Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
08-04-2026 om 10:53
Ik volg mijn stiefzus voornamelijk op IG en ik zie soms posts voorbij komen over haar stiefmoeder (mijn moeder) die nou niet erg positief zijn. Ik ben zelf de eerste die zou zeggen dat mijn moeder niet perfect is, maar ik vind het toch erg naar om te zien dat ze dit op Sociale Media zet. Het is ook nog geen eens anoniem, dus iedereen die haar een beetje kent weet gelijk wie ze bedoelt. Mijn stiefzus is eind 20 en de band is niet zo heel goed dus ik weet niet of ik haar hierop moet aanspreken. Heeft iemand advies?
15-04-2026 om 13:10
Ja dat kan, maar ik ben bang dat het dan van kwaad tot erger wordt. En dan heb ik dat getrouwtrek op IG. Ik wil niet onze business zo bespreken waar iedereen het kan lezen.
15-04-2026 om 16:57
Plus dan verwijdert ze dat commentaar en blokkeert ze to, dan heb je helemaal geen controle. Gewoon rapporteren op pesten/laster/smaad in die hoek en dan hopen dat de post wordt verwijderd/haar account wordt opgeheven. Maarja..je hebt zo weer een ander.
15-04-2026 om 19:59
Max88 schreef op 15-04-2026 om 16:57:
Plus dan verwijdert ze dat commentaar en blokkeert ze to, dan heb je helemaal geen controle. Gewoon rapporteren op pesten/laster/smaad in die hoek en dan hopen dat de post wordt verwijderd/haar account wordt opgeheven. Maarja..je hebt zo weer een ander.
Je hebt sowieso geen controle. Ik heb ooit via mijn werk meegemaakt dat iemand leugens vertelde over mij en een collega. Heel vervelend zeker omdat andere mensen het geloofde een zich ermee gingen bemoeien. Mijn werkgever wilde zorgen dat de berichten verwijderd werden maar ik wist toch dat dat niet zou gebeuren. Ik heb gewoon iedereen geblokkeerd ( mocht ivm geheimhouding toch niet reageren) en toen waaide het over. Zeker omdat deze persoon na een week weer een volgend slachtoffer had die haar "onrecht" had aangedaan. Ik zit nu helemaal niet meer op sm ( niet hierdoor) en dat vind ik eigenlijk wel lekker.