Relaties Relaties

Relaties

Plots was ik ongewild "de minnares"


EmmaT schreef op 20-05-2023 om 08:58:

[..]

Hoe fijn dingen in andere culturen zijn moet je natuurlijk vragen aan mensen uit die culturen die ook de andere kant meemaken in die betreffende cultuur en niet aan een Nederlandse therapeute die iets wil relativeren.

Je hebt gelijk: er zijn stellen die daar afspraken over hebben en van beide kanten daar goed mee omgaan, maar dat zijn er verdomd weinig, ook in Frankrijk.


Ik denk dat er, ondanks afspraken, vaak problemen ontstaan zodra er gevoelens voor de andere vrouw/man in het spel komen. 

Poezekat schreef op 20-05-2023 om 13:45:

[..]

Ik denk dat er, ondanks afspraken, vaak problemen ontstaan zodra er gevoelens voor de andere vrouw/man in het spel komen.

Ja, duh

MRI

MRI

22-05-2023 om 11:13

Hoe gaat het met je Twijfelaartje?

Twijfelaartje

Twijfelaartje

18-12-2023 om 20:51 Topicstarter

MRI schreef op 22-05-2023 om 11:13:

Hoe gaat het met je Twijfelaartje?

Al een tijdje geleden dat ik nog op het forum zat. Had even tijd nodig om tot mezelf te komen. Het gaat nog steeds niet zo goed.

Het is een heel moeilijke situatie. En niets is zwart -wit. En nog steeds geen oplossing, het blijft een gevecht met mezelf en hem.

Heb je het draadje nog eens helemaal gelezen? Liegen en bedriegen is wél fout. Daar is geen greintje wit of grijs aan.
Weet zijn vrouw het nu al?

Twijfelaartje

Twijfelaartje

18-12-2023 om 21:10 Topicstarter

Ik wil graag nog op een paarreacties reageren want dat kon ik toen niet.

RoodVruchtje schreef op 18-05-2023 om 13:48:

[..]

Iemand die vreemdgaat is niet meteen een klootzak of geheel onbetrouwbaar. Ja, hij/zij houdt iets achter en dat valt nooit goed te praten, 


Dat is idd zo! Ook zij zijn mensen, niemand is volledig slecht, en elk heeft zijn verhaal.

RoodVruchtje schreef op 18-05-2023 om 13:48:

[..]

En als aanvulling denk ik ook dat een persoon van meerdere personen tegelijkertijd kan houden en sommige affaires daarom ook jaren kunnen duren. Het is allemaal niet zo zwart/wit in dit soort situaties.

Izza schreef op 18-05-2023 om 15:33:

Ik geloof juist heel erg dat je van meerdere mensen kunt houden. Mensen hebben vaak verschillende soorten vrienden en bij iedereen vind je wat anders terwijl je partner alles in een moet zijn. Dat zoveel mensen vreemdgaan of in ongelukkige huwelijken blijven zitten laat dat nog maar eens zien. Als je verder samen wel gelukkig bent maar er bepaalde zaken missen zou (zeker bij een langdurig huwelijk) een open relatie best besproken kunnen worden. Dat je afspraken maakt en elkaar een bepaalde mate van vrijheid geeft. Ipv dat iemand vreemdgaat en de ander van niets weet. Of zijn/haar kop in het zand steekt. Ik denk dat openheid en eerlijkheid (ook op de lange termijn) zoveel beter is dat leugens en bedrog.

Elpisto schreef op 19-05-2023 om 09:56:

[..]

Vooropgesteld, ik vind dat mensen vooral moeten doen waar zij zich goed bij voelen. Is dat monogamie, dan is dat zo. Is dat een open relatie, dan is dat ook zo. is dat oogluikend toestaan, prima. Maar het is niet oke om vreemd te gaan en te liegen en bedriegen. Dan ben je dus wel een klootzak. Want je doet iets waarvan je weet dat het je partner vreselijk veel pijn doet.

Ondertussen geloof en denk ik ook dat je van meerdere mensen tegelijk kan houden, net zoals je van al je kinderen kan houden. Maar als je van iemand houdt moet je daar ook dingen bespreekbaar kunnen maken. Afspraken maken. Je verantwoordelijkheid nemen. 

Maar vreemdgaan, liegen, bedriegen is niet oke. Dan weet je hoeveel pijn je de andere doet.

Iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Maar deze situatie was bij ons zeker niet de afspraak niet en ook niet met zijn vrouw. Dat is iets helemaal anders dan een open relatie of wat dan ook.

Twijfelaartje

Twijfelaartje

18-12-2023 om 21:15 Topicstarter

Anna Cara schreef op 20-05-2023 om 08:47:

Het kan mij niet schelen of andere landen of andere culturen het prima vinden. Ik sprak monogamie af met mijn man. We wilden dit samen. We bespraken tussentijds dat dit ons nog steeds paste. Dat hij jarenlang sex met derde ging hebben in het geniep (en het vele liegen), vind ik niet goed te praten. Inderdaad bewust van twee walletjes eten. Hij had mij een keuze moeten bieden. Wie weet wat openheid ons had gebracht. Het had mij in ieder geval veel pijn, verdriet, boosheid en onbegrip bespaard.

Dit dus! Zo is het! Het mag ergens anders zo zijn of gelijk wat, maar het is wat je met elkaar afsprak. Hoe je er instaat dat telt, niet wat ergens anders in een cultuur of zo normaal is. Het gaat over wat je als koppel wilt.

Twijfelaartje schreef op 18-12-2023 om 21:10:

Ik wil graag nog op een paarreacties reageren want dat kon ik toen niet.

[..]

Dat is idd zo! Ook zij zijn mensen, niemand is volledig slecht, en elk heeft zijn verhaal.

[..]

[..]

[..]

Ondertussen geloof en denk ik ook dat je van meerdere mensen tegelijk kan houden, net zoals je van al je kinderen kan houden. Maar als je van iemand houdt moet je daar ook dingen bespreekbaar kunnen maken. Afspraken maken. Je verantwoordelijkheid nemen.

Maar vreemdgaan, liegen, bedriegen is niet oke. Dan weet je hoeveel pijn je de andere doet.

Iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Maar deze situatie was bij ons zeker niet de afspraak niet en ook niet met zijn vrouw. Dat is iets helemaal anders dan een open relatie of wat dan ook.

Nou, dumpen dus. 

Twijfelaartje

Twijfelaartje

18-12-2023 om 22:18 Topicstarter

Marianne76 schreef op 18-12-2023 om 21:09:

Heb je het draadje nog eens helemaal gelezen? Liegen en bedriegen is wél fout. Daar is geen greintje wit of grijs aan.
Weet zijn vrouw het nu al?

Ik weet ook wel dat dat niet oke is en ben zelf ook voorstander van open en eerlijke communicatie. 

Ik heb nog geen contact met haar opgenomen, hij zegt steeds dat hij het gaat zeggen, maar legt het dan weer bij mij. Hij zegt: 'ik stel voor dat je contact opneemt en je verhaal doet'. om daarna weer terug te krabbelen

Twijfelaartje

Twijfelaartje

18-12-2023 om 22:18 Topicstarter

AnnaPollewop schreef op 18-12-2023 om 22:02:

[..]

Nou, dumpen dus.

Mocht het zo simpel zijn...

Inmiddels ben je dus niet meer ongewild de minnares Twijfelaartje. Als jullie relatie zich heeft voortgezet ben je bewust de minnares van een getrouwde man. En als jullie geen relatie meer hebben, ben je geobsedeerd door iemand die je niet kan krijgen.

Doe aan zelfzorg Twijfelaartje. Die man heeft je een jaar lang voorgelogen en gaat ook nu nog gewoon door met jou te manipuleren. Hij komt niet op voor jouw belangen. Hij vindt wat jij nodig hebt niet zo belangrijk. Dit is geen liefdevolle, betrouwbare partner. Niet voor zijn vrouw en ook niet voor jou. Hoe charmant en lief hij misschien ook doet. Hij zou jou moeten loslaten als hij van je houdt in plaats van je aan het lijntje te houden. Hou de eer aan jezelf. 

Twijfelaartje schreef op 18-12-2023 om 22:18:

[..]

Ik weet ook wel dat dat niet oke is en ben zelf ook voorstander van open en eerlijke communicatie.

Ik heb nog geen contact met haar opgenomen, hij zegt steeds dat hij het gaat zeggen, maar legt het dan weer bij mij. Hij zegt: 'ik stel voor dat je contact opneemt en je verhaal doet'. om daarna weer terug te krabbelen

Dus hij is nog steeds een dweil die liegt, bedriegt en geen verantwoordelijkheid neemt. Er is niets veranderd. 

Deze man is en blijft tijdverspilling. Want zelfs in het zeer onwaarschijnlijke geval dat hij bij zijn vrouw weggaat, dan nog is hij maar tijdelijk de jouwe. Zodra jullie een beetje settelen, neemt hij weer iemand anders erbij. 

Ondertussen tikken jouw goede jaren weg. Jaren die je ook aan het opbouwen van een relatie met een eerlijke, betrouwbare en beschikbare man had kunnen vesteden. Doodzonde.

MRI

MRI

18-12-2023 om 22:55

Mija schreef op 18-12-2023 om 22:26:

Inmiddels ben je dus niet meer ongewild de minnares Twijfelaartje. Als jullie relatie zich heeft voortgezet ben je bewust de minnares van een getrouwde man. En als jullie geen relatie meer hebben, ben je geobsedeerd door iemand die je niet kan krijgen.

Doe aan zelfzorg Twijfelaartje. Die man heeft je een jaar lang voorgelogen en gaat ook nu nog gewoon door met jou te manipuleren. Hij komt niet op voor jouw belangen. Hij vindt wat jij nodig hebt niet zo belangrijk. Dit is geen liefdevolle, betrouwbare partner. Niet voor zijn vrouw en ook niet voor jou. Hoe charmant en lief hij misschien ook doet. Hij zou jou moeten loslaten als hij van je houdt in plaats van je aan het lijntje te houden. Hou de eer aan jezelf.

Ik ben het hier zooo mee eens! Hij zal best mooie karaktertrekken hebben maar zijn gedrag is niet mooi. Hij eet van twee walletjes, liegt tegen zijn vrouw, of is niet waarachtig en probeert jou te manipuleren. Ik zou er maar mee stoppen. Het zal moeilijk zijn, juist omdat je er onschuldig mee bent begonnen en er op zo'n manier bent ingeluisd. Maar doe het alsjeblieft voor jezelf. Dit heeft geen toekomst.

MRI

MRI

18-12-2023 om 22:56

Twijfelaartje schreef op 18-12-2023 om 22:18:

[..]

Ik weet ook wel dat dat niet oke is en ben zelf ook voorstander van open en eerlijke communicatie.

Ik heb nog geen contact met haar opgenomen, hij zegt steeds dat hij het gaat zeggen, maar legt het dan weer bij mij. Hij zegt: 'ik stel voor dat je contact opneemt en je verhaal doet'. om daarna weer terug te krabbelen

Maar waarom vindt hij dat jij dat moet doen? Hij is toch met haar getrouwd? 

Ja, het is moeilijk voor je.  Ik heb niet de illusie dat ik dat kan begrijpen. Maar een paar vragen:

- Denk je dat het makkelijker of moeilijker wordt als je zo doorgaat?
- Denk je dat hij ten diepste op jou of op zichzelf gericht is?
- Denk je dat hij ooit voor jou gaat kiezen?
- Denk je dat hij ooit voor jou een betrouwbare partner gaat worden?
- Vind jij dat je iemand verdient die niet eerlijk tegen je is, die zijn vrouw voor blijft liegen, die zijn problemen niet oplost, die wegloopt voor zijn verantwoordelijkheid, die jou voor zijn karretje spant?

Als je heel eerlijk bent…? Ik gun je een mooier leven. En hem ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.