Relaties Relaties

Relaties

Stress door veranderingen op het werk


S.ndra schreef op 25-04-2023 om 13:50:

We hebben gepraat en nu in elk geval bedacht hoe hij op het huidige werk hiermee om zal gaan. Dat geeft in elk geval op 1 vlak wat rust. Hopelijk kunnen we de komende tijd ook kijken naar de zoektocht naar iets nieuws.

Fijn dat jullie er samen over hebben kunnen praten en er oplossingen voor hebben kunnen bedenken! Hopelijk blijft die verbinding in stand. Dat scheelt al heel erg veel in tijden van stress! 

Heb je de indruk dat hij nu een beetje begrijpt hoe zwaar zijn gedrag in dit soort situaties op jou drukt? 

S.ndra

S.ndra

28-04-2023 om 23:36 Topicstarter

Dat is een goede vraag, Temet. Dat weet ik niet. Maar ik denk dat het in ons geval niet zoveel zin heeft om daarop te focussen, zo zit mijn man niet in elkaar. Het helpt beter om meer rust te creëren, dan komt er ook weer meer ruimte.

S.ndra

S.ndra

01-05-2023 om 08:13 Topicstarter

Hmm, op vakantie leek het even beter te gaan, maar thuis toch weer veel stress.

Stress als gevolg van veranderingen op het werk is een veelvoorkomend probleem dat veel mensen ervaren. Het kan moeilijk zijn om te gaan met veranderingen, vooral als ze onverwacht komen of als ze grote gevolgen hebben voor je werk of je persoonlijke leven.

Hier zijn enkele tips die kunnen helpen om stress te verminderen tijdens veranderingen op het werk:

1. Communiceer met je leidinggevende of collega's - Het is belangrijk om open te zijn over je zorgen en vragen te stellen over de veranderingen. Dit kan je helpen om beter te begrijpen wat er gebeurt en hoe het van invloed is op je werk.



2. Blijf positief - Probeer een positieve houding te behouden, zelfs als de veranderingen moeilijk zijn. Zoek naar kansen om nieuwe vaardigheden te leren of je werk op nieuwe manieren te benaderen.



3. Focus op wat je kunt beheersen - Richt je op de dingen die je wel kunt beheersen, zoals je werkethiek en hoe je omgaat met veranderingen. Laat de dingen die je niet kunt veranderen los.



4. Zorg voor jezelf - Het is belangrijk om goed voor jezelf te zorgen, vooral tijdens periodes van stress. Eet gezond, slaap voldoende en neem regelmatig pauzes om je geest te ontspannen.



5. Zoek steun - Praat met vrienden, familie of een professional als je merkt dat je stressniveau hoog is. Het kan helpen om je gevoelens te uiten en ondersteuning te krijgen tijdens deze moeilijke periode


Onthoud dat veranderingen op het werk vaak onvermijdelijk zijn en dat het normaal is om stress te voelen tijdens deze periodes. Probeer deze tips te gebruiken om je te helpen omgaan met de veranderingen en stress te verminderen, zodat je je weer beter kunt voelen op het werk en in het dagelijks leven

S.ndra

S.ndra

06-05-2023 om 06:28 Topicstarter

Bedankt voor je tips. Dat zijn idd goede dingen om te doen. Hij wil weg en gaat op zoek naar een andere baan. Dat is op zich natuurlijk prima, maar hij kan moeilijk omgaan met onzekerheid op het werk en de onzekerheid van solliciteren daar bovenop.

S.ndra

S.ndra

13-05-2023 om 17:55 Topicstarter

Ik weet het niet, het gaat toch weer slecht. Gesnauw naar mij en de kinderen. Niet leuk. Ik merk dat ik daar eigenlijk niet meer goed tegen kan. Hij praat niet over de dingen die hem dwars zitten, maar wordt dan steeds boos om alles en niks. Ik weet dat ik het me niet aan moet trekken, maar dit kost me heel veel energie. Ik wil die energie voor andere dingen gebruiken, maar dat lukt me niet.

TO, ik snap dat dit vreselijk is en je opbreekt.

Scheiden is duur. Heb je al eens voorgesteld dat hij tijdelijk uit huis gaat, zodat jullie er geen last van hebben?
Evt, komt hij af en toe eten om de band te houden, maar niet te lang en hij moet weg als hij weer sjach gaat doen.

Ik zou dit eerst proberen, ook omdat dit met tijdelijke oplossingen, vakantiehuisjes, AirBNB etc  in elk geval tijdelijk verlichting kan bieden. Zodat je energie weer terug komt 

Daarna pas over vervolg nadenken.

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Dus ik zou stoppen met hier klagen (hoewel ik je behoefte heel goed begrijp, geloof me), maar actie gaan nemen. Je moet echt iets anders gaan doen. En de net door mij voorgestelde actie is de makkelijkste voor nu.

Logeren kan ook, B&B, maakt niet uit, als hij maar zo veel mogelijk uit huis is (met af en toe kort thuis zijn).

ArianneH schreef op 13-05-2023 om 18:17:

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Dus ik zou stoppen met hier klagen (hoewel ik je behoefte heel goed begrijp, geloof me), maar actie gaan nemen. Je moet echt iets anders gaan doen. En de net door mij voorgestelde actie is de makkelijkste voor nu.

Logeren kan ook, B&B, maakt niet uit, als hij maar zo veel mogelijk uit huis is (met af en toe kort thuis zijn).

Wat doe je nou, eigenlijk? 

S.ndra

S.ndra

13-05-2023 om 19:13 Topicstarter

Nou, hier klagen doe ik nog niet zo lang. Dat was al een hele stap eigenlijk…

Wat doe ik nu. Ik probeer met hem te praten over de situatie op zijn werk. Ik luister als hij daar uit zichzelf dingen over vertelt. Ik heb hem aangeraden om een coach die hij eerder heeft gehad weer in te schakelen. Ik probeer grenzen aan te geven bij vervelend gedrag. Ik probeer soms een beetje uit de buurt te blijven. Ik mediteer. En ik probeer om alles zo normaal mogelijk door te laten lopen voor de kinderen.

Maar ik merk dat ik er enorm doorheen zit. Rationeel denk ik: Het is alleen maar het werk, het komt wel goed. Maar mijn gevoel wil niet meer. De ene keer is onze relatie niet goed, dan doen de kinderen van alles niet goed. We hebben heel veel aan onze fiets hangen, ik baal er ook van dat hij de stress dan nog groter maakt voor niks. En dat het thuis erg ongezellig is.

S.ndra schreef op 13-05-2023 om 19:13:

Nou, hier klagen doe ik nog niet zo lang. Dat was al een hele stap eigenlijk…

Het is ook geen klagen. Voel je vooral vrij om te schrijven wat je wilt. 

Het is een lastige situatie met constante spanning. Heb je een mogelijkheid om er af en toe aan te ontsnappen?

S.ndra

S.ndra

13-05-2023 om 20:37 Topicstarter

Nee, niet zo makkelijk helaas. Ik ga er eens over nadenken wat ik zou kunnen doen. Beetje uitwaaien kan idd geen kwaad.

Het lijkt me serieus geen slecht idee als hij een paar weekjes in een hotel in de buurt gaat zitten. Dan kan hij zo negatief doen als hij wil, maar dan hebben jij en de kinderen er tenminste geen last van. 

S.ndra

S.ndra

27-05-2023 om 08:42 Topicstarter

Het gaat helaas niet echt goed. Ik heb wel met hem gepraat, maar dat heeft niet veel opgeleverd. Hij vindt dat ik maar weg moet gaan als ik last van hem heb. Maar dat is niet echt een optie als de kinderen naar school moeten.


Jammergenoeg stijgt bij hem de spanning over zijn werk. Ik krijg nu bijna dagelijks hele verhalen wat er nu weer voor belachelijks is gedaan door die en die op het werk. En thuis wordt hij over allerlei kleine dingen boos.

Ik weet gewoon niet hoe ik hiermee om moet gaan. Ik weet dat dit tijdelijk is. Maar die woedeaanvallen kwetsen mij wel. Ik begin af te haken en kan er gewoon niet meer tegen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.