Relaties Relaties

Relaties

partner ziet mijn kinderen niet zitten maar wil mij wel


kiddies3

kiddies3

26-05-2021 om 20:09 Topicstarter

Thera schreef op 26-05-2021 om 12:48:

Kiddies3, vind je het moeilijk om over jezelf als persoon na te denken (jezelf als persoon te beleven) zonder je ex daarbij te betrekken?

Ik krijg de indruk dat je een soort behoefte hebt om hem er steeds bij te betrekken als je over jezelf als persoon nadenkt. Dat je niet perse hem nodig hebt in je leven, maar wel de gedachte aan hem,wat hij doet met jou. Dat je daar eigenlijk niet zonder kan, niet zonder die gedachten kan.

Als dat zo zou zijn, dan snap ik dat wel hoor, maar het is misschien wel goed om je daarvan bewust te zijn.


Dat vind ik wel iets om over na te denken. Ik besefte het niet echt maar klopt wel eigenlijk.. Zou dat dan die codependentie zijn? 

Misschien het gevoel hebben zo dat er iemand naast je is ofzo.. met iemand vergelijken. Ik moet meer van mezelf uitgaan dus? 

Of misschien ken ik mezelf nog niet helemaal aangezien ik altijd zo onderdrukt ben geweest en ben ik mezelf aan het ontdekken.

kiddies3

kiddies3

26-05-2021 om 20:09 Topicstarter

Bedankt voor je opmerking! 

kiddies3

kiddies3

26-05-2021 om 20:11 Topicstarter

Temet schreef op 26-05-2021 om 11:31:

Kiddies, daar heeft een mens vriendinnen voor. Ook bij jullie zijn de terrassen inmiddels weer open, het wordt beter weer, dus hup, naar de kroeg (is het niet 'op café' in het Vlaams?) en even over en weer spuien boven een glas van het een of ander.

Groeten,

Temet

Café ja de terrasjes zijn weer open! 

Op het moment dat je je zelf ontdekt en gevonden hebt, gaat zo sterk gevoel van houden van jezelf door je heen, dat ik hoop dat je dat gevoel spoedig in jezelf mag voelen stromen.

Dat klinkt wat zweverig maar het gevoel van eigenwaarde en houden van  is zo zuiver, alsof je bent herboren.

kiddies3

kiddies3

26-05-2021 om 22:28 Topicstarter

Flanagan schreef op 26-05-2021 om 20:41:

Op het moment dat je je zelf ontdekt en gevonden hebt, gaat zo sterk gevoel van houden van jezelf door je heen, dat ik hoop dat je dat gevoel spoedig in jezelf mag voelen stromen.

Dat klinkt wat zweverig maar het gevoel van eigenwaarde en houden van is zo zuiver, alsof je bent herboren.

Dat klinkt zo goed Hopelijk mag ik dat snel beleven!

Ik ga even iets heel moeilijks zeggen. Je vraagt je af: 'Of misschien ken ik mezelf nog niet helemaal aangezien ik altijd zo onderdrukt ben geweest...' Op verschillende plaatsen zet je jezelf neer als getraumatiseerd, in je jeugd, door je ex, nu deze vriend. Het kan zijn dat je ergens gehecht bent aan het beeld van jezelf als slachtoffer. Nu er geen vriend, ex of ouders meer zijn is er niemand meer waarvan jij je slachtoffer kunt voelen. Nu heb je met jezelf van doen. Je eigen mogelijkheden, maar ook je eigen beperktheden (die elk mensen heeft) en je eigen worstelingen, waarvan je niemand de schuld kunt geven, die je dus zelf moet aanpakken.

Dus als jij hem een keer gezien hebt en hij gaat vervolgens in je hoofd zitten, dan moet er geen klaagzang volgen over hoe erg het toch is met die narcist en hoe boos je op hem bent. Maar vraag je serieus af: wil ik dit en waarom wil ik dit, waarom ben ik hier zo aan gehecht? Want niemand 'doet' je dit aan, je doet het zelf.

Tsjor

kiddies3

kiddies3

27-05-2021 om 09:13 Topicstarter

tsjor schreef op 27-05-2021 om 07:44:

Ik ga even iets heel moeilijks zeggen. Je vraagt je af: 'Of misschien ken ik mezelf nog niet helemaal aangezien ik altijd zo onderdrukt ben geweest...' Op verschillende plaatsen zet je jezelf neer als getraumatiseerd, in je jeugd, door je ex, nu deze vriend. Het kan zijn dat je ergens gehecht bent aan het beeld van jezelf als slachtoffer. Nu er geen vriend, ex of ouders meer zijn is er niemand meer waarvan jij je slachtoffer kunt voelen. Nu heb je met jezelf van doen. Je eigen mogelijkheden, maar ook je eigen beperktheden (die elk mensen heeft) en je eigen worstelingen, waarvan je niemand de schuld kunt geven, die je dus zelf moet aanpakken.

Dus als jij hem een keer gezien hebt en hij gaat vervolgens in je hoofd zitten, dan moet er geen klaagzang volgen over hoe erg het toch is met die narcist en hoe boos je op hem bent. Maar vraag je serieus af: wil ik dit en waarom wil ik dit, waarom ben ik hier zo aan gehecht? Want niemand 'doet' je dit aan, je doet het zelf.

Tsjor

nee, da's waar. En daarom ben ik soms kwaad op mezelf, omdat ikzelf het wéér had toegelaten. Waarom weet ik (met psy besproken) en werken eraan doe ik maar het is met vallen en opstaan. 

Vroeger voelde ik me echt slachtoffer en maar klagen overal.. Sinds de scheiding is dit veranderd en het besef dat ik het in mezelf moet zoeken. Een hele weg.. nog steeds. In het dagelijkse leven praat ik er enkel met m'n psy en één vriendin over, verder sta ik veel positiever in het leven nu. En ik kom af en toe eens m'n gevoelens hier opschrijven


Het is ook lastig om irl mensen te vinden waarmee je durft te praten, zonder het gevoel te hebben zeurderig over te komen omdat het wel een langspeelplaat lijkt.

Je kan  die cirkel doorbreken door met je goede vriendin af te spreken dat ze je stopt wanneer ze merkt dat je zijn naam weer in de mond neemt.

Kijk het even aan , maar misschien zou je er goed aan doen door naar een ander dorp te verhuizen. Nu sta je met ene been in het verleden. Is het niet door hem, dan wordt dat weer opgeborreld door wederzijdse kennissen.
Overweeg een schone lei. Je kan ook wachten tot hij laat zien je niet nodig te hebben. Cru, maar ergens nog wel beter zo.

kiddies3

kiddies3

31-05-2021 om 16:02 Topicstarter

Verhuizen is moeilijk, vorig jaar maar dit huis gekocht en eindelijk een stek gevonden voor de kinderen niet ver van hun school. Maar als ik de bus zie passeren, ja dan denk ik meteen aan hem want hij kwam met die bus altijd. Het zal wat tijd nodig hebben gewoon denk ik. Gemeenschappelijke vrienden wonen in een andere stad en zoveel waren het er toch niet. Ik zie hen ook niet veel. 

Mijn vriendin worstelt met hetzelfde probleem, ze probeert af te raken van haar N ex vriendje met vallen en opstaan. We stimuleren elkaar om hem af te praten en focus te zetten op andere dingen. We zitten in hetzelfde proces eigenlijk. 

Verjaardagskaarten voor m'n zonen ontvangen terwijl mijn dochter niets kreeg (niet dat ik dat wilde! En nu ook niet) Maar hij had iets tegen m'n dochter, ze vraagt ook veel liefde en knuffels. Kon hij niet tegen. 

Beloftes gekregen ook. Hij zou nu wél helpen met gras afdoen en dit en dat. Even dacht ik: oh.. hij wil me niet kwijt. Maar toen kwam vrij snel: vijgen na Pasen en dit meent hij niet. 

Ik ben goed, denk minder aan hem en mis hem niet echt. Alsof een "last" is weggevallen, het zal de stress en de negativiteit zijn.

Fijn dat je vriendin en jij elkaar zo tot steun kunnen zijn.

Ik hoop dat de kaarten voor je zonen in de container zijn beland.

En verder, volhouden zo.

Die verjaardagskaarten voor je zonen vind ik een typische narcistische zet. Via de kinderen toch weer je leven proberen binnen te geraken. Geen contact meer met jou betekent ook geen contact meer met je kinderen, hij is niet hun vader en heeft geen enkel contact met hen te claimen, zelfs niet met een verjaardagskaartje. Ik zou die kaartjes rechtstreeks in de vuilbak gooien zonder ze aan je zonen te tonen. 

Goed dat je een vriendin hebt die je echt begrijpt. Voor iemand die nooit narcistisch misbruik meemaakte, is het erg moeilijk om de hele situatie echt te vatten en te zien hoe fake en manipulatief iemand kan zijn.

kiddies3

kiddies3

31-05-2021 om 17:23 Topicstarter

Het is idd weer contact zoeken maar toch weer listig dus. Via de kinderen. Ik denk dat het eerder is om aan mij te tonen dat hij wel om de kinderen geeft. Zogezegd hé.

Mijn kinderen moeten niets meer weten van hem. Weet hij misschien wel, ook al is het voor hem "omdat ze de mama geen partner gunnen". En dat het dus niet om hemzelf gaat. 

De jongens zouden de kaarten meteen zelf weggooien nog sneller dan mij. Ik durf die zelf niet te geven want ze zouden denken dat ik weer contact met hem heb. Oudste checkt dat soms wel eens zelfs en dat hij uit mijn hoofd moet zegt hij. Pientere jongen! 

Ik kan idd enkel maar met deze vriendin erover praten, én jullie natuurlijk. Waar ik dankbaar om ben. 

'Beloftes gekregen ook. Hij zou nu wél helpen met gras afdoen en dit en dat.' Hoe komen die beloftes nu dan nog binnen?

'Mijn kinderen moeten niets meer weten van hem.' Let op dat je je kinderen hier niet teveel in betrekt. Het lijkt wel alsof zij nu moeten doen wat je zelf niet kunt/wilt doen, namelijk hem afwijzen.

Post kun je zelf wellicht opvangen, dan zien kinderen die kaarten niet eens. Nu heb je de post toch binnengelaten en alle complicaties daarvan ruimschoots, als de spreekwoordelijke olifant, in je huis gelaten (wel voor mijn zonen, niet voor mijn dochter, echte narcist, via de kinderen etc., moet je zien hoeveel impact je het geeft). Je kunt het ook behandelen zoals je andere ongewenste post behandelt: weg ermee, in de prullenbak. Het stempel 'ongewenst' is voldoende om het weg te gooien. Zonder verdere bedenksels of theorieën.

Tsjor

'Fijn dat je vriendin en jij elkaar zo tot steun kunnen zijn.' Er zit ook een risico aan: als dit jullie gespreksonderwerp is, dan nodigt het ook uit tot het onthouden, verzamelen, bespreken en bekijken van elk mogelijk incident. Het risico is dat je het op die manier toch cultiveert. Daarom is de tip van Flanagan ook goed: 'Je kan die cirkel doorbreken door met je goede vriendin af te spreken dat ze je stopt wanneer ze merkt dat je zijn naam weer in de mond neemt.' En dat dan over en weer. spreek desnoods andere onderwerpen af: als we dreigen te gaan praten over exen en ellende, dan gaan we over op..... voetbal, politiek, kinderen, weer, kleding, make-up, youtube, verzin maar wat.

Tsjor

kiddies3

kiddies3

06-06-2021 om 13:25 Topicstarter

tsjor schreef op 01-06-2021 om 09:59:

'Fijn dat je vriendin en jij elkaar zo tot steun kunnen zijn.' Er zit ook een risico aan: als dit jullie gespreksonderwerp is, dan nodigt het ook uit tot het onthouden, verzamelen, bespreken en bekijken van elk mogelijk incident. Het risico is dat je het op die manier toch cultiveert. Daarom is de tip van Flanagan ook goed: 'Je kan die cirkel doorbreken door met je goede vriendin af te spreken dat ze je stopt wanneer ze merkt dat je zijn naam weer in de mond neemt.' En dat dan over en weer. spreek desnoods andere onderwerpen af: als we dreigen te gaan praten over exen en ellende, dan gaan we over op..... voetbal, politiek, kinderen, weer, kleding, make-up, youtube, verzin maar wat.

Tsjor

Dat is juist! 

Want ze ging weer naar hem (haar narc ex vriend) en ik zei nee! Maar intussen komen er dan ook weer herinneringen van mij naar boven.. Ik ben er wel een goed boek over aan het lezen. Liefde zien we gelijk aan pijn.. Mooie inzichten gehad. Maar voor haar ging het dan weer te ver. Ik moet bij mezelf blijven dacht ik, zij staat waarschijnlijk minder ver dan mij. 

Gisteren ging ik naar een vriend. Toevallig (?!) kwamen (gemeenschappelijke) vrienden er ook op bezoek. Heel gezellig was het! Niemand vroeg naar hem, ik weet ook niet in hoeverre zij bericht hadden gekregen van hem of ervan wisten. Maakte me niet uit, leuke namiddag gehad. En ik voelde duidelijk dat ik geïsoleerd was geweest precies (nooit beseft..zal geleidelijk aan geweest zijn), en het besef hoe negatief en egoïstisch hij wel niet was eigenlijk. Zo'n fijne, hartelijke en positieve mensen dat er bestaan, wat een verschil! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.