Relaties
Mirandaversendaal
12-06-2026 om 14:35
Twijfel aan alles
beste lezers.
Ik heb wat inzichten nodig en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Man en ik zijn 18 jaar samen waarvan bijna 6 maanden getrouwd ( alleen voor het erfrecht in duitsland)
We hebben 7 jaar in australie gewoond ...zijn teruggekomen omdat ik heimwee had. die afspraak hadden we gemaakt .
Terug in Rotterdam een paardje gekocht .Die na 2 jaar astma bleek te hebben dus voor onze pony was de manege geen geschikte plek
Zelf vonden we ons huis in Rotterdam ommoord ook niet meer prettig wilde graag ons paardje aan huis en zelf ook meer rust .
Aangezien mijn man 63 is en ik uit de schuldsanering kom konden we in Nederland niets kopen .
We zijn uitgeweken Naar duitsland net over de grens .
Inmiddels is de kudde uitgebreid met een minishet een muli en een 1 jarig tinkertje.
Ik twijfel nu aan of ik dit leven wel leuk vindt ,ben heel de dag thuis ( manlief ook) hij gaat 29 juni weer werken want het buffertje raakt aardig leeg.
We hebben de eerste maanden ons de blubber gewerkt om het paard vriendelijk te krijgen.
Alle grote klussen nu klaar
Ik voel me niet fijn ik moet nu iedere keer denken aan dat liedje van doe maar "is dit alles"
We hebben geen kinderen mee genomen die zijn allemaal groot
Ik denk dat onze relatie op is ,hij is nog steeds lief en dezelfde ,maar stoor me nu echt aan dingen zoals
Dat hij heel vlak in zijn emotie is nooit praat niet romantisch sex hebben we ook al lang niet hij is altijd heel makkelijk daarin geweest en niet echt een initiatief nemer.
We hebben er uitgebreid over gepraat en hij wil als ik zou gaan hier blijven
Wil de beestjes houden en het dan zonder mij gaan doen.
Ik voel me gevangen hadden veel irritaties en hebben eindelijk uitgesproken wat we beiden voelen.
Maar nu we hebben afgesproken dat we zonder ruzie uit elkaar zullen gaan
Ik weet het niet meer hoe lief hij ook is haal weinig meer uit onze relatie
Ik.mis mijn werk voel me echt nutteloos hier werken gaat ook nog niet ivm de taal.
Wie o wie kan me eens wat inzichten geven
Lang verhaal
Groetjes miranda
Mirandaversendaal
12-06-2026 om 20:16
IMI-x2 schreef op 12-06-2026 om 17:46:
Hoe zit het met je eigen energieniveau? Nog even goed als voorheen?
Nee ben veel moe maar ook veel gebeurt ..hard gewerkt en het australia verhaal wilde hij heel graag maar wel de afspraak gemaakt als 1 van de twee terug wil dan gaan we heb het 7 jaar gedaan mooie ervaring maar blij dat ik terug was
Anoniemvoornu
12-06-2026 om 22:42
Mirandaversendaal schreef op 12-06-2026 om 16:24:
mag zeker ,ik ben 9 jaar jonger ben redelijk eenzaam zelfs als we samen zijn ...vandaar mijn twijfels .hij lacht bijna nooit is niet van complimentjes geven ... hij weet van zichzelf hoe lastig het voor hem is ...voelt niet meer als een huwelijk maar meer broer en zus
Dus omdat jij jonger bent moet hij over zijn grenzen gaan? Jullie hebben een zware periode achter de rug. 2 verhuizingen en een verbouwing klinkt mij als 30er al loodzwaar. Hij zorgt ook mee voor de paarden begrijp ik en moet straks weer aan het werk. Met zoveel op je bord kan de spanning erin houden best moeilijk zijn lijkt me zeker als 60+ er
linn19
13-06-2026 om 00:44
Mirandaversendaal schreef op 12-06-2026 om 20:13:
[..]
Hij kan hier blijven als ik weg zou gaan ...en hoeft me niet uit te kopen ... de overgang heb ik 10 jaar geleden gehad dat op een rijtje krijgen ben ik mee bezig vandaar mijn verhaal hier kan eruit halen wat ik nodig heb en het eens van een andere kant bekijken ..
Als hij hij jou niet hoeft uit te kopen wat gebeurt er dan met de helft van bezit van jou daar omdat jullie getrouwd zijn? Zoals je het beschrijft ben je vrij om te gaan, je laat alles achter in duitsland incl. de paardjes want die blijven bij hem. Waarom voel je je dan gevangen?
Ik weet niet wat je bedoeld met " het van een andere kant bekijken" maar ik vind het ook wel triest voor je man, je bent hem wel gevolgd naar australie, en duitsland maar nooit met heel je hart zo te lezen.
Moree
13-06-2026 om 06:19
Jullie hebben veel gedaan, bergen verzet zo te lezen. En jullie hebben je paardje vriendelijk gemaakt, grote stappen! Dat op zich is al iets waar je je goed over kan voelen misschien. Een bepaalde voldoening uithalen. Ik weet hoeveel werk het kan zijn met dieren.
Hebben jullie goed kontakt met jullie kinderen? Kun je daar meer voldoening uit halen Miranda?
Nog een paar vragen, had je vroeger levenswensen? Wat wilde je met je leven doen? Uit het leven halen?
Wat ik mooi aan de situatie van je partner en jou vind is dat jullie goed kunnen ‘creeren’. Werken met de situatie die jullie hebben en hier goede omstandigheden van maken. Bijvoorbeeld, jullie hebben de stap gemaakt om te emigreren naar Australie. Jullie hebben daarna een nieuw leven opgebouwd in Rotterdam. Bravo. Daarna jullie financiele situatie bekeken en geemigreerd naar Duitsland. Dit doen niet veel mensen jullie na!
Misschien kun je zelf verdieping gaan zoeken. Als je aan alles twijfelt is dat vooral een teken, een impuls vanuit je diepere zelf om innerlijke verrijking te gaan zoeken. Je kunt bijvoorbeeld aan een groep gaan deelnemen, bijv een wekselijkse vrouwengroep in Nederland, net over de grens. Misschien een groep die boeken bespreken die gelezen zijn, of gewoon een sociale groep, een yoga groep of meditatie groep. Wandelgroep. Iets wat je wat lijkt.
Optie is om iets te gaan doen met de scheten van dieren die je hebt. Therapie dier? Voor kids op het spectrum, mensen met trauma…
Mirandaversendaal
13-06-2026 om 07:42
linn19 schreef op 13-06-2026 om 00:44:
[..]
Als hij hij jou niet hoeft uit te kopen wat gebeurt er dan met de helft van bezit van jou daar omdat jullie getrouwd zijn? Zoals je het beschrijft ben je vrij om te gaan, je laat alles achter in duitsland incl. de paardjes want die blijven bij hem. Waarom voel je je dan gevangen?
Ik weet niet wat je bedoeld met " het van een andere kant bekijken" maar ik vind het ook wel triest voor je man, je bent hem wel gevolgd naar australie, en duitsland maar nooit met heel je hart zo te lezen.
Mijn helft blijft gewoon staan tot hij besluit te verkopen of als hij overlijdt
Mirandaversendaal
13-06-2026 om 07:45
Moree schreef op 13-06-2026 om 06:19:
Jullie hebben veel gedaan, bergen verzet zo te lezen. En jullie hebben je paardje vriendelijk gemaakt, grote stappen! Dat op zich is al iets waar je je goed over kan voelen misschien. Een bepaalde voldoening uithalen. Ik weet hoeveel werk het kan zijn met dieren.
Hebben jullie goed kontakt met jullie kinderen? Kun je daar meer voldoening uit halen Miranda?
Nog een paar vragen, had je vroeger levenswensen? Wat wilde je met je leven doen? Uit het leven halen?
Wat ik mooi aan de situatie van je partner en jou vind is dat jullie goed kunnen ‘creeren’. Werken met de situatie die jullie hebben en hier goede omstandigheden van maken. Bijvoorbeeld, jullie hebben de stap gemaakt om te emigreren naar Australie. Jullie hebben daarna een nieuw leven opgebouwd in Rotterdam. Bravo. Daarna jullie financiele situatie bekeken en geemigreerd naar Duitsland. Dit doen niet veel mensen jullie na!
Misschien kun je zelf verdieping gaan zoeken. Als je aan alles twijfelt is dat vooral een teken, een impuls vanuit je diepere zelf om innerlijke verrijking te gaan zoeken. Je kunt bijvoorbeeld aan een groep gaan deelnemen, bijv een wekselijkse vrouwengroep in Nederland, net over de grens. Misschien een groep die boeken bespreken die gelezen zijn, of gewoon een sociale groep, een yoga groep of meditatie groep. Wandelgroep. Iets wat je wat lijkt.Optie is om iets te gaan doen met de scheten van dieren die je hebt. Therapie dier? Voor kids op het spectrum, mensen met trauma…
Hebben zeker goed contact met de kinderen maar die wonen 3.5 uur verder weg hier thuis is er altijd werk ..maar dat geeft me niet altijd voldoening. Wil graag zelf bijdragen aan de financiën.. ben echt druk op zoek naar werk
Mirandaversendaal
13-06-2026 om 07:49
linn19 schreef op 13-06-2026 om 00:44:
[..]
Ik voel je gevangen omdat ik het niet fair vind om hem achter te laten met alle beestjes .
Australie wilde hij graag kon toen kiezen niet mee gaan en hem verliezen ,wel mee gaan en zien waar het schip heen ging varen .
Dik zie alles van mijn kant ..hoe kan je alles hebben waar je al lang van droomde en dan toch niet gelukkig zijn .
Probeer uit te vinden waarom ik dat voel
Mirandaversendaal
13-06-2026 om 07:50
Anoniemvoornu schreef op 12-06-2026 om 22:42:
[..]
Dus omdat jij jonger bent moet hij over zijn grenzen gaan? Jullie hebben een zware periode achter de rug. 2 verhuizingen en een verbouwing klinkt mij als 30er al loodzwaar. Hij zorgt ook mee voor de paarden begrijp ik en moet straks weer aan het werk. Met zoveel op je bord kan de spanning erin houden best moeilijk zijn lijkt me zeker als 60+ er
Hij moet helemaal niks ,die 2 verhuizingen zijn in 8 jaar tijd geweest
Anoniemvoornu
13-06-2026 om 08:30
Mirandaversendaal schreef op 13-06-2026 om 07:49:
[..]
Ik voel je gevangen omdat ik het niet fair vind om hem achter te laten met alle beestjes .
Australie wilde hij graag kon toen kiezen niet mee gaan en hem verliezen ,wel mee gaan en zien waar het schip heen ging varen .
Dik zie alles van mijn kant ..hoe kan je alles hebben waar je al lang van droomde en dan toch niet gelukkig zijn .
Hoe kan het dat je schulden had en je man niet? Heeft dat ook te maken met het niet gelukkig zijn? Australië had je het niet naar je zin. Terug in Nederland ook niet en nu in Duitsland ook niet.. Wat denk je nodig te hebben om "gelukkig" te worden? Het zou zonde zijn als je 18 jaar huwelijk opblaast en er daarna achter komt dat de onrust toch in jezelf zit ipv van aan een ander of de omgeving ligt.
Renate46
13-06-2026 om 08:41
[..]
Heb je altijd al onrust gevoeld in je leven? Denk echt dat je eens in de spiegel moet gaan kijken en met jezelf aan de slag gaan. Wanneer ben en blijf je tevreden?.
Het zit echt in jou. Uit je jeugd, vorige relaties, is er altijd voldaan aan jouw behoefte?. Noem het maar op voor jezelf.
Verplaats je eens in je man. Is hij gelukkig? Hij zegt natuurlijk (man eigen) van wel maar eerlijk. Nooit is er iets goed, je zit de hele dag thuis, waarschijnlijk in een joggingsbroek en onverzorgd *is aanname maar denk het. Wat voeg jij nou echt toe?
_Anoniem_
13-06-2026 om 08:47
[..]
Wanneer was je gelukkig? En waarom was je toen gelukkig? Heb je het misschien nodig om "nodig" te zijn, mis je een nieuw doel in je leven? Wil je werken voor het geld, of zou vrijwilligerswerk (desnoods alleen in het begin voor de taal en de contacten) een goede start zijn? Wat zou je gaan doen als je naar Rotterdam terug zou gaan (als je daar al een woning kunt vinden) en hoe zou je dat financieel aanpakken?
Is het een goed idee om misschien eens te praten met een psycholoog om dit uit te vinden. (of chatgpt als psycholoog raad te plegen?) Je zou ook nog relatietherapie kunnen opstarten. Genoeg stof tot nadenken in ieder geval.
Anoniemvoornu
13-06-2026 om 08:56
Renate46 schreef op 13-06-2026 om 08:41:
[..]
Heb je altijd al onrust gevoeld in je leven? Denk echt dat je eens in de spiegel moet gaan kijken en met jezelf aan de slag gaan. Wanneer ben en blijf je tevreden?.
Het zit echt in jou. Uit je jeugd, vorige relaties, is er altijd voldaan aan jouw behoefte?. Noem het maar op voor jezelf.
Verplaats je eens in je man. Is hij gelukkig? Hij zegt natuurlijk (man eigen) van wel maar eerlijk. Nooit is er iets goed, je zit de hele dag thuis, waarschijnlijk in een joggingsbroek en onverzorgd *is aanname maar denk het. Wat voeg jij nou echt toe?
Waarom denk je dat deze mevrouw zich niet goed verzorgt? Ik loop mijn hele leven al in joggingbroeken ook naar het werk... ik geloof niet dat mijn man gelukkiger wordt als ik een rok aan zou trekken. Bijzondere denkwijze houd je er op na.
Renate46
13-06-2026 om 09:00
Anoniemvoornu schreef op 13-06-2026 om 08:56:
[..]
Waarom denk je dat deze mevrouw zich niet goed verzorgt? Ik loop mijn hele leven al in joggingbroeken ook naar het werk... ik geloof niet dat mijn man gelukkiger wordt als ik een rok aan zou trekken. Bijzondere denkwijze houd je er op na.
Sexy hoor
. Oh jij denkt ook al voor je man. Knap dat je zijn gedachten kan lezen.
Mirandaversendaal
13-06-2026 om 09:05
Anoniemvoornu schreef op 13-06-2026 om 08:56:
[..]
Nee hoor verzorg mezelf prima loop niet in een joggingbroek ...en manlief vind alles oké
Mirandaversendaal
13-06-2026 om 09:08
_Anoniem_ schreef op 13-06-2026 om 08:47:
[..]
Wanneer was je gelukkig? En waarom was je toen gelukkig? Heb je het misschien nodig om "nodig" te zijn, mis je een nieuw doel in je leven? Wil je werken voor het geld, of zou vrijwilligerswerk (desnoods alleen in het begin voor de taal en de contacten) een goede start zijn? Wat zou je gaan doen als je naar Rotterdam terug zou gaan (als je daar al een woning kunt vinden) en hoe zou je dat financieel aanpakken?
Is het een goed idee om misschien eens te praten met een psycholoog om dit uit te vinden. (of chatgpt als psycholoog raad te plegen?) Je zou ook nog relatietherapie kunnen opstarten. Genoeg stof tot nadenken in ieder geval.
Werken kan ik bij mijn oude baan ,ik sta al jaren ingeschreven bij een woningbouw.
Heb mijn hele leven gewerkt ..en ju opeens niks..dacht dat ik dat fijn zou vinden