje misschien(al jaren) verliefd op je man en heeft hij haar (in het verleden) misschien afgewezen?
Of heeft ze het idee dat, bij een eventuele scheiding, hij voor haar zou kiezen?

Ik kan me namelijk verder niets voorstellen bij een jonge vrouw die geposeerde bikinifoto's stuurt naar een "oudere man".

Afgesloten hoofdstuk

Bet, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om je nichtje. Maar het kan zijn dat jouw mogelijkheden ten aanzien van je nichtje gezien de voorgeschiedenis en wat er nu gebeurd is beperkt zijn. Je kunt in je eigen gedachten hele verhandelingen opzetten over wat er met haar aan de hand zou kunnen zijn, maar je hebt zelf nu niet de positie om de probleemsignaleerder te zijn of een analyse te geven. Hopelijk pakken haar ouders het op als het stof een beetje neergedaald is.
Soms moet je een hoofdstuk afsluiten in de hoop en verwachting dat iemand anders de bladzijde omslaat en aan het nieuwe hoofdstuk begint.

Tsjor

Marian

Marian

30-09-2018 om 14:42

tja

Je kan het nichtje laten voor wat ze is. Bij mij zou het blijven knagen.

Marian

Marian

30-09-2018 om 14:46

En wat annej zegt

Misschien eerst even rustig afstand nemen en wachten op wat er verder nog volgt. Eerlijk zijn naar beide kanten over de moeilijke positie die dit soort situaties veroorzaken. Zonder iemand te beschuldigen. Beiden bevestigen."

Dat lijkt me heel goed, even het stof laten dalen. Dan kan je over een tijdje altijd nog eens naar iemands verhaal vragen

Verwachting gesprek

@Bet, wat zijn je verwachtingen van dat gesprek? Verwacht je dat een excuus van je man vanwege misverstanden de familie weer dichter bij elkaar brengt?
Ik denk dat die wens een illusies.
Ze zouden een excuus eerder als een bewijs kunnen aanvoeren. Dat geldt ook voor schriftelijke berichten of mailtjes. Voorkom dat je goodwill tegen je wordt gebruikt, en verandert in bewijsmateriaal.

Ik denk dat je beter geen initiatief moet nemen. Die band is toch al beschadigd.
Wat moet je man er nu van denken dat zijn schoonfamilie zijn vrouw opstookt met opmerkingen zoals, uit bescherming van je kinderen. Dat is vals. Dat zal hij m.i.niet vergeten. En bij iedere familiegebeuren, zal hij hieraan herinnerd worden.

Ik denk dat je je zussen moet loslaten en aan je eigen toekomst moet denken. Er is geen vertrouwensband meer. Daar je nicht je geen berichtjes kan tonen waaruit je zelf je conclusies kan trekken.

mirreke

mirreke

30-09-2018 om 17:51

Bet, afwachten

Als de band tussen jullie en jouw nichtje echt goed was, zou het mij niets verbazen als ze ooit hierop terugkomt bij jullie.

Zolang jij/jullie maar niet in de hysterie meegaat/n.

Wat altijd handig is, (en dat heeft je man ook gedaan) is even pas op de plaats maken. Geef het de tijd.
Je man heeft nu een mail/bericht gestuurd. Wacht af wat er gebeurt.

Met z'n allen om de tafel... dat moet dan wel iedereen willen. Ik zou dat even loslaten. Je kunt altijd nog aangeven dat jullie dat graag willen.

Ik denk dat jullie voor nu gedaan hebben wat jullie kunnen. Nogmaals, wacht af wat er terugkomt. Het is fijn dat jullie goed gepraat hebben, dat jij en je man elkaars vertrouwen hebben, dat er geen argwaan of wantrouwen is blijven zitten.
Verder: dit soort dingen gebeurt vaker, en het kan een ramp zijn en veel overhoop halen. Daarom is het belangrijk dat jij en je man open en eerlijk zijn naar elkaar, zodat er geen twijfel gezaaid kan worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.