Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Sofie-Anne

Sofie-Anne

09-02-2020 om 16:59

Relatie beeindigd omdat partner gay blijkt


@Emma

@Emma

11-02-2020 om 10:20

Nog iets Ad

"Gelukkig kun je je tegenwoordig tot man laten ombouwen "

Gelukkig met knipoog Je laten ombouwen heeft meer te maken met het gevoel in een verkeerd lichaam geboren te zijn, niet zozeer met op wie je op een bepaald moment valt.

Joeh

Joeh

11-02-2020 om 13:03

Moeilijk

Er wordt teveel uitgegaan van de gedachte: altijd hetero geweest en daarna toch op vrouwen vallend. Mijn dochters 1e verkering was een jongen, 2 en 3 een meisje/vrouw. Nu is ze alweer 9 jaar met een man samen. Hoevaak ik nog te horen krijg: ze was vroeger lesbisch toch. Nee, ze viel al duidelijk vanaf haar 17e op mannen én vrouwen. Daarbij hoort niet standaard een niet monogaam leven, wat wel vaak gedacht wordt. Een evt volgende partner(ziet er niet naar uit)kan net zo weer een vrouw zijn.

Hoevaak hoor je niet zeggen/of lees je: goh, hij blijkt toch homo te zijn. Waarbij ik dan denk: Bi schijnt nog lastiger te accepteren zijn dan Homo of Lesbisch zijn

Mensje

Mensje

12-02-2020 om 15:30

Niet 100%

Ik ben vrouw en al 20 jaar gelukkig getrouwd met een man. Toch kan ik me voorstellen dat ik ook op een vrouw zou kunnen vallen. Maakt dat mij bi? Ik vind t weer zo'n niet nodig -label. Ik geloof dat er veel meer mensen niet 100% homo of hetero zijn, dat het maar net ervan afhangt wie je tegenkomt en hoe open minded je naar jezelf bent. En door de media leren we dat er veel meer smaken en mogelijkheden zijn dan we vroeger dachten. Dat is ook meer geaccepteerd tegenwoordig. In die zin ben ik niet verbaasd dat er meer mensen niet of homo of hetero lijken te zijn. Situationeel dus.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-02-2020 om 15:46

Nou ja Ad

Misschien is dat wel het grote verschil tussen (sommige) mannen en (sommige) vrouwen.

Olivia

Olivia

12-02-2020 om 17:04

Mensje

Mensje, omdat jij schrijft dat je je kunt voorstellen dat je ook op een vrouw zou kunnen vallen, maakt jou dat meer -bi- dan ik. Want ik kan me niet voorstellen dat ik ooit op een vrouw zou kunnen vallen, bij de voorstelling alleen al roept dat weerstand op. Nogmaals ik heb heel veel vriendinnen, ik zou met ze kunnen samenwonen, op vakantie gaan, kletsen, lachen, diepzinnige gesprekken voeren, maar geen seksueel contact willen hebben, dat is het verschil denk ik.
Labelen hoeft wat mij betreft ook niet, maar goed, die zijn er nu eenmaal, en het is duidelijk wat ermee bedoelt wordt. Je hebt hetero, homo en je hebt bi, niets mis mee trouwens.

rode krullenbol

rode krullenbol

12-02-2020 om 17:10

"Je hebt hetero, homo en je hebt bi"

En aseksueel.

mamvanpan

mamvanpan

12-02-2020 om 17:27

en panseksueel

Aldus mijn kind, dat zichzelf zo noemt.
Ze is ook niet uit de kast gekomen, maar uit het keukenkastje

Panseksueel is als je niet alleen valt op mannen en vrouwen, maar ook op mensen die buiten deze binaire indeling vallen of ergens er tussenin.

Ze identificeert zichzelf ook niet als mannelijk of vrouwelijk, maar als iets daartussenin.

Olivia

Olivia

12-02-2020 om 17:58

weer wat geleerd

Aha, ja aseksueel kende ik wel, maar van panseksualiteit had ik nog nooit gehoord, weer wat geleerd dus.

Genderfluid

Heb je ook nog.

Niki73

Niki73

12-02-2020 om 18:09

Sydney

Genderfluid zegt iets over jezelf, niet op wie je valt.

non binair

https://transgenderinfo.be/m/identiteit/variaties/non-binair/

"Een non-binair persoon is iemand die zich niet thuis voelt in de binaire gendercategorieën man of vrouw en zich beter voelt bij een andere, niet-binaire, genderidentiteit."

Enna M.

Enna M.

12-02-2020 om 20:37

glijdende schaal

dus.

Sammie

Sammie

12-02-2020 om 20:43

Olivia

Ik snap dat nooit zo.
Waarom moet je je er een voorstelling bij kunnen maken, en hoe doe je zoiets?
Ik kan me dus bij 99,999999 ofzo van de gehele mensheid me geen voorstelling maken van seks met hen. Man of vrouw. (of iets daar tussenin of erbuiten

Olivia

Olivia

13-02-2020 om 10:47

Sammie

Iemand schrijft dat iedereen wel iets van -bi- in zich heeft, en daar reageerde ik op, want ik denk niet dat iedereen iets -bi- in zich heeft.
Dat is eigenlijk het enige wat ik wil aangeven. Mensje geeft aan dat denkt dat ze ook wel op een vrouw zou kunnen vallen, en ik denk dat dat bij mij niet zo is.
En ja, het is een theoretisch verhaal maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit op een vrouw zou kunnen vallen, dat doe ik al 48 jaar niet en ik denk niet dat dat ineens gaat veranderen. Maar inderdaad, misschien moet ik nooit -nooit- zeggen.

rutiel

rutiel

17-02-2020 om 19:10

Nu we het er toch over hebben: lbht

Enigszins van het eigenlijke onderwerp af (sorry) maar iets wat me al een tijdje bezighoudt: de lhbt "gemeenschap".
Ik kan me voorstellen dat je de eerste drie nog in een clubje zou kunnen samenbrengen: het gaat dan om je seksuele voorkeur/gerichtheid.

Maar die transgenders, wat doen die in dit rijtje? Hier gaat het immers om seksuele identiteit, of je je man of juist vrouw voelt. En niet of je op mannen of vrouwen valt. Of mis ik nu iets?

Rutiel

Ik vermoed dat transgenders zich meer geaccepteerd voelen in een gay scene

LHBTIQAPC

https://www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/2017/07/lhbti-kennen-we-maar-wat-betekent-lhbtiqapc

Het 'rijtje' is al jaren veel langer.

Blijkbaar gaat het er niet alleen om met welke gender je je al dan niet identificeert maar ook met welke gender je je al dan niet het liefste verhoudt.
Ik denk dat je net even teveel in afgemeten 'hokjes' denkt Rutiel.

"Hokjesdenken, labeltjes plakken, categoriseren: de meningen zijn verdeeld over de uitbreiding van de afkorting LHBTI. Critici wijzen op de negatieve bijsmaak van het hokjesdenken. Het is onmogelijk om iedereen thuis te laten voelen in welke term dan ook. Voor liefde en gender is geen hokje nodig, stellen zij."

"„We willen dat iedereen zich herkent in het programma'', zegt een woordvoerder van Pride Amsterdam. „Als je het over LHBTI hebt, hebben mensen soms geen idee waar het voor staat. En binnen al die letters heb je ook weer allemaal subgroepen. Wij zeggen nu, er is maar één letter belangrijk en dat is de 'p' van Pride. Want je mag trots zijn op wie je bent.''

Transgenders kun je ook vinden bij het COC.

Sammie

Sammie

18-02-2020 om 11:34

Olivia

Maar ik ben al 25 jaar niet meer gevallen op vrouwen
Daarmee ben ik niet veranderd. En dat 'weet' ik alleen omdat er in het verleden dus wél vrouwen waren. Ik merk daar nu helemaal niets van...

(als puber ook vrij intiem met gewone vriendinnen, sliepen vaak samen in 1 bed etc, daar was niets gevaarlijk aan)

Ad Hombre

Ad Hombre

18-02-2020 om 11:55

Hokjes

Mensen houden nou eenmaal van hokjes. Zodra mensen uit de kast zijn (in welke richting dan ook) gaan ze elkaar onmiddelijk weer in hokjes stoppen.

Butch, femme, tomboy, twink, top, bottom, etc, etc...
Het zijn misschien *meer* hokjes maar het blijven hokjes!

Ad Hombre

Ad Hombre

18-02-2020 om 12:00

Sammie

"Daarmee ben ik niet veranderd. En dat 'weet' ik alleen omdat er in het verleden dus wél vrouwen waren. Ik merk daar nu helemaal niets van..."

Dat denk je, dat je niet veranderd bent. Dat gaat misschien maar heel langzaam. Maar in werkeljkheid wijzigt je hormoonbalans continu en die hormoonbalans heeft een sterke invloed op waarop je valt en hoe hard. Kijk ook eens naar al die onderzoeken over de invloed van de pil op het libido en de partnerkeuze.

Bij vrouwen gaan die scommelingen met name hard, met cyclus en menopauze, maar ook mannen hebben daar 'last' van. (of plezier)

Olivia

Olivia

18-02-2020 om 12:08

dat is toch iets anders?

Samen in 1 bed slapen hoeft met een vriendin toch helemaal niet intiem te zijn? Dat vind ik een heel ander verhaal. Ik sliep inderdaad zo vaak na het stappen met een vriendin in 1 bed, we konden dan nog even gezellig nakletsen en ze had trouwens maar 1 bed op haar studenten kamer. Maar onlangs ook nog hoor, we gingen met 3 vriendinnen een weekendje weg, dan slapen we gewoon ook in de bedden die beschikbaar zijn, vaak zijn dat niet genoeg 1 persoonsbedden dus slapen we gezellig samen, en met bloot lopen doen we ook nooit moeilijk. (doe ik niet bij alle vriendinnen, maar wel sneller met die waar mee ik ook naar de sauna ga, we hebben elkaar toch allang gezien)

Ad Hombre

Ad Hombre

18-02-2020 om 12:09

Synthetische hormonen

Oh ja, en dan heb ik natuurlijk nog de eerder aangestipte theorie dat die hormoonachtige stoffen waar men al tientallen jaren voor waarschuwt en de in het oppervlaktewater terecht komende hormonen uit de anticonceptiepil verantwoordelijk zijn voor al die genderdysforieen die de laatste decennia zo lijken toe te nemen.

https://www.scientificamerican.com/article/low-doses-hormone-like-chemicals-may-have-big-effects/

"There truly are no safe doses for chemicals that act like hormones, because the endocrine system is designed to act at very low levels,"

Waarom zouden die stoffen geen invloed kunnen hebben op de seksuele ontwikkeling an onze kinderen?

Bonusvraag: is dat dan een conservatieve theorie (omdat de LGBTI golf dan een chemische storing is in plaats van een vrijmaking) of een progressieve (want: milieu)?

@Emma

@Emma

18-02-2020 om 12:23

Tja

Je kunt ook zeggen dat de hormonen in het milieu ons eindelijk bevrijden van alle zogenaamd biologisch te verklaren seksuele gedragingen

Ad Hombre

Ad Hombre

18-02-2020 om 12:26

Emma

Dat zou kunnen, sommigen gaan zelfs zover dat ze daar dan een samenzwering in zien om de wereldbevolking uit te dunnen.

"alle zogenaamd biologisch te verklaren"

Jou hersenen zijn blijkbaar al aangetast, pardon, bevrijd...

Marga

Marga

18-02-2020 om 12:29

Trans

Als ouder van een transkind kan ik zeggen dat heel veel transmensen zich zelf verbazen over het in het rijtje lgbtq geplaatst te worden. Trans zijn gaat over identiteit niet over seksuele voorkeur. ze vinden het niet heel erg maar wel bevreemdend.

rutiel

rutiel

18-02-2020 om 12:38

Anne en hokjes

Tja, misschien denk ik teveel in "hokjes", geen idee. Ik heb het "hokje" lbhti (dank voor de aanvulling...) niet verzonnen.
Jouw links en citaten maken het allemaal niet duidelijker. "Je mag trots zijn op wie je bent" en "er is maar één letter belangrijk en dat is de 'p' van pride".

Dus als hetero pas ik ook in die gemeenschap? En als necrofiel? Of pedofiel??

Ik word een beetje dwars van dergelijke blije regenboog-boodschappen merk ik zelf. Het heeft net teveel iets van een groep die zich op de één of andere manier moet bewijzen. En héél erg hun best doen om te verkopen dat echt iedereen erbij hoort.

Marga

Marga

18-02-2020 om 12:46

haha Rutiel

`een groep die zich op de één of andere manier moet bewijzen. En héél erg hun best doen om te verkopen dat echt iedereen erbij hoort.` nou denk ik dat mensen die tot het lgbtq gebeuren horen dat nou juist van de heterogemeenschap zullen vinden.

Ik stel voor dat we gewoon iedereen lekker zijn-haar ding laten doen.

McKinsey

https://nl.wikipedia.org/wiki/Alfred_Kinsey

Het eerste belangrijke onderzoek op het gebied van de menselijke sexualiteit. We zijn, als menselijke soort, maar ook andere soorten, divers op het gebied van sexualiteit.
McKinsey besprak het als een continuum.
"Kinsey heeft de zogenaamde Kinsey-schaal geïntroduceerd, waarin seksuele reacties verdeeld zijn op een glijdende schaal van biseksualiteit, met uitsluitend hetero- of homoseksueel als de twee uitersten. "

Misschien kunnen we het tegenwoordig beter zien als een stromend 3Dmodel.
Pedofilie komt voor en is een natuurlijke variatie. Echter uiteraard wordt dat beperkt door het strafrecht. Als samenleving vinden we het ongewenst dat kinderen, met een groot machtsverschil tegenover volwassenen niet geconfronteerd worden of gedwongen tot sex met volwassenen. Verder vinden we het een kwestie van toestemmende volwassenen, tenzij er sprake is van grote machtsongelijkheid of dwang. Bij necrofilie kan geen instemming verkregen worden. Of destructieve gevolgen voor zichzelf of de samenleving zoals bij kannibalisme.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-02-2020 om 23:26

AnneJ

Als samenleving vinden we het ongewenst dat kinderen, met een groot machtsverschil tegenover volwassenen NIET geconfronteerd worden of gedwongen tot sex met volwassenen.

Ik heb NIET even groot gemaakt. Ik denk dat je of gewenst en niet wilde zeggen, of ongewenst zonder niet.

Ik zag het Kaaskopje. Ik moet eens kortere zinnen leren maken, dan gaat dat niet zo fout.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.