Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw deel 7


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oh ja, dat liedje van Marco Borsato - Laat het los kwam vanmiddag op de radio Anna. Misschien is dat ook helpend voor je om te draaien, echt een ware tekst. Cursus mindfulness doet trouwens ook echt goed, misschien werkt dat voor je. Die tactiek is er echt door meditatie " ingebakken". Zoals vele nu beamen in mijn omgeving Miss is nog nog niet "gek" te krijgen, al hadden ze het graag. Ik schrik bijvoorbeeld nog maar zelden ergens van. En zo kijk ik dan steeds, dat had ik dan niet geleerd, met al mijn verdriet ben ik er toch uit gekomen. En ik heb er ook helemaal geen zin meer in om mee bezig te zijn of hij wel of niet kiest om te gaan scharrelen met een collega of wie dan ook. Tijd is een kostbaar iets, en we kunnen die tijd niet meer overdoen maar wel nieuwe herinneren maken. Ik vergelijk het proces vaak met rouwen. Omdat het is geweest en op een dag ben je er oke mee. Dat gun ik je echt. Iedereen hier!! 

Een lied van Marco Borsato. Een man die vreemdging. Vergeven werd en weer vreemdging. Daarop aan de kant werd gezet. Toen pas wakker werd. Spijt betuigde voor de ogen van heel Nederland. Zijn ex weer probeert terug te winnen. En de kans krijgt volgens de media. Ja dan moet je als vrouw wel kunnen loslaten. En heel veel van deze man houden. En als man ook. Heel Nederland kijkt mee. En vindt er wat van. 


Welk boek is dat Miss? En heb jij mindfulnes tips. Ik heb het boek ‘De valstrik van geluk’ door mijn therapeut aangeraden gekregen en gelezen, maar ben er nog niet. Zit in een dipje momenteel en kan wel wat gebruiken om eruit te komen. Ik stond er altijd zo in als jij, hopelijk kan ik dat op een dag ook weer. 

Fredje, nee niet aan beginnen. Ver weg van blijven. Dat bespaart je heel veel ellende. 


Veel gepraat hier de afgelopen dagen en op het punt gestaan de handdoek in de ring te gooien. Ik had het idee dat er zo weinig ruimte voor mijn gevoelens en angsten waren, zo weinig begrip. Hij ziet nu in wat ik nodig heb, lijkt het. Zegt dat hij zelf ook heel veel moeite met zichzelf heeft. Elke dag weer. Heeft eindelijk weer eens getoond wat de hele situatie met hem doet in plaats van alleen maar mooi weer te spelen. Nu weer met volle angst vooruit… 

Puinhoop

Puinhoop

16-06-2021 om 08:03 Topicstarter

Mijns inziens gaat een man vreemd omdat hij in zijn huwelijk waardering mist, respect voor zijn aandeel in het gezin. We hebben allemaal behoefte om erkend te worden in de moeite en tijd die we in ons gezin stoppen, toch? En als hij het idee krijgt dat zijn vrouw hem veel te weinig waardeert, zoekt hij een ander, die dat wel doet. Ironisch genoeg wordt zo'n n man ook bedrogen, want een vrouw die niet die gezamenlijke verantwoordelijkheid draagt met hem, hem niet dagelijks meemaakt, kan leuk en ongecompliceerd lijken. Net als zijn eigen vrouw, toen hij haar net kende.

Gaandeweg een affaire gaat zo'n vrouw zich steeds aanhankelijker opstellen en daardoor groeit zijn ego als sterke man, rots in de branding. Precies die rots die erosie leed in zijn eigen huwelijk.

Ik denk dat een man daarom zo moeilijk loskomt van zijn minnares; hij wil die rol vervullen, kon dat bij haar, maar nu zijn vrouw zijn ontrouw heeft gezien, is haar laatste restje respect juist volkomen verdwenen. Dat is toch te weinig lijm om hem terug te trekken zijn huwelijk.

Truus zelf zal heus wel in de knoop liggen, en nog een tandje bijzetten als ze haar 'redder' dreigt te verliezen, maar ik denk z of dat een man meer gehecht is aan zijn vermeende heldenrol dan aan Truus. En de nederlaag van held naar vreemdgangers is echt een hele pittige.

Lentebloem, 

Goed dat hij dit toonde. Ook mij doet het (elke) keer goed als man zich uitspreekt. Ook hier bij man angst. Zichzelf een sukkel vindt. Niet meer snappen waarom hij het wilde en is gaan doen. Pijn door mijn verdriet te zien. Het kiezen voor bij je vrouw blijven is niet het makkelijkste pad. 

En hé een dip mag hoor. Join the club. 

En dat gaat voorbij. 

En door 😀

Ha Lentebloem,

Hij lijkt dus niet van steen. Gelukkig maar.

Het zijn geen sukkels maar mensen die niet weten hoe balans in je huwelijk aan te brengen omdat ze daar vaak geen voorbeeld van hebben meegekregen. Wel even wat kort door de bocht.
Ze kunnen wel voor held spelen, maar daarmee is het uit want water bij de wijn doen is zo voor watjes. Dat moet hun partner maar doen want die is daar beter in. Prima voor de partner; houdt die ook de regie van balans in handen
Een crisis is ergens zo slecht nog niet; het zet je aan tot de puntjes op de I plaatsen en jezelf uit de schaduw halen. Soort van voorjaarsschoonmaak. 🙂

Puinhoop: you are so right! Althans in mijn boekje 🙄. 

Anna Cara schreef op 16-06-2021 om 07:15:

Een lied van Marco Borsato. Een man die vreemdging. Vergeven werd en weer vreemdging. Daarop aan de kant werd gezet. Toen pas wakker werd. Spijt betuigde voor de ogen van heel Nederland. Zijn ex weer probeert terug te winnen. En de kans krijgt volgens de media. Ja dan moet je als vrouw wel kunnen loslaten. En heel veel van deze man houden. 

of een toxische traumabonding hebben

Het verkoop natuurlijk ook goed. Net als die andere populaire zangers die over hun gebreken zingen. Een gewoon mens zou zich diep schamen.

Flanagan schreef op 16-06-2021 om 12:51:

Het verkoop natuurlijk ook goed. Net als die andere populaire zangers die over hun gebreken zingen. Een gewoon mens zou zich diep schamen.

ja dat is ook zo, vanuit Marco dan. Maar zij? Waarom lijkt zij weer mee te doen met het spelletje? Op een gegeven moment gaan mensen ook verzuchten "ja maar ja, dat kan je toch zien aankomen meid, trap er dan ook niet in" als hij weer vreemd zou gaan. 

Ik twijfel dan toch of het liefde voor hem of gebrek aan zelfliefde is. Maar goed, dat kan je natuurlijk nooit voor een ander weten, zowel het een als het ander niet. Maar dat het pure liefde zou zijn hmm kan hoor maar ik mag mijn bedenkingen hebben

Anna Cara schreef op 16-06-2021 om 11:41:

Puinhoop: you are so right! Althans in mijn boekje 🙄.

Geldt voor mij ook!

Ook helemaal eens met wat Miss gisteravond schreef:  "Tijd is een kostbaar iets, en we kunnen die tijd niet meer overdoen maar wel nieuwe herinneren maken. Ik vergelijk het proces vaak met rouwen. Omdat het is geweest en op een dag ben je er oke mee. Dat gun ik je echt. Iedereen hier!!"

De vrouw van Marco is misschien niet eens zo zeer verliefd op Marco maar op het gezinsleven, het mooie plaatje (ook al is het nep) en de financiële welstand. 

Eh ik vind dat erg kort door de bocht. Iemand die haar scheiding doorzet denkt echt niet meer aan financiële belang. Of het plaatje naar de buitenwereld. Diegene kiest voor zichzelf. En wellicht juist voor rust voor kinderen en zichzelf. Dat je daarna weer ook mooie kanten van je ex man ziet hoor ik vaker. En of iemand dan kiest voor wat dan ook, is een vrije keuze. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.