Relaties Relaties

Relaties

GitteNN

GitteNN

17-01-2017 om 14:17

Toch door na vreemdgaan


Ook Ervaring

Ook Ervaring

16-02-2017 om 22:46

Wakker geschud

Ik had het ook liever niet meegemaakt, maar dan waren we misschien nóg aan het 'modderen' geweest.
De basis was goed, maar er ontbrak een hele hoop sinds jaren. Het hele gebeuren heeft ons allebei enorm wakker geschud.
Wat ontbrak is weer terug, in die zin er op vooruit gegaan en sterker geworden.

Truffel

Truffel

16-02-2017 om 23:09

Ook Ervaring

Hoe kan iets 99.9% zijn (dus niet volledig)en dan toch 200% (bestaat natuurlijk niet, 100% is het maximaal haalbare)/(dus dubbel voor jouw gevoel)sterker?

Ook Ervaring

Ook Ervaring

17-02-2017 om 07:50

Geen rekensommetje

Okee, dat is wel heel letterlijk genomen, het is geen rekensommetje...

Zie de 2 'getallen' los van elkaar.
De 99,9% is voor het vertrouwen en de 200% is de relatie die er op is vooruitgegegaan.
Als we dan toch aan het rekenen zijn dan wás de relatie 65% van de 100% en die is er 135% op vooruit gegaan, dus 200%, voelt veel sterker...
Het gaat natuurlijk ook een beetje om de verbeelding hè, Truffel.

Een relatie is niet echt uit te drukken in cijfers.
De 0,1% van het vertrouwen is prima dat die opgevuld wordt door een zekere allertheid.
Dat kan a-relaxed overkomen, maar liever dat dan dat we weer verzanden in de oude suffe vanzelfsprekendheid.
Ik voel me gewoon weer veilig in mijn relatie.
Man leunt ook niet meer achterover en deelt ook mee in de 0,1%.

Truffel

Truffel

17-02-2017 om 09:10

dat snap ik wel

Daar ging het ook niet om, al vond ik het wel opvallend
Waar het mij om gaat is eerst dat ik het super vind dat jullie door konden gaan, maar dat ik mij altijd afvraag hoe het beter kan worden als ik (even de vrouwen die daar open over zijn en de vrouwen in mijn omgeving die er heel eerlijk over zijn)naar de genoemde vrouwen luister. Dan hoor ik over angsten, vernedering, wantrouwen, twijfel, alert zijn, terugkerende negatieve gevoelens en dat soort dingen. Als ze heel eerlijk en open zijn dan he. Maar dezelfde vrouwen roepen ook het hardst dat ze nu sterker dan ooit zijn. Hoe dat voor jou is weet ik niet, ik ken je niet, zie het dan ook niet als oordeel.

ik ook Truffel

Ik snap het niet hoor Truffel, ik voel me ook nog niet sterker en ook in de relatie niet. Tuurlijk zijn er dingen verbeterd omdat er nu iets meer over gesproken is, maar ik zie ook oude patronen weer terug komen.

Ik ben jaloers op wie kan zeggen dat ze sterker staan, maar inderdaad is het ook helemaal waar wat ze zeggen. Ik ben nog steeds angstig dat het alsnog mis gaat, soms boos en voel me af en toe weer vernederd (niet dat er dan iets gebeurd maar door herinneringen). Vooral vertrouwen is heel moeilijk, aangezien ik erg goed van vertrouwen was en ook in die periode. 'Hij zei toch dat er niets was dan geloof ik dat' en dat was zo fout. Nu kan ik het dus echt niet meer. En zodra ik dan weer iets probeer te geloven komt het stemmetje dat zegt, toen geloofde je het ook en was het ook mis.

In ons leven zijn we er op vooruit gegaan, meer begrip van beide kanten en meer hulp van man in het huishouden. Maar op relatie gebied loop ik nog op eieren en hij ook.

Been there

Been there

17-02-2017 om 11:35

Deel mening wederom met ook ervaring

Yep, ik voel me ook sterker. Ik heb er wel met vrienden over gepraat en met familie. Dat maakte het minder beladen voor mij en mensen waren opener en al dan niet begripvol. Degenen die het weten gaan normaal om met mijn partner, het gaat hen tenslotte niets aan. Natuurlijk zijn er die zeggen dat ze het niet hadden "gepikt". Ik zeg altijd zo: kom er eerst maar eens zelf voor te staan. Ik kreeg vaak als reactie dat men mij sterk vindt, en ja, dat vind ik zelf dus ook. Had nooit verwacht dat ik me erover heen kon zetten. Ik zie alles in het juiste perspectief: partner is dus niet perfect (en ik ook verre van hoor) en die ander kan mij niet evenaren, anders was partner niet gebleven. Mijn partner is niet veranderd, dat hoeft ook niet, wel zijn we beide alerter in de goede zin van het woord. Een huwelijk is "hard" werken dat beseffen we. Angstig ben ik niet, als het nog een keer gebeurt, dan red ik me echt wel en is het einde oefening. Maar daar ben ik niet bang voor. Naïef ? Nee, ik heb wel geleerd zeg nooit nooit. Lieve dames, sterkte; jullie zijn het houden van waard en begin met veel te houden van jezelf!

Ook Ervaring

Ook Ervaring

17-02-2017 om 11:36

Factoren

De (snelheid en diepte van) genezing na ontrouw is afhankelijk van zó ongelooflijk veel factoren.
Ook de situatie van ervoor weegt heel zwaar mee.
Mijn situatie is natuurlijk niet te vergelijken met een andere.
Iedere situatie is weer zo anders.
Ik wens iedereen veel sterkte, moed, wijsheid en vooral liefde toe!

Puinhoop

Puinhoop

05-04-2017 om 14:01

Leeft deze draad nog?

Want ik was ook blij toen ik dit zag. Bij ons is het inmiddels ruim 4 maanden geleden, maar ik heb de afgelopen week ook weer huilbuien gehad. Dan zie ik steeds weer voor me hoe hij aan het wandelen was, toen ze hem belde of sms-te en hoe zijn gezicht oplicht als hij koers zet naar haar huis. Dat hij haar net zo heeft aangekeken als mij als hij met me zoent.

Ik vond het herkenbaar, haar naam Googelen....ik weet niet hoe ze heet, heeft ie niet verteld, maar ik wil het wel weten, ik ben gewoon zo benieuwd, je wee wel. Wat heeft zij dat ik niet heb.

Man zegt er nooit meer aan te denken, die lijkt alles snel weer vergeten te zijn. Maar ik denk er nog dagelijks aan en het blijft pijn doen. Hoe lief hij ook doet, hoe we ook samen vaak gaan wandelen, eindigend bij een biertje in de kroeg, het maakt niet uit. steeds als ik naar hem kijk stel ik me hem voor bij die andere vrouw en dan breekt mijn hart. Woede en verdriet lopen dor elkaar heen.

Ik hoop dat dit draadje nog een beetje loopt, anders denk ik dat ik er zelf eentje begin. Ook ik heb veel behoefte aan lotgenoten, die weten wat je voelt.

Draadje is een beetje dood

Maar we kunnen proberen het weer tot leven te roepen. Er is een ander draadje waar sommige van ons zitten. Ik lees voornamelijk mee, vind het moeilijk om te reageren. Omdat mensen de hele situatie niet kennen reageren ze soms heel bot en dat raakt mij momenteel heel erg.

Bij mij is het drie jaar geleden en ik loop nog steeds met veel woede en verdriet rond. Mede omdat ik gezien heeft dat man zo verliefd naar haar \keek (nu niet meer) maar dat hij zo niet naar mij kan kijken. Ik snap dat ook wel want er zitten gewoon nog wat moeilijkheden dwars, maar ik zou dat zo graag weer willen. Ook kom ik haar nog regelmatig tegen en dat is voor mij heel lastig. Iedereen probeert gewoon normaal te doen en man zegt, iedereen heeft toch wat hij/zij wil. Maar ik heb niet wat ik wil, ik wil nl die onbezorgdheid en verliefdheid terug en dat kan voorlopig niet.

Mannen kunnen er lijkt het makkelijker over heen stappen, ik heb er echt veel moeite mee. Ik wil wel heel graag maar er blijft een blokkade zitten, ook ik stel me vaak hem en haar voor en zeker als ik hen bij elkaar in de buurt zie. En nee man doet dat niet expres dat is gewoon hoe de situatie is. Hij zegt niets meer te voelen en dat geloof ik ook maar het blijft gewoon pijnlijk omdat het mij eraan herinnerd.
Veel sterkte puinhoop!

tante Sidonia

tante Sidonia

25-04-2017 om 12:13

en molly

Heb jij ook iets therapeutisch gedaan om het hele gebeuren te verwerken?
Ik lees dat jij wel heel erg terug wil naar vroeger en dat is in alle gevallen onmogelijk. Je moet echt proberen te kijken naar wat nu het maximaal haalbare is. Achterom blijven kijken maakt je ook niet vrolijker en dus ook niet aantrekkelijker. Dat bedoel ik niet gemeen. Maar je moet echt voor jezelf proberen het achter je te laten. Desnoods door je er nog eens goed in te verdiepen met een therapie, of anders door je te storten op iets anders.

GitteNN

GitteNN

25-04-2017 om 13:02

mollym puinhoop sidonia

zo herkenbaar. die beelden als maar die beelden. ik heb ze ook. dag in dag uit. altijd als ik naar hem kijk. het ene moment voel ik me blij en relaxed en happy met hem en het andere moment is daar dat beeld weer. ik zou ook willen dat dat weg gaat. als dat er niet meer zou zijn....

ben het met sidonia eens...dat wat was komt niet meer. er is vertrouwen ongelooflijk beschadigd. ik merk zelfs dat ik de mannen uit andere relaties ALLEMAAL niet vertrouw in mijn hoofd.

en wat hier aan te doen? ik weet het niet.

gitteNN

therapie

Tante Sidonia, ik ben inderdaad in therapie en dat helpt wel maar het heeft heel veel tijd nodig en voelt op dit moment nog oneerlijk en er is nog veel boosheid. Ik begrijp dat het niet kan terug naar wat was, maar ik mis dat heel erg en hopelijk komt het ooit een klein beetje terug.

GitteNN misschien is het voor jou ook verstandig om eens met iemand te praten, ik herken precies wat jij beschrijft en eigenlijk pijnigen we onszelf er alleen maar mee. De ander zit er niet mee en gaat ook door met leven en leuke dingen doen. Dat moeten wij ons ook gunnen, al weet ik hoe moeilijk het soms is. Ook ik heb twijfels en wantrouwen als ik andere hoor over trouwen of verliefd zijn. Maar ook wij zijn een hele tijd gelukkig geweest en hopelijk worden we dat ook weer.
Molly
Oh en Puinhoop er is een draad je verder na ontrouw daar zijn ook veel lotgenoten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.