Relaties Relaties

Relaties

partner ziet mijn kinderen niet zitten maar wil mij wel


kiddies3

kiddies3

19-04-2021 om 19:17 Topicstarter

Juist, dat is gemakkelijk eraan: ik kan contact breken en het is gedaan, geen kinderen samen. Wat heb ik dit vroeger gewenst met ex man! 

ok berichtje is gestuurd. Foutje van hem zei hij, verkeerd ingeschat. (Met het afspreken)

Geprobeerd weer hé. Zo ging het vaak. Proberen en mijn reactie zien.

Hem nu loslaten, moeilijk wel.. en toch moet het weet ik! Het is niet mogelijk, het kan niet...

En nu blokkeren, niet vergeten te blokkeren! Hij glibbert om je heen en op het moment dat hij een opening ziet slijmt ie er zo weer naar binnen.

kiddies3 schreef op 18-04-2021 om 21:37:

Dank je Rachel 🤗💖 en bedankt voor je uitgebreide uitleg nog. Ik ben blij dat alles ok is met jou. Ik herken het wel ook, ik wil mijn kinderen ook geven wat ik gemist heb in mijn jeugd (narcistische moeder ik)..

Ja, die mannen wilden de kinderen niet maar hoe je mama werd behandeld lijkt me ook niet echt ok..

jaa en het gekke was in het begin droegen ze mijn moeder op handen gewoon helemaal verliefd waren ze op haar het is pas later dat dat is omgezet in woede en jaloezie en met de jaren kregen die mannen steeds meer een hekel aan ons dus het is echt met de tijd dat ze zo met mijn moeder omgingen, waarschijnlijk jaloezie we kregen nog liefde van onze moeder en de frustratie van de mannen dat we nog steeds iedere dag in hun huis waren en ze ons liever niet hadden ik denk dat daar en stop is losgeslagen bij ze al leken ze nog zo normaal en lief in het begin.

en dat is dus dat gevaar wat ik zie in schijn ophouden want dat houdt niemand vol en helaas barst dan op en gegeven moment de bom of heeft iemand zolang zn frustratie in gehouden dat er zowat een monster uitkomt.

maar nu moet ik ook wel zeggen dat vooral dat gijzel moment specifiek die vent echt een monster was dus dan heb je al die schijn en frustratie en psychisch gestoort. 

Gelukkig zijn we allemaal goed terecht en jullie ook🥰

Pippeltje schreef op 18-04-2021 om 22:07:

haha, zat ik ook te denken; hij draait het nu zo dat het voor hemzelf klinkt alsof hij er een punt achter heeft gezet. De manier om het gevoel van controle terug te krijgen.

juist! Ze zijn sneaky

Ik lees trouwens ook de andere berichtjes ik heb een deel gemist.

je weet heel goed wat hij doet je benoemt hetzelf al dat betekend dat je je erg bewust bent van wat hij nu probeerd heel goed!

hou je sterk zoals je nu doet ! Je staat sterk achter je keuze en geen man kan dat veranderen je bent trouw aan jezelf en je kinderen.

en ik weet dat je nu erg beïnvloed word door ons maar als je zeker weet dat dit is wat goed voor je is dan kan je het wel! Je weet dat er lastige momenten gaan komen maar je gaat dit wel volhouden. 

MRI

MRI

20-04-2021 om 00:41

Goed gedaan en veel sterkte

kiddies3

kiddies3

20-04-2021 om 10:04 Topicstarter

Bedankt MRI en aan iedereen! Ik heb de bevestiging (vooral dit) en steun gekregen hier waardoor ik eindelijk de stap heb kunnen doorzetten. 

Ik zit nog met veel vragen, ik begrijp ook graag de dingen (om het dan ook echt te kunnen afsluiten en aanvaarden), ben veel met narcisme bezig geweest de laatste jaren. Het proberen te begrijpen, veel boeken erover gelezen, in een praatgroep,.. vooral omdat ik er bijna dagelijks mee geconfronteerd blijf, 2 narc. mensen die ik niet uit m'n leven kan zetten. Heb nu wel veel door en hoe er best mee om te gaan (zo weinig mogelijk dus maar soms zijn discussies noodzakelijk (opvoeding kinderen).

Ik heb veel herinneringen gehad de laatste dagen (over deze relatie) maar ik ga nu naar voor kijken. Ik moet het nu naast me leggen en achterlaten. Deze man kan ik wel uit mijn leven zetten. 


kiddies3

kiddies3

20-04-2021 om 10:09 Topicstarter

Rachel. schreef op 19-04-2021 om 21:02:

Ik lees trouwens ook de andere berichtjes ik heb een deel gemist.

je weet heel goed wat hij doet je benoemt hetzelf al dat betekend dat je je erg bewust bent van wat hij nu probeerd heel goed!

hou je sterk zoals je nu doet ! Je staat sterk achter je keuze en geen man kan dat veranderen je bent trouw aan jezelf en je kinderen.

en ik weet dat je nu erg beïnvloed word door ons maar als je zeker weet dat dit is wat goed voor je is dan kan je het wel! Je weet dat er lastige momenten gaan komen maar je gaat dit wel volhouden.

Bedankt voor je bijdrage en om je ervaring te delen. Was heel nuttig. 

Toevallig hoorde ik gisteren iemand die met hetzelfde verhaal afkwam: hij had geen aandacht voor haar kinderen, het was knipperlicht geweest, ze woonden nog niet zolang samen, net 2 jaar samen ook. Haar (3) kinderen werden aan de kant gezet door hem, alles voor z'n eigen zoon. Ze is ervan weg nu en moet volledig bekomen. Zou dat dan typisch zijn aan zo'n soort mannen? Mijn ex man zorgt wel goed voor het kindje van z'n vriendin.. er zijn altijd uitzonderingen wss..

ik wens jou ook het allerbeste toe verder!

kiddies3 schreef op 20-04-2021 om 10:09:

[..]

Bedankt voor je bijdrage en om je ervaring te delen. Was heel nuttig.

Toevallig hoorde ik gisteren iemand die met hetzelfde verhaal afkwam: hij had geen aandacht voor haar kinderen, het was knipperlicht geweest, ze woonden nog niet zolang samen, net 2 jaar samen ook. Haar (3) kinderen werden aan de kant gezet door hem, alles voor z'n eigen zoon. Ze is ervan weg nu en moet volledig bekomen. Zou dat dan typisch zijn aan zo'n soort mannen? Mijn ex man zorgt wel goed voor het kindje van z'n vriendin.. er zijn altijd uitzonderingen wss..

ik wens jou ook het allerbeste toe verder!

zo zie je maar dat je soms bepaalde verhalen van iemand krijgt of reacties wanneer je dat het hardste nodig hebt! Misschien toeval misschien niet..

kiddies3 schreef op 20-04-2021 om 10:04:

Bedankt MRI en aan iedereen! Ik heb de bevestiging (vooral dit) en steun gekregen hier waardoor ik eindelijk de stap heb kunnen doorzetten.

Ik zit nog met veel vragen, ik begrijp ook graag de dingen (om het dan ook echt te kunnen afsluiten en aanvaarden), ben veel met narcisme bezig geweest de laatste jaren. Het proberen te begrijpen, veel boeken erover gelezen, in een praatgroep,.. vooral omdat ik er bijna dagelijks mee geconfronteerd blijf, 2 narc. mensen die ik niet uit m'n leven kan zetten. Heb nu wel veel door en hoe er best mee om te gaan (zo weinig mogelijk dus maar soms zijn discussies noodzakelijk (opvoeding kinderen).

Ik heb veel herinneringen gehad de laatste dagen (over deze relatie) maar ik ga nu naar voor kijken. Ik moet het nu naast me leggen en achterlaten. Deze man kan ik wel uit mijn leven zetten.


heel goed, u got this!🙌💪

kiddies3

kiddies3

20-04-2021 om 12:03 Topicstarter

"Zo zie je maar dat je soms bepaalde verhalen van iemand krijgt of reacties wanneer je dat het hardste nodig hebt! Misschien toeval misschien niet."

ja hé! Ik geloof niet zo in toeval (teveel "toevalligheden" meegemaakt) dus dat verhaal voelde ook weer bevestigend aan. Komt goed hier 😊

MRI

MRI

29-04-2021 om 12:22

Kiddies: hoe is het nu?

kiddies3

kiddies3

29-04-2021 om 19:07 Topicstarter

Best rustig.. al vrees ik wat voor het weekend, ik zit dan weer alleen en hij weet dat. 

In de week stond hij ineens wel voor de deur met kadootjes voor de kinderen (nog nooit gaf hij hen iets! manipulatie dus). De jongste had open gedaan.. Hij zei vreemde dingen vond ik, sloeg wat door precies, en wil vrienden blijven. En nog afspreken, uitstapjes dit en dat. 

Heb hem verzocht te vertrekken en niet meer langs te komen. Hij vertrok vrij vlot maar met de woorden dat ik het nu weet en ik maar moet zien of ik nog wil afspreken, hij wil het graag.

Ik ben hierdoor terug gaan kijken in de communicatie die we hadden in de periode van het huis samen kopen en zijn reacties toen ik het niet meer wilde. Ik schrok als ik dat nu las: manipulaties ten top! Altijd proberen en als ik dan grenzen zet, excuses en een uitleg (slachtoffergedrag). Ik ben blij dat ik het terug las, nog duidelijker weer. 

kiddies3

kiddies3

29-04-2021 om 20:05 Topicstarter

Ik had het ergste nog niet gezien. Hij ging me financieel plunderen denk ik, en altijd maar dat proberen en reactie zien en nog maar eens proberen om over mijn grens te gaan. 

In welke problemen had ik nu gezeten als we het wel samen hadden gekocht.. ik ben zo blij dat ik het verstand had toen en mijn intuïtie heb durven volgen! 

Bedankt om te vragen

MRI

MRI

29-04-2021 om 20:16

Hi Kiddies, fijn dat het best goed met je gaat. zo te horen ben je echt goed bezig. En goed dat je zijn gedrag eens op een rijtje aan het zetten bent! Dingen worden duidelijk als je patronen gaat herkennen. Als iemand één keer met cadeautjes voor de deur staat of zegt 'ik wil vrienden blijven' kan dat aaridg vinden en overstag gaan. Als je ziet dat het telkens gebeurt als jij een grens stelt, is er iets aan de hand inderdaad. 

Ergens een beetje grappig hoe voorspelbaar het is toch? We zeiden toch al voordat je de relatie verbrak dat hij wel allerlei pogingen zou doen? 

sterkte met komend weekend wat is misschien even een dingetje: alleen zonder de kinderen voor het eerst weer. Ik hoop dat je iets fijns kunt plannen met vrienden of familie. 

groet, MRI

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.