Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Plots was ik ongewild "de minnares"


MRI schreef op 18-12-2023 om 22:56:

[..]

Maar waarom vindt hij dat jij dat moet doen? Hij is toch met haar getrouwd?

Waarschijnlijk omdat hij dan de gebeten hond kan spelen en Twijfelaartje de schuld kan geven. De boosheid van de bedrogen vrouw zal zich dan misschien eerder richten op de minnares dan op de echtgenoot. 

MRI

MRI

19-12-2023 om 00:42

Annaniem2023 schreef op 18-12-2023 om 23:35:

[..]

Waarschijnlijk omdat hij dan de gebeten hond kan spelen en Twijfelaartje de schuld kan geven. De boosheid van de bedrogen vrouw zal zich daJn misschien eerder richten op de minnares dan op de echtgenoot.

Ja dat snap ik, maar ik wilde dat zij dat zelf zei en besefte

MRI

MRI

19-12-2023 om 00:44

GekkeHenkie100 schreef op 18-12-2023 om 23:24:

Ja, het is moeilijk voor je. Ik heb niet de illusie dat ik dat kan begrijpen. Maar een paar vragen:

- Denk je dat het makkelijker of moeilijker wordt als je zo doorgaat?
- Denk je dat hij ten diepste op jou of op zichzelf gericht is?
- Denk je dat hij ooit voor jou gaat kiezen?
- Denk je dat hij ooit voor jou een betrouwbare partner gaat worden?
- Vind jij dat je iemand verdient die niet eerlijk tegen je is, die zijn vrouw voor blijft liegen, die zijn problemen niet oplost, die wegloopt voor zijn verantwoordelijkheid, die jou voor zijn karretje spant?

Als je heel eerlijk bent…? Ik gun je een mooier leven. En hem ook.

Nou ik gun twijfelaartje een mooier leven, en de vrouw van haar minnaar ook. Beide vrouwen zijn bedrogen door meneer. Dus hij mag op de blaren zitten wmb

Twijfelaarje,  

Deze man gaat nooit voor jou kiezen. Ook al houdt hij ook van jou. En jij van hem. Maar jij bent nu niet meer de onwetende vrouw die een relatie dacht op te bouwen. Jij bent de bijvrouw. Van een man die meteen weer op Tinder zat nadat jij het contact verbrak omdat je geen minnares wilde zijn. Een man die heel lelijk werd toen jij wilde stoppen. Een man die nu jaar later nog steeds zijn vrouw belazerd. 

Wat wil je nu van ons hier op het forum? 

Twijfelaartje schreef op 18-12-2023 om 22:18:

[..]

Mocht het zo simpel zijn...

Nou, zo simpel is het wel. Jij wilt dat niet, en ik kan niet inschatten waarom niet, maar het is wel degelijk heel simpel. Hij gaat niet veranderen, de situatie gaat niet veranderen. Deze man gaat niet ineens zijn vrouw aan de kant zetten, stoppen met Tinderen en de rest van zijn leven een trouwe echtgenoot worden. En ergens vermoed ik dat jij dat ook niet wilt, want je houdt jezelf nu al tijden gevangen in dit drama terwijl dat niet hoeft. 
Er was ooit een leven zonder hem, en er is straks ook weer een leven zonder hem mogelijk. Maar die stap moet jij zelf zetten. En dus onder ogen zien hoe plat het verhaal eigenlijk is, je bent tegen een foute man aangelopen en soms gebeurt dat en dan ga je weer weg. Accepteren, uithuilen en doorgaan. Nu ben je het alleen aan het rekken en je zet je leven on hold en waarvoor?

Kijk er eens van een afstandje naar, wat zou jij een ander aanraden dan?

Natuurlijk komt er verdriet bij kijken, en woede, en schaamte etc. Maar waarom zou je dat uit blijven stellen. Het moet toch.

MRI

MRI

19-12-2023 om 10:27

Nou ik begrijp ook wel dat het voor jouw gevoelsleven, Twijfelaartje niet simpel is. Je ben er in gestapt denkend dat je met een vrijgezelle man ging. Toen kwam de klap en daarmee een trauma voor jou. Dat maakt ook dat je ws met een traumabinding zit. Dat is een soort hele lastige hechtingsknoop waarbij je verstand zegt niet door te moeten gaan maar het lukt maar niet om te kappen. Ook wel relatieverslaving genoemd. Dat is niet dat je per se een relatie moet maar dat je gehecht bent aan iemand die door verslaving oid niet beschikbaar is. Heel anders dan dat je als twee vrije personen op een normale rustige wijze de relatie opbouwt. 
Misschien moet je hulp hierbij zoeken. Want als het allemaal zo is wat ik hierbij boven schrijf (zijn natuurlijk vermoedens) is het inderdaad niet simpel en moet je op verstand en wilskracht hier van af komen. 

Waar hoop je, met je geduld, op Twijfelaartje?

Twijfelaartje us verliefd op de verkeerde man, en hoezeer ik dat kan begrijpen, er is geen ontkomen meer aan. Dit gaat slecht aflopen voor iedereen binnen deze ongezonde driehoek. Mensen zijn dikwijls ziende blind. We denken allemaal redelijke wezens te zijn, maar als het erop aankomt zijn we gewoon de slaaf van onze hormonen. Wees verstandig en loop weg. Heb respect voor jezelf en voor de partner van je minnaar. Een man die zegt dat hij van je houdt meent dat wel, maar hij het begrip “houden van” betekent voor hem iets heel anders dan dat het voor jou betekent. Dat is alleen in het moment, en hij leeft van het ene hoogtepunt naar het andere (letterlijk en figuurlijk), maar dat wil absoluut niet zeggen dat hij ook voor jou wil en kan zorgen. Het is gewoon de hier veel genoemde roze bubbel die verslavend werkt. Dus Twijfelaartje, ren ervan weg. Het gaat over na verloop van tijd. En dan kan je iemand ontmoeten die er wel echt voor je is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.